Yoda har nået de forbistrede 20 måneder og er blevet en rigtig ged
. Nej han er stadigvæk min dejlige hund, god med familie, semi lydig
altid med på leg og træning og klarer sig helt godt på begynderhold i DCh.
Bortset altså fra at han er begyndt at se det som hans mål i livet at tæve alle andre hanhunde
. Store som små men dog mest store.
Tæver har han det selvfølgelig fint med, og jeg er overbevist om at det samme gælder hvalpe. Men første gang til træning for 14 dage siden så får skrumlet revet snoren fra mig og så er der fri bane til at give Paw bank. Paw er en kæmpe leonberger fuld af hår, og der sker intet udover at vi allesammen bortset fra vores træner er lidt chokeret.
Men min har helt sikkert bestemt sig for at det er ham der skal styre det hold og så kan man jo ligeså godt starte fra toppen af hmmm.
Sidste gang gik det fremragende. Yoda var rigtig opsat på at gøre sig fortjent til godbidderne i min lomme og legetøjet så han var fint distraheret.
Det der irriterer mig er at her i min lille landsby er der mange hunde. Og jeg vil gerne at min kan få glæde af dem ved at lege med dem osv.
Og jeg vil i hvert fald ikke have at andre hanhundejere skal være bange for at deres skal få tæsk af min. Og jeg er træt af at have en hund der kan være med til at give racen et endnu dårligere ry.
Hvad har i gjort for at jeres hanhunde har lært at omgås andre hanner? Måske vil jeg aldrig opnå at han kan lege fredeligt med en anden hanhund men jeg kan da i hvert fald arbejde imod det mål? Han er aldrig blevet overfaldet eller lignende. Og har leget med andre hanhunde der var lidt yngre end ham på hvalpehold. Det var før jul. Men ellers er han god og stabil i hovedet.