Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 fjerner du dyr du har påkørt?
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 22:05

Ej jeg havde den grimmeste oplevelse i dag. Jeg kommer kørende hen ad landevejen og ser at en bil i modsatte kørebane undviger noget på vejen.

Det viser sig at være en påkørt kat. Den må være ramt for nylig, da den ikke er splattet ud af yderligere påkørsler.

Jeg vælger at sætte farten ned og smide bilen ud til siden og står ud for at gå tilbage og fjerne katten.


Desværre er jeg jo nået at køre ca. 30 meter eller noget i den stil forbi katten før bilen er stoppet, så inden jeg når katten ser jeg en lastbil komme mod den. Den kan naturligvis ikke undvige katten, så den bliver splattet ud.

Herefter har jeg ikke længere noget behov for at skulle have fat i den. Så jeg går tilbage til bilen.


Jeg har haft det billede af en kat der bliver smadret i hovedet hele dagen!



Jeg synes simpelthen det er for dårligt at man ikke som det mindste stopper og fjerner det dyr man har påkørt. Det kunne jo også være det ikke var dødt.

I det her tilfælde var dyret dødt. Men jeg synes stadig godt man kan fjerne det, for at det ikke skal ligge og blive kørt ud over hele vejen!

Det er selvfølgelig forståeligt at man ikke kan stoppe og fjerne det, hvis der er tale om motorvej i myldretiden.


Så hvad med jer ænder? Fjerner i de dyr i påkører? hvorfor? hvorfor ikke?


A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 22:07

har aldrig påkørt noget, men hvis jeg gjorde, så JA, jeg ville fjerne det HVIS det var muligt.. ;)


^*~ Nadja & Max ~*^
.:* Nu med den skønne Max Nobel *:.

- en rigtig rytter behøver ikke pisk og spore.

- en rigtig rytter RIDER sin hest i harmoni, dyr og menneske imellem!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyr.......
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 22:13

Ja de to gange jeg har påkørt dyr ( kat og rådyr ) har jeg fjernet dem.


Derudover har jeg fjernet et par katte efter andre bilister og endda også en levende kat der var kørt ned.


Fornyligt var det et stort rådyr midt på motorvejen, der ringede jeg dog til vejdirektoratet da jeg mente det ville være for farligt selv at stige ud af bilen ( det var ikke mig der havde kørt dyret ned ).



Jeg kan bare blive harm når folk lader dyr ligge midt på vejen , det er respektløst overfor dyret. Dog har jeg forståelse for at man på trafikerede veje ikke bare stopper op og fjerne dyr da det kan skabe en langt farligere situation.








Misundelse er den sandeste form for smiger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja.....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 22:15

Nu har jeg kun påkørt et rådyr, som faldt i grøften, og lå med hovedet under vandet... jeg lod det ligge, da jeg ikke ville risikere, at den måske var bare lidt levende, og kom op, så skulle jeg have fat i falck og en skytte, før den kunne blive aflivet. Så jeg lod den ligge med hovedet under vandet, dog undrettede jeg ansvarlig, så den blev hentet...



Men - jeg har stoppet utrolig mange gange, og fjernet døde dyr fra vejen. Ikke splattede dyr, men når der lå ræve, katte, harer, mink, egern o.l. så stopper jeg altid og fjerner dem, da jeg finder det SÅ nedladende og arrogant overfor dyret, bare at lade det ligge og bliver spattet helt ud.....


Det burde være et hvert menneskes pligt, at fjerne hvad de påkørte.....


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år



Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...



www.mellemhaven.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 22:22

7 9 13 har jeg ikke prøvet at køre noget dyr over, men ja jeg vil fjerne den fra vejen og finde ud af om der er øremærke el. hvis det er et kæledyr. og kontake dyrelægen så den kan komme til rette ejer, også selv om den er død.



0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 22:39

Dejligt at høre at I alle fjerner dyrene hvis I har påkørt dem


Jeg finder det dybt respekt løst bare at køre videre. Jeg har heller ikke selv kørt noget ned (endnu). Men jeg kunne aldrig drømme om at køre videre hvis jeg havde. Med mindre jeg selvfølgelig kunne skabe en farlig situation ved at fjerne et dyr. Så ville jeg underrette falck eller hvem man nu ringer til i sådan en situation.


A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 23:24

ja da.. står da ud for at se om det stakkels dyr stadig er i live, og ind med det hvis er dødt, er det en hus kat går jeg til nærmeste hus og fortæller det, hvis det skulle være deres eller naboens..


hilsen winni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 00:55

heldigvis kun prøvet at kører en kat over, ikke at det ikke var slemt nok, men selvfølgelig tjekkede jeg om katten var dø, det var den, så den blev lagt ud i græsrabatten


Så sent som idag har jeg båret en død kat væk fra kørerbanen og ud i rabatten (den havde jeg altså ikke påkørt).


Jeg kan ikke døje nå der ligger sådan et udsplattet dyr på kørerbanen og desuden mener jeg alle bør kontrolere om dyret er dødt hvis man rammer et og ikke bare fræse videre.


Jeg har altid et par tynde gummihandsker liggende i handskerummet, for vand og sæbe er som regel ikke tilgængelig efter man har flyttet et dødt dyr.



Helen.


R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 fjerner dem
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 06:14

Åh, nu har jeg hedigvis aldrig oplevet selv at påkøre et dyr.

Men jeg fjerner altid et påkørt dyr, hvis jeg har mulighed for det, dvs. kommer an på vej/ trafik og dyrets tilstand.Er de helt flade gør jeg det ikke.

Jeg bryder mig heller ikke om folk bare påkører dyret og kører videre.




Annette



Sælges:

Hubertus Flexline kombi


Catago underlag, spring/ kombi

Pad

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vil til en hver tid
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 08:25

Fjerne dyr fra vejen hvis jeg havde på kørt et, hvis det er forsvarligt. Selvom dyret er dødt dynes jeg det skal fjernes. Hvis jeg feks fandt min egen kat trafikdræbt ville jeg have det noget bedre med a finde den lagt ind til siden end smasket ud over kørebanen.

På motorvej feks hvor man ikke bare kan stoppe og gå rundt på kørebanen, ville jeg ringe til falck hvis jeg var i tvivl om dyret var dødt.






Hilsen: Heidi med fjordmulen Amanda


God dømmekraft kommer fra erfaring,

desværre kommer erfaring som regel fra dårlig dømmekraft

Livet er at leve, det er os selv der gør det besværligt ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ville ønske
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 10:05

Jeg ville ønske at den der påkørte min smukke main coon kat imorges havde haft anstændighed nok til at stoppe bilen og lægge ham ind til siden. Det eneste jeg kunne kende ham på var et øre med tuf på og en pote, resten var totalt kvast. Jeg tuder og tuder. Hvordan fanden kan man være så ligeglad



Oldenborger hingsteføl efter Kirsebærgårdens Joker mf: Nicolars sælges. pris 20.000

se min hjemmeside: www.stald-egebjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ½1234457698
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 10:55

Ja, jeg stopper altid og tjekker om dyret er i live og og hvis det er dødt bliver det lagt ind til siden.


Stopper også gerne og lægger andres efterladenskaber ind til siden, netop for at se at dyret ikke stadig er levende...


Har engang lagt en død kat ind til siden. Den lå lige uden for et hus, så gik selvfølgelig ind og spurgte om det var deres.. Er du gal en skideballe jeg fik (på trods af at det ikke var mig der havde kørt den over!) så det er jeg egentlig ikke sikker på at jeg vil gøre igen...


Mvh Kit




-Nytilredet shire vallak på ca 178 i stg og 5 år sælges


-Super lækkert rødt hingsteføl født 09 efter Gribaldi/Classic/Bonsoir sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej har ike gjort det
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 11:29

men tro heler ikke jeg har mødt et dyr midt på vejen der ikke var mast, har påkørt to dyr, en hare den var død på stedet og en and Anden er ikke så længe siden, der var to og de fløg op lige forand bilen og ville over til en stor sø på den anden side, kunne ikke nå at stoppe og ramte han anden, stoppet længer oppe af vejden og gik tilbage, og så han lå inde på marken og var ikke død, men ryggen var skadet og han kunne ikke bruge sine ben, så jeg var nød til at aflive ham, og det gjorde jeg ved at kvæle ham, det var ikke sjovt men jeg var nød til det


Alice

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 11:36

Jeg har aldrig kørt et dyr ned, men jeg vil selvfølgelig stoppe og tjekke om det er dødt, og ellers lægge det ind til siden. For det første så det ikke bliver splattet ud, men også så fx ræve og fugle der vil spise af det døde dyr, ikke også bliver kørt over.



You can't please everyone, when you bow towards someone, you show your ass to the other.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 11:50

kørt en ræv over, den blev lagt ind så den ikke ville blive ramt mere. En jæger kom forbi samtidig, så vi var helt sikre på den var død.


Derudover har jeg kørt en påkørt kat til dyrlægen da en anden bilist var kørt fra den efter at have ramt den. Den blev aflivet af dyrlægen.


Det mindste man kan gøre er at sørge for dyret er dødt og så fjerne det, eller tage det til dyrlægerne, såfremt det er hund, katte mm og sørge for de giver den rette behandling.


Jeg har fået skudt en påkørt grævling i min ene boks, der kontaktede jeg falck, som kontaktede en jæger, der så måtte sørger for alle de rette papire var i orden, da han ellers ikke måtte skyde den.




To live a creative life, we must lose our fear of being wrong.




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 13:44


Jeg har 7 9 13 aldrig kørt nogen dyr over.. Heldigvis. For jeg ville nok begynde at hyle som en stukket gris, og ha' det dårlig i flere dage efter


Men jeg synes, at det er det mindste man kan gøre for et dyr, at fjerne det fra vejen. Det er da synd, at selvom det er dødt, at folk bare kører det over til det er helt fladt


Jeg har holdt ind til siden og fjernet mange dyr der bare har lagt midt på kørebanen... Ræve, katte, fulge og pindsvin.


Men det er lidt svært at holde ind til siden på motorvejen for at trække en ræv ind fra nødsporet, som en anden har kørt over..





>> Robertsen<<
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider