Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jubii hurra, hvor er det dog fantastisk!
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 14:00

Kort før finanskrisen begyndte rigtigt, ved krakket i roskilde bank, startede min kæreste op som selvstændig brolægger. Alt var fryd og gammen, han er godt kendt i diverse kredse for kvalitetsbevidst arbejde og de 'mange' ivrige kunder kom på en lille venteliste. Så langt så godt. Han begyndte på første opgave, og da den nær var slut, krakkede den elendige bank, og finanshelvedet brød ud for mange. Åbenbart for alle på hans lille venteliste, for pludselig trak de sig alle sammen. Han havde en aftale med et firma om at køre som underentrepenør men dét gik konkurs v/ roskilde bank.

Meget få småjobs til stort set intet overskud har han haft siden. Resten af tiden har vi levet af min sørgelige løn, mens han gik hjemme og var ved at gå til. Vi har to biler, der begge gik i stykker netop som vi snakkede om at sælge dem. Avs i pengepungen.

I et år har min veluddannede kæreste søgt job hos alt og alle, hvor han var kvalificeret. Der er kommet svar tilbage fra 20% af dem.. 'Du er overkvalificeret' 'vi har lige ansat en anden, ellers tak' 'vi vender tilbage'.. Ikke én jobsamtale er det blevet til i den lange tid, hvor vi nærmest har levet af græs og skosåler..

Men ved I nu hvad. En reklamation dækker rep af den ene bil, så nu kan vi snart få den solgt = STORT plus på kontoen....

Og hvad vildere er....: MIN BABE HAR FÅET ET JOB! Og sgu ikke et hvilket som helst job. Han har fået et job han super gerne vil have, et godt lønnet ét sgu! :o :o :o Han var til samtale i fredags og fik svar i går... ;D ;D ;D Happy us, hvor er det vildt!

I mandags var han også til samtale, men det var hos en kloak mand. Han ville selvf tage jobbet af nød hvis det blev tilbudt, selvom det bestemt ikke ville gøre ham specielt lykkelig at rense gl kloaker ned.. :( Desuden er min babe sådan en type der ville føle at han tog r*ven på folk, hvis han smuttede fra kolak jobbet så snart der dukkede et bedre op = meget ustabil medarbejder, så i fald han takkede ja til dette job, ville han blive hængende i en årrække af ren loyalitet... Sikke en kvalitet at komme i klemme i..

Jeg vil ikke en disse med det her indlæg, blot ud med min lykke. Hvor bliver det dog alt for vildt at leve af hele to indkomster igen. Med alt det vi har lært at spare det seneste år, skal vi nok få stablet en god opsparing på benene inden længe. :D :D :D

Jubii, tillykke min dejlige skat!

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

www.bjphoto.dk
Fotoalbum opdateret

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 14:07

Tillykke til jer, og ikke mindst din mand :)

Håber det begynder at gå fremad nu.

Jeg har ikke selv været rørt af finanskrisen (endnu) :)

0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 14:36

Tillykke - hvor er det dog dejligt for jer

Skøn palomino mini shetlænder vallak sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/188820/1/

0
0
Svar på denne tråd

dejligt at læser det går frem af..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 14:37

ja vi kender en del vognmænd, som er meget berørt af krisen.

Priser mig lykkelig over, at vi ikke har købt ny lastbil, eller investeret i dyre indkøb.

Vi har dog heldigvis haft noget at lave det meste af tiden.

De sidste 3 uger, har vi enda haft hjælp ude fra, da vi har så meget kørsel at der skulle bruges to lastbiler.

det er jo også tydeligt, at der er ved at komem gang i lille Danmark igen. Det sidste halve års tid, har det været nemt at køre på arbejde. Uden lange køer og grafikpropper. Men de sidste par uger, er der godt nok kommet en del firmabiler og lastbiler på vejene.

Vognmand

Per Christensen 20285450

GRUS OG STEN LEVERES.

www.heste-nettet.dk/vejviser/ info.php?linkID=3296

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 14:54

trend - Mange tak ;D Jeg håber ikke du bliver berørt, det er bestemt ikke morsomt.. ;)

Hatti - Mange tak, og JA det er :D

Inger - Dejligt at I heller ikke har været berørt. Håndværksbranchen har været et ømt punkt indtil nu. :( Ja du har ret, jeg har også lagt mærke til det med bilerne. ;)

Mvh Bonnie

www.bjphoto.dk
Fotoalbum opdateret

0
0
Svar på denne tråd

123457890
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 16:45

Hvor er det godt :-) Mange gange tillykke herfra til dig og manden :-)

Det er sgu synd for alle de nyopstartede uden nogen stor kapital (for det meste er det jo lån i stedet), så er gået på røven i disse tider.

Men der er altid et lys forude.. Selv om det nogle gange er svært at se..

- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

Hvor...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 17:20

dejligt for jer. Tillykke..

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 18:17

Tillykke

Det var da bare super dejligt.

Mvh

MonaK

Alle Dyrs Ret

SKØN PRE hingst sælges - se præs

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 19:02

Tillykke til jer :)

Jeg fik også tilbudt job i går, og har i dag haft min første arbejdsdag efter næsten 2 mdr. kun med småjobs hist og her. Super skønt at komme igang med noget igen i stedet for bare at gå rundt derhjemme, selvom min mor har nydt det ret så meget at have "ung pige i huset" ;D

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

Hedebo's Lakaj - den smukkeste stjerne på himlen!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 22:32

Super skønt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh Connie

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd

krisen...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 07:26

Ja krisen kradser jo desværre mange steder. Synd det ikke gik for hans firma, men fedt for jer, at han har fået et job og oven i købet noget han rigtig gerne vil.

Min mand startede som selvstændig gulvafsliber for lidt over 2 år siden og vi har også kunne mærke krisen i slutning af 2008 og starten af 2009. Der har stort set ikke været nogen privatkunder. Men heldigvis har han nogle boligselskaber, så der er altid en eller anden form for arbejde. men januar og februar gik han næsten hjemme hele tiden. Men nu er privatkunderne begyndt at komme igen, det er som om folk tør bruge deres penge igen.

Til gengæld blev mit arbejde ramt af besparelserne, så mit job er røget - øv øv. Så det er rigtig surt. Hvis jeg ikke finder et nyt job kommer økonomien godt nok til at stramme gevaldigt. Skal jeg gå på fagforeningen mister jeg 6.000 kr udbetalt om måneden, det er jo også en slags penge - og for stort et beløb til at man "bare" kan spare lidt hist og her.

Flot brudekjole sælges str. 38 - nyrenset

Sikkerhedsvest sælges - voksenstørrelse (str. 38)

Sort ridejakke og hvid skjorte str. 38 sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 14:45

Heidi - Mange tak for dit indlæg. Heldigvis har vi ikke haft lånt i banken, men diverse kreditter hos diverse byggehandler osv har jo kunnet mærkes. Selvfølgelig betaler kunderne selv for materialer, men min kære babe har til tider været ret godhjertet. :)

Annokat - Mange tak! ;D ;D ;D

Mona - Tusind tak, ja det kan dui tro det er!

Helena - Mange tak, og tillykke til dig også! ;)

Connie - Ja, det er bare helt vildt..!!! :D :D :D

Luminator - Dejligt at høre at det ikke er gået så galt ud over din mand. :) Bare super ærgeligt at du har mistet dit job. Jeg håber du finder et meget snart, som du siger er det jo nærmest umuligt at spare 6000 kr om måneden. :( Held og lykke!

Mvh Bonnie

www.bjphoto.dk
Fotoalbum opdateret

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider