go'aften ænder...
ja, det var lige hvad mulen gjorde 
har gennem det sidste år behandlet max for sur stråle på h.fb. on og off, fordi hans hovkvalitet er ret ringe, og derfor angribes den hov hurtigt, dvs. jeg tit er nødt til at rene "sårene", altså de kløfter og revner der er kommet efter det.
- det havde jeg så ikke gjort et stykke tid, pga "tørken", og ville lige give ham en omgang igen for at blive kvit med det...
men, det skulle jeg aldrig have gjort, han VILLE bare ikke ( selvfølgelig fordi han har prøvet det SÅ mange gange hvor det jo gjorde ondt )
han lagde sig med næsten alt vægten i mine arme, dvs. han lavede samme øvelse som når de nejer, men i mine arme, jeg kunne jo ikke bare slippe ham, fordi så ville han gøre det hver gang 
stod i et kæmpe dilemma, han kom op at stå at par gange, men nærmede jeg mig med hovrenseren lagde han sig igen. i ca 10. min on/off stod jeg med min 700 kg tunge hest i armene.
av av, nu har jeg over belastet min ryg
fordi jeg ikke ville lade ham vinde, det ville blive for farligt..
( når jeg så skulle rense hove senere hen )
til gengæld gør han det ikke mere. gid der havde været andre i stalden, som kunne have haft hjulpet, men det var der jo selvfølgelig ikk... 
- sikke nogle ideer de får, andre der har oplevet deres heste har lavet nogle vilde stunts/dumme ting, i forbindelse med noget de bare SKULLE have ordnet ?
hvor i vidste det var dårligt for jer selv, men var nød til at kæmpe videre ?
bare et lille øv, øv, indlæg... hvad vi dog ikke gør for de heste !
men vi elsker dem jo alligevel