Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Forfærdelig sambo, rettigheder?
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 23:23

Jeg bor i en ungdomsbolig som er indrette så mig og min sambo har hvert vores lille værelse, og deler så køkken og bad. Man bestemmer ikke selv hvem man bor sammen med. Jeg skulle kun bo der kort tid til jeg fik tilbudt en lejlighed UDEN sambo, men der er ikke kommet noget endnu, og har boet der siden september/oktober.

Min sambo ryger, og jeg kan ikke tåle røg og syntes det er det mest ulækre på denne jord. Alligevel ryger han nogle gange i køkkenet, og ellers på sit værelse men det hjælper ikke så meget når han ikke åbner et vindue også. Jeg har selvfølgelig forklaret ham hvordan det hænger sammen osv. men det hjælper ikke.

Derudover har han ødelagt så utroligt mange af mine ting, siger det aldrig og fornægter alt. Jeg har nok mistet for omkring 1500 kr i småting. Derudover har han tidl taget mad og konserves fra mig, og det er ikke muligt at låse det inde da vi deler skab. Og det er både hans mandlige kærester og ham selv der gør det. Derudover kan han godt lide at skrue rigtig højt op for musikken og åbne døren til fællesrummet. Og det er lige meget om det er hverdag.

Jeg er studerende og hvis jeg ved at jeg skal læse noget vigtigt bliver jeg nød til at tage jeg hjem til min mor i Vordingborg( bor i Roskilde). Jeg er så ked af den her løsning, og er altid meget irretabel når jeg kommer hjem, og har tit siddet inde på mit værelse og skummet af vrede. Jeg har prøvet at forklare ham det, og han virker altid til at forstå det, men idet man vender ryggen er det det samme. Hvad fanden gør man? De ting jeg har beskrevet er kun en lille del af hvad han ellers gør at respektløse ting. F.eks. prøver han at læse min post gennem kuverten, eller hvis jeg får en pakke undersøger han den. Og når han så har haft 6 med kæresten, ligger diverse kondom pakker og ting og sager frit fremme på badeværelset. Hvad gør man med sådan en? Jeg er meget tæt på at flytte hjem, men jeg er så glad for at have min hest i Roskilde.

Vi har gulvvarme i køkkenet og på badeværelset, og det første han gør når han kommer hjem er at han skruer dem op på maks. Jeg går og skruer dem på de der 14 grader når jeg kommer hjem, og hvis han er der på 22 grader. Og han har tit haft åbnet vinduet og taget på weekend uden at skrue ned. Og jeg er så bange for den elregning når den kommer. Og så har han også kombiovn stående, men jeg er mere ked af den gulvvarme. Der er ikke andre varmekilder i fællesområdet, vi har radiator på værelset. Men er der noget jeg kan gøre for at undgå den store regning der nok kommer? Jeg syntes det er så unfair at jeg skal betale for det han gør. Og jeg har virkelig prøvet at skære det ud i pap for ham.

Øv, jeg er så ked af at bo sådan!

Især idag hvor jeg har været meget syg og kastet op og hele lejligheden har runget pga af hans høje techno. Jeg har vitterligt følt hvordan det er at være i helvede er jeg sikker på.

0
0
Svar på denne tråd

øv da....
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 23:38

Det lyder da som om du skal finde et andet sted at bo?

Jeg har selv rigtig dårlige erfaringer med ungdomsboliger, jeg boede på et tidspunkt et sted, hvor begge naboers hunde stod og gøede til hinanden indover min "have", og den ene nabo havde både lejlighed ved siden af mig og ovenpå mig, incl en trappe som de hoppede op og ned af døgnet rundt, jeg tror de havde 7 børn cirka og der var ro omkring mellem kl 03 og 06 om natten....

Det endte med at jeg mere eller mindre flyttede "hjem" igen, bare for at få sovet...

Folk mente at "nå hun magtede nok ikke at flytte hjemmefra", - jeg vil nærmere sige det sådan, at jeg magtede ikke at fungere og passe studie, arbejde og hest, - med 3 timers søvn hver nat....

Så ja - jeg har fuld forståelse for, at det kan være meget nedbrydende at bo under forhold man ikke fungerer ved... desværre er det bare ikke altid muligt at lave om på de eksisterende omgivelser/mennesker.......

0
0
Svar på denne tråd

klagemulighed
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 23:42

Hejsa..

Er der ikke en udlejer, du kan klage til?

Der må da samtidig være nogle husregler, når man bor på den måde, som du beskriver; at I deler køkken og bad, så må der være nogle fastlagte retningslinier..

For jeg kan godt forstå, at du er ved at gå amok, med de forhold du beskriver her.. bare det at der ligger brugte kondomer.. føj altså..

Det lyder ikke som den mest forstående fyr, du bor i hus med.. man må sige, at du har prøvet at tale med ham, og at det ikke virker.. så du må gå et skridt videre og så klage til udlejeren af boligen..

Og ellers se, om ikke du kan få et andet sted at bo.. er der ikke nogle kollegier eller lignende, hvor du har dit eget bad og et lille tekøkken?

MONICA & ROSSO
nu også med Sussi Solskin

{>

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var blevet
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 00:28

så arrig at fyren aldrig turde se på mig igen, hvis jeg skulle bo under de forhold..!

Jeg bor selv til leje og deler køkken og bad med to andre, den ene er en fyr på 18 som flyttede ind sidste år. Han ryger og jeg er allergiker ligesom dig så jeg har fået indført i huset, at man lufter ud HVER dag og at der aldrig ryges i fællesrum. Han var desuden ret glad for ENORMT høj musik, da han flyttede ind - nu er der forbud imod høj musik efter kl.23 på hverdage og det er sjældent der er megahøj musik til daglig for jeg brokker mig altså hvis billederne på mine vægge hopper og jeg skal læse noget vigtigt. Han er sød og rar, men selvom han måske inderst inde synes, at jeg er en mavesur gammel kone (er 24 ), så er jeg godt nok fløjtende ligeglad med det.

Selvfølgelig skal alle have lov til at være her - selvfølgelig må man holde forfest og larme i weekenderne og jeg kunne aldrig drømme om at brokke mig over en opvask der har stået for længe (jeg er selv meget værre til den slags end ham den 18-årige), men der er grænser for hvor meget man skal brede sig når man DELER hjem med andre.

Jeg synes virkeligt, at din sambo har overskredet grænserne for hvad man kan tillade sig og jeg havde ikke tøvet med at klage til udlejer!!

Vinterhilsner fra Sine

~A horse is poetry in motion~

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Når man deler med andre...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 10:26

...må man lære at vise hensyn.

Klag til udlejer over de punkter du har nævnt her, der må være nogle husregler der kan håndhæves - specielt omkring rygning på fællesarealer og oprydning. Det holder IKKE at du skal finde brugte kondomer rundt omkring - euwww!

Mht tyveri af dine madvarer, så køb en flok plastæsker og hængelåse. Selv om i har fælles skab, kan du på den måde låse dine ting inde. Du skal nok kunne finde nogle kasser der passer ind på hylderne, og så har du orden på hvad du har. Alternativt må du tage dine ting ind på værelset, og nøjes med at have kølevarer derude - i aflåste kasser.

Træls at det skal være nødvendigt - men med en tyvagtig sambo og uden eget skab - så må det være løsningen.

Og find så et andet sted at bo - det der holder bare ikke!

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar!
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 12:05

... og forståelse! jeg nåede lige at skrive en halv roman som blev slettet. øv!

Jeg har før boet i en anden kollegie lejlighed lige ved mit universitet, men det var næsten lige så slemt. Godt nok havde jeg det for mig selv, men området endte med at blive ret belastet så jeg flyttede. Det kollegie jeg bor i nu, har også andre slags lejligheder. Men det er faktisk et af de mest eftertragtede kollegier, og jeg står også nummer 1 på ventelisten til en alm. lejlighed. Men det har jeg været siden november, og stadig ingen gevinst. Det har også gjort at min søde morfar gerne vil give mig til udbetalingen på en lille ejerlejlighed. Men jeg har søgt ind på to andre universiteter, så nu står det lige standby. Men jeg tvivler om jeg vil fortsætte på Roskilde universitet, da min drøm ligger på enten Syddansk, Aarhus eller københavns universitet. Men det er ikke sikkert jeg kommer ind i år.

Det er ikke brugte kondomer der liger fremme, men kondomhylstre og brugte glidecremes pakker. Og jeg har bevidst ikke særlig mange med hjemme, for det er ikke det indtryk man har lyst til at ligge. Og jeg rydder IKKE op efter ham! puhbad!

Jeg går og leger lidt med tanken om at få en homofobisk HA'er til at låne min lejlighed et par uger... gnæk gnæk...

jeg har prøvet at snakke med viceværten om det, men han siger han det er noget vi indbyrdes må finde ud af. Måske jeg skal klage til udlejningsselskabet?

Jeg har prøvet at få min militær kæreste til at virkelig sætte ham på plads, men han har ikke lyst, selvom han er ligeså sur på ham som jeg er. Men igen så er min sambo også af den type at han så vil prøve at gøre livet endnu mere surt for mig. Og han er i forvejen sur på mig, nok fordi han syntes jeg er så sindssygt emsig. Han var tidligere frisørelev og han forstår virkelig ikke hvad det vil sige at studere. Han har desuden sagt at hans farvelære er lige så svært som det biokemi jeg sidder og læser

Lisbeth: Jeg har næsten alt hvad jeg kan inde på mit værelse, men da jeg kun har 9 kvm så har jeg ikke plads til mere. Jeg har fået købt en del til køkkenet, og jeg vil ikke tage det i brug pga af ham, så det ligger også og fylder meget. Og hvad er det for nogle plastbokse der kan låses? dem kan jeg ikke huske jeg har haft stødt på.

Men ja det er helt klart ikke en holdbar løsning at bo der, men lige nu er alternativet kun at flytte hjem. Men jeg overvejer at få hesten hjem til sommergræs, og så bo her over sommeren, og så må jeg se om jeg kommer ind på et andet universitet. Hvis jeg ikke kommer ind er planen at jeg går på roskilde universitet et år endnu og prøver igen. Håber ikke de vil sige nej til en der så har fået en bachelor i noget der minder om. Men det er hårdt at have halvanden times transport tid per vej, hvis jeg skal bo hjemme.

0
0
Svar på denne tråd

Helt almindelige...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 12:39

.. plastopbevaringsbokse, og så laver du bare et par huller i hver ende, hvor du kan sætte et par hængelåse igennem

Det BURDE ikke være nødvendigt - men det er det åbenbart

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

nå ja...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 12:43

ja selvfølgelig, smart! Dem vil jeg investere i, hvis jeg ikke får udsigt til at flytte snart Er i syv sind om hvad jeg skal.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 13:28

Sikke noget rod du står med

Sig til hvis du vil låne en homofobisk Ha'er, kender flere der gerne vil hjælpe dig

Ej, det er selvfølgelig ikke en løsning, men kan forstå du er så frustreret at du tænker i de baner...

Har du nævnt for ham at du vil klage til "udlejer", hvis ikke der sker nogen ændringer???

Har du overvejet at søge et værelse til leje, i et hus.. Privat??

Har du stedet til min hest mon? Se link

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=23&i=8473&t=8473

Jydetræf: Lørdag d. 11 april 09`, 7323 Give i Cowhouse-Alle er velkomne, både 2 & 4 benede-Vil du med, så send PB :)

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 18:45

jeg havde nok puttet en kraftig dosis afføringsmiddel i noget af maden(havde selvfølglig lige diskret mærket det, så jeg ikke selv kom til at spise det) og så ladet idioten undgælde for hans småtyverier.

derudover, så har jeg nok delt køkken med verdens mest ulækre person (hebrana herindefra ved hvem og hvad jeg snakker om), men han havde også en tendens til at låne andres ting, glemte at gøre rent, når han havde rengøringsweekend.

plus han ALDRIG gik i bad... ...

stort set hele køkkenet stank når han åbnede døren...

men ham kunne du også forsøge at forklare ham ting og der blev heller ikke rettet op på de ting..

men synes at det er en direkte krænkelse af privat livet, at han forsøger at læse din post...

og angående hans brugte kondomer, smid da et par brugte bind, så kan det være han fatter hentydningen..

kristina.

The Wind of Heaven is the one that blows between your horses' ears.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider