Ja så blev det jo dagen, hvor Roskile også fik deres horze butik. så selvføgelig, skulle jeg da lige en tur til roskilde. Et par nye korte ridestøvler, samt to nye dressur gjore, var dagens forventet indkøb.
En flot butik, men med meget få pakeringspladser og når man som jeg, kører rundt i en stor gammel volvo, tog det lidt tid at få den kastet ind i en ledig bås.
Men sikke dog med mennesker, som jo alle havde fådet det helt samme ide` som mig, nemlig at der jo nok var nogle gode tilbud.
Så gik jagten ind. Efter 15 minutters gemmeleg, lykkedes det endelig at få den oplysning, at de ikke havde den model fra kataloget, som jeg jo netop var på udkig efter.
Jamen ok! så måtte der være de to gjore, som kun skulle være dagens indkøb. Men niks. der hang en i str 50 cm og en i str 70 cm, som jo netop ikke var de mål, jeg ledte efter.
Så gik jagten ind, på at indfange endnu en af de unge damer, som for rundt for at svare på spørgsmål, fra alle os utålmodige kunder.
Det lykkedes tilsidst, men den unge dame, vidste ikke ret meget om hvad der var eller ikke var af varer.
Nå ja! jeg kunne jo også lade være med at købe det jeg søgte og så bare går rundt og finde andre gode tilbud.
Jubii et stativ med billige ridebukser. Æhh nåå nej, det var jo en del år siden, jeg sidst havde kunne krybe ned i str lille 38.
Ok, tænkte jeg, du finder vist ikke lige det du søger, så du kan jo lige så godt køre hjem igen. eller hov, nej, jeg behøvede jo ikke køre hjem igen lige med det samme.
Dyr i centrum, havde da vist også rideudstyr. Godt nok er det jo kun heste foder jeg normalt køber hos dem, men havde da sidst jeg var der, lige skimtet at de vist nok havde noget oppe bag ved i butikken.
Så den kære volvo, blev igen bugseret ud af en snæver pakerings bås og så gik det eller der ud af igen.
Volvoen var vist gald for at komme væk, for lige ved siden af i båsen, holdt en fin nye bil og glinsede i solen. Når man som min volvo, hører til i den ældre generaton, ja så kan man jo nemt føle sig gammel og slidt.
Vi nåede så ud til dyr i centrum. Min kære volvo, havde igen fået sit gode humør, for her var jo brede båse og god plads til at parkere.
Endnu engang gik jagten så ind, på korte ridestøvler og de famøse gjore.
Men nu var jeg jo heldig, for alle de andre havde jo ikke forladt horze endnu og fulgt efter mig, så jeg var efter kun 10 minutter, blevet betjent af en flink ung dame, havde betalt for mine flotte nye korte ridestøvler og de to gjore.
Min kære volvo var også glad, for lige ved siden af den, holdt en lille slidt toyota og de to, har vist fået dagens gode hygge snak.
så ja, min hygge tur til horze i slagelse, endte jo egentligt meget godt, tiltrods for at det var i dyr i centrum at jeg fik mine varer og næste ganga, tror jeg at mig og vovlo, nøjes med at køre i dyr i centrum, for der er både plads og det udstyr vi skal bruge.