|
|
| Fjerritslev dyrskue.... |
|
|
Nu er der jo snart dyrskue i Fjerritslev og jeg kom til at tænke på om der var nogen her fra HN der skal have dyr med? Jeg skal have min KNN hoppe med og så skal vi have 3 Jersey køer med, så vi skal snart i gang med træningen af de kære gule.
Sommergræs tilbydes til hingsteplage i 9430, store folde med god mulighed for læ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommer |
|
|
Jamen vi kommer da igen i år . Med lad mig lige se en to tre ..........nej syv stk. fjordheste skal vi udstille i år. Har hørt at dommerne er Søren Juellund og Jørgen Elkjær, og det jo slet ikke så ringe enda. Karina
Engang Fjordhest altid Fjordhest
Nu med Hjemmeside www.stutteri-Moldrup.dk Rødgult hingsteføl sælges ved fravænning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aner intet |
|
|
Jamen jeg meldte min Maze(2års DV) til i onsdags. Har aldrig prøvet dyrskuer før, men hun skal til og ud og se verdenen, så hun kan lære det ikke er farligt det hele. Gerne inden jeg skal på ryggen af hende første gang!
>>>Kursus med Susan Kjærgård i Aalborg. Se præsentation for mere info<<<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Dommerene har jeg ikke så meget fidus til, efter en længere diskution første år vi var med. Det var simpelt hen umuligt for den ene at forstå at min hest altså ikke har glasøjne, men menneskeøjne hvilket en knabber stort set altid har. Men vi kommer for hyggens skyld så tager vi de "kloge" kommentare for det de er 
Sommergræs tilbydes til hingsteplage i 9430, store folde med god mulighed for læ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvem kan deltage? |
|
|
Ja, jeg er da lidt nysgerrig efter hvem der egentlig kan deltage? Og hvordan sådan noget fungerer? Kan min lille Mazzaratti deltage? - ved godt han kun er en baby, Læs: knap 1 år, men det ville da være god øvelse for ham at komme med i byen?
Kærlig hilsen Stine
- Mor til Andreas 2. juni 2006 & Kaya Rosa 10. august 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mener de skal være |
|
|
Mener de skal være 2 år, også er der regler for 2 leds afstamning for hopperne og 3 for hingstene, også er det ellers åben for alle, men der var sidste tilm i onsdags! Har også meldt min til Hjørring. Andre der skal med der?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Overvejer... |
|
|
Jamen jeg overvejer kraftigt om jeg ikke burde tage til nogle dyrskuer med min kære Prinsesse (KNN, 2 år). Udelukkende for øvelsens skyld - da Prinsessen er en lidt bestemt og "flyvsk" lille dame, så hun ville have godt af at opleve lidt. Er sidste tilmelding overskredet? Hvis det er - så satser vi bare på Løgstør Dyrskue - det var nu også hyggeligt da storesøster var med i sin tid. De "kloge" kommentarer fra dommerne kender jeg godt. I løgstør mente dommeren blandt andet at Nisha var for stor og for ædel af en knabstrupper. haha - Hun er lidt over 160 og kåret med 8 i helhed og ros for sin ædelhed. (Det var før opdelingen i katagorierne). jaja - man skal høre meget. Men vi havde i sin tid en god dag og den var helt sikkert hyggelig og lærerig for både hest og ejer. Milla
Min elskede Tekla og fantastiske Basse - de smukkeste stjerner i natten! ! Frøsanggård - knabheste med fremtid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fj. Dyrskue |
| Forfatter:  |
Havila |
| Dato:  |
24-04-2009 16:59 |
|
Årh ville da vildt gerne have været med... Men med en gås uden papirer kommer man ikke langt på det område... Om nogle år, kan jeg forhåbentlig tage min kommende palomino med... Men kommer og kigger, hvs ikke jeg skal arbejde...  Kan man ikke eftertilmelde til dyrskuer?
Venlig hilsen Nanna
♥ Irish Cool Kaiza ♥
Har du ikke noget positivt at sige - Så lad vær' med at svare!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Jeg tror nu sagtens man kan efteranmelde, det har vi tit gjort med køerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskirft |
|
|
Jeg skal afsted med mine 2 små - Kevin og Hetja. De er begge 2 år, og henholdsvis miniature og islænder. De er måske ikke jordens smukkeste hypper = stadog en del vinterpels til trods for at de strigles næsten dagligt, og så er de desværre ved at blive noget vommede pga. græs. Men fred være med det, de trænger begge til at opleve noget andet end matriklen her, så afsted skal vi. Kevin har ikke 2-leddet afstamning, men efter at have talt med erfaren dyrskue-udstiller, har jeg alligevel meldt ham til. Hans mor er kåret i miniature-forbundet selvom hun ikke har afstamning, og Kevin har rødt pas. Så hende jeg talte med, mente ikke der var problem i at fremstille ham.
"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"
Unette, Amadeus, Hetja & Kevin - mine hypper!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marie... |
|
|
Mener faktisk også der er special regler for miniature i forhold til afstamning... Milla, prøv at skriv til Helle der står for tilmelding, for der var egentlig sidste tilm. i onsdags, men hun har været rigtig flink til at hjælpe mig, så måske hun også kunne overtales til at du kunne komme med på efter anm. Bare gå ind på landbonord.dk så er der et link, hvor Helles mail og tlf.nr. står.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidste tilmelding |
|
|
Hiver lige tråden op igen........... Har lige snakke med dem på kontoret idag, og de tager de aller aller sidste tilmeldinger med i denne her uge altså inden på fredag, da de skal havde planlægningsmøde der. Så sider der nogle som ikke har fået tilmeldt endnu så kan det nåes inden udgangen af denne her uge. Til Jer med ungheste, vil jeg lige sige at Fjerritslev jo høre til de mere primitive dyrskuer, hvor hestene bare står bundet ved en bom unden skillerum, det skal I lige være opmærksom på. Det god træning for hesten hjemmefra at kunne stå bundet " i det fri". Hvad dommerne angår så har jeg hørt at for år tilbage så var de feks. i Fjerritslev og Løgstør sådan nogle gamle mænd som havde avlet heste før i tiden, og det var ligesom bare for at ære dem at de fik lov at dømme heste. (Det var for øvrigt sådan nogle de havde i Løgstør sidste år, og derfor kommer vi så ikke der mere). De dommere der skal dømme i Fjerritslev i år er da A-dommere i deres respektive avlsforbund (Fjord og Jyder), og Søren Juellund er også uddannet dommer hos Shetlænderne, Oldenborge, DV, Connemare mm. og dømmer ved deres kåringer, så mon ikke vi i år for en god og kvalificret bedømmelse af vores heste. For mit eget vedkommene vil jeg da ikke klage, når det nu er en Fjorddommer der kommer. Får jeg dårlige point, er det sikkert ekstriørkvaliteten der ikke er i orden på mine heste. Karina
Nu med Hjemmeside www.stutteri-Moldrup.dk Rødgult hingsteføl sælges ved fravænning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvornår |
Trymur |
27-04-2009 14:25 |
|
hejsa..det lyder da rigtig hyggeligt..hvornår er der dyrskue? for så skulle man måske komme og kigge 
MVH Line
.....Selv den længste rejse begynder med et skridt.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| D. 16 Maj! |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange tak |
Trymur |
27-04-2009 14:39 |
|
mange tak skal du have der er jeg vist der oppe af..
MVH Line
.....Selv den længste rejse begynder med et skridt.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Sarah: Det tror jeg der er, i hvert fald har han bordeaux pas. Så mht passet, kan det jo ikke fåes "bedre".. Nogen som ved om det er ok at sætte "hegn" op omkring ens heste?? Altså lige et par pæle med et reb på? Ingen stød, og bare sådan at hesten får sin egen plads. Står hestene opdelt efter race, eller må man sætte ens heste samme, af forskellige racer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Efter race |
|
|
Hej Hestene står sammen efter race, og i katalognummer orden. Vi har tænkt os at sætte sådan et "hegn" som du beskriver omkring vores to følhopper, sådan vi kan holde styr på føllene og hoppene ikke får lyst til at lynche sidemanden. Dem med friserhestene sætter altid nogle gevaldige spiltov af træplanker op dagen før. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hm.... det kunne være sjovt at tage Bornholm med...... Tænke, tænke.....
Mvh Connie
Never argue with an idiot they drag you down to their level and then beat you with experience
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skynd dig |
|
|
Ingen tænken Conni, det er gratis. Men ved faktisk ikke hvordan og hvorledes med vallaker?! Men igen spørg Helle!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrskue |
|
|
Spændende, spændende... Hvis nu ikke Maxibøffen havde været sådan en energibombe og opbindingsforholdene havde været lidt anderledes, jeg ikke havde været gravid og skulle til eksamen, så var vi også kommet. Hvis og hvis... Måske næste år. Held og lykke til jer andre i hvert fald (og særligt dig Karina )
Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden. Kontakt venligst Mai (se præs.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu det |
|
|
Nu det snart, ja det er................ Er I andre ved at være klar?? Vi skal da godt nok havde mange heste med syndes jeg. Specielt når jeg har trænet mønstring med dem alle sammen hver aften, så tænker jeg det gør vi aldrig mere, det får man altså alt for meget sved på panden af . Håber vi ses. Karina
Nu med Hjemmeside www.stutteri-Moldrup.dk
Super smart 1 års hoppe efter Trollfin FJH 740 sælges prima afstamning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjørring Dyrskue |
|
|
Jeg regner med at melde to stk. haflinger til Hjørring Dyrskue. Hvordan og hvorledes foregår det? Har aldrig været afsted før. Hvor meget skal de mønstres? og skal man også løbe med dem i den store ring? Er lidt lost ang. det her )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har fået katalog m.m. |
|
|
Der er et skilt med kataloget til mig, udstiller, også til en overvåger. Hvad betyder det, og hvem skal have det, og hvad skal de gøre?
Rider undervisning ved Susan Kjærgård og er STOLT af det >>>Kursus med Susan Kjærgård i Aalborg. Se præsentation for mere info<<<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udstiller/vogter |
|
|
Til Sarah: Du har fået et udstiller og et vogtertegn. Du er jo selvfølgelig udstilleren og Vogteren er hvis du har en hjælper med. Faktisk er disse skilte bare til at sætte på tøjet sådan du og din evt. medhjælper bare kan komme gratis ud og ind af dyrskuepladsen. Til Louise: prøv at gå ind på www.landbonord.dk, der kan u læse alt om Hjørring dyrskue. Karina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak |
|
|
Tusind tak, regnede også med det var sådan noget, men var lige ved at tro at det var fordi der skulle være en ved hesten hele tiden... Det skal der sikkert også i mit tilfælde, men det er en helt anden sag!
Rider undervisning ved Susan Kjærgård og er STOLT af det >>>Kursus med Susan Kjærgård i Aalborg. Se præsentation for mere info<<<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Synes så småt vi er ved at være klar til lørdag! Hetja er i hvert fald meget medgørlig - måske mere end hvad man kan sige om Kevin, men sådan er det nok at være 2 års hingst med hormoner over kogepunktet  Karina: Kan godt forstå du synes det er hårdt med 7 stk - synes selv det er rigeligt med 2. Nu er det så også første gang jeg skal afsted til dyrskue..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi er slet ikke klar |
|
|
Vi er slet ikke klar. Og skal skrive opgave konstant der gerne skal være færdig fredag! Ved ikke hvornår jeg skal vaske, og har kun fået trænet mønstring ganske lidt, så om det virker et fremmet sted, det føler jeg mig ikke overbevidst om. Men vi er med for oplevelsen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Sarah: Det er da bare timet rigtig godt så... Not! Er spændt på hvordan Kevin (mini-putten) reagerer. Håber ikke han bliver mega overgeaet, men nu må vi se. Havde ham med på rideskolen i søndags, og der var han helt oppe på lakridserne  Hetja har været rigtig sød de sidste dage, så hende er jeg rimelig sikker på er sød. Men man skal jo aldrig sige aldrig. I bund og grund er vi jo også bare med for oplevelsens skyld - de små har jo kun godt af at opleve lidt andet end stalden og marken herhjemme..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næsten klar... |
|
|
Babe er klar og den Jersey som var med sidste år er også helt klar igen, det er mere tvivlsomt med de 2 unge. Den ene vil ikke gå(man er vel Jersey) og kan ikke forstå at hovedet skal være oppe når man går og står , den anden er rimelig flink, den er i hvert fald god til at stå pænt  Vi render nok ikke med pokalen igen i år, nu er der jo lidt flere at konkurere med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kevin kan lige |
|
|
Kevin kan du sgi da bare tage under armen hvis han skaber sig. Maze plejer at blive ved mig, men bliver nok meget nervøs, men jeg har tænkt mig at have flere tons gulerøder med så hun kan lære at det ikke er så farligt. Og for at være rigtig ond, bliver hun ikke kørt hjem bagefter, hun skal nemlig flytte til Aalborg, men hun er forhåbentlig så træt at hun ikke opdager de nye heste... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mønstring |
|
|
Altså hvis nogen optager en mønstring, vil jeg meget gerne se hvordan det foregår.Vi træner nemlig også Har aldrig set det eller været på dyrskue.
På forhånd tak
lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Sarah: Jeg kan i hvert fald forsøge Han er efterhånden ved at finde ud af at det er forbudt at bide og stejle, så med ekstra intensiv træning i morgen og fredag, håber jeg det går. Skulle egentlig ha haft dem på AAHR i morgen, men min kære hestetrailer skulle synes i dag, og gik ikke igennem og skal derfor blive på værksted indtil fredag eftermiddag - ØV.. Skal lige være helt sikker på hvordan mønstringen foregår: 1. Løbe ind i trav 2. Stille op foran dommer med mankefri side til. 3. På dommers signal skridte frem i lige linje, og lige tilbage. 4. Trave stor trekant, med skridt i hvert hjørne. 5. Stille op foran dommer, hvis de ønsker det. 6. Trave ud Har jeg forstået det korrekt, ellers må i endelig rette mig!! Hvordan egentlig med at løfte ben på hypperne, er det noget alle dommere gør, eller er det meget forskelligt??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Slet ikke nogen som kan sige om jeg er på rette spor, mht mønstring???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mønstring |
|
|
Hej Marie Din måde at mønstre på er ikke helt korrekt. Du skal trave ind og stille op foran dommeren På dommerens signal skal du skridte frem på lille trekant Derefter trav på hele trekantens størrelse, med nedtagning i skridt i hjørnerne. Stille op foran dommeren til bedømmelsen er slut, og trave ud af ringen Mener at kunne huske at banen er sat op som en trekant i Fjerritslev. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker også lige |
|
|
Takker også lige, havde egentlig ikke tænkt så meget over det, tænkt jeg nok fant ud af det. Nu er det jo ved at være op over, og da jeg sidder op tiol begge øre i opgave, har jeg ikke helt været vågen. Jeg kan se at jeg skal på banen som rep for arten eller sådan noget. Hvad er det lige? det er ca når pladsen åbner, 8.50 eller sådan noget. Puha, skal skrive opgave hele natten, også op alt for tidlig imorgen. Vaskede hale på hende tirsdag, håber stadig det holder bare lidt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Raceræpresentant |
|
|
Hej Sarah Vi er også så "Heldige" at skulle repræsentere racen ved dyrskuet åbning. Det er hvor der kommer et dyr fra alle racer i ringen på engang, og så erklære dyrskuets ledelse skuet for åbnet. Det er en blandet fornøjelse, da ingen af mine heste kan lide køer. Så sidste år trak jeg godt nok derned, men gik pænt tilbage med Flora da hun stejlede og var bange for både køer og højtalere/flag. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jeg nemlig også lidt bange for at |
|
|
Det kan jeg nemlig også frygte at Maze er, tror aldrig vi har mødt en ko. og det er første gang hun er med i byen. Hmmm fornuftigt at vælge en to års varmblod til det, frem for en af de ældre(de kan også blive bange, i know, men alligevel.) Men man skal bare gå rund i ringen så?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| veloverstået |
|
|
Så er det dyrskuet veloverstået! Havde slet ikke troet det ville gå så godt som det gjorde  Kevin gjorde dog sit til at skabe spænding i form af hans uterlighed, men hva, han gik nu meget pænt i ringen. Hvor mange er så klar til Løgstør Dyrskue d. 16/5?? Jeg er i hvert fald 
Unette, Amadeus, Hetja & Kevin - mine hypper! Og Følle - som stadig er navnløs...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|