Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hestefrustration
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 09:09

Er frustreret/rigtigt træt af det! Har været på udkig efter ny hest fordi jeg gerne vil til at ride lidt igen, men har ikke kunnet finde nogen der passede, har jo mine krav.. Problemet er at jeg fandt en sidste år herinde som jeg faldt pladask for, og den opfyldte næsten kravene, bortset fra alderen, den var lidt ung men det skulle nok gå alligevel. Havde ik lige finanser til det dengang så jeg måtte nøjes med at se. Øv altså! Nå men så var jeg lige herinde og se salgsannoncer igennem igår, og hvem er til salg igen? Der var den. Den var åbenbart ikke blevet solgt sidste år så nu er den 3 år og stadig min drømmehest. Men den skal åbenbart ikke være min. Har næsten penge til den, men sidst på året kommer det til at knibe med tid til de 2 gamle jeg har i forvejen. I en periode er der ret begrænset tid og bagefter vil der være tid men ikke så meget som førhen på alle dage. (håber den ikke bliver solgt for så henter jeg den altså til foråret 2010). Er bare vildt frustreret, vil så gerne ha den hest jeg har sukket efter i et helt år og denne gang er det ikke økonomi der spænder ben, men tiden og kæresten der synes jeg har nok hest (bare ingen til at ride på) .

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 09:15

snakker du ikke med sælger? Måske i kan blive enige om noget, så du kan få din drømme hest og sælger sin drømmekøber?

0
0
Svar på denne tråd

Tiden...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 17:56

Jamen, hvis den kun er 3 år gammel, så tager den da ikke skade af at holde voksepause vinteren over, hvis altså du har råd til at have den stående:-)

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 18:00

Ja, hvis den er tre år har den da rigtig godt med at vente til januar med at blive redet. Så hvis du har pengene så køb dog kræet :P

0
0
Svar på denne tråd

Som de andre
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 18:03

Den er kun 3 - den tager ingen skade af enten en pause elelr at vente til næste år hvis du har råd til at have den stående :) Så ud og snak med sælger :D

0
0
Svar på denne tråd

endnu mere frustreret
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 22:26

Har nok råd til at ha den stående men får ikke ret meget tid til nogen af mine heste sidst på året, derfor ville jeg vente til næste år.

det er så heller ikke helt så nemt. Kæresten mener så at jeg ikke skal ha hest mere fordi vi ikke kan ha dem hjemme (det er alt for dyrt at have dem opstaldet ude siger han) og mine svigeforældre overvejer at sælge deres ejendom hvor mine 2 gamle heste står. har lige diskuteret det med ham . hvis der kun var mig havde jeg hentet den.. For lang tid siden.

Har ellers fået tilbudt billig opstaldning privat lige i nærheden hvis det var men det skal nok bare ikke være den her gang heller

Det er jo meget bedre jeg bare går på arbejde og tjener penge, og så varter ham op og passer hus resten af tiden. Han kan sku godt tro om igen, ellers får han da en kæreste der ikke er ret nem at væære sammen med!!!!!!!!!!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Heste....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2009 07:48

Det jeg så ikke forstår, er at du har 2 heste, som du ikke kan bruge.

Ja, jeg er måske lidt hård, men i min verden afliver jeg en hest, som jeg ikke kan bruge til enten avl eller ridning. Fik for 1½ år siden aflivet en 8 års vallak, da jeg ikke ville gå og klappe ham på folden de næste 10 år og så samtidig give penge for det.

Men I og med, at du har valgt at have 2 så gamle heste gående, så har du jo også selv valgt ridningen fra.

Det koster jo det samme, at have en af de gamle gående, som det koster at have en dejlig 3 års hoppe med fremtid i gående.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd

Du har jo
Forfatter: 
Dato:  08-05-2009 13:13

Truffet valg og så er det jo sådan.

Og nå du ikke har egen økonomi, så må du jo gøre som der bliversagt.

Illum !!

.

Foragter Fantasten....skal der

grines eller grædes??

0
0
Svar på denne tråd

mit valg
Forfatter: 
Dato:  09-05-2009 09:34

nu er det jo bare det at jeg faktisk ikke giver noget for at ha hestene stående nu.. Jeg passer og fodrer svigerfars 2 heste som også bare går og de 4 andre dyr der går i stalden. Not a problem! Og kæresten betaler hvad der er til huset og jeg har kun mad og lign. så jeg har egen økonomi og hvis jeg skulle ud og gi noget i opstaldning ville det ikke være det jeg går konkurs a!

Nogen afliver deres heste andre gør ikke og det er vores valg. så længe de er friske får de lov at blive her selvom de er 23+.

0
0
Svar på denne tråd

Dilemma
Forfatter: 
Dato:  09-05-2009 17:37

Jeg synes at man bør aflive, så snart folk når pensionsalderen, for hvis de ikke længere er fødedygtige og ikke længere er aktive på arbejdsmarkedet, så koster det lige så mange penge i pension som at have et skolesøgende barn.

Not!

Jeg synes at du skal prøve at tale med ejerne og se om du kan finde frem til en løsning. Og måske skulle du også tage en snak med din kæreste og fortælle ham, at det betyder meget for did med den hest. Hvis han holder af dig, vil han nok kunne forså... Og hvis ikke, ja, så kan du jo tænke over DET...

Held og lykke med dine valg :-)

Lene

***Ubi bene, ibi patria***

0
0
Svar på denne tråd

Lenuccia
Forfatter: 
Dato:  09-05-2009 17:44

Helt enig

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee
Forfatter: 
Dato:  09-05-2009 22:46

Prøv at snakke med ejeren som før sagt..;o)

Måske i kunne finde en god aftale..

Og nu kender jeg jo ikke dig el. dine 2 heste, men måske en hygge/skovturspart kunne hjælpe lidt på finanserne..;o)

Ellers så må du jo gøre op med dig selv om du vil arb. lidt ekstra for at få råd til dette, el. evt. undersøge billigere steder/måder at holde hestene på...der er efter min mening altid en ekstra mulighed i enhver problem situration ;o)

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning!

Bedækninger tilbydes!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider