Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tilladt- personale på psykafdelinger
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 15:51

Har gået og tumlet lidt med et spørgsmål, som jeg tænkte at nogle kloge hnænder måske havde svaret på.

Er det tilladt at lade patienterne på åbne psykiatriske afdelinger have en praktikant som eneste kontaktperson?

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

Medkontaktperson.
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 16:02

Alle elever eller studerende skal være tilknyttet en patient som værende deres medkontaktperson.

Eleven/den studerende må/kan aldrig have det fulde ansvar over en patient. DEr er altid en kontaktperson bag.

-Derfor er der naturligvis også altid en fastansat som patienten kan gå til, hvis eleven/den studerende ikke har den nødvendige kompentance.

0
0
Svar på denne tråd

praktikvejleder
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 16:35

reglerne er ganske som Anima skriver. Jeg er uddannet praktikvejleder for sosa og det er de regler vi arbejder under. Den sidste del af eleven praktik forventes det dog at hun tager over og kan varetage opgaver på egen hånd hos den bruger hun er tilknyttet. MEN det er og bliver den faste konatkt person der står med ansvaret og eleven skal føle sig sikker.

Hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo

http://www.MariBo.dk /minisite

Hvis din hest er død, så stå da af!!!

0
0
Svar på denne tråd

Ok tak
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 21:13

for oplysninger. Det hjælper desværre i meget i pågældende situation, hvor patienten absolut ikke føler sig tryg ved praktikanten og overhovedet ikke ønsker at have noget med hende at gøre.

I dette tilfælde er den uheldige patient vel overladt til praktikanten, når det er en sidsteårs praktikant det drejer sig om?

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

Nej .......
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 22:59

Ingen er "overladt" til en praktikant. Der er klare regler om kontaktpersoner (uddannede) og en lægelig ansvarlig. En praktikant kan aldrig nogensinde være kontaktperson.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

0
0
Svar på denne tråd

jeg er...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 23:34

Lige nu er jeg selv ude som studerende i psykiatrien, og har fået tilknyttet en patient, som jeg er kontaktperson for, MEN der står altid en vejleder "bag" mig, som patienten også kan henvende sig til.

Det skulle jo gerne være sådan, at man som patient kan sige at man har en virkelig dårlig kemi med ens kontaktperson, og så få en anden, lige så vel som personalet kan bytte rundt, hvis kemien ikke er der.

Men kan sagtens forstå at det er et vældigt dilemma at stå med, og man føler måske heller ikke at man vil skabe splid til personalet, og er måske bange for at det vil påvirke den behandling man får frem ad rette..

0
0
Svar på denne tråd

En patient
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 07:25

Har altid ret til, at sige fra overfor en kontaktperson, ligesom at vi som kontaktpersoner har ret til, at sige fra overfor patienter.

Så det han/hun skal gøre, måske med opbaking fra pårørende er, at tage en snak med det faste personale på afd. og bede om en ny kontaktperson. Man kan ikke have et vellykket behandlingsforløb, hvis man ikke føler sig tryg ved det personale, som skal varetage ens interesser.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves

Rideklubben Hammelev og Omegn

16 dage til termin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider