Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Øh DK og andre slukker lyset i aften!?
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 16:37

Hvad går det lige ud på?

kl 20.30 kan jeg lissom forstå det "sker" ? Er du tilmeldt?

Nu som "jyde" igen..

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 16:37

?????????????

Damgaard

0
0
Svar på denne tråd

Sådan ser jeg også
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 16:40

ud. Men fandt lige dette, og jeg går udfra det er dét som menes :-)

www.burningpanda.dk/Menu/Sluk+lyset+ Danmark

Nu som "jyde" igen..

0
0
Svar på denne tråd

Earth Hour
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 16:41

Der er Earth Hour fra kl. 20.30 - 21.30 i aften i DK. Det vil sige at man opfordres til at slukke lyset - det er en "gimmick" for at få fokus på CO2 udslippet - den er arrangeret i samarbejde med blandt andet WWF - World Wildlife Foundation ;-)

Der er ret mange kommuner der slukker for rigtig meget lys i aften.

Jeg tror ikke jeg kan slukke her hvor jeg er, jeg er i Dubai, men måske det kommer af sig selv, lige nu tordner det helt vildt - vildt flot ;-)

Ha en fantastisk aften

Hilsen Louise

Nu uden gamle Jibso

0
0
Svar på denne tråd

Ja der er
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 16:43

sørme mange kommuner tilmeldt! Som slukker for lyset stort set overalt i det tidsrum..

Louise, god aften til dig også :-)

Nu som "jyde" igen..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan altså
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 16:45

ikke bede dem om at slukke lyset til en attenårs..

Gider ikke at være lyseslukker :D

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 16:50

Det er da vel ok en god ide

Damgaard

0
0
Svar på denne tråd

Lyseslukker
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 16:51

Tak Camilla ;-)

Til CBK:

Du kan vel underholde dem med en gang syng selv, eller lips hvis I har XBOX og sterinlys ;-) (just joking)

0
0
Svar på denne tråd

Fantastisk idé
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 16:55

Jeg er enig i at det er en fantastisk idé, Jeg ved godt at denne ene aften ikke hjælper meget på det aktuelle CO2 forbrug, men fokus ligger da afgjort det rigtige sted.

Der burde generelt være øget fokus på den problematik. Måske oven i købet forbyde at handle CO2 kvoter landede imellem, Sådan at de lande som ikke bruger hele deres kvote ikke kan sælge dem videre til andre lande.

Ellers kan man jo som privat person selv købe kvoter for at undgå at de bliver solgt til andre lande ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg skal være
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 17:06

helt ærligt tror jeg gæsterne skrider for øjnene af min veninde, hvis jeg stiller mig op og synger

:D

0
0
Svar på denne tråd

sluk lyset
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 17:17

ved den tid i aften sidder jeg vidst nok og ser film sammen med min roommate, så mon ikke vi har slukket lyset :-)

Mvh Sandra
Den Lykkelige Ejer Af

Stormarkgårds Tequila & Midnights Medina

0
0
Svar på denne tråd

shzgzhzh
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 17:17

tror bare det handler om at spare strøm

Mvh. Asta

<3Isabella og Scully af mindet, Eden og Lucas<3

elsket og savnet! R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 18:15

Jeg er af den overbevisning at det IKKE hjælper meget - og at omtalen det giver - den nok snart er glemt igen... Næh, så skulle der helt andre kampagner til for at vi GENERELT skulle "slukke ned" for forbruget i vores hverdag - DET ville hjælpe miljøet.

Men så igen - det er trods alt en positiv tanke, mange bække små... Håber da bare vi lærer LIDT af det (og husker det)...

Uanset hvad, så tager vi det for det det nu er her i huset - men benytter lejligheden til at "bryde vaner" og tænke anderledes - og få en rigtig hyggelig aften...

Så ja, vi slukker, hiver stikket ud - og har fundet stearinlys og backgammon frem (er glad for jeg er på kur, for ellers ville brikkerne bare blive ædt i stedet for en pose snold, hvis her er semi-mørkt)... Så må vi se, om hyggebelysning og fred og ro i huset (overboen er på arbejde - hehe) så gør vi overhovedet HOLDER os til at spille backgammom og drikke en kop et eller andet...

- Så personligt - tager det som en "mulighed" (man ellers også altid har) for at slippe computere, TV og diverse (og det skulle man nok også gøre noget oftere - også selvom man som jeg er HN-o-man)...

Mvh Krissie

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 18:17

Jeg synes man skulle slikke lyset fast en time en bestemt dag i ugen. Man glemmer det hurtidt når det bare er en sjældenhed

Venlig hilsen

Kongehøj

Stubben dressur-sadel til salg

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 18:21

Ja personligt gør jeg ikke sådan noget - vil simpelthen ikke bruge min lørdag aften på at sidde og glo i mørke.

Men efter et program i TV er jeg blevet bedre til at slukke for afbryderen flere gange i ugen inden jeg går i seng!

Jeg havde ikke hørt om det før jeg læste dette indlæg, så tror ikke det gør det store - vi burde tænke mere over det i vores hverdag i stedet for!

Men til alle jer der støtter den time i aften, så må i have en god sort lørdag:)

Kærlige hilsner fra

Team Topper

NY FOLEALARM SÆLGES - evt. delvist bytte til KVALITETS hesteklipper LILLE! Se mere HER
0
0
Svar på denne tråd

Sluk lyset
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 22:34

Vi slukkede da lyset her i halvanden time fra kl. 20.30, og det var selvom vi havde gæster. Men med fyrfadslys, slik og is, så bliver det ikke meget hyggeligere

Sov godt allesammen!

MVH Jane

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

www.nordsvensken.org/jylland

0
0
Svar på denne tråd

Slukke lyset
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 05:33

For på verdensplan at gøre opmærksom på at vi bruger alt for meget energi.

Jo vi slukkede lyset fra 20.30. til 21.30.Lys i ren stearin blev tændt og det var rigtig hyggeligt.

Annette

Sælges:

Hubertus Flexline kombi

Stubben trense

Catago underlag, spring/ kombi

Pad

0
0
Svar på denne tråd

sluk lys
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 13:20

Jeg havde en veninde på besøg, og vi slukkede også lys og tændte stearinlys.

Med godt selskab, slik og rødvin, så blev det en fantastisk aften, og superhyggeligt at sidde i stearinlysenes skær :)

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

sluk lyset...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 15:46

Jeg tror primært at jeg kan takke FB for at jeg vidste at der var "sluk lyset" kampagne... ellers havde jeg overset det, for det eneste andet sted jeg har set en reklame for det, er bag på Ud og Se med DSB..

Jeg slukkede lyset allerede kl 20.00 og fandt stearinlysene frem.. jeg syndede dog lidt, idet jeg så Top Gear til kl 21.. men derefter var der skam slukket for alt elektronisk.

Jeg var en tur ude på de mørke gader i Næstved, for desværre at opdage at de ikke havde slukket det store spotlys på vandtårnet på åsen... det synes jeg var smadder ærgeligt.

Som andre synes jeg godt der kunne være mere fokus på det der med at slukke lyset.. Og kampagnen her kunne der nok godt have været mere reklame for, så flere mennesker havde opdaget den!

Selv er jeg ganske god til at spare på strømmen, og har deraf en meget lav el-regning!

Mvh Anne

Senest set på ryggen af en haffe-laffer!

What doesn't kill you

Makes you stronger!!

*Medlem af Bullerklubben*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider