Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Formulering af bryllupsinvitation
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 21:42

Min veninde, som skal giftes til oktober, og jeg sidder og kæmper lidt med en formulering.

Hvordan formulerer man pænest i en bryllupsinvitation, at man ønsker sig penge til en bryllupsrejse?

"Der er oprettet en ønskeliste hos Inspiration Zink eller har du/I lyst til at bidrage til en bryllupsrejse, kan der indsættes penge på konto XXX."
Det er det bedste vi lige i denne aftenstund kan finde på, og vi synes, vi har brug for hjælp...

Venligst Jen9

"Tomorrow is another day without any mistakes"

Anne fra Grønnebakken.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 08:02

Skriv det ligeud -

vi ønsker os mest penge til en bryllupsrejse evt. på konto ...... alternativt er der oprettet en ønskeliste hos ......

Gitte

www.westernportalen.dk

Western sadel sælges - billed på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg.....
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 08:12

Jeg personligt, ville finde det mærkeligt, at der stod, at man kunne sætte penge ind på xx konto...

På en eller anden måde, virker det for mig tiggende - samt noget man gør ved begravelser....

Hvis man ønsker penge til bryllupsrejse, er det vel bare at skrive, men jeg ville absolut undlade det med konto xx

Det ville også give gæsterne frie tøjler til at lave noget kreativt med pengene, en pengesæk, et pengetræ e.l.

Men at komme og så "bare" have sat penge i banken, for mig lyder det helt totalt skævt......

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er måske
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 08:16

sær, men jeg bryder mig ikke om bestillingslister i en invitation... Det er noget man kan have liggende hvis folk efterfølgende spørg, samt ens forældre, bedste ven(inde), så de kan henvende sig der...

Jeg vil have muligheden for at give lige det jeg synes og hvis jeg ikke kan finde på det, så kan jeg spørge...

-og så er problemet med formulering løst...

Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Marie Holst
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 08:22

Jeg har det lidt på samme måde....

Ønske sedler er en rigtig god ting hvis man som giver, er tom for ideer, men jeg bryder mig heller ikke om, at få en indbydelse vedhæftet en lang liste med ønsketing.

Konceptet med at man istedet kan kontakte f.eks brudens mor, søster eller veninde og få en ønskeseddel hvis man ønsker dette, falder meget mere i min smag.

Og som svar til trådstarter, kunne man bare øverst på ønskesedlen skrive som et ønske: bidrag til bryllupsrejse.

Pernille

Team Coda OX

Distanceridning

Nu også som INsektmedlem

0
0
Svar på denne tråd

ønskeseddel
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 09:20

Vi står selv med præcis samme "ønske".

Vi har, under praktiske oplysninger, skrevet noget i stil med dette (kan ikke huske det 100% ordret):

Ønsker:

Vi ønsker os bidrag til hjælp til en Ghana-tur - ikke rejsegavekort da vi ikke ved hvem vi skal flyve med samt pga. evt. konkurser.

For ønskeseddel kan Heidi (Louise's søster) kontaktes

på tlf.: xxxxxxxx eller mail xxxxx@xxxxx.dk

Mvh Louise.

*Queen Of F*cking Everything*

3 dækkener + grimer bortgives

for en pose hesteguf.

Skal afhentes i Smørum - Sendes ikke

Se præsentation for billeder.

http://www.smaadyrsformidling.dk

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 09:34

Det er mig der skal giftes. Vi har snakket meget frem og tilbage, vi vil nemlig gerne undgå de her gavekort til et bestemt firma. jeg kan lige se at vi får 5x 500kr til fem forskellige firmaer, så er vi jo lidt på den.

Tak for de svar der er kommet indtil videre. Jeg tror vi dropper kontoen, det var bare en nem løsning for Jenni der står for gave kordinering.Puha det er svært, for vi vil jo heller ikke trække noget ned over hovedet på vores gæster, men på den anden side gider vi heller ikke have ting vi ikke har brug for, eller syntes om.

0
0
Svar på denne tråd

bryllup
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 18:57

Er der andre bud på formulering?

Venligst Jen9

"Tomorrow is another day without any mistakes"

Anne fra Grønnebakken.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Uhhhhh
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 08:37

hvor denne her sætning den skuer mit øje:

"men på den anden side gider vi heller ikke have ting vi ikke har brug for, eller syntes om".

Nu kan stort set alt jo byttes i forretninger, og jeg er ret sikker på, at folk ikke går ud og køber en gave, som de ved i ikke kan lide.

Det er vel venner og familie i inviterer og de kender jer vel så godt, at de også har et vist indblik i jeres smag...

Jeg har før oplevet at gavemodtager er blevet utrolig glad, fordi man som giver havde fundet på en gave der ikke stod på en ønskeseddel eller "bestilingsseddel", da gaven så var en endnu større overraskelse og noget som de slet ikke have tænkt på at ønske sig....

I mine øjne, er en fantasifuld og personlig gave langt bedre end 3 margrethe skåle, globalknive eller lækre håndklæder, men sådan er vi jo så forskellige....

Pernille

Team Coda OX

Distanceridning

Nu også som INsektmedlem

0
0
Svar på denne tråd

Pernille (Copy ox og Dangerous ox)
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 08:57

Enig

-Christina

"Never ride faster

than your guardian angel can fly."

0
0
Svar på denne tråd

Nu er vi
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 09:53

jo nogen som er "begavet" med familie og venner som IKKE er i stand til at handle uden en ønskeliste - og som hvis de skal finde på noget selv altid ender op med at købe noget som de selv ville have ønsket sig (Det svarer lidt til at kæresten køber en pneumatisk boremaskine til din fødselsdag fordi sådan en står han lige og mangler....!)

Men man kunne jo godt ønske sig:

Penge til bryllupsrejse.

Giver det ikke sig selv at man dermed IKKE ønsker sig et gavekort? Er det kun mig der mener det er logik

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd

Pernille...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 10:06

lige mine ord... Jeg var ved at skrive noget i samme stil igår, men droppede det igen, for tænkte jeg bare fik at vide at jeg var for nærtagende....

Mener at man jo inviterer sine gæster fordi man holder af DEM og ikke fordi man vil have en masse ting, det må da komme i anden række....

Og ja, det er da langt federe med en gave folk har tænkt over end noget fra bestillingslisten....

Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd

endnu en gang
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 10:18

tak for svar, vi har skrevet at vi ønsker os penge til bryllupsrejse, og at vi har oprettet en ønskeliste ved Inspiration Zink. Så er det jo op til folk selv hvad de køber, og hvis det er helt galt bytter vi bare. jeg har en del i familien der er overbevist om at pink plaider er totalt fede, og det er ikke lige vores stil, men så kan vi altid bytte.

Cherie

0
0
Svar på denne tråd

Hvis.....
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 11:08

Hvis problemet med forkerte gaver er vildt stort, kan man vel bede gæsterne donere eventuelle gaver til SOS børnebyerne, Hestensværn eller Dyrenes beskyttelse...

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vibs 1...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 12:32

Det var da en rigtig god idé....

Jeg arbejder på neonatalafdelingen på RH, og vi har også engang imellem fået doneret forskellige ting og sager fra forældre, som til deres runde fødselsdage og andet, har ønsket sig donationer til vores afdeling. En meget generøs handling, for i bund og grund holder man vel en fest, fordi man har lyst til at fejre en stor begivenhed sammen med de mennekser der betyder allermest for en, frem for at tænke på hvad de kan give een...

Pernille

Team Coda OX

Distanceridning

Det du dér gjorde, var godt nok toppen af dumhed. Du burde skamme dig!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider