|
|
| Solskoldet - After Sun? |
|
|
Nu sidder jeg i den ektremt uheldige situation at jeg er blevet temmeligt solskoldet efter en tur i cancergrillen og skal til noget festivitas i påskedagene - derfor ville jeg jo gerne ha lidt farve, det skal jeg da love for jeg fik men ikke lige den som jeg stilede efter ØV - Dumt jeg ved det, men sket er sket og nu mangler jeg lidt hjælp.. Er der nogen af jer kloge mennesker, der kan anbefale en rigtig god after sun, der bare funger hurtigt og effektivt?? Eller er der andre alternativer??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er intet |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
08-04-2009 08:31 |
|
Der kan give dig farve. Du har forbrændt det ydereste lag af din hud. Du vil måske skalde, ved jo ikke hvor slemt det er, men brug endelig aftersun til lindring. Og forsøg ikke at blive så forbrændt en anden gang, det er 1 skridt til hudkræft.... God påskefrokost..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har hørt at aloevera-gel, skulle være rigtig godt til skoldet hud, men jeg har aldrig selv prøvet det. Jeg plejer at bruge Piz Buin aftersun. Skal ikke kunne sige hvordan den virker på skoldet hud, da jeg selv er så solforskrækket at jeg aldrig når dertil. Jeg er fin bleg i stedet for 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Tusinde tak for jeres svar. Ja må indrømme at det eneste jeg lige kunne finde, var noget Aloevera gel jeg ellers bruger til hestene, det er røget på, tror ikke jeg bliver mere rød end nu og kan hestene tåle det kan jeg vel også.. (tror sgu jeg er næsten selvlysende ) Skal bare ha fundet noget der lindre som Illum skriver - gerne effektivt og findes der noget som får det røde til at forsvinde hurtigere, så er det bare tip top iorden .. Er godt nok træt af det!! Plejer aaaltid at ha solcreme på - men det kan jeg jo så ta ved lære af ØV altså.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det røde forsivnder |
Illum |
08-04-2009 08:47 |
|
Ikke hurtigere ligemeget hvad du gør, huden er forbrændt, ødelagt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Hmm.. pokkers, synes ellers jeg havde hørt et sted fra at der fandtes forskellige produkter som ville fremskynde healingsprocessen.. Er nemlig godt klar over at min hud er beskadiget og det gør ondt.. Det primære for mig er bare at finde noget som kan lindre så 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen huden |
Illum |
08-04-2009 09:02 |
|
Tager jo den tid, den skal bruge til at hele... Det kan ikke fremskyndes, kun lindres...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lindring |
|
|
Da jeg var teenager og blev forbrændt af en hel dags sol, der brugte vi kartoffelmel, det lindrer rigtigt godt. Men er mest til hjemmebrug. 
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| after sun |
|
|
Det bedste du kan bruge er vel Aloe Vera Gelly (f.eks. fra Forever Living Products) - Eller endnu bedre: Gel direkte fra en Aloe Vera plante. Aloe Vera kan også medvirke til at det heler hurtigere. Smør ofte, så du holder huden fugtig. Så ses en evt. afskalning heller ikke så tydeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har hørt... |
|
|
at det der afterson vist i virkeligheden ikke er bedre end alm. creme. Nå men i hvert fald, så sørg for at hold din hud fedtet hele tiden, det vil hjælpe på at det ikke gør så ondt. Og ja aloe vera er rigtig godt! Det lindrer i hvert fald.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Tusinde tak for jeres svar!!! dejligt med hjælpsomme mennesker!:)
Jeg har netop været inde i byen og købe Aloe Vera Lotion - fra Aloe Vera group
Matas Aftersun som kan spayes på 
Og Xylocain - som kan virke lokal bedøvende - Meget bevendt når jeg skal sidde på bagdelen og køre hele vejen til Sjælland senere i dag 
Så håber jeg det kan holde det lidt i ave 
Igen Tak!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg havde noget ren aloe vera på spray... det er super til solskoldet hud, myggestik mv... tag på apoteket, de har altid noget der virker 
Michelle
HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
LoL.. Tusinde tak - Synes allerede det hjælper , er snart klar til min laaange køretur på min nu bedøvede bagdel  God påske til jer allesammen.. Pas nu på solen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|