Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad gør i for hestene?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 20:34

Har gået lidt og tænkt på hvad i andre gør for hestene, så i føler at den/de har det godt.

Er bar nysgerrig om hvad i andre gør. Og om mig og andre kan få nyt input

Hilsen Stephanie & Gucci

Oldenborg er bar en dejlig hest:)

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg havde
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 20:37

Hest, fik de lov til at være HESTE....

Græsfold i alle de lyse timer året rundt.

Skovtur hver dag, ridning der IKKE gav skader.

Og foder der passede de dem, med MASSER af wrap.

De sov i tyk tyk frisk muget og strøet boks, stor hver nat.

Kio var en nødvendighed, IKKE en luksus...

De havde fred og ro, ingen larm i min stald.

De havde det perfekte heste liv, sgu.

Illum !!

.

Sådan!!!

0
0
Svar på denne tråd

ponyerne
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 20:43

Bruger ALT for mange penge

et godt sted at starte.

www.hestens-sadelmager.dk

Mvh Marianne

Stolt pony mor med stave og gramatik fejl.

0
0
Svar på denne tråd

hesthest
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 20:46

masser af gullerøder,kærlighed og strigling,og ren seng,og en masse kys og selføldig mad og wrap vand rent,

hej

0
0
Svar på denne tråd

ghjuiyrrhyjytg
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 20:56

Prøver at gøre det så naturligt som muligt for min charmebøf ..

Han har indtil han blev 3 år gået i løsdrift sammen med andre ungheste, og er nu for første gang blevet bokshest .. Hvilket jeg kun har valgt fordi de er på fold 12 timer i døgnet, med græs, kæmpe græsfolde til rådighed som sommergræs, fordi det er en selvpasser stald - så jeg kan gøre hvad der er bedst for lige netop min hest .. Han får foder der passer til ham, og så naturligt som det nu kan gøres .. MASSER af friskt hø, rent drikkevand i en balje i boksen, en REN boks hver dag med godt med halm

Jeg lytter til min hest og vil aldrig gøre skade på ham via grim ridning .. Eller på nogen andre måder selvfølgelig.

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

... Medlem af Bullerklubben ...

0
0
Svar på denne tråd

hesteliv
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 22:20

Her går hypperne på store græsfolde året rundt, om vinteren er de ude i de lyse timer og sommeren er de ude hele døgnet rundt.

De har store bokse hvor de står på en tør ren bund af træpiller, får godt med hø og kvalitetsfoder. Foderautomater der giver dem mange små portioner i løbet af døgnet istedet for få store.

Udover det, så har de faste rutiner i en fredelig og rolig stald med frisk luft og bliver passet i hoved og ...

**** OPSTALDNING & LEJLIGHED TILBYDES I ODENSE SV ****

se mere på markedspladsen eller på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

well.. Det ved jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 22:44

forsøger at passe dem bedst muligt

Nu har hestene været opstaldet ude i en periode, og har nogle gange ikke helt selv kunne styre(mht str på fold og sådan)

Men vinterperioden ude fra ca 7/8-18/19

St Hippolyt(som de er totalt dækket ind på)

Masser af wrap(10-12 kg)

Wrap på fold(aLTID noget de kan tygge i vinterperioden

God, sund motion

På fold 24 timer sommer, frisk vand, pelspleje, hovpleje, dyrlægebesøg, andet

og masser af kærlighed.. :D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 08:08

Løsdrift, lækkert dyrt foder, masser af wrap i høj kvalitet, legekammerater, fred og tryghed, dygtig smed, al min kærlighed, tid og penge.

0
0
Svar på denne tråd

Lytter...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 09:00

Lytter til hesten og lægger mine egne behov til side ;-)

Feks giver jeg Pokki ferie fra nu, selvom jeg allerhelst ville ride nu jeg har tiden og skoven til det.

Men han har gjort det godt i sin tilridning og trænger til pause.

Så sørger jeg for at han lige får massør ud til at løsne op og ellers får han bare lov til at gå blandt sine egne og have det godt.

Tina... Et Unikum -ikke et plagiat

TinaU.dk

Nu også som Insektmedlem

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg havde hest
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 09:30

Var det især løsdriften, det at de selv kunne bestemme om de ville være inde eller ude, der betød meget at jeg havde heste med god samvittighed. Store marker og stor løsdrift hvor alle 4 kunne lege vildheste uden det trælse derved.

En anden ting jeg altid har gjort for dem var at strigle dem længe og grundigt både før og efter ridning, samt unghestene før og efter mødrenes ridetur. Det gav en mig god samvittighed at vide at de havde fået deres "massage", som tak for turen, for de var vitterligt nogle nussehoveder.

De havde selvfølge adgang til græs og masser af stråfoder, passet med alt osv men dette anser jeg for en selvfølge.

Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

Det vigtigste i min verden..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 09:47

....og det bedste man kan gøre for sine heste er at give dem LOV til at være heste. Det betyder først og fremmest ordentlige foldforhold. Dernæst ordentlig foldTID (fra solen står op, til solen går ned, mindst :) ), og naturligvis foldkammerater.

Udover dette gør jeg det for mine heste, at jeg omgås og træner dem på deres præmisser. Jeg tager mit ansvar mht. deres "røgt og pleje" yderst alvorligt, og tager kontakt til dyrlægen, smeden (i dette tilfælde en barfodstrimmer), massøren, kiropraktoren, foderkonsulenten osv. så snart, det er nødvendigt, eller jeg er i tvivl om noget.

Det er i min verden også vigtigt at "lytte" til sin hest, da forskellige heste har forskellige behov. Eksempelvis er jeg tilhænger af løsdrifte...men da min ene pony har gigt, er det vigtigt hun kommer ind i en lun stald om natten. Den anden har meget nedsat syn, og skal derfor ind i sin trygge boks, når det bliver mørkt :)

Ved siden af alt dette "selvfølgelige" giver jeg naturligvis også mine heste en masse kys, gulerødder og kærlighed. Hver dag :)

Tine & Tulle
Det klinger :D

0
0
Svar på denne tråd

Frihed og altid foder
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 10:53

Mest muligt på fold med andre heste.

Så vidt muligt undgå mudderfolde.

Altid adgang til stråfoder.

Rigelige mængder wrap/hø/græs.

Træning med indlevelse og fornemmelse for at hesten også har det godt, - det skal ikke kun være mig der synes det er sjovt (fordi så synes jeg det ikke) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider