Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Udd. fysioterapeut
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 14:48

Jeg overvejer at begynde at læse til fysioterapeut til efteråret her i Aalborg.

Men ville gerne høre noget fra folk der er igang.

Hvor meget foregår på engelsk?

Hvordan er undervisningsformen?

Hvor lange dage?

Hvad med praktikken?

Er det praktik med løn eller SU?

Indehaver af DAMP-ponyen!

UNDERVISNING SØGES NÆR AALBORG...

0
0
Svar på denne tråd

Fysioterapeut
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 16:39

Undervisningen er på dansk, dog er nogle bøger på engelsk, men det er primært danske bøger, der undervises i :) undervisningen veksler mellem praktisk (massage, tests, øvelser) og teoretisk. En typisk dag på de første par semestre kan se sådan ud: 8-10: anatomi. 10-12: Træning og bevægelse (idræt). 12-16: massage. Andre dage er der kun undervisning i 2-6 timer :) man er i gennemsnit i skole 20 timer om ugen.. i praktikken møder man typisk ca kl 8 og er der til 15.30-16 og kl 12 fredag. Og så er der SU under pratik..

Udover de 20 timer om ugen i skole forventes det, at man læser lektier i 15-20 timer om ugen eller mere..

Vil sige det er et fedt (og hårdt) studie, men man skal være forberedt på at være meget tæt på andre mennesker.. det lyder som en selvfølge, men det overraskede mig hvor meget det betyder at være SÅ tæt på andre mennesker.. svært at beskrive :)

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 18:42

liiiiidt an på hvor man læser - måske det er lavet om nu hvor man har reformeret uddannelsen godt nok

Men jeg har nu godt nok haft mindst 2 (Og vist endda de 4 første når jeg tænker nærmere over det!) semestre med mellem 25 og 30 timer om ugen - haft normal mødetid på skolen fra 9 til 14.30 ca (Hver dag i ugen) - eller kortere dage. Og kun på de sidste to semestre (Er på 7. nu :) ) haft sådan regulære fridage indimellem.

Jeg har ikke skullet møde i praktik før kl 9 med fri kl 15 - det vil sige 30 timers praktik om ugen. Og så skal der læses svarende til time for time - altså 25 timer i skole giver ca 25 timers læsning hjemme. (Det gælder dog ikke for praktikken men tro endelig ikke at de 30 timer kan gøre det i praktikken - der skal OGSÅ læses ved siden af omend ikke så meget!)

Der er en del artikler især på de sidste semestre på engelsk og der kan det adgangsgivende C-niveau IKKE være med!! Heldigvis er de fleste bøger danske, norske eller svenske - men der altså også enkelte engelske imellem...

Vær også opmærksom på at nogle af de danske bøger er på temmeligt højt niveau (Jeg mindes stadig med gru reumatologien ... )...

Når det så er sagt så har jeg været glad for mit studie - selv om jeg må indrømme at jeg først på de senere semestre har set meningen med galskaben

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd

fys. udd.
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 19:44

Trine T - Hvor læser du?

Hvordan er undervisningsformen? Er det forelæsninger ligesom på uni, eller mere klasserelateret? Gruppearbejde? Osv.

Indehaver af DAMP-ponyen!

UNDERVISNING SØGES NÆR AALBORG...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har læst
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 20:00

både i København og i Næstved.

Der er i snit 1 - 2 forelæsninger pr uge. Fysioterapi som fag er praktisk orienteret så der arbejder man i klasse med fremvisning på et enkelt offer og derefter arbejder man sammen to og to eller 3 og 3. Der er en hel del gruppearbejde løbende gennem studiet og man kommer hinanden MEGET ved.

Overvej hvis du er meget en enspænder at studiet er meget socialt og det kan være svært at bestå nogle af eksamnerne uden en studiegruppe (De praktiske eksamner)....

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider