|
|
| har du forstand på edderkopper?? |
| Forfatter:  |
Stald Kandelsdorff |
| Dato:  |
25-04-2009 22:19 |
|
det håber jeg der sidder nogle der har. sagen er den at min datter er blevet bidt af en edderkop der havde sat sig på et håndklæde, som jeg viklede om hende da hun havde været i bad. er det farligt at blive bidt af en edderkop?? ( jeg tænkr lidt på allergiske reaktioner og hvis nogle skulle være giftige) der komet lille bitte rødt mærke i midten og det hævede så op i 3kløver form med prikken i midten. det klør og det gjorde også ondt da den bed.( møjdyr) det skal lige siges at vagtlægen syntes jeg er overpylleret! edderkoppen måtte lide døden efterfølgende og jeg har taget et billede af den:  ( sorry for den ringe billedkvalitet men mit kamera gav sig til at strejke) nogen der ved hvad det er for en krabat? p.s behøver jeg at sige at hele huset skal sprøjtes for kravl i morgen ( vi har enda fjernet al bevoksning op af huset)
-billedskøn børnepony sælges billigt- -kondenstørretumbler,1.5 år, sælges-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det ligner |
|
|
... en almindelig husedderkop og biddet skulle ikke give flere gener end et bistik.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| louise |
|
|
har ret...det er vist en husedderkop ikke farligt men kan gøre nas
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| det er heller ikke hævet |
Stald Kandelsdorff |
25-04-2009 22:33 |
|
mere op siden jeg skrev indlæget. min datter er naturligvis ked, for det gjorde avs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Nøj hvor er den klam, var sgi nær røget af sofaen (var jo ikke forberedt på der var billede, og jeg er hunderæd for dem) Nå men derfor har jeg også sat mig lidt ind i hvad de er for nogle str. og nej den er ikke farlig at blive bidt af - hold øje med om det udvikler sig, hvilket det formegentlig ikke gør.  godt i fik straffet bæstet for dens handling (sikkert af selvforsvar, men alligevel - en god edderkop er en død edderkop 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Argh!!!! |
|
|
Endnu en grund til at være monster bange for edderkopper  Alt hvad der har over 4 ben, er simpelthen for ulækkert. Det gælder både med og uden vinger!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| llllllll |
Stald Dalgaard (List) |
25-04-2009 22:40 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker for linket louise |
Stald Kandelsdorff |
25-04-2009 22:51 |
|
vil mene det er en stor rovedderkop efter udesenedet på den. dog ikke nær så velvoksen endnu som den i linket. hun sagde godt nok også der var noget der stak hende og hun troede først det var en hveps. det blir sikkert ikke til mere- men som forælder så bekymrer man sig jo om de små poder, ik?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Forstår så udemærket din bekymring - og ud til højre med sådan en vagtlæge der ikke har forståelse for en mors bekymring - Det er min holdning, man ringer jo ikke derind for sjov! Stald Dalgaard - jepper, nu røg den også på signaturen .Er SÅ SÅ SÅ bange for dem iiiuuuuw - det løber mig koldt ned af ryggen, bare ved det billede i denne tråd, bliver nød til at kikke væk når jeg skal ned til seneste svar ufff..
Mvh Elisabeth
EN GOD EDDERKOP ER EN DØD EDDERKOP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hdhfeakhdjkf |
|
|
Det er sgu at være overpylret at ringe til vagtlægen... Det burde da være almen viden at der IKKE findes farlige edderkopper i dk! Korsedderkoppen skulle være den edderkop der har en af de farligeste gifte, den har bare alt for lidt af det, så den gør absolut ingen skade på mennesker.
Ridelygter sælges, se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum |
|
|
Jeg kan godt forstå din bekymring, og det var godt du ringede til vagtlægen, synes jeg!  - Tænk hvis hun blev den nye spider-woman ' Det kunne da være lidt sejt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille |
|
|
Ja, det er almen viden at edderkopperne vi har i Danmark ikke er giftige. Det er hvepse sådan set heller ikke, men vi har stadig folk som reagerer kraftigt overfor stik fra disse. Når nu bidsteddet er rødt og hævet syntes jeg ikke, at det er at overreagere at ringe til vagtlægen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
26-04-2009 09:29 |
|
Nu er det jo set før, at ækle kryb fra diverse fugtige områder på kloden har forvildet sig ind i vores lille trygge land via bla. bananklaser, hvem ved om én af disse sidder og godter sig i et af vores hjem. Desuden har det intet med at være overpylret at gøre, nærmere en bekymring for ens børn. Det er jo ikke tit man bliver hakket af de små 8-benende.
Mvh Bonnie
Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did www.bjphoto.dk Fotoalbum opdateret
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aaaaddrrkk |
|
|
Aaadrk, hvor er det dog monster væmmeligt at tænke på, at de kan BIDE én! Iiuuww, kan slet ikke have det!  Jeg kan godt forstå du ringede til lægen, når hun hævede og blev rød. Godt det ikke udviklede sig mere. I øvrigt er jeg fuldstændig enig i betragningen, at en god edderkop er en død en af slagsen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pernille |
Stald Kandelsdorff |
27-04-2009 00:22 |
|
du lyder ikke som en der selv har børn?! nu var hævelsen jo ikke bare som et bistik eller myggestik men hævelsen var omkring 4-5 mm tyk. min mand er allergisk over for bistik,og skal pronto på sygehuset hvis han stikes, ellers overlever han ikke længe og vi ved ikke om vores datter har det også.( de kan først blive testet nårde er blevet 4 år fik vi at vide da vi ville have hende priktestet som lille, da jeg selv er multiallergiker) og min mand var enig med at det nok skulle undersøges, og derfor ringede vi til en vagtlæge. vi har trods alt en times kørsel til nærmeste sygehus, hvis det er at det er galt. hun har dog endnu ikke vist tegn på allergi, så mon ikke det hjalp lidt at amme så længe det var muligt. det håber jeg. her til morgen var bidet svundet ind og var ikke længere hævet, men dog stadig ømt. den med giftige edderkopper i dk- måske ikke men hvad med alle dem der har det kryb i fangeskab- og der er garanteret nogle af dem der slipper fri ind imellem. og så er der jo import edderkopper ( fra fx frugt) næ så hellere være på den sikre side- det er trods alt ens børn der er tale om!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| av hader det kryb |
|
|
og rent faktisk findes der giftige edderkop lignende dyrog vi har dem i vores hus, mangekalder dem stankelben, men disse har en flad firkantet aflang krop, hvor stankelben er runde...... disse er meget giftige og kom til dk i bananer, men deres tarenteller(staves) kan ikke bide gennem et menneskes hud, derfor er de ikke farlige for os, de er derimod farlige for denne sorte fanden der har bidt din datter, for de tager nemlig husedderkoppen, somer stor, sort , behåret og ulækker, så lad endelig dissegavnedyr leve. hilsen en somikke kan fordrage disse sorte bæster. ps, vi smed engng et cd-cover over sådan en fætter, og da minmand slap coveret så jeg hvordan det sorte bæst hoppede op og vendte sig i luften og greb coveret, min mand troede mig ikke, men da han løftede coveret kunne han se at peter vendte forkert... prøv tænk hvis det havde været vores børns fødder, eller mine....adr....
MVH. Stella Jakobsen mor til Oliver 30/06-04 Daniella 24/11-05
mango tak fordi du overlevede og kom dig 100%, slipper dig aldrig igen, vi 2 er et team for altid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes nu også.. |
|
|
... at selv om edderbobber er noget af det mest skræmmende jeg kender - så er det måske en smule overkill at ringe til lægen for et bid. (men jeg har jo også hele TO gange oplevet bid fra de håndfladestore edderbobber på Cuba - uden anden virkning end en svag rødmen og hævelse - og ingen grund til at kontakte lægen)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Lobbe (Iris) |
27-04-2009 08:07 |
|
Fy for den lede, for et skrækscenarie Stakkels din datter! Forstår udemærket din bekymring. Jeg tror faktisk godt at man kan sige, at de er giftige - hvis det var sket for mig, var jeg sandsynligvis død (ok, af skræk, men alligevel...) Bidske små (store) sataner  Er så enig i Lizzas slogan; en god edderkop er en død edderkop!
"If you can´t convince 'em, confuse 'em"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Edderkopper ... |
|
|
Vagtlægen er der vel for at man kan ringe - hvis man ikke føler man selv kan tage stilling til om der skal handles eller ej... Syntes egentlig det er lidt sjovt - havde det været en hund der var blevet bidt havde de fleste sikkert sagt man fluks skulle ringe til dyrlægen.. .. Men jeg kan altså ikke lade være at sidde og grine... Hvorfor er i så bange for edderkopper? ... javist, kønne er de da ikke .. Men de kommer jo ikke og spiser os når vi sover vores søde søvn ...  Igår besøgte jeg en ven og hans søn, de bor i hus på landet .. Sidder og ser tegnefilm med knægten, han er 5.. Pludselig stivner han og peger på væggen, der sidder en velvoksen husedderkop .. Han kalder på sin far som skal komme og fjerne den .. Far kommer med et stykke papir, men edderkoppen falder ned og er nu ude af syne... Magen til tøsedrenge har jeg altså sjældent set - de to var nærmest helt paniske indtil jeg fandt edderkoppen og udryddede det store farlige bæst...  Indrømmer blankt, er ikke ligefrem perlevenner med disse dyr - men ligefrem at gå i panik over det, det er nu lidt voldsomt .. er vokset op i en stald - der var vi glade for dem for de hjalp jo med at spise fluerne .. 
MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions? Hygge/skovturspart søges på rolig pony/hest.. Bramming området..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stella... |
|
|
... den med at mejeredderkopperne er de giftigste edderkopper i verden er en skrøne. Mythbusters har testet det  Der findes ikke giftige edderkopper i fangenskab i Danmark. Måske lige med undtagelser af zoologiske haver (?). Fugledderkopper og Tarenteller er ikke giftige. Edderkopper bruger i øvrigt sjældent deres gift, når de bider i selvforsvar. Giften er til at opløse deres byttedyr med, så den sparer de på. Det er alligevel lidt for meget for en edderkop, at give sig i kast med et menneske 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu håber jeg ikke din datter efterfølgende bliver bange for edderkopper, det ville være synd. Det var sådan jeg blev bange for de små krabater og det er først nu jeg har lært at leve med dem. Det er ikke sjovt når man ikke kan gå i naturen uden at være bange for de lige pludselig springer på en. ManEater man kan altså ikke selv styre hvad man er bange for, for selvfølgelig kan enhver da godt se, at sådan et lille dyr ikke kan sluge folk i en mundfuld. Jeg begriber ikke hvorfor folk er bange for mus, rotter, fugle osv.. for det er da søde og smukke dyr, men sådan er vi forskellige. Jeg går ikke længere i panik over en kop på væggen, men derfor bryder jeg mig stadig ikke om de små lumske væsener.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ADDDDDDDDDDDDD |
mkchemco 1 |
28-04-2009 11:06 |
|
Da jeg var mindre var jeg Slet ikke bange for edderkopper indtil jeg en dag blev bidt af en ordentlig korsedderkop , ved egentlig ikke om det gjorde så ondt eller om det bare var chokket, men den da i dag ca 15 år senere er jeg fuldstændigt sindsygt rædselslagen for dem !!!! Så snak med din datter om at edderkopper altså ikke er farlige for det er altså ikke så fedt at være SÅ bange for et lille bitte "næsten" harmløst dyr... folk tror jo man er sindsyg når man pludselig skriger og løber ud af rummet 
Hilsen Mia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Keoppe |
|
|
Her i huset har vi helt vildt mange edderkopper i år. Jeg klasker de store, men de små får lov til at leve, de generer mig ikke. Jeg ryster altid mine håndklæder når jeg skal bruge dem. Har også prøvet at der gemte sig en giga edderkop i det. Her i huset har edderbørgerne fået nyt navn, for Frederik vores søn på snart 3 er ikke helt stærk i at udtale dem Edderkopper, så de hedder KEE-OPPE. Han er helt pjattet med dem, og forsøgte forleden at kysse en. Kh Mette der godt kan li små Kee-opper
The winner takes it all! Bliv en del af Team Lodberg
Team Lodberg Riders Coaching Undervisning og uddannelse af hest og rytter tlf. 20924205 www.team-lodberg.dk
Næstformand af Bullerklubben Også på Facebook
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stellajakobsen |
|
|
Jeg tror at du roder lidt rundt i det... Stankelben (en slags myg):  Mejer (ikke en rigtig edderkop):  Tarantel (ikke i DK):  
/minski
HESTEMASSAGE TILBYDES (af examineret massør)
Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|