Og så føler jeg mig lidt dobbelt moralsk faktisk.
Havde tilbage i '03 en islandsk hest, købte den i '01, og døjede meget med den.
- Den stejlede, bukkede, bakkede og alt muligt andet "sjovt", - den var ikke aggressiv men red du ud alene var der garanti for et mindre rodeoshow.
Der var en islandsk mand vi kendte via den islandske forening ude og ride på hoppen, - okay han skamred den rundt på folden hvor jeg stod og lignede det her 
- Og så smider han mig en skumsvedt hest i hånden med ordlyden "Ja havde den her var i Island, var den blevet lavet til bøffer nu!" - så står lille 13 årige mig og er helt paf.
Udover at han var en båtter der provokerede hesten og slet ikke så den ude i dens "farlige element", så havde han jo ret - hun var en fantastisk hoppe, virkelig gudesmuk, red du med andre var hun FANTASTISK!
- Gik du med hende, trissede hun efter mig som en lille hund og løb aldrig væk fra mig.
Men red du ud alene, så tændte den af, og jeg har fået så mange ture på skadestuen at det ikke kan tælles på to hænder.
Og hun blev solgt videre, - er desværre i dag endt i Sverige så vidt jeg ved :/ Men uden kontakt til hende, desværre.
- Men et eller andet sted, hun burde ha' været slagtet. Mest af alt, så af hensyn til hesten! For hvor er hun endt i dag? Har hun det godt eller er hun endt hos en båtter som bare mener hesten skal "lære det på den hårde måde"?
Hesten havde ikke ondt nogen steder, fine tænder, - alt blev checket i hoved og r*v, og alligevel var hun sådan.
Men som 13 årig tror jeg ikke du tænker på det, selvom jeg nok i dag havde valgt anderledes.
Det gjorde jeg så for 3 år siden, da jeg stod med min elskede DV'er Meti, - spat, slidgigt, støvallergi og vist lidt astma.
- Han fik fred! Han kunne sikkert ha' klaret sig fint som foldbums, men fordi han netop blev solgt til foldbums hos en idiot endte han hos mig, fordi hun lige skulle tjene lidt penge! Og så kunne jeg bruge en masse penge på at rette ham op igen.
Forstår slet ikke dem som sælger skadede heste videre, - der er mere end rigeligt heste på markedet, HVORFOR sende "sorteper" videre i stedet for at ta' ansvaret selv?
Hvorfor udsætte sig selv for fare ved at sætte sig op på en tosset hest den ene gang efter den anden?
- I stedet for at sige at nok er nok, og måske den er bedre tjent med at få fred?
Der er vel også gået lidt mode i at redde en hest, og så skal man da nok lige få forandret den, for hold da op hvor er man bare fantatisk så...
Tror en stor hest på et halvt ton er farligere end en 50kgs hund!