Hej alle sammen
Kom lige på banen og hjælpe mig og en veninde her..
Min veninde køber 2føl på 8mdr for 2½år siden.. Hun får deres papire (rødpas) skriver under på ejecatafikateterne(staves) betaler og køre hjem med føllene.. Nu 2½år efter ønsker hun at sælge og skal så finde papirene til ny køber frem..
Hun opdager til stor skræk at det ene pas ikke passer på den ene af hestene.. Hun kontakter Landskontoret for heste og får oplyst at den hest hun har det forkerte pas på er død.. Den er lige så gammel som hendes og fra samme opdrætter..
Hun spørger om så ikke hun kan få nye papire på hendes hest men dette kan ikke lade sig gøre uden DNA prøver fra mor far osv..
Vi ringer til opdrætter som ej var bekendt med fejlen og kan så oplyse hva hendes hest rigtig hedder(stadig med???)
Den finder vi på hestedata og har den identites nummer på og det hele.. men hvad filan gør man lige i sådan en situartion??? Lever med sin hest som nu ingen papire har fordi de er forbyttet..??
Landskontoret vil ikke oplyse hvem der ejer den afdøde hest min veninde har papirene på???
Status!!! Min veninde har altså papire på en død hest som er født samme dag som hendes ejen... Men har ikek på hendes ejen.
Håber I stadig er med.. Hvad gør vi lige..