|
|
| Shætlænder koster |
|
|
Min datter er blevet forelsket i en lille 1 års shætter hoppe. De har en god bygning og fine papir, men men den har under bid og og glas øje. Underbidet gør den ikke kan kåres, der ved ingen avl. Hvad må sådan en lille dame koste?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| vi har |
|
|
Vi har i lige købt 3 shetlændere i denne uge. Alle med stamtavler og chipmærket - og ingen underbid. 2-års hoppen kostede 1500,- kr De to 1-års hopper kostede 1000,- kr stykket. De er købt ved en avler, som har mange shetlændere.
Mvh Tina, desværre uden Turpin (Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....) Til Dick Turpin: "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina *Turpin* |
|
|
Hvis han har flere til salg vil jeg gerne have en PB hvor i landet det er
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den må intet koste |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
19-04-2009 13:14 |
|
for jeg kan slet ikke anbefale, at man køber en pony med defekter til sine børn. Ungerne bliver jo rigtigt glade for deres dyr og det er meget svært, at skulle fortælle et lille barn, at man må aflive ponyen, grundet at dens defekter/fejl, betyder at den har bedst af at aflives. I øjeblikket er det købers marked, så det vil være nemt at købe en pony, til en rimelig pris og så enda en uden defekter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
Linda ♥Shetterne♥ |
19-04-2009 14:26 |
|
Så vidt jeg er orienteret så kan en pony med underbid godt kåres, vil bare trække ned i type. Og de kan ikke afvises mere. Men dem der ikke er egnet til avl går i 3 kl. Men glas øjne tæller nok også ned til kåring. men ved ikke om de har lavet de regler om, da jeg ikke helt kan finde hoved og hale i det 
Tina *Turpin* du må da gerne også lige sende mig navn på hvem det er der dog sælger dem SÅ billigt ! Kender nemlig en der er på udkig efter en.
Mvh Linda Avl af shetlandsponyer!! To avlshingste står til rådighed: *Earlsdon Golden Sovereign, palomino hingst godkendt til avl i England. *Skovlundens Kevin, rød hingst, kåret i 1 klasse!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg vil nu også mene at det er bedre at købe en pony som intet "fejler".
Tina: du må også godt sende mig en PB 
Vh. Pernille
Glæder mig til at flytte Avalon ud til det nye opstaldningssted pr. 1 Maj:o)
"Det er viljen, der skaber vejen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu hvor |
|
|
Nu hvor jeg har udspecificeret vores køb, så er jeg lidt tilbageholdende med at udlevere avleren. Jeg vil helst ikke være skyld i at han overrendes at folk, som tror alle hans ponyer kan købes for en slik. For det kan de sikkert ikke. Dem vi har fået er jo tydeligvis solgt med stort tab - og nok fra den "tynde" ende angående afstamning og kvalitet. Hvad ved jeg..... jeg ved ikke noget om shetlænder-afstamninger. Dem vi har fået er sådan nogle røde uldne sager med et ben i hvert hjørne.
Mvh Tina, desværre uden Turpin (Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....) Til Dick Turpin: "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaaa.... |
Linda ♥Shetterne♥ |
20-04-2009 06:57 |
|
Jeg ved flere avlere sælger utroligt billigt nu pga. de har svært ved at komme af med dem, jeg har da f.eks lige købt en rødbroget hoppe med super afstamning som skal fole i maj med sortbroget kåret hingst, hende fik jeg for 4000 kr hvilket jeg synes er helt utroligt billigt + en anden hoppe der er rød med hvid man og hale der skal have føl i maj også efter kåret hingst og har også rigtig gode papir selv, hende gav jeg også 4000 kr for. Men jeg er blot nysgerrig efter om jeg tror det er dem jeg tror det er, som du har købt så billigt ved. Og selvfølgelig sælger avlern du har købt af, ikke de ældre ponyer så billigt som du fik dine, tror grunden til han har valgt som han har er det er utroligt svært at afsætte de unge.
Mvh Linda Avl af shetlandsponyer!! To avlshingste står til rådighed: *Earlsdon Golden Sovereign, palomino hingst godkendt til avl i England. *Skovlundens Kevin, rød hingst, kåret i 1 klasse!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| inger christensen |
|
|
et underbid og et glasøje er vel næppe "defekter" der medfører sygdom og aflivning....???? SÅ lige i det her tilfælde er det vel ok at købe med fejl. Generelt er jeg ellers fuldstændig enig med dig - ingen grund til at anskaffe sig dyr med fejl. KH:)
Annette rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| shetlænder |
Gitte ♥Fjordheste♥ |
20-04-2009 09:47 |
|
en hoppe har mere værdi end en hingst. den kommer nok til at koste mellem 1500 og 2000. og hvis du ikke kan få den for de skal du finde en anden hoppe eller en vallak. hvis de var mig ville jeg finde en hoppe. for hvis i skal sælge dem for i ingen ting for den, da den ikke kan kåres. Øst, vest hjemme er Fjordhesten bedst. MVH Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg gav lidt mer |
|
|
for min, hun var 1år da jeg købte hende omkring okt/Nov 2008 og jeg gav 5000 kr, for en hoppe med super papir, og en mor og far helt i top, men igen hun skulle væk da der var formange for ejer at passe men ja der er mange på market lige nu, og havde jeg mulighed for at have dem hjemme, så havde jeg hurtig et par stykker men aldrig en med fejl, for selv om i kan udstille, vil i jo vide at hun aldrig vil kunne komme helt til tops, og hvor sjovt er det så lige?? ikke sagt at den ikke dur til noget hvis ikke den er med i toppen, det er da heller ikke sikkert min kommer så langt, men hun kan da kåres. Alice
Transport søges til Roskilde dyreskue, af en shetlands pony hoppe på 2, hun går lige op. står i Jystrup midtsjælland, skal der ind torsdag og hjem igen søndag aften.
Mvh Alice
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|