Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Barsel privat kontra stat
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 10:11

Jeg har gået og gumlet lidt på en ting min søster og jeg har diskuteret.

Nemlig hvornår man må få fuld barsel, udover de 32 uger (det er vist de uger der er standard ik?).

Hos det private ved jeg at det gælder at man skal være ansat i over et år, før de fleste arbejdsgivere giver fuld barsel.

Men hvordan er det hos staten?

Min søs mener at man får fuld barsel allerede efter ½ år... jeg har kigget div overenskomster, regler osv igennem, uden at kunne finde noget som helst på det.

Så alvidende HN hjælp. Det nager mig, at jeg ikke kan finde det helt rigtige svar.

Mvh. Tine

Staldpige søges til mindre stald i Schweiz. Start juli 2009. Kontakt mig for nærmere oplysninger.
Fotografering?

Fatboy sækkestol købes. Send PB.
Kieffer Garmisch sadel sæ ...

0
0
Svar på denne tråd

På righospitalet
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 10:58

hvor jeg er ansat, så mener jeg, at bare man har overstået sine 3 måneders prøvetid og er blevet fastansat, så får man den fulde barsel.

Jeg er dog ikke 100% sikker, men har aldrig hørt det modsatte...

Pernille

Team Coda OX

Distanceridning

Det du dér gjorde, var godt nok toppen af dumhed. Du burde skamme dig!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Pernille...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 11:04

det er umiddelbart også sådan jeg har forstået det udfra de ting jeg har læst mig frem til.

Fandt bla. et sted, hvor der stod, at når man var berettiget til sygedagpenge, var man også til barsel...syntes bare det var en pudsig formulering.

Mvh. Tine

Staldpige søges til mindre stald i Schweiz. Start juli 2009. Kontakt mig for nærmere oplysninger.
Fotografering?

0
0
Svar på denne tråd

ja det er
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 11:14

en lidt underlig formulering...

Og det er virkelig en jungle med det barselshalløj.

Er der egentlig nogen fast regel for hvad en privat arbejdsgiver skal tilbyde af barsel, eller er det bare noget man kan forhandle sig til??

Pernille

Team Coda OX

Distanceridning

Det du dér gjorde, var godt nok toppen af dumhed. Du burde skamme dig!!!!

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror faktisk
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 11:20

ikke der er en fast regel.

Men det er vist "kotyme" at når man har været ansat i et år, så for man fuld løn i et vist antal ekstra uger. -Jeg kan det ikke lige på hånden.

Mvh. Tine

Fotografering?

0
0
Svar på denne tråd

Uanset hvilken
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 13:22

overenskomst har man ret til barsel, mig bekendt 4 uger før fødsel og 48 uger efter fødsel (eller vist 46 da faderen snupper to af dem). Helt præcist kan du læse inde på kommunene hjemmeside.

Mht. til fuld løn under barsel, skal man fx. på Rigshospitalet været ansat i 12 måneder for at oppebære FULD løn i 26 uger og holde de resterende barselsuger på barselsdagpenge (pt. ca. 3500 kroner pr. uge).

Du kan i realiteten godt blive ansat og gå fra 2 måneder efter i din prøvetid på barsel, men så er det med dagpenge i hele perioden.

De fleste (tror jeg) steder er kravet at man har været ansat i 12 måneder, kan man oppebære fuld løn. Bortset fra Novo Nordisk, der skal man være ansat i hele 3 lange år for at oppebære fuld løn i HELE barselsperioden :-o De havde før det krav at man skulle have været ansat i 12 mdr. for at få fuld løn i hele perioden men det blev meget misbrugt af ansatte der gik på barsel efter 12 måneder, kom tilbage og rendte på barsel igen efter 3 måneder.

Perioden med løn afhænger af overenskomsten, du skal have fat i personalehåndbogen for at kigge efter. Det kan godt være svært til samtaler og at komme ind og kigge på det. Så må du have fat i personer på nettet som har adgang til denne personalehåndbog ;-)

Beagle.

Udstyr tilsalg:

til rytteren, ridebukser og veste (Pikeur og RTS)

til hesten, Kieffer striglekasse, OS martingal & OS gummitøjler, skridttæppe og Kieffer Grime.

Se min præsentation !

0
0
Svar på denne tråd

fagforening
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 19:27

Jeg synes du skal gå til din fagforening. Med mindre du er i de gule eller kristnes, så er de i stand til at svare på dit spørgsmål.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider