Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dommere, spring og dressur..
Forfatter: 
Dato:  17-05-2009 02:17

Nu har der været et par indlæg ifht. bedømmelser ifht. dressur, samt "manglende" bedømmelser ifht. spring...

Sidder der nogen dommere her på HN, ifht. dressur og spring der vil give deres besyv med...???

Dvs. ifht. dressur, hvorfor dømmer i højt/lavt ??

Dvs. ifht. spring, hvorfor diskvalificerer ikke ukorrekt brug af pisk ??

Ja, hvorfor/hvorfor ikke...???

Vh. Jill

Hvert græsstrå har sin egen dugperle

0
0
Svar på denne tråd

Disk...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2009 09:20

Mht. at dømme højt eller lavt i dressur, så er det jo en helhedsvurdering af en konkret situation, så det er lidt svært at skrive.

Jeg lægger dog vægt på harmonisk, uforceret og korrekt ridning, men det er jo også svært at demonstrere på skrift. Jeg understreger ofte i LC klasserne, at hesten skal gå i en afslappet holdning med næsen foran lod, hvilket står beskrevet i formålet på kritikken.

Hvis du vil vide, hvad vi ser efter, så læs formålet på kritikken (øverst) og de sidste 4 karakterer. Der er også en udemærket definition i reglementet i starten af dressurafsnittet.

Mht. diskvalifikation i spring pga. brug af pisk så har jeg tidligere diskvalifiseret en ekvipage og uddelt adskillige reprimander, dog er det primært til ponyryttere.

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider