Kort før finanskrisen begyndte rigtigt, ved krakket i roskilde bank, startede min kæreste op som selvstændig brolægger. Alt var fryd og gammen, han er godt kendt i diverse kredse for kvalitetsbevidst arbejde og de 'mange' ivrige kunder kom på en lille venteliste. Så langt så godt. Han begyndte på første opgave, og da den nær var slut, krakkede den elendige bank, og finanshelvedet brød ud for mange. Åbenbart for alle på hans lille venteliste, for pludselig trak de sig alle sammen. Han havde en aftale med et firma om at køre som underentrepenør men dét gik konkurs v/ roskilde bank.
Meget få småjobs til stort set intet overskud har han haft siden. Resten af tiden har vi levet af min sørgelige løn, mens han gik hjemme og var ved at gå til. Vi har to biler, der begge gik i stykker netop som vi snakkede om at sælge dem. Avs i pengepungen.
I et år har min veluddannede kæreste søgt job hos alt og alle, hvor han var kvalificeret. Der er kommet svar tilbage fra 20% af dem.. 'Du er overkvalificeret' 'vi har lige ansat en anden, ellers tak' 'vi vender tilbage'.. Ikke én jobsamtale er det blevet til i den lange tid, hvor vi nærmest har levet af græs og skosåler..
Men ved I nu hvad. En reklamation dækker rep af den ene bil, så nu kan vi snart få den solgt = STORT plus på kontoen....
Og hvad vildere er....: MIN BABE HAR FÅET ET JOB! Og sgu ikke et hvilket som helst job. Han har fået et job han super gerne vil have, et godt lønnet ét sgu!
Han var til samtale i fredags og fik svar i går...
Happy us, hvor er det vildt!
I mandags var han også til samtale, men det var hos en kloak mand. Han ville selvf tage jobbet af nød hvis det blev tilbudt, selvom det bestemt ikke ville gøre ham specielt lykkelig at rense gl kloaker ned..
Desuden er min babe sådan en type der ville føle at han tog r*ven på folk, hvis han smuttede fra kolak jobbet så snart der dukkede et bedre op = meget ustabil medarbejder, så i fald han takkede ja til dette job, ville han blive hængende i en årrække af ren loyalitet... Sikke en kvalitet at komme i klemme i..
Jeg vil ikke en disse med det her indlæg, blot ud med min lykke. Hvor bliver det dog alt for vildt at leve af hele to indkomster igen. Med alt det vi har lært at spare det seneste år, skal vi nok få stablet en god opsparing på benene inden længe.

Jubii, tillykke min dejlige skat!