Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad betyder ordet?
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 21:39

Hej, jeg har forsøgt at finde betydningen af ordet Avalon, som min hest hedder. Men kan ikke findet en direkte betydning af det.

Er der evt. en HN´er som ved det, må de gerne informer mig da det kunne være spændende at vide hvad det betyder

Vh. Pernille

Sælges: Sigma stof-dressursadel 17".

& NYPRIS: Bates Maestro dressursadel 17".

Sælges også på Hestegalleriet.dk og DBA.dk

*Det er viljen, der skaber vejen*

0
0
Svar på denne tråd

Google er din ven
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 21:42

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Avalon
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 21:43

Avalon er en sagn-ø, ligesom Atlantis. Ordet skulle være afledt af keltisk for "æble", æblernes ø. (det sidste har jeg så googlet)

Der er ikke andet, mig bekendt, der hedder Avalon. Men det er jo ikke unormalt at opkalde heste efter steder.

:Pia

*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub", gerne hingsteplage. Sydvestsjælland. cantering @ yahoo.com

0
0
Svar på denne tråd

Avalon
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 21:47

ved ikke med betydningen men mon ikke navnet har noget at gøre med dette ? Det er klippet ud ..

Avalon er en ø i Bretfloden i sommerset, i England. De gamle Keltere anså øen for at være hellig, så måske er det i den Keltiske historie du skal finde svaret

Og noget mere der er klippet

Som jeg oplever det, er betydningen af Avalon symbolsk.

Avalon er en væsentlig del af legenderne omkring Kong Arthur, Merlin, Ridderne om det runde bord og Gralen.

For hvad er det, som Kong Arthur og Ridderne leder efter ?

De leder efter det evige liv i betydningen: Vi skal ikke genfødes på jorden.

Det er deres egen helliggørelse - livet med Kristus. Gralen SKAL findes, for den er et uomtvistelig stadie på vejen.

Gralen findes i Avalon, dit eget gyldne SJÆLS SLOT, liggende usårligt på toppen af en spids bjergtinde. Du har set dette billede utallige gange.

Slottet indeholder din indre hellige Katedral.

Hellig ? Ja, for vi er alle uden undtagelse en del af det samme hellige urstof, som er alt levendes udødelige LIV.

Hele persongalleriet i legenden indeholder umådelige mængder symbolik. Et studie for livet, som pilgrimmen skal omsætte til praksis.

Legende eller ej - principperne er stadig de samme i dag som dengang.

Team Vilstrand - Kusk og rytter..

God bedring Luffe..'

Storfan af Karen søndergaard Jensen's Englemagersken, samt hendes andre bøger

0
0
Svar på denne tråd

Hovsa...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 21:47

Farverne glippede lige lidt kan jeg se..

Team Vilstrand - Kusk og rytter..

God bedring Luffe..'

Storfan af Karen søndergaard Jensen's Englemagersken, samt hendes andre bøger

0
0
Svar på denne tråd

Avalon er også
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 21:54

Et amerikansk make-up firma med dørsalg... ;-D

Den anden forklaring med at Avalon er en sagn-ø er mest korrekt. Den optræder i sagnene om kong Arthur, som den hellige ø.

Forresten er Marion Zimmer Bradley´s serie "Tågerne om Avalon" en ikke helt ueffen gendigtning af myterne om kong Arthur, hun har dog Morgana le Fay som heltinde, hvor hun normalt er skurkinde. men underholdende læsning er det da. (Kan lånes på biblioteket- står under "Fantasy"/SciFi.)

Et par andre gode (om Arthur/Merlin) er Mary Stewart: "The crystal cave" (dansk "Krystalgrotten") og "The hollow hills"- de BØR læses på engelsk! MS bliver bliver desværre meget "blomstrende" og banal i dansk oversættelse. (Og er man til romantik og heste- SKAL man læse "Airs above the ground". En skrækkelig romantisk historie om et cirkus, en heltinde -og en mystisk lippizanerhingst... ;-D ).

Mvh
xtiny

*** The truth is out there- but the lies are in your head***

0
0
Svar på denne tråd

Avalon
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 22:21

Var druidernes ø og der hvor deres ypperspræster og præstinder var. Avalon var en ø i det, som i dag hedder Glastonbury, og som kan besøges den dag i dag. Det er dog ikke en ø mere, da alt vandet er trukket tilbage o gjorden omkring er landbrugs jord.

Der går mange sang om Avalon, eller tågernes ø, som den også blev kaldt, dan den atldig var omgivet af tåge, og der med forbundet med en del mystik. Men et sagn er den ikke, den er virkelig.

Jeg har selv haft en hest, som blev opkaldt efter dette magiske .

K'sFoto ©

- Et øjeblik fastholdt i tiden.

Amare et sapere vix deo conceditur

Bullerklubben. JydeTræf?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider