|
|
| Anbefal en uhyggelig film :) |
|
|
Hej alle Vi er 2 par, der snart skal holde videoaften. Jeg er blevet sat på "holdet" der skal finde på uhyggelig film, vi skal se, mens andre skal finde en god film i en anden genre  Har i nogle gode forslag på nogle RIGTIG uhyggelige film, som skræmmer en fra sans og samling ? SAW-filmene er desværre udelukket, selvom de er rigtig gode. På forhånd tak for hjælpen. Venlig hilsen Rosen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123465 |
|
|
Min veninde og jeg holdt videoaften hvor vi kun så gysere, mega fed aften, så her er et par foreslag: Final Destiantion (1-2-3)- Blodige, men absolut fede fim! Cabin Fever - B-film, men absolut det værd. Børnehjemmet - Spansk gyser, med en fantastisk fortælling. The Eye - Hvis man er til spøgelser og det overnaturlige War of the Worlds - Ved ikke om den går ind under gysere, men jeg synes den er mega uhyggelig. Ghost Ship - Spøgelsesfilm med et fedt plot! The Mist - Stephen King, behøver man at sige mere?! Clovefield - Fantastisk film, med nogle helt andre kamera-oplevelser. 1408 - Har du nogensinde overvejet at sove på et hjemsøgt hotelværelse?? I Am Ledgend - Den bedste sci-fi gyser til dato!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hostel |
| Forfatter:  |
Heidi *Med 5 dejlige muler* |
| Dato:  |
17-05-2009 09:50 |
|
Hostel 1 og 2 er virkelig klamme... Kan ellers ikke lige komme på nogen andre for er ikke rigtig til gyserfilm mere 
R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008
At fuldføre er at vinde
Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| the grudge |
|
|
Den klart mest uhyggelige film jeg nogensinde har set (hvor jeg havde seriøse problemer med at sove bagefter ) er "the grudge" eller "forbandelsen" som jeg mener den hedder på dansk. Men nu er jeg heller ikke så meget til gysere, og er nok lidt en tøs når det kommer til det punkt Har ikke set de der hostel film, og det tror jeg heller ikke jeg skal 
The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact. Thomas Henry Huxley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvis I både vil have en god film med dygtige skuespillere, og samtidig et godt (psykologisk) gys så skal I helt klart se What lies beneth, på dansk "bag facaden". Harrison Ford og Michelle Pfeiffer har hovedrollerne. Et rigtig godt bud!
H i l s e n e r Mie med Melonia N, lækker 4 års Tysk sportspony - SÆLGES!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Uhhh der er SÅ mange Men the Grudge er en af dem jeg kun har set 1 gang (selvom jeg ellers er ret hærdet!!) The Ring er også ret scarry  Pøj pøj med det 
Mvh Elisabeth
EN GOD EDDERKOP ER EN DØD EDDERKOP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den 6. sans |
|
|
med Bruce Willis i hovedrollen. Det ultimativt bedste psykologiske gys jeg har set til dato. Og holder vand hele vejen igennem. Og på en stærk andenplads - en gammel sag: "Rødt chok" med Donald Sutherland i en af hovedrollerne. Fantastisk og bindende fra første sekund. Begge har et super gennemført plot. Ingen af dem bevæger sig over i aliens eller andet utroværdigt. Ingen af dem er fjernere fra virkeligheden end at det hele sagtens kunne ske for "dig". Begge med superstærke rollebesætninger. Jeg har set begge én gang. Og skal aldrig se nogle af dem igen - de sidder så stærkt på printpladen og har efterladt så mange ubehagelige "blush-ups" at jeg har fået nok. Og det har jer i det hele taget af realistiske gysere efter dem - kan faktisk ikke se en fornuftig grund til at gi' sig selv så meget ubehag for et par timers "underholdning".... Men - KH:) og RIGTIG god "hyggeaften"....
Annette rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
spender 1 |
17-05-2009 11:38 |
|
Børnehjemmet var god, men altså også tisse sørgelig. Ved ikke hvorfor, men da jeg så hostel syntes jeg den var overdrevet RINGE! jeg er mest til psykologisk thriller, og der er der en med Michael Douglas der bare er fed.. kan bare ikke huske hvad den hedder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uhyggelig |
|
|
The Omen - Virkelig uhyggelig film. Black Water - En historie fra det virkelige liv, om en familie, der må kæmpe hårdt, for ikke at havne i munden på en krokodille. Dét, at det er en virkelig historie gør den det så meget mere uhyggelig.
Mvh. Stine - Nu med part på Bacardi Breezer * * * I'll get back to you, God knows I try, but I still lose. And I get back to you, these days run by, but I still lose. - Neverending White Lights * * *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| The Orphanage |
|
|
Eller børnehjemmet, er simpelthen fantastisk, den behandler et almenmenneskeligt tema - skyld og er, som andre film af Guillermo del Toro spækket med smukke og sælsomme scenerier. Hans anden film, Pans Labyrint, er måske ikke en gyser men på sin egen måde ganske uhyggelig (ikke mindst da den forgår under Francostyret med alt hvad dertil hører af gru). Ellers klassiskeren: The exorsist, adr, for stadig flash backs selvom det er et halvt år siden jeg så den (sidst). Der findes vidst forskellige versioner af denne og man skal sørge for at se den 2. udgave. Det er den første, med et par ekstra klip, som er temmelig flotte. Mener den er fra 70´erne, men det bliver den bestemt ikke dårligere af. Plat og klamt: The Hills have eyes. handler om en familie som uheldigivs får camperet i utide, i et område plaget af tidligere atomsprængninger. Hvis du får lyst (men det ved jeg ski ikke om du gør) så findes der også en 2´er. Plottet er egentlig godt fundet på, men det er vidst en b-film. Jeg blev fanget af fortællingen selv om meget af det egentlig var halvdårligt skuespil.
Medlem af Bullerklubben Nu også på Facebook
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
The Ring. Puha, jeg havde søvnproblemer i lang tid efter at ha' set den.  Ellers synes jeg faktisk Gothika med Halle Berry er rigtig godt. Den er uhyggelig og historien er faktisk også rigtig god.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Stephen King-filmen It, på dansk Det onde. Det er den med klovnen, den er da for uhyggelig!  Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iiiih ja |
spender 1 |
17-05-2009 17:43 |
|
IT er da en totalt klassiker, kan ikke ses for meget.. og nærer vist alles potentielle frygt for klovne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for.. |
|
|
Tak for alle forslagene Der er mange gode imellem. Vi er stadig på overvejelsesstadiet, så flere gode bud modtages med åbne arme 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| destination |
|
|
final destination 1-2-3 er superfede film.
Hilsen fra Strit 77 -Ikke noget der ikke kan limes... -Den der frygter vind og vand er ikke en rigtig handymand!
Bullerklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjovt nok |
|
|
Jeg havde også søvnproblemer efter at have set The Grudge i biffen. Tror faktisk, at det var hele 3 nætter  The Ring (Ringu) er også god. Blair Witch Project Dark Water - den japanske version Hmm.. det er faktisk længe siden, at jeg har set en gyser, som virkelig skræmte mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den film... |
TinaR |
17-05-2009 19:11 |
|
der har været mest uhyggelig er "It" - havde en klovn der lignede klovnen fra filmen engang, men den måtte ud for jeg kunne ikke sove når den kiggede på mig  Hvis ikke jeg havde en drønende hovedpine, så skulle vi også se gys i dag - altid godt at have en ekstra grund til at gemme sig bag manden  For øvrigt er den psykoligiske thriller "Panic room" også fantastisk!
TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram 250108
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb |
DINIS ♥Maestro♥ |
17-05-2009 19:11 |
|
Jeg er ikke til splatter film, så mine favorit gys er: The village Bag facaden - suveræn god film The ring, så den kun een gang, det var nok til mig The Skeleton Key The story of emily rose Dark water
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| THE SHINING / ONDSKABENS HOTEL |
|
|
Den absolut all-time bedste gyserfilm der findes er "The Shining" ( på dansk hedder den "Ondskabens hotel" ). Den er fra 1980, er efter en bog af Stephen King og er instrueret af Stanley Kubrick... Og så er det selveste Jack Nicholson i hovedrollen.... Så her er virkelig tale om en power kombination, kan du nok høre.... DEN SKAL SES !! Det er en klassiker og den kan stadig idag skræmme mig fra sans og samling, selvom jeg har set den de første 10 gange....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Candyman |
|
|
I New Orleans plages den unge skolelærer, Annie Tarrant af minderne om mordet på sin far. Rygterne siger, at hendes far blev dræbt af Candyman. Han er i følge myten en sort maler, der i 1890'erne ikke måtte gifte sig med sin elskede, og derefter blev mere end destruktiv. Den slags tror Annie ikke på, og derfor er hun heller ikke bange for at stille sig foran sit spejl og sige hans navn fem gange, selvom det efter sigende skulle få Candyman frem....
Den er så uhyggeligt jeg har ALDRIG turde kigge i spejlet og sige candyman 5 gange selvom det "bare" er en film. Det er en kult gyser fra 1995 og helt sikkert et kige værd hvis man tør.................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hide and seek |
|
|
Hide and seek er klart at anbefale... specielt hvis i holder til i en stor bolig haha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| elsker gys og gru!! |
Hestehøjen |
18-05-2009 11:51 |
|
gode: ruins rose red shining the others virkelig klamme: house on hunted hill 1+2 silent hill 1+2 hey bobby blairwitch 2
Hilsen Maja Dina
Med de 4 dejligste hyppere: Zantos Fuldblodsaraber - Zmilla Welsh Mountain Zpiky Shetlandspony - Zippo Fjordhest. www.hestehoejen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gyserfilm |
ditte8900 ♥ditte8900♥ |
18-05-2009 14:57 |
|
I glemmer de obligatoriske zombie film, dawn of the dead, break of dawn osv. Resident Evil 1 er også god.
Jeg krymper mig helt sammen og har mareridt i flere dage efter jeg har set bare et klip fra en af disse film 
og 31 nights later, er også fantastisk, en vampyr film, som foregår, når der kommer 31 dages mørke på island/grønland/nordpolen, et elle andet koldt sted den er skræmmende.
Ditte Det er ikke altid jeg tjekker debatterne 2gange, så hvis du har en kommentar, til hvad jeg skriver, så send en besked til min gæstebog.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| denne her |
spender 1 |
18-05-2009 15:08 |
|
www.imdb.com/title/tt0444682/ The reaping syntes jeg var rigtig fed og spooky.. The shining kan også stadig skræme mig  Og når vi snakker Jack Nicholson, ja så kan man ikke komme udenom den fantastiske "one flew over the cuckoos nest". Måske ikke en gyser, men den er godt nok led.. Puha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
quarantine (karantæne på engelsk) eller hvordan det staves er vildt forfærdelig! mest af alt hvis man har hund. - den handler om noget dommedags virur/rabies, og den er SÅ uhyggelig! og den er filmet på en helt unik måde, hvor man "sættes ind" i ham der filmer det's plads eller hvad man kan sige. og der er mange af de der "skrige-øjeblikke" skal ikke ses alene! den er vist ret ny
Verdens smukkeste Haflinger hoppe til salg - 15.ooo kr Alexandra & Wirago i er mine fnuller-bullere <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Få gode gys |
|
|
Jeg ville anbefale nogle af dem der er anbefalet tidligere.. den 6 sans, hide and seek, Ondskabens hotel, The exorsist, bag fascaden, the others, silent hill, event horizon (den kan min mand ikke tåle at se), 1408... jeg synes også 13th ghost er rigtig fed, den har ingen vist nævnt.. 28 dage senere og 28 ger senere er også gode.. Min egen hade gyser er tågen (den originale) bare tanken giver mig stadig myrekryb.. Jeg ville ikke se: The grudge (så ringe og slet ikke uhyggelig, røv kedelig), Dark waters (ved ikke med den originale, me den amerikanske er bare møg dårlig og kedelig) 30 days of night (den Ditte kalder 31 days later) (den ringeste film ever.. så kedelig man falder i søvn).. ditte8900 ♥ditte8900♥: Den hedder nu 30 days of night.. mener det er et sted i Atlaska.. og den har intet med rigtig vampyr film at gøre..
Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kill with me |
lohmann-s dk |
18-05-2009 20:44 |
|
puha - den er altså uhyggelig og også en ikke så mange har set - handler om en seriemorder, der har webkameraer på sine mord og jo flere der locker ind og kigger med jo hurtigere dør offeret..... det er sørme spooky og ikke helt virkelighedsfjernt - især slutningen er meget grotesk. Den viser en knap så charmerende side af menneskeheden....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forskellig smag |
|
|
Det er sjovt så forskelligt folk opfatter film  F.eks. så synes min søster at psykologiske thrillere og gysere med "rigtige" mennesker (ikke overnaturlige fænomener) er virkelig uhyggelige (hun kan knap nok se rejseholdet), hvorimod jeg synes overnaturlige gysere er så uhyggelige at jeg knap nok kan se dem færdige - hvis de er lavet ordentligt selvfølgelig. f.eks. så synes jeg bestemt også den 6. sjette sans og what lies beneath er gode film - men ikke særlig uhyggelige når først de er færdige. Jeg har set begge flere gange, og synes stadig de er gode, men har som sagt ikke noget problem med at se dem. Derimod kunne jeg næsten ikke komme igennem "the ring" og "the grudge" - har set dem begge en enkelt gang og skal bestemt ikke se dem igen (og det er faktisk en fejl at jeg tænker på dem nu, hvor det er blevet mørkt og nærmer sig sovetid!). Jeg kan jo læse herinde at der er andre, der synes de er latterlige (ligesom min søster), og det er jo egentlig meget interessant 
The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact. Thomas Henry Huxley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
at de klammeste er overnaturlige film. Kan godt se thrillere, men de skræmmer mig ikke. Jeg vil anbefale: De gode gamle: It Eksorcisten Candyman Freddy Krueger (uhh de første er gode, før de bliver b filmsagtige) Nyere film: Silent hills (Den er bare klam og har en fed slutning) Skeleton key (Fede detaljer) The Others (jeg skreg da jeg så den første gang, selvom den ikke slutter specielt uhyggeligt, så er der nogle fede ting undervejs) 1408 (også meget god, men lidt underlig) 28 dage senere og 28 uger senere hvis man er til zombie film Jeg ææælsker i øvrigt Underworld filmene- Nøj de er geniale. Den sidste nye Rise of the lycans er bare genial. Men man skal være til varulve og vampyrer for at de er fede  Der er også aliens filmene og alien VS predator 1 og 2 Hvis det skal være slimede monster gyser agtigt.
Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere
Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|