Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Grævling i stalden..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 17:06

Hvad skal jeg gøre? den er jo fredet, men jeg synes bestemt ikke jeg har lyst til at have den i stalden..

Den har allerede tømt en sæk med hundemad og har taget nogle æg ved mine høns..

Og jeg har hundehvalpe, så synes ikke det er så fedt at have et rovdyr i stalden :-(

Jeg håber der er nogen der ved hvad jeg skal gøre med den.. Den er jo hverken syg eller kommet til skade, så det er vel ikke en vildtplejestation..??

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Grævling
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 17:08

Prøv at ringe til nærmeste vildtplejestation og hør hvad de mener.

Jeg vil da mene at den kan omplaceres.

Mvh

MonaK

Alle Dyrs Ret

0
0
Svar på denne tråd

tak....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 17:15

Det vil jeg prøve :-)

God påske

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Ellers kan
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 19:39

du bare ringe til falck 70102030, og så kommer de for at hente den. Mener at de altid vil hente et vildt dyr der er kommet ind på "mennesketerritorium" da den så vist automatisk betragtes som skadet / at der er noget i vejen. Og især når det er en grævling da de jo normalt er enormt sky og derudover meget aggresive.

0
0
Svar på denne tråd

Luk den da ud.
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 20:13

Og hold stalden lukket, så skal den nok forsvinde.

Hvorfor kan folk ikke mere selv tage en beslutning om noget så enkelt som naturen ???

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 10:18

Jeg Lod døren stå åben i nat, og til morgen var den væk..

Jeg synes bestemt det ville være den bedste løsning hvis den bare ville gå, men efter som jeg ikke kan holde stalden helt lukket er jeg ikke sikker på andet end at den kommer tilbage da den jo har fundet mad her..

men nu må vi se - lige nu er den i hvert fald væk :-)

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Lukket stalddør
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 10:25

Hvis man er nødt til at holde stalddøren lukket for at holde kræet ude, så tror jeg jeg ville vælge at få den skudt. Fredet eller ej. Vores stalddør står så vidt muligt ALTID åben aht hestenes sundhed.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 10:43

da ikke helt umulig at den vil komme tilbage, men det er jo ikke sikkert. Skrev at du kunne ringe til falck da jeg forstod det som at den havde bosat sig i stalden, men Illums logik er jo klart at foretrække hvis den ikke havde taget fast ophold.

Men synes da at du skal vente og se - tror faktisk ikke at den vender tilbage når den har fundet ud af at der er uro i stalden da de er meget sky. Men selv hvis den vender tilbage synes jeg at det er en meget dårlig ide at skyde den som en anden nævner - der er Falck trods alt et bedre alternativ da jeg så vil tro at den bliver genudsat et sted lidt længere væk

0
0
Svar på denne tråd

Øh nu har jeg kun
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 11:49

Været i stalde hvor man har en stalddør der kan gøres til en halv dør.

Så kan man jo lukke underdelen ???? og stalden er stadig åben.

Eller man kan sætte en plade/palle op så der er en spærring, stalden stadig åben.

Hvorfor SKAL man altid forklare de mest simple ting for HN ???

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Porte....
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 13:34

Vi har 2 store rulleporte en i hver sin ende af stalden, og så en enkelt dør til at gå ud og ind af i siden af stalden. Halvdøre er ikke noget vi gør det i, så det var ikke lige i mine tanker. Jeg ville som sagt være nødt til at få aflivet kræet hvis det generede mig.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Grævlinge
Forfatter: 
Dato:  11-04-2009 00:14

Hvad med en tændt staldradio, ved ikke om det kunne afskrække den. Det virker ihvertfald mod en indflyttet mår, fandt vi ud af...

mvh

KIRSTEN

.

0
0
Svar på denne tråd

tjaa illum..
Forfatter: 
Dato:  11-04-2009 08:20

vi er jo desværre ikke alle sammen, udstyret med så kæmpe en hjerne som du er. Vi er heller ikke alle sammen udstyrte med så stor en vidne om alt og alle som du er.

så derfor, er vi nogle stykker, der her på hn søger om råd..

Hvor ville livet dog også være kedeligt, hvis vi alle sammen havde lige så stor en hjerne som dig og aldrig satte spørgsmåls tegn, ved de ting vi møder i hverdagen.

håber det lykkedes at holde grævlingen ude af stalden. det er ikke sjovt at ha uinbudte gæster i sin stald. Den sidste vi havde på besøg, var en vildsvine orne, der var stukket af hjemme fra.

Vognmand

Per Christensen 20285450

GRUS OG STEN LEVERES.

www.heste-nettet.dk/vejviser/ info.php?linkID=3296

0
0
Svar på denne tråd

Godt du er
Forfatter: 
Dato:  11-04-2009 09:46

Oplyst på et punkt....

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider