Du kan tage vikararbejde på folkeskoler, de mangler virkelig! - hvis ellers du har fornemmelse for børn. Det er ikke det letteste job i Verden, men meget givende hvis man har evnerne/indfølingen. Det kan også give ret så meget hård på brystet!
Eller laver jeg forfaldende arbejde hos min far, han er landmand og har ingen ansatte, så han kan altid bruge en ekstra hånd - og han giver ganske god løn + kost og logi, men det råd kan du nok ikke bruge til så meget. Før i tiden var det helt normalt at have daglejere i landbruget omkring høst og evt. såning.
Ellers har jeg gjort rent i private hjem, både gennem kommunen (handicappede, ældre og psykisk syge) og hos en familie, helt privat. Og så plukkede jeg squash en sommer, det var beskidt, men fantastiske kollegaer jeg havde, jeg lærte spansk af en fra Venezuela, når vi kørte kasserne ind sidst på dagen eller når vi stod skyllede dem. Det var mega fedt men jeg hostede og snottede også jordstøv op hele den sommer, sikkert ikke så sundt.
Men hvis du har mod på det, og de boglige og menneskelige evner, så giver lærervikar altså ret godt (kan ikke huske den præcise sats). Ellers kan du forsøge dig inden for pædagogområdet, der er man jo ikke alene med børnene, så vidt jeg ved, mangler der også pædagogvikarer.