|
|
| Digitale billeder som bevismateriale? |
|
|
Vi er fraflyttet en lejlighed, hvor vores udlejer var en kæmpe krejler og fusker. Vi kørte på et tidspunkt en sag ved huslejenævnet mod ham, som vi vandt. Så da vi skulle lave flytteopgørelse, var han ekstremt opsat på hævn og har nu kommet med nogle fuldstændig vanvittige krav mht. istandsættelse. Han vil bl.a have, at vi skal betale for maling af fodlister, dørkarme, vinduer og radiatorer, selvom ingen af disse ting var nymalede da vi flyttede ind. Ifølge lejeloven kan han jo ikke kræve, at vi sætter lejligheden i bedre stand end den var i, da vi flyttede ind, så jeg har ikke tænkt mig, at betale hans malerregning på lige knap 10.000, sådan som han kræver. han har iøvrigt sat malerarbejdet + udskiftning af gulvtæppe igang uden at have mit samtykke på, at jeg har godkendt, at jeg skulle hæfte for disse ting Jeg har selvfølgelig afleveret en fejl- og mangel liste med billeder af manglende maling på disse ting, da jeg flyttede ind, men fik desværre ikke en kvittering for afleveringen af denne liste med billeder. Nu påstår udlejer så, at han aldrig har modtaget en fejl- og mangel liste, til trods for, at han selv var ude og ordne nogle graverende ting, som jeg havde oplyst på fejl- og mangel listen(bla. en dryppende vandhane). Jeg har på ingen måde tænkt mig, at efterleve hans krav og vil nu sende sagen en tur i huslejenævnet. Jeg har alle billeder og den afleverede fejl- og mangel liste fra indflytningen liggende digitalt på min computer og der kan man selvfølgelig se dato for oprettelse af dokumentet og billederne. Men kan de bruges som bevis, når jeg kun har dem digitalt?
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det kan du da !! |
|
|
Hej Karina. Sikken en dum s**d !! Jeg er helt sikker på, at du sagtens kan bruge det hele - uanset det er digitalt (måske endnu bedre, da kvaliteten ofte jo er bedre !!) som bevismateriale !! Hold da op hvor er han fræk - jeg håber det bedste i din sag !! Held og lykke ! Venlig hilsen Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja....... |
| Forfatter:  |
Vibs 1 |
| Dato:  |
15-04-2009 11:05 |
|
Ja helt klart kan du da bruge dem digitalt, det er jo fuldstændig lige meget.... Og - om ikke andet, kunne du jo bare få dem fremkaldt, hvis det vitterligt var et krav.. Om den går, når du ikke har kvittering for aflevering har jeg absolut ingen viden om, men dem som kommer til at afgøre det, har vel oplevet den slags hævn før, tænker jeg... Slutteligt, er det så huslejenævnet du skal til? Jeg spørger af interesse, for jeg gik ud fra, at huslejenævnet kun var til afgørelse af om en husleje var for høj.... og eller gik man til Lejernes Landsorganisation - eller hvad den nu lige hedder.... Det er jo ikke så ringe, at få udvidet sin horisont 
Hilsen Vibeke
R.I.P. Freykur, 8 År R.I.P. Line Vaps, 10 år
Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig
WWW.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vibs 1 |
|
|
Huslejenævnet tager sig af alle tvister omkring udlejning af boliger. Vores sidste sag drejede sig om ulovlig opkrævning af aconto beløb for vand, manglende vedligehold og huslejens størrelse. Her gik vi til Llo(som vi da heldigvis er medlem af) og de står så for al korrespondance med udlejer og i sidste ende, hvis man ikke kan finde en løsning i fred og fordragelighed, så tager de kontakt til huslejenævnet, som så skal vurdere sagen og komme med en afgørelse. Så huslejenævnet har været blandet ind i sager med min tidligere udlejer før og det tegner jo forhåbentlig ikke til hans fordel. Vi har allerede taget kontakt til Llo, men vores kontakt hos dem, er sådan lidt langsom i det og meget famlende i sine svar. Alt det her kører rundt i min knold 24-7 og så tænkte jeg, at HN´ernene plejer at være hurtige med gode brugbare svar og der sidder altid nogen med en ekspertise på næsten ethvert felt. Æv, hvor jeg snart ikke orker at slås mere med den tumpe  men det skal blive løgn, skal det. Fandme nej om jeg vil trynes af sådan en plattenslager.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina (Chanell) |
Vibs 1 |
15-04-2009 12:32 |
|
Tak for forklaring, så fik jeg lige lært noget... jeg troede eller det kun var størrelsen på huslejen, som huslejenævnet gjorde noget ved... Jeg kan absolut godt forstå det fylder i tankerne, det er smadder irriterende at have det med i baghovedet hele tiden. Jeg er også typen som ikke "bare" glemmer det, hvilket er rigtig træls, at være udstyret sådan... Men - godt gået du tager kampen, det er totalt urimeligt, at han nu kan nosse jer af, ved bare at kræve og kræve, man skal og bør behandle andre ordentligt... Men - der er mange som laver noget jusk, kender en pigen, som boede privat til leje, her krævede udlejer, at flyttede hun indenfor det første år, så var der 0 tilbagebetaling af indskud. Jeg var dybt forundret, at hun accepterede dette, det var et rimelig højt indskud, men hun orkede ikke kampen.. I guder jeg havde orket, for det var da noget af det mest hjemmegjorte regel, som jeg ikke finder rimelig, at en udlejer bare indfører....
Hilsen Vibeke
Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig
WWW.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, du kan altid bruge billeder |
|
|
også i retssager, hvilket jeg engang gjorde. Det fællede i mit tilfælde en uhumsk hestehandler der "sjovt nok" ikke var momsregistreret...
Fjordhest er bedst. - Alle andre er bare dårlige kopier.. Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skod udlejere |
|
|
ØV, nogle udlejere er bare . Vi fik også et krav fra en tidligere udlejer noget nær dit da ny lejer overtog lejligheden og udarbejde mangelliste, vi var så heldige at lejligheden var synet fra begge sider som værende iorden, så vi truede med LLO hvorefter udlejer trak snuden til sig. Han ville ellers have nuppet hele depositummet .
Mange hilsener Ann-Rikka  Chico søger dygtig rytter til gratis ridning uden staldarbejde, se annoncen.
Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ Hestene: Jossie, Chico og Catwalk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Jeg mener ikke, at det afgørende her er, om billederne er digitale eller ej. Det afgørende er derimod, at du ikke kan bevise, at udlejer har modtaget dem og mangellisten. Huslejenævnet kan naturligvis spørge ham, hvorfra han vidste, at de ting, han allerede har lavet, var i uorden. Han kan så bare svare, at det havde du ringet og sagt, men at han aldrig har hørt om andre ting, der ikke var, som de skulle være. Datoen på billederne beviser ikke, at udlejer skulle have fået billeder og liste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Guest.. |
|
|
Jeg er godt klar over, at datoen på billederne ikke beviser, at han har fået listen og billederne. Det vil blive påstand mod påstand. Men jeg har jo trods alt billeder af hvordan lejligheden så ud, da jeg flyttede ind.
Nu har han så også løjet om så mange andre ting, også da vi kørte sag på ham sidst. Så huslejenævnet har jo hørt alle hans løgne og ved, at han prøver at fuske og manipulere, hvor han kan komme afsted med det. Han prøvede f.eks at bilde både os, Llo og huslejenævnet ind, at de domme der blev dømt i Østre landsret jo ikke kunne danne præcedens for hvordan, man skulle dømme her i Jylland. Han påstod, at vi ikke havde nogen mundtlig aftale om, at vi måtte holde hund. Det havde vi ret mange vidner på, så den kom han heller ikke så langt med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina (Chanell) |
Vibs 1 |
15-04-2009 21:17 |
|
Ha ha, han er da godt nok en af de mere fancy udlejere... har vi særlove i Jylland  Jeg syntes det er ret godt, at i har ham fra disse lidet kønne sider, det må altså tælle, at han ikke har været ærlig og fair....
Hilsen Vibeke
WWW.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det nu ikke dyrt |
TSB |
15-04-2009 22:51 |
|
Du har sikkert retten på din side, det kender jeg ikke noget til. Men synes egentligt at 10.000 kr er en ok pris for malerarbejde i en lejlighed. Den skal ikke være meget over 1½ værelses inden de fleste vil kræve den pris bare for malning af loft+væg over alt. Men kan godt se hvis ikke du skal aflevere i bedre stand end ved indflyning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|