Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lor.... Krikke...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 21:24

Øv for en møgdag!!.. I dag var ellers dagen hvor min 1 års hingsteplag skulle på hingstefold.. Eller det troede jeg ihvertfald.. ..

Først vil han ikke fanges herhjemme.. Hvilket ikke plejer at være det store problem.. Men typisk.. Nå afsted i traileren, som han ellers gik fint ind i!... .. Da vi så ankommer til folden, hvor de andre allerede går, vågner herren lige lidt mere end normalt.. Så jeg skynder mig at få ham dirigeret ind på folden, hvor han straks gerne vil hen til de andre.. Og da han altid har haft stor respekt for hegn, ja så tænker jeg at det ikke er nødvendigt at tage ham på rundtur først!! ( jaja.. af skade bliver man klog)!!.. Nå men jeg slipper ham, og han styrer hen i mod de andre.. Tror jeg ihvertfald, for 2 sek efter vælger han at vende på en femører og tordne LIGE IGENNEM hegnet.. Og forsætte LIGE IND i folden på modsatte side, hvor der går 2 ældre islændere.. Kender I den fornemmelse, hvor mange bare tænker. Det her det er en drøm.. Om lidt vågner jeg og så er det hele godt igen!.. ..

Det skal lige siges at folden ligger lige op af Rugårdsvej, som er en stor gennemgående, meget trafikeret vej, fra Odense til Middelfart..

Men her står vi med en løs hingst, og 2 gange 3 trådshegn, der bare er splittet.. SUK.. Heldigvis var vi 3, så de andre hingstplage blev hurtigt indfanget, og så blev hegnet lavet på begge sider..

Nå men ovre hos islænderene og min lille hingst var der godt gang i den.. Så der skulle arbejdes stærkt, og snedigt.. Min lille krabat mente at nok lige skulle vise at han var hingst, så han sprang op på ryggen af den ene og prøvede at bedække den forfra og bagfra!! .. Så vi måtte ha fat i begge islændere og holde på dem, samtidig med at få et tov i krabaten.. Behøver jeg at fortælle at den var svær at få fat i!! Nå men efter 1½ time fik jeg endelig et tov i grimen imens han hang halvt oppe på vallaken..

Årghhh.. Hvor var jeg bare træt og gal og alt mulig andet.. Så han røg ind i traileren igen og hjem på hans egen fold.. Så nu må han stå der hele sommeren og tænke på alt det sjov han kunne ha haft!! ..

Hilsen Stine

Stutteri Rø- WM-Ponyer i smukke farver

Buckskin-Palomino-Smokey Black og BEC

Sælges

• Cremello hingsteføl fra 7/4 (7 Okt)
  • Palominohoppeføl fra 20/3 (20 sep)
  • 1 års Buckskin hoppe
0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 11:15

Ej hvor træls- det er bare sådan noget man ikke gider.

vi må håbe Betty er sød når hun skal flyttes;)

FRA BIRGITTE

Med de 3 B'er
Betty, Bailey og Bingo

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 11:32

kan lige se det for mig, det har da været ren tegneserie at fare rundt efter ham som nød sin nyvundne frihed

0
0
Svar på denne tråd

hehe.....
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 11:50

skøn tråd. Tænkte det samme om min, da jeg forleden sku flytte hende. Hun går ind på folden ved siden af de andre.. Ok..

Så vender hun om, hen til leddet. Og der bliver hun og vil ud, så lukker vi de andre ind, efterhånden. Min vil stadig ud gennem hegnet, og vil hellere løbe mig ned, end at konfronteres med de andre.

Ingen ødelagte hegn, men et føl kom under et hegn, og moren fik sparket efter staldejeren.'

Jeg skulle bare væk fra min hest, jeg er bare træt af hende, hun er ski-bange, og jeg kræver respekt, gider ikke løbes ned.

Jeg var lige ved at sætte hende til salg og finde en ny hobby.. Dart ;) Men nu må vi se - Hun får en chance jo.

Lone

Healing, Århus

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider