Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

uretfærdig bøde.. men retfærdigt ?
Forfatter: 
Dato:  11-05-2009 22:55

nu var jeg simpelhent så uheldig/tumpet at jeg i går bare sprang på bussen uden at tjekke hvor mange zoner jeg skulle, så jeg klippede bare på mit almene 3 zoners klippekort. dette holdte også i bussen.

Men skulle jo så skifte til tog for at komme hjem.

Mens jeg står og venter på stationen, kommer en yngre dame hen til mig og spørger om jeg ikke har en femmer til en togbillet. jeg havde ikke nogen, da jeg jo er indehaveren af et klippekort i stedet for.

Damen svare så: nårh ja, jamen så må jeg bare kører på chancen..

En information jeg undrede mig lidt over at jeg fik. men jeg havde den da så .

Da jeg så sidder i toget lige overfor damen. et stop før jeg skal af, kommer der så en togkontrolør.

Jeg viser ham jo ligeglad mit kort. hvor efter han siger jeg bliver nød til at give dig en afgift... what tænker jeg og prøver at tænke tilbage til hvordan det nu lige kunne være..

Jeg prøver at forklare ham at det godt nok ikke har været min mening at kører ulovligt med toget. og jeg selvfølgelig ville stå af med det samme og klippe en ekstra gang.. det ville han ikke være med til. og jeg får en bøde på 720 kr...

Der kunne jeg mærke at jeg blev meget sur og temmelig skuffet og ret barnlig, da hende damen kørte videre med toget uden nogen som helst billet. og kontroløren står af sammen med mig uden at tjekke hendes billet. som hun ikke.. jeg følte virkelig at det var uretfærdigt. selvom jeg godt ved at det jo var min egn skyld og jeg jo lige skulle havde tjekket zonerne selv..

Men i min barnlige arrigskab marchere jeg hjem med en hidsigshedstårer i øjnkrogen . og skriver en lang klage mail til dsb. om hvor dårligt jeg synes det var at jeg fik en bøde. da jeg bare fejl agtigt havde troet der var tre zoner. og jeg sad i vogn med en dame, som ikke havde nogen billet overhovedet. som ikke fik en bøde... jeg forklaret dem meget højt og helligt at det ikke var en god kundepolitik at fører sig og jeg synes min behandling var meget uretfærdigt...

Hvilket resulteret i at i dag fik en svar mail fra dsb om at de godt kunne forstå min fustration over denne behandling. de havde derfor valgt at anullere afgiften. men jeg selv skulle være mere påpaslig med at undersøge zoneantal...

Hold da op hvor blev jeg egentligt glad for at læse det.. jeg ved godt at jeg fortjente den bøde, da jeg jo ikke havde klippet det rigtige antal zoner, men når en passagere så helt uden billet går fri for næsen f mig bliver jeg desvæære meget barnlig.

Men jeg vil gerne lige hører andre om de har fået medhold når de har klaget over noget de syntes at havde været uretfærdig behandling ?

En gang Nosey altid Nosey

Welsh mountain= super pony

Undervisning tilbydes læs mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Well bøden var vel
Forfatter: 
Dato:  11-05-2009 23:07

retfærdig

Så kunne man vel også tage toget og så have "glemt" sit kort

Ikke at jeg siger, at du har gjort det ;)

Men skulle de tage hensyn til alle dem, der kommer med den undskyldning, så kunne de ligeså godt lade være med at have afgiften

Flot, alligevel at du fik den annulleret - Det er jo sure penge, men nu er du jo mere opmærksom

0
0
Svar på denne tråd

godt du fik medhold
Forfatter: 
Dato:  11-05-2009 23:18

Ej hvor må det være surt at sidde og få en utilsigtet bøde, mens man ved at hende overfor ikke har billet overhovedet!

Kan godt forstå du klagede, og synes det er supergodt du fik medhold.

Det er trist, at der er så mange der har givet løgne som forklaringer igennem tidens løb, at de stortset ikke længere tager nogen som helst undskyldning alvorligt.

Jeg kender en der fik en bøde pga. en misforståelse omkring pensions-måneds-kort, zoner og tidspunkter, - hun klagede også - men fik afslag.

Tillykke med at du vandt "sagen"! :-)

0
0
Svar på denne tråd

tja.......
Forfatter: 
Dato:  11-05-2009 23:27

Jeg har heller ikke meget til overs for DSB.

Jeg kom engang med det forkerte tog og kunne ikke komme af igen, der fik jeg så en bøde fordi de skiftede zoner imellem der hvor jeg ville have stået af (dette tog stoppede bare ikke ved denne station) og der hvor toget nu stoppede...

Oven i det blev jeg højlydt beskyldt for at have stjålet mit ynkelige blå klippekort jeg selv havde erhvervet med mit dankort på enghave station 4 dage tidligere! Jeg tog mut imod min bøde, men blev dælme sur da den mandlige kontrollør højlydt stod på stationen og erklærede at mit kort GARANTERET var STJÅLET og min historie lød VÆÆÆÆÆÆÆÆLDIG USANDSYNLIG!!! GRRR!

Men jeg gjorde ingenting, stod jo bare helt måløs og gloede på ham her gutten der vidt og bredt fortalte folk at han stod med et stjålet kort! Og så kunne de jo ikke engang finde ud af om det var stjålet fordi den person der sidder med stjålne klippekort (har jeg senere fundet ud af, i forsøget på at få erstattet mit konfiskerede klippekort) kun sidder på kontoret på ulige torsdage, i lige uger, hvor solen står højest på himlen og månen er i jupiters hus!

Det værste er at da jeg så fik stukket den her bøde i hånden sammen med en seddel om at mit kort var konfiskeret så røg det jo ud af mig pr. refleks: tak.

GRRRR, bærer stadig nag til den idiot af en kontrollør og ville ønske jeg kunne gå tilbage i tiden og fortælle ham hvad jeg egentlig synes om hans lille stunt med at stå og råbe højt på ishøj station!

Bare lige min oplevelse med DSB, som i øvrigt ikke annullerede min bøde...

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd

woooooowww
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 06:21

720 kr i afgiftsbøde???? de må da ha spist søm.. skulle du jorden rundt???

Team Le Mans

0
0
Svar på denne tråd

Faktisk en rigtig
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 07:53

fin gerning fra DSB side synes jeg.

Den der "bliver taget" bliver jo taget og må stå til regnskab - synes det er ualmindeligt fint gjort fra DSB´s side af.

720kr - vildt altså. Jeg ville sende en æske chokolade til afsenderen af brevet.

Mvh Gitte
- mor til Tera og Lian

Naturlig bedækning tilbydes af smuk broget hingst

Tillært adfærd af alle slags undergåes til enhver tid af medfødte instinkter.

0
0
Svar på denne tråd

besvarelse
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 18:22

Some: hold da op hvor en lavsig behandling at få..

Helenagagt ♣Le Mans♣: nej. blot fra Måløv til hvidovre..

HundeGitteMor: jeg er skam heller ikke i tvivl om at dsb har været rigtig søde ved mig. og at bøden jo var retfærdig... men det går mig nu ikke mindre glad ved at få den anulleret.

Jeg kan desværre ikke sende en æske chokolade eftersom det var en mail. og det eneste der stod som afsendere var dsb kunderservice.

Jeg kunne selvfølgelig prøve at scanne en chokolade æske og sende dem billeder. men jeg tror bare dette ville blive betragtet som en provokation

En gang Nosey altid Nosey

Welsh mountain= super pony

Undervisning tilbydes læs mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Sjenne - søg og du
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 22:18

Mvh Gitte
- mor til Tera og Lian

Smuk broget hingst tilbyder bedækning

Tillært adfærd af alle slags undergåes til enhver tid af medfødte instinkter.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 22:29

Jeg syntes det er fin service du fik

Ja jeg var 14 år, skulle jeg med bussen fra Hørsholm til Lyngby med en HT bus. Da jeg stiger på bussen spørge jeg chafføren hvor mange zoner jeg skal have, han svare og jeg betaler for de zoner.

Self. kommer der så kontrollør og jeg har fået en zone for lidt - det kostede lige 500 kr - min mor og jeg klagede over det, og de var så frække der gik 4 måneder før vi fik svar på klagen - dagen efter jeg blev 15!! Deres svar var bare at jeg selv måtte have styr på zonerne, og ikke regne med at deres chafføre kunne give mig et rigtigt svar

KDRs udvige klubstævne 23/24 maj

Spring og dressur

Åben for alle distrikter.

Se mere på www.kokkedal-rideklub.dk

KDRs ring og spring d. 7 juli

Fra bom på jord - 110 cm.

www.kokkedal-rideklub.dk

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 22:58

vi solgte d.21-1-09 en mercedes vito, til en ung mand, der bare virkede så flink og reel-- men men--

efter ca 2 mdr, kom der 2 p.plads bøder, ugen efter 3 bøder mere..

den flinke unge mand var som sunket i jorden.. vi havde ellers haft kontakt til ham, da vi gentagne gange havde bedt ham om at omregistere bilen..

det korte af det lange på denne historie er at vi tog kontakt til selvskabet for p. bøder og mailede salgspapirene, og slap for bøderne..

en anden gang havde vi igen solgt en bil, og fik en regning fra statoil, om at vi var kørt fra regningen, der var et billed af manden og hans kæreste ved siden af, nå men vi tog kontakt til statoil og gav tlf nr og addresse til den nye ejer og hørte ikke mere om den sag..

puha hvor er vi altså uheldige og godtroende--

muldyr sælges for 500 kr-- hingst 2 år-- absolut ikke tam, eller til børn som han er lige nu-- kræver masser af tid og mundgodt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 23:00

Har også prøvet engang da jeg var mindre, at jeg oprigtigt troede jeg havde nok zoner ud til brøndby, for jeg havde 4 zoner ialt - 1,2,3 og 4 - MEN på et månedskort.. Men dengang troede jeg at det galdt 4 zoner ud hele vejen rundt om zone 1, for på deres zonekort på klippekortmaskinerne står der også f.eks "Zone 4 markeret med brunt" og det stod i en brun ring hele vejen udenom indre by, men det gælder jo et klippekort for 4 zoner..

Så jeg sad i toget og bliver tjekket, og bliver vildt chokeret da togdamen vil udskrive en bøde, og prøver at forklare hende min situation, som hun fejer af med et "jaja det er fint med dig" og "lad nu være med at flæbe, du er jo stor nok til at finde ud af sådan noget" hvorefter hun giver mig den der seddel jeg skal skrive under på, og da jeg ikke gør det prompte fordi jeg lige læser hvad der står kommer hun med en "Nå, hvis du ikke vil skrive under må jeg jo sige det til chefen, at du nægtede"

Jeg går grædende ud af toget med bøden i hånden, og min far skriver så en klage til DSB, den bliver fejet af og ignoreret..

Og så har jeg også prøvet at sidde i et tog, der pludselig på hovedbanen vender om og kører den anden vej, ud til høje tåstrup uden stop, og der stod kontrollør LIGE ved siden af mig hele vejen, men jeg tror godt han kunne se min frustration lyse ud af mig, da jeg stod med snotten helt oppe i døren hele vejen for at komme af :D

Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd

DSB og bøder
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 23:37

Er træls når nogen skal ødelægge det for andre, så når man reelt set har misforstået noget, blir de drønsure.

Synes det afhænger meget af hvilken togkontrollør man støder på, - nogen af dem burde seriøst ikke arbejde med mennesker.

Vi har prøvet at være på vej hjem fra KBH, svigermor havde lige købt et helt nyt klippekort, klipper 3 gange, de blir lidt skæve - men det kan tydeligt ses at det er tre seperat klip.

Men dét mente kontrolløren på det bestemste ikke, det var bare ikke godt nok, og de havde fusket og snydt og yadayada, - så svoger måtte hoppe ud på næste station og klippe en til gang.

Så svigermor ringede mens vi sad i toget, og mens kontrolløren kunne høre det, til DSBs klageservice og fortalte om oplevelsen, for kontrolløren havde bare været uhøflig og højrystet og virkelig plat at høre på.

- Så hun fik pengene tilbage, og de fik af vide hvilket tog, tidspunkt osv. så de vidste hvilken kontrollør det var.

Tilgengæld har jeg også prøvet nogle flinke konduktører, - skulle engang til Vejle, og havde set andre bruge de alm. klippekort ligesom det jeg havde til bussen, så jeg klippede da bare og viste det frem!

- Han grinte bare af mig, og forklarede mig pænt at det handlede om zoner osv. for jeg lignede bare et stort flovt spørgsmålstegn.

Men er belastende når de ikke tror på en, - men mange snyder jo, og også bevidst.

- Og er jo møgtræls at få en bøde (Og hold op den er da stor!), mens man ved der sidder en ved siden af som bevidst ingen billet har. Men man er jo alligevel for høflig til ikke at råbe "Hun har ikke betalt!" - hvilket man jo burde...

Har også en veninde som bevidst ikke betaler for billet, for hun har fundet ud af at sidde og se ud som om hun da har vist billet.

Tilgengæld har jeg prøvet i et tog engang at vise billet TRE gange, på vej fra Kastrup til Horsens.

- Da jeg blev bedt om at vise vores billetter for 3. gang fik jeg vist sagt noget med "Igen? Det blir så 3. gang!" og fik bare et surt svar om at de jo skulle checke alle... Øh ja, men 3 gange?

0
0
Svar på denne tråd

kun...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 09:37

positivt til DSB ang klager herfra

Men jeg er nu også "barnlig" på det punkt hvad angår kontrol - når jeg har betalt i dyre domme for mit månedskort(eller billet til fx jylland) så vil jeg også tjekkes HVER gang for ellers slipper snyderne jo

Synes heldigvis DSB er blevet rigtig gode til at sætte ind overfor gratisterne her i StorKbh - hvor det for et par måneder siden var mere reglen end undtagelsen at man ikke blev tjekket er det nu omvendt

tillykke med dit medhold

Xoco & Marlee

stolt medlem af Heste-Nettets Bodum-Man-Ship klub (BMS)!

0
0
Svar på denne tråd

Sjenne!
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 10:37

Ja det siger du ikke!

Og for at gøre det endnu værre tror jeg min bror mødte den samme klaphat et par måneder efter hvor han også ved en fejl var kommet i E toget...

Så fik de lige kradset en bøde mere ind! Selvom han stod der med månedskort til vallensbækzonen og arbejder i vallensbæk, næh nej, det var da ikke en ærlig fejl, han prøvede jo helt klart at køre til ishøj med vilje...

Synes godt nok også at nogle af kontrollørerne ikke burde arbejde med mennesker, har mange gange set hvor nedladende de er overfor folk der har begået en fejl...

Hvis de behandler alle sådan er der da ikke noget at sige til hvis de selv får en dårlig behandling af kunderne...

Jeg ægrer mig bare over at jeg ikke fik hans navn, eller nummer eller hvad de nu har... For så havde DSB fået et monster klagebrev!!! (hvilket de fik i øvrigt... Men det hjalp ikke, for de kunne sørme ikke se hvem der havde givet mig min bøde!!! )

Haha, bliver helt bitter hver gang jeg tænker på det! Bliver bare så arrig fordi jeg aldrig har snydt, så vil jeg sgu ikke beskyldes for det af en eller anden arrogant kontrollør!

(som I nok kan høre har det sat dybe ar på min sjæl )

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider