Er træls når nogen skal ødelægge det for andre, så når man reelt set har misforstået noget, blir de drønsure.
Synes det afhænger meget af hvilken togkontrollør man støder på, - nogen af dem burde seriøst ikke arbejde med mennesker.
Vi har prøvet at være på vej hjem fra KBH, svigermor havde lige købt et helt nyt klippekort, klipper 3 gange, de blir lidt skæve - men det kan tydeligt ses at det er tre seperat klip.
Men dét mente kontrolløren på det bestemste ikke, det var bare ikke godt nok, og de havde fusket og snydt og yadayada, - så svoger måtte hoppe ud på næste station og klippe en til gang.
Så svigermor ringede mens vi sad i toget, og mens kontrolløren kunne høre det, til DSBs klageservice og fortalte om oplevelsen, for kontrolløren havde bare været uhøflig og højrystet og virkelig plat at høre på.
- Så hun fik pengene tilbage, og de fik af vide hvilket tog, tidspunkt osv. så de vidste hvilken kontrollør det var.
Tilgengæld har jeg også prøvet nogle flinke konduktører, - skulle engang til Vejle, og havde set andre bruge de alm. klippekort ligesom det jeg havde til bussen, så jeg klippede da bare og viste det frem!
- Han grinte bare af mig, og forklarede mig pænt at det handlede om zoner osv. for jeg lignede bare et stort flovt spørgsmålstegn.
Men er belastende når de ikke tror på en, - men mange snyder jo, og også bevidst.
- Og er jo møgtræls at få en bøde (Og hold op den er da stor!), mens man ved der sidder en ved siden af som bevidst ingen billet har. Men man er jo alligevel for høflig til ikke at råbe "Hun har ikke betalt!" - hvilket man jo burde...
Har også en veninde som bevidst ikke betaler for billet, for hun har fundet ud af at sidde og se ud som om hun da har vist billet.
Tilgengæld har jeg prøvet i et tog engang at vise billet TRE gange, på vej fra Kastrup til Horsens.
- Da jeg blev bedt om at vise vores billetter for 3. gang fik jeg vist sagt noget med "Igen? Det blir så 3. gang!" og fik bare et surt svar om at de jo skulle checke alle... Øh ja, men 3 gange?