drømmetydning, overhovedet ikke. Men jeg har lært at når man drømmer om en person man kender omhandler det denne person eller personlige træk man ser hos vedkommende. Altså hvordan JEG tolker hende/ham (og det er jo ikke nødvendigvis sandheden 
Drømmer man om en kvinde man ikke kender er det følelserne/ sådan som hun har det/ -med det hun gør, der er det væsentlige.
Og er det en mand man ikke kender tydeliggører personificeringen en vilje omkring noget/ omkring en handling..
I min vågne tilstand
mener jeg om hende her den konkrete kvinde i drømmen at hun har disse personlige træk; dømmende, en sladrekone (virkelig!) har en sort hvid hurtig på aftrækkeren holdning til det meste men har alligevel kapasitet til at fatte nyt hvis man når så langt.. , hun er også morsom, kan måske virke overfladisk men det er faktisk en påtaget ting der hurtig falder fra (hvilket jeg godt kan lide), hun er ret levende, temperamentsfuld, nogenlunde retfærdighedssansende men vogter sine egne meget! og har ret meget selv at døje med i livet/bekymringer, .. så nok en ret almindelig og umiddelbar person hvor jeg i drømmen nok mener det dømmende alvidende (oversat= jantelov?) er det væsentlige i forhold til at tyde resten af drømmen.
Kort sagt jeg tager "det dømmende" alt for nært, så nært at jeg ikke får fattet det er mig selv der har taget fejl (og det er jo en lille ubetydelig fejl en talfejl uden konsekvenser..), og det medfører helt konkret (drømmekonkret
) at jeg ikke kan komme afsted/ud at rejse AH! 
"-At rejse" i en drøm dækker over en ny begyndelse/ at man præsenteres for noget nyt, en psykologisk udvikling ud i nye aspekter som man ikke har gennemlevet endnu." Og det er faktisk i høj grad noget jeg står på nippet til