Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Søde når de sover....
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 14:05

I blandt undrer jeg om mine heste er rigtigt normale? Jeg har nå alltid hørt at heste sover på skift i en flokk fordi nogen alltid skal holde udkig efter farer. Så ser jeg mine to (knapt så) hvide pigedyr ude på folden. Behageligt hvilende i solen, tydelig afslappede og antagelig sovende. Begge to.

Så hvem passer for ulve, bjørne og hesteædende buske og træer?

Burde jeg mon sende dem på kurs i hestepli og grundregler for fold?

Nå, søde er de i alle fald...

0
0
Svar på denne tråd

Søde hopper
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 14:21

Hej lilleulv,

Ja jeg tror du skal købe en hestebog, som beskriver hvordan heste beskytter sig mod løver og andre rovdyr - ved at have en vagt stående, mens de andre sover.

Måske er dine pigedyr ekstremt trygge og tør derfor sove uden vagt på??? Eller måske er de ikke klar over, at de er heste?

Hesteædende buske og træer... haha ... griner vildt. Du er så sjov, lilleulv. Herligt!

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg håber
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 14:28

og tror at de faktisk kender seg ekstremt trygge her hjemme. Og Bettina har jo aldrig forstått at hun er hest, hun er sikker på at hun er min datter.....

God ide med en bog: Horse behavior for dummies, måske?!

0
0
Svar på denne tråd

Hihihi..
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 14:33

OK dér er forklaringen, Bettina tror, hun er din datter og har sagt til sin makker, at de begge kan være helt trygge. Uden vagt på. :-)

Ja den bog skal du have fat i!

(Gad vide hvad Monty Roberts ville svare på dette spørgsmål.

Jeg synes selv det er meget interessant og ville gerne vide det præcise svar.)

Vrinsk fra Esma

får udsigt over dalen..

0
0
Svar på denne tråd

Også her...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 14:35

Mine to haflingere gør det samme.

Sidste sommer lå begge piger ned samtidig stort set hver morgen, når jeg kom for at lukke dem over på jordfolden. Ofte skulle jeg faktisk helt hen og skubbe til dem, før de gad rejse sig 8-) For man lå da så dejlig i det bløde græs i hjørnet af folden omkranset af nogle buske ;-)

Ulve og andre monstre findes ikke på foldene, næh de gemmer sig i barnevogne, bag store sten eller i huller i hækkene, når vi rider tur. Det er da meget logisk.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gad
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 14:48

også gerne få en rigtig "Monty" forklaring på feomænet.... Og det er klart, den kan bare dukke opp på HN!!!

Men jeg tror godt at Tine har et poeng i hvor de hesteædende eksistenser faktisk befinder seg....

Hvordan forklarer vi da: Det findes faktisk ulve i området. Hestene har flere gange haft besøg på folden af plagsomme løshunde, noget som ikke har blitt satt pris på fra hverken meg eller damerne. Og hvorfor skal så Flæbe mindst en gang på en dressurlektion inde på folden (jeg har ingen sankasse her hjemme) blive "ræd" og hoppe til... Jeg kommer aldrig til at akseptere det som rigtig rædsel mer. Mistanken har i og for seg alltid ligget der at hun er en udmærket skuespiller....

0
0
Svar på denne tråd

sover tung
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 15:21

Min hest opføre sig lige sådan.. Hvis hun er træt og de andre også ligge ned, så smider hun sig helt ned på siden og sover..man er jo kun 9 år, så sover kan simpelthen ikke vente..heh

Vi har en Shire hingst stående der hvor jeg står, han går også selv på fold, han har så den teori at INGEN kommer og spiser ham, for han sover så hårdt at han ikke er til at vække, også i stalden når folk går og muge osv.

Hhe man kan kun sige at dine hest er trygge der hvor de står.. så det er jo kun et positivt tegn..:-D

Mvh. Trine

Hvor der er en vilje, er der en vej

Carpe diem

0
0
Svar på denne tråd

Trine, tak
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 15:45

Visst er det da positivt at de er trygge. Jeg ælsker at observere de skøre dyr!! Man lærer hele tiden noget nyt.

Tror måske den der teori om at INGEN spiser meg kan passe ind på Bettina. Hun har ungdommens optimisme og er verdens sentrum som hun ser det. Flæbe er jo som sagt en talentfull skuespiller, og er måske, inderst inde også overbevist om at hun er uangribelig. Hun er jo en meget trygg hest, egentlig.

Så hvorfor da all den ballade bare for lidt ridning? Nej, klog på dem bliver jeg nog aldrig. I alle fald ikke på hende.

0
0
Svar på denne tråd

Monty newsletter
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 16:17

Her er Montys hjemmeside, hvor man kan tilmelde sig gratis newsletter og dermed også mulighed for at stille spørgsmål til ham. Måske også spørgsmål om heste, som ikke er bange for ulve, monstre og ædende buske og træer:

www.montyroberts.com/contact.html

Vrinsk fra Esma

får udsigt over dalen..

0
0
Svar på denne tråd

Tak, Esma
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 16:34

Det vil jeg altså prøve. Mest for sjov. Man vil jo gerne forstå dem!!

0
0
Svar på denne tråd

Monty..
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 16:38

Selv tak, Lilleulv. :-)

Jeg får selv newsletter'et og det er spændende og lærerigt at læse Monty's svar på alle de forskellige spørgsmål, han får.

Giv dine seje og trygge hopper et lille nus fra mig. :-)

Vrinsk fra Esma

får udsigt over dalen..

0
0
Svar på denne tråd

Det skal jeg
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 16:45

Esma. Det bliver samtidigt med det daglige trivselsnyss..... som gives i forbindelse med all madservering for at træne opp tålmodigheden hos prinsessen... Hun eier som sagt verden, og den turnerer rundt hende. Ellers er hun værdens sødeste lille nyspruuuh....

Var det forresten nogen der sa hvide heste? her kamuflerer de seg i en let, brun kropsbehsndling, og er absolut ikke til at holde rene.

Men det er måske derfor de er så sikker på at de ikke synes for de kødædende planter...

0
0
Svar på denne tråd

Lilleulv
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 16:54

Hvis du ikke boede helt oppe i Norges Land, så kom jeg et smut forbi for at se og hygge med dine sjove heste!

Ja for søren, dine heste tror, at de har camoufleret sig med den brune pelsbeskyttelse, så de er USYNLIGE for rovdyr, monstre og hesteædende buske!!!!

Vrinsk fra Esma

får udsigt over dalen..

0
0
Svar på denne tråd

Du er da
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 16:57

hjertelig velkommen om du er i tragterne! Vi er meget sociale og hesterne er megainteresserede af alle mennesker. Deres erfaring er at mennesker betyder sjov og ballade.....

Håber virkelig at ingen hestetyver tar turen forbi. Mine naive småtøser skulde være et let bytte. De skulde listet på hengeren så jeg ikke skulle mærke noget og forstyrre deres hærlige æventyr....

0
0
Svar på denne tråd

Lilleulvs heste
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 17:00

Tak, dejligt at vide. :-)

Haha, ja dine pige ville nok frivilligt gå med hestetyvene, det kunne jo være noget spændende, der ventede forude. ;-)

Rigtig god weekend til dig.

Vrinsk fra Esma

får udsigt over dalen..

0
0
Svar på denne tråd

Til deg også
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 17:08

Esma. Det ser ud som vi skal få en god vår-søndag i morgen, og den skal nydes!

God lørdag aften!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 17:14

Mine heste sover også gerne begge to på en gang. Så sent som idag tog de sig en lur sammen, mens jeg var på folden hos dem. Måske forventede de, at jeg holdt vagt

Sascha, Sani Cheval og IA Halimah Bint Ibriiz ox

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

http://sh-foto.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Sascha
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 18:29

Det har jeg ikke tænkt på. Måske de to tosser helt ærligt tror at jeg finnes i nærheden hele tiden for at jage bort alle farer?

Så skal de langsomt blive klogere!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 11:31

Vores flok, som pt. består af fire damer i alderen 3 til 24 gør det også, og jeg har også tit undret mig over det. Der er ingen af vores der kan kamuflere sig som hvid/brun, for vi har tre røde og en brun.

Håber nogen har et godt svar! :)

Emilie Watson
0
0
Svar på denne tråd

Jeg skal
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 14:29

nog følge op dette...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider