Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sjove/underlige efternavne...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 19:12

Vi har haft tråde om det før, og der kommer en igen.


Sad lige og skimmede nogle dødsannoncer da jeg faldt over, at der var en der hed Forkert til efternavn, det har jeg aldrig før set, at folk har heddet.


Jeg hedder selv Worm, mindre charmerende, især når man skal præsentere sig på engelsk, det efternavn får ofte smil frem hos receptionister etc.


Klassikeren må næsten være Hans Lange og så bo i Lem; Hans Lange, Lem.


Kender du folk med sjove/spøjse/underlige/sjældne efternavne?



Hilsen GeLabs2203 og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd
 
 sær efternavn
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 19:15

Tja jeg hedder Caroc til efternavn, det er ret specielt.



Kom Nanna lige forbi og sagde




Medlem af Bullerklubben på Facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 også sært
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 19:43

I min familie hedder vi Textor til efternavn...


-Hestehold er ikke en "hobby"

Det er en livsstil.


Part søges til 8-årig Shagya Araber.

Se profil...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Folk kan ikke udtale
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 20:20

mit - omend det er "lige ud af landevejen" Breaum (lad være med at tænke, bare sig det :-))




Mvh Gitte
- mor til Tera og Lian

Mine tre heste: Jack D, Joker (til salg) og Makron.


*** Naturlig bedækning tilbydes af smuk broget hingst (y) :-) ***
.

Læs en sød historie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalala
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 20:24

Så engang det vildeste efternavn, kan bare ikke huske hvad det præcis var. Men noget alá smatso :-P


Selv hedder jeg xxx, der betyder xxx på svensk, så der flytter jeg ikke op. Hehe.



Cikorie

I en stormfuld tid bygger nogle læhegn.

Andre bygger vindmøller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 min kære
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 20:30

Min kæreste hedder Evert til efternavn - lidt specielt.


Og det er ikke sjældent folk spørger om hans far så ejer Evers Bolcher ;D


Eller at det bliver stavet Evers - Ewert, Ever, Everts osv.


Syntes nu ellers det er ret "lige-ud-af-landevejen".


Så en der hed Palle til efternavn forleden, en pige.

Måske lidt trist ;)







Tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes

***

~Garth Brooks~

0
0
Svar på denne tråd
 
 efternavn
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 20:30

Inden jeg blev gift hed jeg Grøn til efternavn, det blev der studset lidt over. Nu hedder jeg Spiegelhauer og bliver ofte spurgt om jeg er i familie med Morten fra Operation X . Det er jeg ikke, men meget praktisk, for ikke alle har lyst til at prøve at tage røven på mig .


Hilsen Tenna


Gallakjole sælges, se præsentation.


www.123hjemmeside.dk/ SarahSpiegelhauer

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 20:36

Ja jeg hedder jo Spender til efternavn.. Det var meget morsomt syntes min HF lærer i sin tid, og han sang gerne "hey big spender" (og ja, det ER faktisk en sang, og nej, det drejer sig ikke om kropsvolumen men om at bruge mange penge )

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg har haft..
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 20:37

Jeg har haft et specielt efternavn, jeg hed POST, og da jeg så blev gift var der ingen tvivl om at jeg tog mandens

navn, vi skulle ihvert tilfælder ikke hedde begge navne.


For nu hedder jeg Juul til efternavn, men der kunne jo blive meget sjov ud af Juul og Post


mvh


Julle




DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjulahop
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 20:41

Altså min families navn er Surlykke. Den studser folk også lidt over engang imellem. Især når de får at vide at jeg faktisk selv har valgt det :b Min mor hedder Surlykke Petersen og jeg havde bare fået Petersen. Det synes jeg var så almindeligt(læs: kedeligt) så jeg byttedede dem bare ud.

Min morfar havde en opslagstavle med udklip fra breve han havde fået hvor Surlykke var stavet på sjove måder. Der var bl.a. Sørlykke, Sørløkke, Surløkke, Sürlykke, Sürlükke osv. osv. Der var mange sjove varianter.



Kært barn har utroligt mange navne :D


"Noget meget smart, klogt, filosofisk eller yderst morsomt"
0
0
Svar på denne tråd
 
 efternavne
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 20:49

ja mit efter navn er ikke spor mærkeligt eller sjot, jeg hedder som mit ryttersnak navn, Mariager.


Menjeg op til rigtige mange gange hørt, når jeg snakker med nogen der skal have mit navn og adresse, og jeg starter med at sige: Heidi mariager

Dem: ja og dit efternavn?

mig: Mariager

dem: nej dit efternavn

Mig: ja, Mariager

Dem nu meget surt: jeg jeg vil altså gerne lige have dit efternavn inden vi kommer til hvor du bor....


Der ud over hedder jeg ofte Heidi Maria på brev mv... jeg er åbenbart kongelig og har ingen efternavn:-)


Mariager er et familienavn og der er kun en gren af den, og jeg har nettop lige læst at det er den største familie gren i dk

Så vi er pænt mange der hedder dt, indtil vider er jeg dog den enest emed min kombination af navne.





Mvh Heidi & Kæmpe



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 20:49

Tjaaa jeg hedder slott til efternavn. Det er ikke helt så sjovt at sige på engelsk.

Jeg har hørt om en der hedder Taber til efternavn, den er også rimelig trist.


Hvad ville folk sige, hvis dyrene fældede husene for at bygge træer?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Odessa Højbogård
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 20:51

Ej hvor sjovt, jeg hedder så Grøn til mellemnavn



Kom Nanna lige forbi og sagde




Medlem af Bullerklubben på Facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efternavn
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 21:03

Jeg har et kedeligt og almindeligt -sen efternavn.


Men jeg grinede en del, da jeg en dag kørte forbi Bedemand Kold


Og min mor ringede engang handicapservice op - og fik et "Goddag det er Peter Rask, handicapservice". Og hun var bare flad af grin. Arme mand, men han kunne godt se det sjove i det.


Ejer af Interview Firfod.

Stud.med.vet.


There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wouldn't you like to have fun fun fun
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 21:09

'Hey big spender' er en fantastisk sang :)


Hitsangen herhjemme er noget mindre flatterende: 'I'm a loser, baby', da jeg har fornøjelsen af at hedde Taber til efternavn.


Gennem min barn- og ungdom har jeg lagt øre til mangen en 'Nanna med den røde mund...' og 'Nana, åhh Nana. Har du hørt om Nana. Klæder sig ud som damer, hun har set i tøjreklamer..."


Mærkelige eller musikalske navne er dog ikke det værste ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 21:13

På min fars side af familien hedder vi MYHRE til efternavn. Rimelig trist :S


Og ellers er det bare Larsen til efternavn.


Sandra nu med Lucinda<3
F.C.København
Venner er stille engle
der løfter os op
når vores egne vinger svigter




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 21:22

Mit er egentlig ikke særlig specielt, men ofte skal jeg stave det for folk.. Det er ellers ligeud af landevejen: Sand

Har rigtig måtte høre for det, når vi var på stranden med vennerne... Sand du er kommet ned i mine bukser osv.


Min adresse er dog mere forvirrende, selve vejen hedder to bynavne, og for at gøre forvirringen endnu større, så bor jeg i en trejde by!! Den skal folk også lige have et par gange, før de fanger den


Gik i klasse med en, der hed noget ala Carlberg til efternavn.. Blev ofte forvekslet med Carlsberg.


Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vilius (Nanna)
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 21:23

Åhhhh En lidelsesfælle



Kom Nanna lige forbi og sagde




Medlem af Bullerklubben på Facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 Haha der
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 21:26

er godt nok nogle gode imellem


Jeg gik i gymnasiet med en pige, der hed Kæmpe til efternavn - heller ikke helt nemt...


Hold fast, hvor er jeg glad for at jeg ikke hedder Slot - jeg kan lige forestille mig al den sjov mine ikke-danske venner ville have haft ud af det



Forårshilsner fra Sine

i Canada 1.maj til 10.august


~A horse is poetry in motion~


Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/


0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 22:18

hehe der er nogle gode nogle i blandt;-)


Min veninde datede engang en der hed benny broløs.


Og hendes far havde en kollega der héd Morten stålem


Jeg selv hedder Linette Dorning. Ikke noget sjovt i det, men tilgengæld er jeg den eneste i dk der hedder det ;-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Efternavne
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 23:10

Nu venter vi en lille her hjemme så vi har snakket efternavne en del, da kæresten har 2 slægts navne at vælge mellem på hans mors side og et fra hans fars side. Alle er ret specielle, Legarth,Ulddalh og Gubi, så vi skal havde lavet en kombination og sluttet af med Larsen.


Så vores barn får et specielt efternavn, fa jeg hverken kan få lov til at tage Legarth eller Ulddalh, da de er besyttede slægts navne. Så ville højeste kunne tage Gubi.


Tine og Felix

og bebs på vej :)


Stald Vodagergård

www.vodagergaard.

R.I.P:

Alexia af Vodagergård

Abiegail af Vodagergård

Dea af Vodagergård


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi hedder
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 23:18

deMolade til efternavn

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 23:20

Jeg hedder Zweidorff - hvilket ALTID medfører, at folk siger til mig, at det må der sørme være mange som beder om at få stavet hvilket jeg jo kun kan give ret i, INGEN kan stave det, har såmænd også præsteret at få et brev, hvor overhovedet intet bogstav stod placeret rigtigt


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år




Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig



WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navneforvirring
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 23:29

Jeg synes ikke jeg har det mest komplicerede navn, men alligevel kan ingen lide mit mellemnavn og mit efternavn skal altid staves.


Hedder Julie Rollo Tellerup.

- Rollo er der bare INGEN som kan acceptere at jeg hedder åbenbart, folk er altid "...Rollo???" og skriver så bare "R." 8-)

Tellerup skal folk altid ha' stavet, det blir til Thelerup, Thællerup osv. osv.


Tilgengæld kunne jeg heller ikke helt finde ud af min kærestes navn lige første gang.

- Dahlmann, fik sagt det Dahl-mann, men nu har jeg lært det :-P DALmand! ;-D




Skrevet af

Rollo


Sælges

Nokia 5320 Xpress Music


| Marsvineinfo | Hjemmeside |

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 23:39

hehe der er dælme nogle fine nogle ind i mellem

Ja det med efternavne er ikke altid nemt... har en veninde der hedder Ravn til efternavn( lidt sjovt i sig selv)... og hendes initialer er DR og hendes fætter hedder BR... så sammen der det DR og fætter BR hehe...

kender også en der hedder BÜttner... bliver jo tit til Butner og hende med navnet er selv sådan en motions freak...

selv har jeg ikke et vild mærkeligt navn men der er mange der SLET ikke kan finde ud af at udtale det... Hedder Michelsen til efternavn.

Folk får det tit til enten mikkelsen eller michalsen og mange andre mærkelige udtalelser... det er sq lidt sjovt at lægge øre til enggang i mellem


MvH Maria =)


Smil til verden

og

den smiler til dig


Det gør jeg :D


0
0
Svar på denne tråd
 
 navne...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 23:53

jeg har også et noget specielt mellemnavn eller ihverfald sjældent, det er Krappenhøft. Folk kan aldrig stave til det hvis de spørger efter hvad jeg hedder og de har også tit problemer med at udtale det.


Stine


Oldenborg Hoppeføl sælges

Afstamning: Union's Big ben/Mozart

Født 22/3-09

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navne leg
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 00:41

Jeg bor i England og har haft en klassekammerat som hed 'Badcock' til efternavn. Jeg havde lidt ondt af hendes far...


Dog skal jeg ikke tale - jeg hedder 'Buhl Thostrup' til efternavn. Her i England bliver det jo til noget saa charmerende som 'Bull Tossup'.

Tak for det.




Portrætter males efter foto. Send mig en Personlig Besked. :-)


Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(efter Cato)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Griner...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 02:26

Ja jeg har da lige fået et billigt grin på (flere af) jeres bekostning (undskyld)


"Bull Tossup" synes jeg nu er en af de bedre hehe


Jeg har en tysk far, og det har givet mig efternavnet Wiechert. Ikke specielt morsomt, men det har tilgengæld givet mange sjove stavemåder og udtalelser gennem tiden.

Jeg har sågar været ide for den her til et springstæven: "og næste rytter der bedes holde sig klar er: Michelle Wie... W... Michelle på Blackie"


Jeg har kendt en pige der hed Bitsh til efternavn (uden C, men udtalen er jo stort set den samme) -den er altså heller ikke altid sjov hehe


Mvh Michelle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gubi...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 02:47

Ej, jeg synes ikke at du bør vælge Gubi.

Tine Gubi...........?


Jeg stod en forhindingsvagt til military med en Gunner Langthjem. Det viste sig så at han var tidligere mester i military og journalist for Hippologisk tidsskrift. Han var en ældre herre og jeg tror han fik et lille grin for sig selv over at jeg spurgte om han havde forstand på military. Flot!





Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Shetlænderhingst søges til bedækning på Sjælland.

Papirer ikke en nødvendighed.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Navne...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 03:17

Jeps, jeg hedder Jesus.


Dog ikke på dansk, så det er nok ikke helt så sjovt som mange af de nævnte her. Jeg skal dog også altid stave det :-)


Mvh.


Anna





Nogen der har en god idé til min signatur?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Originalt
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 09:45

Jeg hedder også noget så orginalt som Andersen..Så jeg er ikke så speciel.. Men min fars mellemnavn er Højhus.. Så det er lidt specielt.. Jeg regnert også¨ med at få det som mellemnavn, for det er lidt mere "sjovt" en kedelige Andersen..Og så når jeg hedder Trine til fornavn..


Jeg havde engang en læge der hed Falck til efternavn, lidt sjovt..


Det er sjovt at du også faldte over den dødsannonce med ham der hed Forkert til efternavn, for min bedstemor kommenterede det også, da det jo er temlig specielt..


Mvh. Trine



Hvor der er en vilje, er der en vej



Carpe diem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Darren!!
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 09:48

Trine, ja, det er i hvert fald ikke et navn jeg har hørt tidligere:-)



Hilsen GeLabs2203 og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 09:56

Har et sørgeligt efternavn, men mellemnavnet 'Akeena' er der INGEN der kan finde ud af.... :(


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

www.bjphoto.dk
Søger føl + hoppe til gratis fotografering i foråret.
Se hjemmeside eller send PB.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glad...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 10:00

jeg hedder Glad til efternavn


når folk spørger om mit efternavn og jeg så siger "Glad" beder de tit om at få det stavet - eller også spørger de "lige ud?"
jeg kan ikke mindes jeg har støt på nogen som IKKE har spurgt om dette, eller stavning inden de har skrevet ned... det er ret sjovt at folk ikke tror på det er så enkelt som det lyder

Jeg er glad for mit efternavn - det bringer et smil frem på folks læber når de hører det


jeg hedder så Bristol til mellemnavn (som den engelske by og så bare med dansk "R") det har givet en ret sjov udgave af mit navn en dag jeg var til stævne - ud af højtalerne lød "Bristol Glad" engelsk udtalt fniis det lød sjovt...



så har jeg en go veninde og weekend kollega som hedder Skau til efternavn - chefen har på telefonlisten skrevet Skam...


Manilla Birkedommergård - nu som foldbums... Forhåbentlig snart med følmave


Balingo Birkedommergård - Den nye dressurstjerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 svit......
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 10:10

jeg hedder svit efter min mors familie, stammer fra en fisker der kom fra England. Der stavedes det Sweet :) Jeg er lidt stolt af min familie, selvom jeg aldrig ser dem, især min bedstefar, en kendt heste-gut.


Lone



Healing, Århus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Damgaard
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 10:10

Kendte engang en pige der hed Maas til efternavn.


Min far kender en der hedder svein. Han er ikke fra DK og heldigvis heller ikke fra Tyskland, men konen har flere gange kaldt på han mens de har været i Tyskland (var på ferie)


Pinligt


Damgaard



0
0
Svar på denne tråd
 
 Efternavne
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 10:22

Jeg kan jo starte med mig selv, jeg hedder Dick til efternavn, det kan godt godt give lidt skæve smil i udlandet, og især i USA (Store øjne) og problemmer med, at sende og modtage e-mails hvis det er til og fra andre hvis de sender fra et firma, hvor det er spæring for alt, hvad der har med s*e*x at gøre.


Også er der nogle af dem jeg kender, og har hørt om.


Kender en Peter Rask og en Peter Grim, og da jeg var barn, og gik med aviser, var der en mand der hed hundemorder til efternavn.

Også sider jeg lige med et brev fra en der hedder K. Kabongo (det er godt nok et mellem navn)




/Signe Dick


The Highland Pony Society.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg glemte
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 10:30

Hanne Kylling.....


De førte gange jeg hørt navnet kunnne jeg ikke helt fårstår hvad min veninde talt om, så jeg høret det som "hane kyllinge"


The Highland Pony Society.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sahlertz
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 10:32

Min familie hedder Sahlertz til efternavn, tro mig det kan folk heller ikke hverken udtale eller stave hehe... .


I andre har også nogle gode efternavne Jeg synes det er lidt sjovt at hedde noget specielt, og at være den eneste i Danmark (så vidt jeg ved), der hedder Helene Frederikke Sahlertz.


//Helene


stud.med.vet

'Vær mod andre, som du selv ønsker at andre skal være mod dig.'

0
0
Svar på denne tråd
 
 ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 10:34

Der er nogle gode navne.. :-)


Min kæreste hedder Dejligbjerg til efternavn.. :-)


Mega underligt


**Nu med smukke Donna Royal...** :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jagagaga
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 10:39

jeg kender en der hedder skovbo og jeg hedder selv stistrup, hmm. Han skal bo i en skov mig på en sti :D


den samme person hedder også runge :P sjovt efternavn alligevel..


Mvh. Asta


<3Isabella og Scully af mindet, Eden og Lucas<3


elsket og savnet! R.I.P



0
0
Svar på denne tråd
 
 efternavn
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 10:42

Jeg hedder Rundé (godt nok til mellemnavn, but anyway). Når folk spørger mig, hvad jeg hedder, så er det: Mette Rundé Schønning. De skal gruble meget længe over de to sidste navne.


Rundé fordi de ikke kan udtale det - det er også meget svært? Og så når de skriver det, er det Runde (- uden "´" Abbostrof)


Schønning fordi de ikke kan stave til det. Det bliver altid til; Sjøning - Shjøning - Scjøning osv.


Og de forstår slet ikke, jeg har et dansk navn - fransk navn - tysk navn (tja, schønning blev engang stavet, Schöning - derfor tysk) .. Det kan de sletslet ikke se...


Mette Schønning

0
0
Svar på denne tråd
 
 min gaml
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 10:45

Min gamle chef hedder Rohbøll til efternavn, det er også lidt svært at stave til, men højdepunktet kom i et brev engang:


Stilet til Hr. Rå Bøll (og opfindsomme som vi sekretærer var, tilføjede vi da lige et "E")


Det havde vi meget sjov ud af; Hr. Rå Bølle :P







Tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes

***

~Garth Brooks~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har lige set
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 10:50

en Søren Misholt udtale sig på TV, lidt surt


Gik på gymnasium med en pige der hed Lem til efternavn. En bekendts kæreste hedder Bøsseløkke..


Og så synes jeg jo det er pudsigt at en proff. håndboldspiller hedder Boldsen, og en meteorolog hedder Stjerneklar.


Dejligbjerg; det er da en skøøønt navn :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Darren!!
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 10:59

Jeg mindes at den danske skuespiller Jesper Asholt var i udlandet for at modtage en pris for en film, Asholt blev så udtalt med engelsk accent - @!#$...



Hilsen GeLabs2203 og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 11:43

Min kæreste hedder Meulengracht til mellemnavn, det har taget mig rigtig lang tid at få det stavet rigtigt, og stadig kan det drille mig Men der kommer også nogle sjove bud på det, men for det meste bliver der bare skrevet M.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kender
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 12:22

Nåja, og så er der hende der hedder Kylling til efternavn... og arbejder i køkkenet ;D


Hun har hørt sit kald (y)


(kender hende)







Tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes

***

~Garth Brooks~

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskriften
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 12:23

Jeg ved til en som hedder Trompetstrømpe til efternavn.




Venlig hilsen

Kongehøj


Stubben dressur-sadel til salg


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjove navne
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 12:43

Jeg var en overgang i et sekretariat på et handelsgymnasie, og sikke nogle sjove navne jeg stødte på, når jeg arkiverede eksamensbeviser. Kan selfølgelig ikke lige huske dem nu.


Men Bitsh stødte jeg på et par gange og studsede især over en der hed Barløse Bitsh. Jeg bor nemlig tæt på en by der hedder Barløse.. Så man kom sådan lidt til at tænke på Barløses @!#$..


Eller en jeg gik på Handelsskole med der hed Brok, til efternavn.


Ihh, hvor du BROKKER dig, frk. Brok!! GG


Jeg selv, hedder jo bare Skovsende Hansen. Men mange kan ikke stave eller udtale Skovsende. Det bliver som regel udtalt Skovs-ende eller stavet Skovsene eller Skovsente osv... Det er da ikke en gang særlig svært stavet eller noget.


Hilsen LisA


Som har to dejlige ponyer og rider en tredje. :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 sjove navne
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 12:53

Ej jeg fandt det sjoveste navn i sidste uge ! tog faktisk et billede af postkassen, kommer med det senere !


N A N O U

Ægte pashmina tørklæder
INTRO PRIS - 150,- EXCL FRAGT !


Hvis du vil prøve dine evner af som 'stævnefotograf'

til foråret, send pb :)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 12:57

også jeg har et ganske almindeligt efternavn, nemlig Severin. Men jeg skal 10 ud af 10 gange stave det. Og når jeg så har gjort det: nårh, bare lige ud af landevejen? Jep, det var også det jeg sagde til at starte med


Nord, syd, øst, vest- heste godt, men pinto bedst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kjahsjdkashkj
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 13:12

Jeg har spillet fodbold med en der hed Navne til efternavn - det er der også kommet en del underlige episoder ud af når hun eks. skulle have et kort, skulle skrive på kampsedlen osv :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Barfod
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 15:53

Den læge der opererede min fod hed Barfod. Også lidt sjovt.





Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)


Shetlænderhingst søges til bedækning på Sjælland.

Papirer ikke en nødvendighed.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 17:41

Jeg har også et efternavn som ingen kan udtale korrekt eller stave rigtigt for den sags skyld.


Mit efternavn er Rydder.

Folk siger tit "Rytter", "Rødder", "Rydér" og "Rydder" (som når du "Rydder op på dit værelse" osv. Det udtales "RYdder", hvor man lægger tryk på "Y".

I U.S.A udtaler folk det "Rider".


Når vi får breve staver de det også meget forkert.

Såsom "Rødder", "Rytter", "Ryder", "Ruder" osv.

Det er da bare og stave det ud af landevejen


Når jeg er til stævne siger speakeren for det meste "Lisa Rytter bedes gøre sig klar" - Christ.. Jeg har opgivet at lære dem at udtale det rigtigt 8-)


Jeg kender nogle stykker med sjove efternavne. F.eks.: Brum, Blum, Bjørneboe, Moreso, Schwerdtfeger og Sengenbjerg. De er ret specielle. Den bedste er nok dem jeg passer heste for. De hedder Bøllehuus til efternavn Det sjoveste er nok at damen er Egendomsmægler ;D

Den morer jeg mig tit over



Ejer af:

Kjarni fra Ryttergaarden!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efternavn...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 18:04

På arbejdet stødte jeg forleden på en kunde, der hed PORNØ til efternavn......mon ikke også, at han har hørt liflige bemærkninger til det?


Hilsen Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjove navne
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 20:44

He he


Jeg har hørt om en Anne Dam (uden det var en joke)


Og så var der min venindes tidligere svigermor, som pure nægtede at tage mandens efternavn Juul...hendes fornavn er Lykke



Mange hilsner

Christina


Kig forbi: www.123hjemmeside.dk/santoogco

Kærligt stueopdræt af Chihuahua

(Dansk Kennel Klub)


Fjordheste sælges:

3 års vallak u. papir

1 års hingst e. Fjordens Marcus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kom lige
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 20:49

i tanke om en jeg hørte om engang... Ved ikke helt om det bare er en vandrehistorie, men Abel Ort... Prøv lige at sige det hurtigt...


stud.med.vet

'Vær mod andre, som du selv ønsker at andre skal være mod dig.'

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjove navne
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 21:00

Og så er der lige Per Vers

0
0
Svar på denne tråd
 
 efternavn
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 21:02

jeg ved ikke lige om det er nogle sjove efternavne jeg har men der kan komme meget sjov ud af det

hedder Githa van Hauen Philgren Bredfeldt

med bruger kun van Hauen

van Hauen er fra min mor´s side og det bliver til vand haven og line

bredfeldt er fra min far´s side og bliver tit til bredfod, bredrøv osv.

philgren har jeg aldrig hørt noget for.

men skal altid stave det hele selv mit fornavn.

men det er nok også fordi van udtalet fan

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pind...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 21:18

Ja jeg kender så nogle som hedder Pind til efternavn



Kom Nanna lige forbi og sagde




Medlem af Bullerklubben på Facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 NaNNa *Sarah Amalie*
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 21:37

Er der nogle single pind'er i den familie? Jeg vil giftes med en pind, så kommer jeg nemlig til at hedde Ose-Pind (Røber Ose-Pind)


"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tænker....
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 22:12

Ja jeg kan stadig grine over de navne en veninde har fortalt mig om...


Ella Stick


og...


Teddy Bjørn.


Og det er ikke engang gas




Tina...Et Unikum -ikke et plagiat





TinaU.dk



Glæder mig virkelig til at se mine bedste Ænder på lørdag!






0
0
Svar på denne tråd
 
 smiler..
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 22:13

mit efternavn er der ingen frivillige til at stave i hvert fald :P hehe folk mener, det er de mest besværlige bogstaver, der er sat sammen: Szymchowicz


;)


Vh Sandra

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 22:30

Jeg hedder Watson til efternavn, så det er der ikke mange ben i. Men jeg bliver oftest kaldt Emily til fornavn, da folk ikke helt forstår den med et dansk fornavn og et engelskklingende efternavn.


Pornø, den er da for sjov :D Denne tråd minder mig i øvrigt om den om de sjove adresser, hvor en vist havde leveret post til Overdrevet 6 :D


Emilie Watson
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bornholm
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 23:02

For et par år siden var vi på ferie på Bornholm, og der annoncerede naturvejlederen i turistsprøjten med sine guidede ture.


Han hed Sillehoved!


Jeg griner stadig.


Der var også for mange, mange år siden en dommer i DRF's official-bog, der hed J.J. Alvor Jensen-Terpet, hvad vi fnisetøser hurtigt fik til Tapet.


Jeg kunne simpelthen ikke ringe til manden uden at gå total i fnisekrampe. Mærkeligt nok havde han aldrig tid til at komme og dømme for os


(Kære J.J. Alvor Jensen-Terpet; hvis du læser dette - så undskyld for alle opkaldene, hvor du fik en halvkvalt 16 års tøs i den anden ende. Det var ikke med vilje).


Yours Truly
:-) ÆlleBælle :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 23:09

Jeg hedder Naja Møbius...... og min første hest(har ham endnu) Hedder Ljubomir. Da jeg var 14 år til Roskilde dyreskue med min Ranglede fuldstændig uterlige travhest, råbte de i højtaleren Maja.. nej Nadia... nej... Naja mø...... møllus ... nej.... øh... med hesten L..... Nå du ved vel hvem du er ! AAAHHHHH, stakkels mig en genert teanager med fuldstændig umulig ranglet travhest med damp , jeg kunne have gravet mig ned smile.



A bad day of RIDING- beats a good day at work!


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 23:14

Jeg er nu heller intet specielt - Kia til fornavn, hvilket ofte giver anledning til den fantastiske joke "ej, det er jo en bil, ikke? hahahhaah hvor er jeg bare sjov" Ellers er folk ofte tilbøjelige til at tro at jeg hedder Kira.


Mit efternavn er Valentin, hvilket der jo heller ikke er så mange ben i - men staves rigtig, det kan være svært. I udlandet bliver det til Kia Valentine, ved ikke helt, hvad jeg skal synes om det - det har en lidt forkert klang i mine ører :D



____________________________
Kia
;
everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja.....
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 00:39

Her kan jeg vist også være med

Jeg hedder Aino Frølund (tror betemt jeg er den eneste i danmark)


Og ja, det er som regel fornavnet folk ikke kan udtale, stave eller lign... men panikken breder sig ligesom til efternavnet... øhh er det sådan frø og lund?? Lige ud af landevejen...


Ja, Ejner Frølår! Du har helt ret.


Solen skinder altid,

-oven over skyerne.

Hvis du er interesseret i Aloe Vera produkter, kig da på min profil eller smid en mail.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hahahaha
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 04:34

skønne navne


Da vores børn skulle have navne var vi også lidt på den. Min mors pigenavn er hjorth meget almindeligt jo men mandens efternavn er horn så det ville blive hjorth horn eller horn hjorth... vi syntes ikke rigtig det passede så de fik kun faderens navn.


En anden sjov ting er at i mange år var der en grillbar i terndrup by hvor ejeren hed Kold til efternavn, hver gang man så ringede for at bestille mad, præsenterede de sig altid som kolds varme pølser hehe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navne...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 06:26

Hi hi hi, hvor er der mange gode


I den by, hvor jeg er opvokset, var (er?) der en mand, der hed Skrammer Sølvguitar! Det er ikke lyv...


Er også stødt på en nordmand, der hed Svein Sylte!


Jeg selv hedder Obbekjær til mellemnavn, det skal også staves hver gang.


Louise









"If you can´t convince 'em, confuse 'em"




0
0
Svar på denne tråd
 
 arose...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 06:58

desværre alle er optaget, så du kan desværre ikke blive en Ose-Pind



Kom Nanna lige forbi og sagde




Medlem af Bullerklubben på Facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 08:32

Fald engang over en der hed Supaporn til efternavn - det er altså heller ikke alt for heldigt. Hun kom fra Asien.


Jeg selv hedder Steiner og min kæreste hedder Tychsen (han er altså ikke spor tyk). Vi har også snakket om hvad i alverden vi skal kalde vores børn. Steiner Tychsen? Så skal vi bare kalde barnet Boris, Heidi eller lignende til fornavn, for at det er fuldendt.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider