|
|
| ¬ Hunde og udstilling? |
| Forfatter:  |
LilleChelle |
| Dato:  |
05-04-2009 13:18 |
|
Ja, som overskriften lidt siger - så lyder spørgsmålet - Går du til udstilling med din hund? hvad gør du med den til daglig, for at den er klar til udstilling, osv. Hvilken klub ? osv..
Spørgsmålet, går på, at jeg lige selv har fået mig en lille hund, en Chinese Crested, som jeg gerne vil have en bedre avlsbeskrivelse på, og derfor skal han jo udstilles igen.
Så frem med billeder, og erfaringer -
»Jeg er kun Chelle« ^Tidligere med Vestergaards In-zeit Linka R.I.P
Kærlighed ? Du er drømmen !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor |
|
|
Hvorfor er det lige, at du bruger denne ¬ i dine overskrifter??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
pia, er det ikke ligemeget? der er vel ligesom nogen skriver * eller med store bogstaver - et forsøg på at tiltrække opmærksomhed til tråden?
N A N O U
Ægte pashmina tørklæder INTRO PRIS - 150,- EXCL FRAGT ! Hvis du vil prøve dine evner af som 'stævnefotograf' til foråret, send pb 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Udstillinger |
|
|
Jamen hvad kan han udstilles indenfor? Vi har lige fået en rigtig præmietyr også, indenfor vores race, og han skal udstilles indenfor DDH. Hans trimning skal selvfølgelig vedligeholdes, men til daglig får han bare lov til at være hund med alt det nu indebærer! Op til et show, regner jeg med at han skal vaskes godt og grundigt, trimmes klar, og så skal der selvfølgelig lige holdes øje med at han ikke går ud og ruller sig Særligt fordi vi har hvide hunde. Til daglig skal han jo så ringtrænes, - det skal jeg lige lære, hunden kan nemlig sagtens.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det er såmen ikke forbudt.
N A N O U
Ægte pashmina tørklæder INTRO PRIS - 150,- EXCL FRAGT ! Hvis du vil prøve dine evner af som 'stævnefotograf' til foråret, send pb 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjovt Pia |
CamillaX |
05-04-2009 22:26 |
|
Jeg har tænkt nøjagtigt det samme, og hvordan man lige laver sådan et tegn 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ¬ Udstilling. |
LilleChelle |
06-04-2009 10:15 |
|
Pia: Selvfølgelig må du spørger. Jeg ved det ikke? .. Om det er fordi man så lægger lidt mere mærke til den, eller hvad det er ? det skal jeg ikke kunne sige.
Rollo: Sigo har været udstillet en eller to gange, så han kan heller ikke så meget. Og jeg har aldrig prøvet det. Men regner med at tage med Nina herindefra, på Udstilling i Ejstrupholm her i Maj måned, hvor hun også skal have nogle små kinesere med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LilleChelle |
|
|
Jeg ved at der er ringtræning indenfor DKK, så er han registeret i DKK kan du få ringtræning der. Men snak med nogle opdrættere indenfor din race, - og nok også indenfor den klub din hund er registeret i, og få hjælp der? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ringtræning |
Susse |
06-04-2009 10:44 |
|
Da jeg udstillede for første gang havde jeg deltaget i DKKs ringtræningskursus. Kan du ikke allierer dig med opdrætteren, som nok gladeligt deler ud af sin viden, for at få sit afkom bedømt bedst muligt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udstilling |
|
|
Udover at holde hunden i fornuftig foderstand og god form (hvad jeg jo havde gjort uanset), er der ikke noget jeg gør i det daglige for at få ham "klar" Jeg har gået til ringtræning, og det er bestemt nyttigt, når man som jeg, ikke har erfaring med udstillinger, og så lagde jeg mine første par udstillinger sådan, at min opdrætter udstillede samme sted osse. Han har været rigtig sød til at hjælpe mig igang. Et par dage før udstillingen, bliver Reiki vasket hvis det er nødvendigt, kløer, poter (de lange hår mellem trædepuderne), ører osv gåes efter, og han børstes godt igennem. Jeg udstiller ved DKK/islandsk fårehundeklub Mvh Michelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hund og udstillinger |
|
|
Jeg er helt ny i udstillingngsfaget og selvom det ikke har min største interesse synes jeg alligevel det er lidt sjovt.. Jeg gør ikke andet i hverdagen andet end at holde ham i form og træne lidt ringtræning. Dagen før vasker jeg ham og om morgenen børster jeg ham igennem. Jeg bruger intet lak eller andet skønhedsfremmende, hunden blir børstet og kommer ellers naturel  Udstillinger er for mig udelukkende "sjov og narrestreger" og jeg tager det ikke lige så seriøst som de fleste udstillere nok gør.. Min næste udstilling er International Udstilling i Aalborg. Jeg udstiller ved DKK.
Mvh Heidi
I don't want to be anything other than me Gavin DeGraw
Salg af Olivers Petfood i Nordjylland (9760) se mere på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ringtræning |
Gitte ♥Ryan♥ |
06-04-2009 21:47 |
|
Det er utroligt lærerigt at komme til ringtræning. Der er altid nogen som gladeligt øser ud af deres erfaringer, og der hvor jeg træner (hjørring) er træneren dommer og ved derfor lige nøjagtig hvad de kigger efter. Man tror at det er løgn alle de detaljer som gør om du har en vinder hund eller ej. Der er ting som din påklædning fx. Er din hund hvid, så er det usmart at stille i hvide bukser, så kan dommeren ikke se din hund ordentligt. Få hjælp til at få den rigtige udstillings line og halsbånd. Når det bruges korrekt, kan man bedre showe sin hund. Hvis du er medlem af DKK koster det ca 25 kr pr gang man møder op til ringtræning. Og her møder der jo folk op med alle mulige racer. Rigtig god træning for både hund og ejer. Med venlig hilen Gitte, som har de skønneste basset hounds, og lige pt også hvalpe.
Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre. Carl Scharnberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6tegn igen.. |
Tine S ♥Sky-s Zingaro Starϖ |
06-04-2009 22:31 |
|
Har udstillet hunde siden jeg var 13år (er 19 nu). Har mest udstillet Golden Rerievere, de kræver ikke meget træning, en smule pelspleje og ellers tager vi den på rutinen  (Har arbejdet på en Golden Retriever Kennel, hvor jeg fik min egen Vega i uge 28 2006 - Tak Tak, og igen Tak Nette.. ) For 1år siden købte jeg min lille Mayo der er en dværgpuddel, hun kræver pelspleje hver dag, da hun er i løveklipning - og de er bøvlet at holde, især når hun samtidig leger gårdhund i stalden ved hestene .. Hun skal klippes, vaskes, fønes, børstes, ha sat lokkerne i elastikker + ørerne.. og kræver en del træning mht at stå på bordet 
Led mig ikke i fristelse - Jeg kan selv finde vej :)
Tine Schmidt & Co. - Fløjhoppen Sky Sky's Zingaro Star Sky's Wannabe Bandit Sky's O'Raya Lucky Joe & Sussi - Æ'Trommel, det Rull´æ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg... |
|
|
var på min første hundeudstilling d. 7.marts.Det var en udstilling kun for Berner Sennen hunde.Min skulle stille op i hvalpeklassen(forholdsvis tidligt på dagen). Vi mødte op i god tid,for at lidt på de tidligere klasser-det kunne jo være at vi kunne nå at lære lidt! Det var også godt,at vi havde set lidt,for da det blev vores tur,skulle vi gå forest. Jeg havde aldrig trænet ringtræning og først et par dage før,fik hun lært at blive ført i halsbåndet-vi har altid brugt sele på ture,men man må ikke fremvise,i en sele. Det gik fint-hun fik bedømmelsen"særdeles lovende"-og blev nr.4-i hendes klasse. Det syntes jeg var fantastisk-især når man ikke har en klap forstand,på de ting.Jo...hun blev da børstet inden vi gik i ringen og hun havde da også været i bad,et par dage før...
Hest nr. 3 - blev en supersød "ishest" - Freyja af Raaslettegaard..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ¬ Udstilling. |
LilleChelle |
08-04-2009 12:03 |
|
Hvor lækkert, at så mange herinde fra, også udstiller hunde. og at det ikke kun er heste :p
Men jeg har jo nemlig selv fået mig en lille vovse, og han er jo avlsgodkendt, og da han ikke har fået en tiptop avlsbeskrivelse, vil jeg gerne have den gjort bedre.
Men dette sker først, når han er blevet noget tykkere, og hans øre er kommet op og stå ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lille Chelle |
|
|
Det er en rigtig god idé at få flere udstillingsresultater. det er ikke ligesom ved heste hvor man typisk går til kåring en gang. Men hvor gammel er han? -jeg ndrer mig over du skriver hans ører ikke er kommet op at stå. Hvis han ikke er ret gammel, så er han jo næppe avlsgodendt (man kan sagtens udstille hvalpe, men de skal udstilles i juniorklassen eller ældre for at kunne blive avlsgodkendt). Er han gammel nok til at være avlsgodkendt, så er det nok for sent for ørerne at komme op at stå. Mvh Michelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg udstiller |
|
|
Jeg udstiller min chihuahua i DKK. Jeg går til ringtræning med hende ca 1 gang om ugen (ved DKK kreds 5). Det er virkelig god træning, især når man er ny indenfor udstillingsområdet -så lærer både du og hunden reglerne og får en masse fif. Derudover "smider" jeg jævnligt min hund op på bordet derhjemme, hvor jeg træner hende i at stå pænt, vise tænder, blive rørt overalt osv. Jeg synes helt klart du skal tage afsted med Sigo igen. Men en lille advarsel: Man bliver LET helt bidt af det 
Mange hilsner Christina
Kig forbi: www.123hjemmeside.dk/santoogco Kærligt stueopdræt af Chihuahua (Dansk Kennel Klub)
Fjordheste sælges: 3 års vallak u. papir 1 års hingst e. Fjordens Marcus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forresten |
|
|
...så skal du huske på at der er forskel på skuer og udstillinger. Resultater på skuer er uofficielle, dvs kan i princippet ikke bruges til noget. Men det kan dog være god træning at tage til skue inden en "rigtig" udstilling. Kan se du overvejer Ejstrupholm -er det ikke en DRU udstilling? Hvorfor dog udstille i DRU, når din hund har en fin DKK tavle? Der kommer dobbeltudstilling i DKK i Vejen d. 13. + 14. juni. Derudover så er jeg ret sikker på at Sigo's opdrætter Birgit Sørensen gerne vil hjælpe dig på en udstilling.
Mange hilsner Christina
Kig forbi: www.123hjemmeside.dk/santoogco Kærligt stueopdræt af Chihuahua (Dansk Kennel Klub)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har udstillet min Jack Russell tæve 2 gange, og skal afsted igen til maj. Vi vil bare have hende godkendt til at få hvalpe med DKK tavle, så tror jeg ikke vi gider det mere  Er der nogen her inde fra der skal med til udstillingen i Aalborg til maj?
Michelle
HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aalborg |
|
|
Jeg skal til Aalborg den 2. maj 
Mange hilsner Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
vi skal først til om søndagen...
Michelle
HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ¬ Udstilling :) |
LilleChelle |
08-04-2009 18:48 |
|
Michelle: Jeg har fået at vide, at jeg sagtens kan få det op at stå - når han ikke er mere end 14 måneder. Jeg ved ikke hvornår han er avlsgodkendt, men kun at han er blevet den inden for DKK - Men at jeg gerne vil have en bedre beskrivelse på ham, kræver bare at jeg får det øre op at stå. Da han jo desværre ikke er en puffer :')
Christina: Går du til Træning i Hedensted eller Vejle? Jeg skal nemlig også igang, men jeg får ingen svar tilbage på mine mails - Så nu prøver jeg snart at ringe. - jeg skal også kun med, for at se det. Og for at jeg kan finde ud af om der er DKK eller DDH jeg skal være medlem af. Derfor kommer jeg også til DKK i Hedensted D. 18-19 .. Men jeg har fået at vide at det skulle være meget snobbet i DKK i forhold til i DDH :')? men om det er rigtigt - Skal jeg jo se, nu hvor jeg tager ud og ser begge udstillinger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udstillinger |
conceicao ♥Prins Faust♥ |
08-04-2009 20:24 |
|
Er der nogen af jer der måske ved hvor man kan få sin springer spaniel med til udstilling, kan ikke rigtig finde noget når jeg googler det, og er helt ny inden for området....
Lev dagen, som var det den sidste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
LilleChelle |
08-04-2009 20:48 |
|
Conceicao: Hvad er det for en springer? .. Der er i hedensted - D. 18-19 Både Welsh og Engelsk Springer Spaniel :')
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DKK..... |
|
|
Ja der er nogle der synes vi er nogle snobber i DKK Men jeg ved nu ikke...tror bare vi er meget seriøse, og går meget op det. Nogle mere end andre selvfølgelig. Jeg har gået til ringtrænging i Nim mellem Horsens og Brædstrup hele vinteren. Nu er det rykket udendørs og der kører 2 hold tirsdag aften i Vejle og 1 hold lørdag i Horsens. Jeg går i Horsens, da det er der jeg bor, men hende der er træner i Vejle er den bedste.
Mange hilsner Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aalborg Udstilling |
|
|
Jeg skal også med til Aalborg 
Mvh Heidi
I don't want to be anything other than me Gavin DeGraw
Salg af Olivers Petfood i Nordjylland (9760) se mere på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udstilling |
|
|
Jeg udstiller også begge mine hunde. Begge er langhårshunde og kræver meget klargøring. Grundig vask og føntørring og dereftr gennemredning af hele hunden. Det tager let nogle timer at blive ren og tør. Derudover skal den ene hund også trimmes, da det er en cocker spaniel. Den må heldigvis slet ikke klippes i så der spares lidt tid (tibetansk terrier).
Det er altid en god ide og ringtræne hjemmefra. Derudover skal hunden trænes i at fremmede (=dommeren) må røre den overalt og se på tænder og tandstilling uden at risikere at miste fingre. Øv desuden din hund i at stå helt stille på bordet så du ikke behøver og holde fast i den. Hvis den nævnte Springer Spaniel har stamtavle kan den udstilles - er det en FT udgave så desværre ikke.
Jeg kommer til Hedensted med den tibetanske terrier. Hans allerførste udstilling af min lille baby.
Pøj, pøj med udstillingen. Jeg ville være lidt bekymret for det øre 
/Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ørerne |
|
|
14 mdr er godt nok sent, men nu kender jeg ikke racen, så det kan da godt være det kan gøres med tape -men jeg ville ikke satse alt for meget på det. Jeg synes nu ikke vi er snobber ved DKK. Jeg er, som jeg osse tidligere skrev, ret ny i "faget", men synes jeg er blevet taget godt imod. De første gange jeg var ude, var det jo sammen med min opdrætter, men rigtig mange af de andre med min race, var da henne og sige goddag, se min hund, svare på mine dumme spørgsmål osv  Men mange DKK'er er ret seriøse, og det er klart at går man hen til en der er lige ved at være på vej i ringen, så skal man ikke forvente den store velkomst -så er de koncentrerede om opgaven. kom i take om, at hvis ikke du allerede har det, så skal d have fat i en udstillingsline -helst i ca samme farve som hunden, og ikke for tyk. Mvh Michelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Katla fra Hala |
09-04-2009 14:20 |
|
Jeg udstiller min Shar Pei  Vi gør egentlig ikke så meget, andet end at han får det rigtige foder, holder pelsen i fin stand og at han tager på, da han er lidt til den tynde side. Men ellers får han lov til at være hund. Op til konkurrencen bliver han vasket og alt bliver tjekket igennem for evt. hotspot, lopper, sår, rifter, rene skidt og snavs. Alt skal være perfekt  Han er registreret i DKK's stambog og har self. en rigtig fin stamtavle 
Ejer af: Kjarni fra Ryttergaarden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
LilleChelle |
10-04-2009 06:33 |
|
Jeg har bare hørt at det skulle være meget snobbet? Så derfor er det jo noget som skal ses, og opleves.
Jeg har fået at vide at jeg sagtens kan få øret op at stå, og kan jeg ikke, så er det skam bare ærgeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God ide |
|
|
Michelle: Jeg synes det er en rigtig god ide at du tager afsted og kigger på, og danner dig et indtryk af hvad DKK er for "en størrelse". Som stor DKK tilhænger, kan jeg kun tale for DKK. Jeg elsker simpelthen udstillingerne. Pøj pøj med ham den bette Sigo.
Mange hilsner Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udstillinger |
|
|
Jeg er også blevet bidt af udstillinger, har to DKK hunde. De er korthåret, så der skal ikke gøres så meget udover at holde dem i pæn stand, flot pels osv (de bliver vasket inden). Kommer til Hedensted d. 18. hvor de begge skal udstilles. Kommer ikke i Aalborg, da den ældste skal gå i Hobro dagen før (DTK), og hun er sådan lidt (eller meget!!) doven anlagt, så to udstillinger i træk tror jeg ikke lige hun gider være med til. Den bette er desværre for ung til både Hobro og Aalborg.
Mvh Trine
Kat. 1 pony sælges: super allround/springemne.
Kat. 3 pony med stor springkapacitet sælges.
Se min HP her: StaldRosenkilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|