Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er en elefant ikke et flokdyr ?
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 17:55

Er lidt nysgerrig.

Er en elefant ikke et flokdyr ?

Pernille og den grå..

Som er ung og derfor hverken har styr på præventation, ord eller noget som helst... ;)

0
0
Svar på denne tråd

elefant
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 17:56

Jo det vil jeg da mene. Hvorfor?

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd

Ja de er
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 18:00
Det ville sige at hunner og unger går sammen og hannerne for sig selv.. De kommer kun ind i flokken når de er i must så vidt vides... Måske nogen ved mere el noget andet

Laurits den dejlige oldenborg
0
0
Svar på denne tråd

Jem isen
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 18:05

Det er helt korrekt det du skriver. Kun hunner og unger går i flok. Voksne hanner får kun lov til at nærme sig når hunnerne er i brunst.

Mvh.Nissen.

Ponyhoppe sælges.

Ponyhoppeføl sælges.

0
0
Svar på denne tråd

nåår okay
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 18:09

undrede mig bare over at cirkus benneweis kun havde en elefant .. Den stod i lastbilen, med åbent lad dog var der kæde for, helt mutters alene..Så gik der godt nok 5 kameler lige foran den, men den brød sig skutte om dem.. :D

se denne fine.. ehn.. fyr/dame.. what ever se en trillefant :

Pernille og den grå..

Som er ung og derfor hverken har styr på præventation, ord eller noget som helst... ;)

0
0
Svar på denne tråd

flok eller ej
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 20:41

Alle disse er hanner:

Billedet tog jeg da jeg var i Ghana.

Dog er der tale om unghanner, men ikke desto mindre gik de i samlet flok - vi sad og observerede dem det meste af dagen oppe fra hotellet (efter vi havde været ved søen) og kunne se langt ud over savannen hvor de pænt marcherede afsted i "konvoj".

Mvh Louise.

*Queen Of F*cking Everything*

Flere dyr søger nye hjem!

Se og læs mere på

http://www.smaadyrsformidling.dk

0
0
Svar på denne tråd

jo - og de bør forbydes i cirkus
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 20:44

Jo det er flokdyr (hunner og unger)- og de burde forbydes i cirkus, synes jeg. Det er så synd for dem - og de lider fysisk som følge af de øvelser de skal lave, i det de er hårde ved led, sener m.m. Det er FRYGTELIGT at de stadig har lov at være i cirkus.

Hilsen Søs - som er løbet tør for signaturer

0
0
Svar på denne tråd

søs1 -
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 20:48

skægt nok tænkte jeg det samme mht. til led og sådan.. Derud over kan der da ikke være eget dyrevelfærd over cirkus.. Elefanten stod bare i lastbilen mutters alene.. Og kamelerne gik i en lille bitte fold.. de havde dog noget hø og elefanten halm.. Ingen havde fri adgang til vand..

Pernille og den grå..

0
0
Svar på denne tråd

sørgelige skæbne de cirkus dyr har
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 20:51

Nej - det er så trist - det er derfor jeg ALDRIG sætter mit ben i et cirkus med mindre det er et cirkus uden dyr. Jeg syens ganske enkelt ikke man kan byde dyr de betingelser. JO hunde kan godt gå an :-)

0
0
Svar på denne tråd

lige tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 20:54

Skal lige sige jeg ved det med led m.m fordi jeg engang i tidernes morgen arbejdede i Dyrenes Beskyttelse (slut 90'erne). Lige dengang var det oppe det med elefanterne og hvor dårligt de tåler de belastninger de udsættes for.

Og så har jeg slet ikke nævnt noget om træningsmetoderne - men dertil skal siges at den video, de havde deres viden om trænignsmetoderne, var engelsk. Jeg kan huske tydeligt den dag endnu, hvor de andre sad og så videoen - jeg skulle IKKE nyde noget af at se den. Den havde jeg bare ikke nerver til :-)

0
0
Svar på denne tråd

søs1 -
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 20:56

nej.. nu skulle vi derhen så Sille lige kunne se en trillefant, men blev da noget skuffet da jeg så den stå helt alene inde i lastbilen.. De plejer da at have et par stykker ude på et stykke græs, gør de ikke ?!

Pernille og den grå..

0
0
Svar på denne tråd

egpwwefåweg
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 21:04

Fraika-92 ♥Sille jeg ved det ikke. Men jeg synes da man typisk ser de har lidt mere end en elefant og de nogle gange har mulighed for at græsse lidt. Men nok ikke alle steder.

0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 21:58

Hvor har du været i Ghana? Jeg synes nemlig bestemt, jeg kan kende den udsigt Var du bare turist, eller hvordan?

mvh Stine

Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk

- nu også med shettere!

Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd

Ghana.
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 09:10

Stine - Billedet er fra Mole.

Min daværende kæreste skulle ned og lave noget research i nogle måneder og jeg tog med for oplevelsens skyld.

Vi boede privat i Tamale og levede som ghaneserne, så turist i ordets bedste forstand var jeg ikke.

Vi så en del, men det var mest på turene fra Accra - Cape Coast - Kumasi - Tamale og retur da vi skulle hjem - enkelte afstikkere havde vi dog f.eks. til Mole fra Tamale.

Her er lige et par elefantbilleder mere:

Noget af udsigten fra hotellet; her over søen hvor det andet billedet var fra:

"Mole-fanten" og jeg:

Glæder mig til jeg skal retur i januar. :D :D :D

-Denne gang er det dog ikke sikkert jeg kommer hjem. ;)

Mvh Louise.

*Queen Of F*cking Everything*

Flere dyr søger nye hjem!

Se og læs mere på

http://www.smaadyrsformidling.dk

0
0
Svar på denne tråd

frtigående elefanter
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 23:12

Se sådan skal elefanterne have det :-)))

Er ridesporten ved at udvikle sig til et organiseret og systematisk voldorgie mod hestene? Vurderer selv www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

elefanter....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 23:26

Det er rigtigt rigtigt sørgeligt er det!

Min kusine arbejdede i Thailand, på et "elefant hjem", for mishandlede/pensionerede elefanter.

Hun sagde at der generalt var 3 forskellige muligheder når der kom en ny elefant. Enten ville den blive lykkelig, elskelig og det sødeste dyr på jorden, el. ville den flippe fuldstændig ud, blive agrressiv el. truende.

El. ville den være deprimeret, i dette tilfælde ente det flere gange med at de trådte på snablen, slugte deres tunge og begik selvmord..

hvem siger dyr ikke har føelser?

Med venlig hilsen

Liv Nielsen.

*ZANCLE*

0
0
Svar på denne tråd

hold da
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 08:22

op nogle super fede billeder..

Liv - hvor er det sørgeligt.. Den her elefant så nu heller ikke ligefrem lykkelig ud.. Men håber da inderligt at den har lidt selskab udenfor cirkustiden.. stakkels dyr..

Pernille og den grå..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 08:33

Jeg er ganske enig! Der er et cirkus i DK, kan ikk huske hvilket et det er, men de har 1 elefant, og så snart den her ene elefant ikk får en ordre står den bare og "væver" og anden fuldstændig stereotyp adfærd, det er så tragisk at se på... Går aldrig i cirkus igen, magen til elendige forhold at sætte dyr under.

Jeg har det faktisk på samme måde med zoologiske haver, hvor dyrene vader rundt på 5 kvm, så jubler alle fordi kbh zoo endelig gør noget for elefanterne, efter hvor mange år! Nej, jeg nægter at sætte mine ben der, jeg går gerne i knuthenborg park, og der ligger en bjørne/ulve park i jylland, omkring aarhus, den går jeg også gerne i, dyrene har rigtig meget plads, dejlige forhold, og de har en naturlig opførsel(så naturligt, som det kan blive når der er hundredvis af mennesker der glor på en )

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 18:10

Jo, der har jeg sandelig også været. Ghana er bestemt et skønt land - jeg vender helt sikkert også tilbage engang.

Jeg har været dernede, dengang jeg gik på 5. semester på lærerseminariet. Vi gik på teacher's training college samt underviste i en 5. klasse. Det er absolut noget af det mest spændende, jeg har oplevet. Ja, og så rejste vi også lidt rundt.

Hvad skal du dernede til januar?

mvh Stine

Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk

- nu også med shettere!

Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd

Dumbo....
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 19:25

Benneweis elefanten hedder Dumbo og er en afrikansk elefant ( han ).

Her lidt om familieforholdet :

Den afrikanske elefant er generelt større end den asiatiske. Den afrikanske elefant har størst ører og en flad pande.

Begge arter lever i familieflokke med en matriark, der fører an og tager beslutninger om, hvor flokken skal vandre hen for at finde føde. I familieflokken færdes hunnerne og ungdyrene, mens hannerne, når de bliver kønsmodne forlader flokken og strejfer om, enten alene eller i ungkarle-grupper.

Mvh Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Sofiemb
Forfatter: 
Dato:  11-04-2009 15:25

Nu ved jeg tilfældigvis lidt om københavn Zoo. Så jeg ved har der været et næsten komplet udskiftning af bestyrelse de seneste år - med enorm fokus på dyrevelfærd. Alle de dyr der endnu ikke har fået nye indhegninger med bedre forhold er på vej.

Hvordan i alverden forventer du at denne nye Zoo bestyrelse skal skrue tiden tilbage og lave tiderne om?

I øvrigt er det kæmpemæssige dyre millionprojekter, og jeg synes det er flot af ZOO KBH, at de nu gør RIGTIG meget for dyrene.

Alt kan ikke ske med et fingernknips. Og personligt synes jeg godt nok de har fået gjort noget ved sagerne nu.

til ZooKBH fra min side.

Venlig hilsen
Natasha

0
0
Svar på denne tråd

Støtter det ikke...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2009 23:28

Personligt støtter jeg aldrig omrejsende cirkus med dyr... og heller ikke zoo i København Jeg mener ikke at dyrene lever under de forhold som dyr har brug for at leve under...

...Men skulle dyrene i zoo i Kbh på længere sigt få bedre leveforhold... Så kommer jeg meget gerne og lægger glad mine penge ved indgangen

Men så skal jeg altså også kunne kikke ind i chimpansens øjne uden at få en mærkelig fornemelse i maven!

;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur og Ludvig )

Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2009 23:38

Jeg kan ikke dy mig. Jeg undskylder på forhånd, hvis der er nogle elefantentusiaster, som føler, at jeg vil hjernevaske dem, men værsgo:

Teach me tenderly - om human (og inhuman) elefanttræning

Mvh

Julie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider