Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

burde jeg gå til lægen?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 23:57

Tja nu har jeg gået og overvejet det i noget tid. .

Jeg har haft nogle problemer med min venstre hofte. Siden jeg var helt lille har min hofte haft tendens til at "gå ud af led" og dog, den kommer altid på plads igen, og gør ikke vlidt ondt, men er meget irriterende, bla. når jeg sover (når jeg vender mig), ser tv, eller bare sidder i en "unormal" stilling. Det har ikke haft de store gener, før her for nylig. forleden dag gjorde det simpelthen så ondt at jeg næsten ikke kunne gå. selve smerterne sidder direkte i hofteskålen, der hvor lårbenet og hoften er.

tænker måske at det brusk, eller hva det er der sidder imellem knoglerne, muligvis er slidt ned ? altså en form for slidgigt?

tænker bare på at det ikke kun kan være mine ledbånd ? og er HELT sikker på at det er i hofteskålen og ikke i musklerne.

har også haft problemer i min ankel (venstre) hvor jeg har haft smerter inde i selve ledet og slet ikke har kunnet gå..

det skal lige siges at jeg kun snart er 18 år. så slidgigt for nogle kan lyde ulogisk, men når knoglerne gnider op og ned af hinanden på den måde mange gange om dagen i 17 ½ år, kunne det måske være realistisk ?

nogle der har prøver noget lignende ?

er lidt fortvivlet... :(

mvh. Karina

0
0
Svar på denne tråd

Hejsasa
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 05:23

Jeg er selv lidt hypermobil og har for meget plads mellem kugle-knoglen og den skål den ligger i, i hoften. så jeg kan forvente slidgigt tidligt selvom jeg passer på og ikke løber og ikke dyrker andet kontaktsport end hest...

Jeg fandt ud af det ved at tage til kirpraktor med et andet problem.. Jeg har ikke problemer med det sådan rigtig endnu men hvis det begyndte skulle jeg behandles.. så måske du skal tage til kiropraktor???

Tvivler på lægen kan gøre noget for dig andet end give dig en henvisning. Tror du skal lave nogle øvelser som styrker muskler og ledbånd i det område så du ikke tit går af led, det kan en fys eller kiropraktor hjælpe dig med.

Team Le Mans

0
0
Svar på denne tråd

springhofte
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 06:56

jg havde det som om jeg kunne "smutte" med hoften... det gjorde heller ikke vildt ondt, men nole gange følte jeg at den sad fast, og det gjorde ondt. kunne næsten ikke gå... var til læge som 25 årig og fik at vide det var springhofte.. det vil sige bindevævet var for kort... er blevet opereret for det og idag mærker jeg intet...

0
0
Svar på denne tråd

Slidgigt
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 10:47

Slidgit er bestemt ikke ulogisk... Jeg var 20 da jeg første gang var til læge med ryggen (hvad der viste sig at være slidgigt i lænden).

Kan desværre ikke hjælpe dig, da mine hofteproblemer er lidt anderledes. De gør nemlig bare nas ved belastning, men hopper ikke ud og på plads...

Mvh Maria

- har de skønneste rottebørn til salg :)

Imellem sort og hvid er der en masse farver

En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd

okay..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 10:58

Hej allesammen og tak for jeres svar.

Min fys har sagt at det formentlig bare er mine ledbånd, uden at at rigtig kigge ordentlig på det. . .

jeg vil søge op til en kiopraktor, og se hvad han/hun har at sige.. mange tak for jeres svar :)

mvh. karina

0
0
Svar på denne tråd

Lægen.
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 11:00

Se da at komme afsted til lægen. Det kan da godt være at han/hun ikke kan gøre andet end at give dig en henvisning, men det er da dumt ikke at få kigget på det. Tænk nu vis der rent faktisk kan gøres noget ved det så det ikke forværres.

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

hofteskred?
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 11:00

Det er ved at være mange år siden jeg er blevet op. for dette, kan det være det du har nu? Ellers ved jeg ikke hvad det kan være eller hvad du skal gøre. Men måske en god ide at kontakte lægen og muligvis komme i røngten...

Mvh

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Ja......
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 11:01

jeg vil da bestemt mene, at er man usikker omkring sit helbred, så søger man læge....

Lige så mange brugere der er herinde, lige så mange råd samt gode og velmenende ideer er der også, men i sidste ende er det kun en fagperson der kan fortælle dig præcis hvad din gene skyldes.

Pernille

Team Coda OX

Distanceridning

Det du dér gjorde, var godt nok toppen af dumhed. Du burde skamme dig!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hejsasa
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 19:49

min mor læser lige med og hun er læge...

hun siger:

det kan være springhofte som anden nævner..

det kan også være en medfødt hoftefejl hvor ledskål og ledhoved ikke passer rigtig sammen. det giver slidgigt med tiden..

Det er meget vigigt du får det undersøgt fordi i visse tilfælde kan det afhjælpes med operation også efter så mange år...

Du skal i hvert fald starte hos din egen læge!!

Team Le Mans

0
0
Svar på denne tråd

Helenagagt ♣Le Mans♣ (
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 22:05

Helenagagt ♣Le Mans♣ mange tak..:)

kontakter min læge imorgen tidlig...:)

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 08:50

Jamen det var så lidt fra både mig og "Mutti"

Team Le Mans

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider