Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ret til pause på jobbet?
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 16:20

Hej Ænder,

Sad lige og diskutere med min veninde om man enlig har ret til 5 min. pause i timen, på ens alm. fuldtidsjob...

Nogle der ved det?

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 17:11

Så vidt jeg husker har jeg engang hørt noget om at, ja man har ret til 5 min pr time man arbejder - de fleste steder vælger man jo så bare at smide alle de 5 min sammen til en længere frokostpause :D

Mvh

Elisabeth

0
0
Svar på denne tråd

Pauser
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 17:15

Mener man skal være på arbejde et vist antal timer for at have ret til de 5 min. i timen. Dvs skal du kun være på arbejde 2 timer, har du ikke ret til pauser. De fleste betaler selv deres frokost (eller det er vi i hvert fald en del der gør) og har så derudover ret til en kort pause hver time. Men arbejder heldigvis et sted, hvor de ikke gør så meget op i om den er lige de 5 min. Til gengæld er der jo også timer, hvor jeg ikke holder pause.

Tina - nu med søn & Anastasia

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 19:01

Da jeg arbejde i Bilka ed kasselinien fik jeg af vide, at jeg havde ret til 5 min hver 2 1/2 time der gik.. Man må så max sidde 3 timre uden pause, og det er lidt for længe.

Nord, syd, øst, vest- heste godt, men pinto bedst.

0
0
Svar på denne tråd

Hos os
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 19:04

Hedder det 5 mins skærmpause i timen.

Som regel har jeg 5 pauser om dagen på ca. 10 mins og 30 mins frokostpause... Jow jow - vi mangler skam ikke noget hos os.

Vickie

Med misserne Yrsa og Yade!

Darell Foto

0
0
Svar på denne tråd

What må man kun
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 19:27

sidde i kassen tre timer og så skal man have pause?

Sidder der stortset hele dagen og har kun en pause

0
0
Svar på denne tråd

4 timer
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 01:13

Hos os er det 4 timer man skal have været på arbejde for at man må holde pause. men altså har man brug for 5 min så tager man dem bare hvis der er tid. det er mere længere varende pauser der menes

Kender du Marico??

Rød vallak med blis født 18/6 1993, ca. 145 stg, har spat i et bagben(måske venstre).

Solgt til Højen v. Vejle i sommeren 2001 og derfra muligvis solgt videre til Give egnen.

0
0
Svar på denne tråd

CBK...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 09:39

Sådan var det ihvertfald da jeg var derude.. Altså 5 min pause for hver 2 1/2 time.. Og så havde man jo sin frokostpausae og kvarterpause hvis man havde en lang dag.

0
0
Svar på denne tråd

Ingen pauser her
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 18:23

Jeg har slet ingen pauser. Men jeg er så også handicaphjælper, der er jo aldrig nogen kommuner som gider at lave en overenskomst på området.

Eller jo, jeg spiser samtidig med ham jeg hjælper og ryger samtidtig med at han gør. Får da også lov til at gå på toilettet og sådan, men decideret pauser hvor jeg kan sætte mig ned og hvile hovedet - nej. Og jeg har endda 12 timers vagter!!

Terroristmis og guldpony!

Holmens Ponyclub

Stutteri Holmen

-Man bliver aldrig for gammel til at ride pony...

www.123hjemmeside.dk/ holmensponyklub

0
0
Svar på denne tråd

Morild
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 18:32

jeg har også været handicaphjælper og der havde man 24 timers vagter og 72 timers vagter. UDEN planlagte pauser. Så det var KUN hvis han lige blev grebet af fjernsynet, men man skulle alligevel være hos ham så det var ikke pause. Og om natten kaldte han konstant: forestil dig så en 72 timers vagt, uden synderligt søvn og uden nogen rigtig pause JEG GAV OP!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

mener...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 18:38

Jeg mener bestemt det er en 4 timers vagt, før man har ret til pause.. derefter er det vist hver 2-3 time..

Med venlig hilsen

Liv Nielsen.

*ZANCLE*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider