Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Til jer med koldblods
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 08:37

Hvor køber i jeres udstyr? Jeg er træt af når jeg kommer ind til en rideudstyr fortning og spøger på en sadel til Lille Jeppe, men nej det kan de ikke klare.. Men de vil gerne se om de kan få en hjem. Ca tre dage efter ringer de og næ de laves ikke til så brede heste.. Åh nå..

Bid har min mand selv lavet breder

Hvor køber i ???

MVH Mette

0
0
Svar på denne tråd

jydske heste
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 08:54

Vi har jydske heste og rider i en ridegjord på dem - altså en gjord med bøjler i... Det fungerer fint, men de bliver heller ikke redet hver dag.

Vil du have en rigtig sadel vil jeg tro at Albions laves brede nok - har haft en kæmpe oldenborger der fik en albion sadel - den var mega bred, og har faktisk tænkt at forsøge at ligge den på jyderne en dag, har bare ikke nået det endnu.

Problemet er så bare at albion sadler ikke er helt billige

0
0
Svar på denne tråd

jkaskdhkjsa
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 09:04

Jeg har både en bomløs sensation sadel til min hoppe købt på:

www.optimalsadel.dk

Kan virkelig anbefales - og passer også jyder og belgiere eks ;)

Derudover har vi en spalding sadel - de kan også fås ret brede, men koster kassen som nye (jeg har en brugt).

0
0
Svar på denne tråd

Udstyr koldblod.
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 10:57

Hej,

Til den unge belgier har jeg en Sensation G3 fra Optimalsadel - og den sadel er jeg bare så glad for! Den passer hesten perfekt og jeg sidder super godt i den .

Til den ældre belgier har jeg købt en Barefoot Cheyenne og den ligger godt på hende, men hun kan ikke lide at få sadel på og hun kan ikke fordrage at få spændt gjord, så den er sat til salg igen og nu rider vi hende uden sadel eller bare med et underlag og en elastikgjord. Hun har bare gået og været avlshoppe altid og jeg synes altså det er synd pludselig at tvinge hende til sadel når hun nu ikke bryder sig om det.

Nogle vi kender har sådan en her til deres belgier:

shop.avderod-ridesport.dk/pi/ Christ_Fellsadel_Bareb...1961_.aspx

De har fået skiftet gjordstropperne til læderstropper.

Grimer køber jeg på dyrskue/egeskovs marked.

Koldblodstrense har jeg købt hos SMH Rideudstyr + alm trensebid i 17,5 cm. Jeg har også en trense jeg har fået specialsyet.

Er der mere jeg kan hjælpe med - så spørg endelig .

Mvh.

AnjaR

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville også
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 11:27
Foreslå smh-rideudstyr.. Håber at det lykkes for dig :-D

Laurits den dejlige oldenborg
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med en
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 14:44

Wintec Wide? Kan de ikke blive brede nok?
Ellers er jeg med på dem der foreslår bomløse sadler, og Christ Lammeskindssadler.

Jeg har en anelse det samme problem selvom min hest er en Holstener, så er han alligevel 180 cm høj med passende ben, og alm. full gamacher er virkelig virkelig ikke for store. Hvor køber jeg X-full gamacher?

/Lene

Basse

198? - 15/09/08.

"A thousand times I missed you,

a thousand times I cried -

If Love alone could have saved you,

you would have never died"

Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!

0
0
Svar på denne tråd

hgsuhe
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 17:29

Vi har en Ubosadel til den ene Belgier, og vores jyde havde vi en Wintev sadel til, den lå godt på ham

mvh Connie

0
0
Svar på denne tråd

Danmakine
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 21:20

Jeg mangler også gamacher i x-full - jeg har ledt overalt! På nettet, butikker osv.

Det er nemlig også lige før at min drengs fusser er for store til full. Super træls!

Han er så belgier eller jyde blandet med noget smallere hest, som oldenborg eller frederiksborg - måske. :)

- Michella -

c",)

0
0
Svar på denne tråd

sadler til belgier
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 22:35

vi har købt sadel hos jo-po rideudstyr, de har tyske kolsblods saler de er utrolige store og passer til vores, lille belgier basse marco på 1 ton. gjord mål 150cm. vores største problem er bid han har nu 17,5 den er for lille. nogen der ved hvor man får størrer bid. hovedtøj køber vi hos net-op i videbæk. det er et hovedtøj med ekstra side remme så at bidet kan kobles på som det sidste, når vi saler op.

Hilsen linda

0
0
Svar på denne tråd

For os...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 01:18

... har det ikke krævet særlige sadler til vores belgiere.

Balder, som er den største/bredeste af de to, går med en kombineret stofsadel eller en ældre UBO springsadel -begge er med bred bom (standard -ikke noget ekstra bred e.l.)

Martha, som er den mindre af dem, går med en ældre passiersadel med mellem bom. Hun er så osse rimelig let af en belgier at være og ikke så gammel. Der kommer sikkert mere bredde på med alderen, og så skal vi nok have kigget efter en anden sadel.

Alternativt kan ma ofte få westernsadler der kan ligge på de brede heste (men vær opmærksom på at westernsadler altså osse skal passe), eller man kan købe en bomløs.

Mvh Michelle

0
0
Svar på denne tråd

tinkeren
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 13:59

Min tinker kan lige akkurat være i en stübben siegfrid-sadel med bom str. 32.

Unghesten (friser/tinker) har foreløbig en bomløs. På sigt vil jeg gerne have en bomsadel til ham og rigtig gerne en bladsaden, som fx. westernsadel, stocksadel eller hvis jeg kan opdrive en gammen svensk militær sadel med breeed bom! Har en i forvejen, som desværre nu er for alt smal til begge heste! :(

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 20:02

Ej hvor skægt, Michelle W....... jeg "kender" din bror fra et andet forum Han viste billeder af jeres heste den anden dag.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 22:49

prøv evt. trekker marster II MD BRED BOM. DEN LÅ PÅ MIN DEN STORE PÅ 185 CM. er smadder glad for den sadel, og så er den godkendt til konkurrence ridning, selvom den er bomløs

Opstalding til Hoppeplag fra 2008 søger opstalding i nordjylland.

0
0
Svar på denne tråd

Pinpoynter
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 23:57

Du må lige sige til ham at han må anskaffe sig sine egne kræ hvis han vil vise frem *GG*

Nu har han "ødelagt" (læs: lært unoder, givet dårlige vaner osv til) alle vores kræ, så nu er det dælme på tide at vi kan tage hævn

Mvh Michelle

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2009 09:13

...Du kan jo tage hævn når han engang får sin kommende jagthund, det gælder vel bare om at have lidt fantasi

0
0
Svar på denne tråd

Muligheder
Forfatter: 
Dato:  04-04-2009 13:25

Westernsadler kan være en ide - og har en veninde der klarer sig med en Wintec med det bredeste kopjern.

Ang. bidstr så kig efter kørebid - det er nogle af de bid der produceres bredest.

Hovedtøj kan man få specialsyet - det koster da - men det er altså ikke sådan at det er helt hen i hampen...

Grimer kan man alernativt selv splejse - og en del halsremme fåes også store nok...

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd

Ostehaps
Forfatter: 
Dato:  04-04-2009 15:59

min jyde gik med en wintec isabell wrth :)

//silver

ja ja, jeg er kun nøgen fordi jeg lovede at være en from hvid heks og der var kun sort i klædeskabet

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-04-2009 20:52

Slet ingen der ved om der findes X-Full gamacher? :)

- Michella -

c",)

0
0
Svar på denne tråd

STORE BID!!!
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 13:02

Hej alle!!! Jeg har store bid Alm, to delt trense bid i str. 18,5cm mvh. Winnie ring 23817670

0
0
Svar på denne tråd

bid og sadler
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 13:15

Det da intet problem - du konverterer da bare til western, så kan du få det hele !

Det gør det bestemt også en smule bedre at det er som en sofa at sidde i en westernsadel - i hvert fald i min.

Mine bid er 13,5 cm og er enten købt herhjemme eller da vi var i USA i september. Det jo så westernbid.

0
0
Svar på denne tråd

hoppeti
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 13:39

man kan få udstyr i str king size hos hööks :D .. hvis du altså ringer og snakker med dem ;) .. deres store hovedtøj, som bøffen har, findes ikke i kataloget.. de har osse bid i over str :D ..

eneste problem vi har er grimmer.. de alm koldblods grimmer passer ikke :D .. så de er tillempet med xtra hager osv..

har en bomløs til ham, da han svinger i str alt efter om det er vinter eller sommer :D ..

" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd

gamacher
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 19:23

HKM har nogle dressur gamacher med teddyfor i noget kunstskind til 239 pr par og de fåes i str kæmpe stor.

www.hkm-sportsequipment.eu

Bestillingsnummeret er 8585

Hvem kender Cee Bee Gipsy JUNIOR, kat 1 pony, købt hos Torben Andersen, har stået på Alhambra?

http://www.dyricentrum.com

0
0
Svar på denne tråd

kig her
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 20:57

www.hestegalleri.dk/html/ grp_vis.asp?GroupID=12384

Det er en gruppe på hestegalleri, der hedder belgisk. Vi er mange der søger...

Flot hyp..

Har selv en wintec wide til min den sore belgier. Den fås i almas, hjallerup maskinforretning mv.

Hvor i landet bor du?

Evt. pb hvis du ikke vil ud med det på nettet.

Er selv fra Aalborg

15/12-09 kl. 20:10.... Tage .... Nu med vinger. Dit liv var alt for kort.

0
0
Svar på denne tråd

vi har bid
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 07:57

i str. 17.5 og et enkelt i str. 18 hvis nogen mangler.

I Tyskland har vi gode erfaringer med at handle over nettet med denne http://www.kaltblutshop.biz/ De hat stort set alt hvad man kan ønske sig til de store heste

Hilsen Connie W.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider