Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

DSB - jeg er overrasket!
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 19:46

I mandags skulle min mand og jeg hente min nevø i vuggestuen og ville have hunden med - da nevøen er rigtig glad når hunden tager imod ham uden for lågen.

Da vi skal købe billet på togstationen æder automaten 2 af mine 2-kr til hundens billet, så jeg kan ikke købe billet.

Det var de eneste kontanter vi havde med og jeg ville ikke købe en sms-billet da jeg ikke ville betale ekstra fordi maskinen var sulten efter mine småpenge.

Jeg sender i går - tirsdag - eftermiddags en mail til DSB kundeservice og forklarer dem hændelsen.

Da jeg ikke fik en "vi takker for henvendelsen"-mail og i dag fandt et brev i postkassen fra DSB, troede jeg bare det var et bekræftelsesbrev.

MEN!!!

I kuverten var et pænt brev om at de beklagede hændelsen og de vedlagde et 1-klips-klippekort.

Jeg er imponeret over deres hurtige respons og havde da slet ikke forventet et klippekort som kompensation.

Så thumbs up til DSB kundeservice for super ekspedition!!! :D

Mvh Louise.

*Queen Of F*cking Everything*

Kanin & marsvin søger nyt hjem!

http://www.smaadyrsformidling.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:01

DSB Kunceservice har helt klare sine brilliante og knapt så brilliante øjeblikke. Dejligt for jer, at I oplevede førstnævnte. :)

Klatter, kærlighed og kransekage, Natacha

.

.

Den kreative destruktion syder; hvem eksponerer hvem?

_

Liste over godkendte fonde og foreninger (SKAT)

0
0
Svar på denne tråd

service
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:02

Ja jeg har tidligere oplevet den knapt så heldige "service", men derfor er jeg ekstra glad for at det gik så godt og hurtigt i denne omgang. :D

Mvh Louise.

0
0
Svar på denne tråd

Fed service
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:04

og godt gået DSB! (y)

Mvh Gitte
- mor til to små mennesker, Tera og Lian

Mine tre heste: Jack D, Joker og Makron.

Naturlig bedækning tilbydes af smuk broget hingst

Læs en sød historie

0
0
Svar på denne tråd

perfekt...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:05

synes det er på sin plads med en god historie fra DSB, -super duper!

* Miss GiGi *

Kåret i DH '07

Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd

service
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:08

Ja, jeg synes ofte man kun hører de dårlige historier, så derfor ville jeg dele denne gode med jer. :)

Mvh Louise.

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:08

Det var alligevel god service :-)

jeg troede et øjeblik i måske havde fået en bøde for at have hunden med uden billet det ku ha været kønt!

Mvh Sandra
Den Lykkelige Ejer Af

Stormarkgårds Tequila & Midnights Medina

0
0
Svar på denne tråd

DSB...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:11

God service .. det dejligt & høre der ikke altid kun er bøvl

Søger lige nu en frisk ung pige til at sidde model til klipning af page (: skriv for interesse ..

0
0
Svar på denne tråd

God service
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 00:30

Ja synes da de er blevet meget lidt bedre. Togene kører endda til tiden nogle gange. Foretrækker klart tog fra busserne.

Dog ville jeg ønske, at de snart fik lavet den signalfejl ved Østerbro, der bare altid driller dem om morgenen. Helt ærligt, det har stået på jævnligt de sidste 3 år.

Dog plejer deres personale altid at være søde og hjælpsomme.

Jeg så endda en mand i toget den anden dag, som IKKE fik en bøde. Han forklarede pænt, at han ikke havde kunnet stemple pga. at maskinerne ikkke virkede på den station han stod på ved.

Har ellers hørt en del, der har fået bøder på den bekostning. Men måske kontrollørerne arbejder på provision ligesom parkeringsvagterne?

Mvh. Kiki

When life hands you lemons, ask for tequila and salt and call me over!!

0
0
Svar på denne tråd

dsb - overraskelse...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 09:57

Sikken da en positiv overraskelse :)

Troede også lige du havde fået en bøde for at have hunden med uden billet - det kunne lige ligne dem kunne det.

Ej, syntes det er rart at man også kan hører de gode historier fra dsb og ikke kun de dårlige!!

Lotte Svendsen - Ninkamus.dk

http://www.Ninkamus.dk/ - Side om kaniner! Advarsel: Vær opmærksom på at du kunne komme til at lære noget!

0
0
Svar på denne tråd

Hvad....
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 10:07

Hvad giver du for at have hunden med?

Min far købte hun her i det mørke Jylland, og skulle have den med til djævleøen, det kostede en børnebillet, hvilket jeg umiddelbart syntes var dyrt, for en lille hund.....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Marvin........
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 10:08

Så vidt jeg ved er små skødehunde gratis, da de ikke fylder.

0
0
Svar på denne tråd

hund og transport
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 10:28

Små hunde er gratis hvis de kan være i en taske ellers koster det samme pris som en børnebillet. :D

Mvh Louise.

BEKLAGER HVIS DER ER NOGLE JEG IKKE HAR SVARET

- men jeg takker mange tusind gange for alle pb'erne, de varme hilsner og tanker!

http://www.smaadyrsformidling.dk

0
0
Svar på denne tråd

Godt med en...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 10:41

... positiv historie.

DSB er ellers ikke specielt populære hos mig lige nu.

De seneste to dage er jeg kommet en halv time senere hjem end planlagt, på grund af ballade med s toget, og her til morgen har jeg tilbragt overhalvanden time i et regionaltog der holdt mellem Haslev og Tureby med et nedbrudt lokomotiv. Ved i hvor hurtigt sådan et tog bliver ISKOLDT når der ikke er varme på. Og hvor meget man fryser når man bare sidder der og venter?

Jeg er BUNDFROSSEN endnu - selv om jeg nu er kommet på arbejde, med knap 2 timers forsinkelse...

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 10:43

også en god oplevelse med DSB den anden dag! Havde købt en returbillet Aalborg-Århus dagen før, men da jeg havde sat mig i toget for at smutte hjemad kunne jeg pludselig ikke finde min billet - jeg aner virkelig ikke hvordan den kan være forsvundet fra min pung natten over, men mit bedste bud er at jeg er kommet til at give den væk med nogle kontanter i løbet af dagen.

Nå, men ihvf sidder og leder febrilsk i min pung, toget er begyndt at køre og billetkonduktøren var få meter fra mig. Jeg kan jo godt se, at den er gal, men vælger at give det en chance og fremlægger min desperate sag for manden. Og ved I hvad? Han siger "er du sikker på du ikke har den?", "du kender godt vores reglement, ikke?" (jo... 600 kr i bøde ) OG "...Hmm... Jeg kan tilbyde dig at købe en billet med et 40 kr's tillæg". Oooh sød musik i mine ører

Så han valgte altså at tro på min historie og jeg slap med en bøde på 122 kr. Thank God, der stadig er folk derude som tror det bedste om folk

Mvh. Sine som ALDRIG bevidst kører uden billet!

Vinterhilsner fra Sine

~A horse is poetry in motion~

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 11:07

Ved godt at mange klager over, at togene altid er forsinkede...men over 95% af afgangene sker rent faktisk til tiden.

Hvis man en anden gang står ved en billetautomat, der af den ene eller anden grund ikke virker, så sider der på siden en servicetelefon. Brug den til at kontakte kundeservice og oplys om situationen. Du vil derefter få at vide, at du i tilfælde af kontrol skal give besked om, hvor du stod på samt at automaten ikke virkede, og at du kontaktede kundeservice.

Får du derefter en bøde, ja så skal du klart klage over den. Giver du ikke besked til kundeservice om, at automaten ikke virker, så risikerer du at måtte æde en evt. bøde for at køre uden billet.

0
0
Svar på denne tråd

service
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 11:18

Det er bare ikke lige at man har tid til at kontakte kundeservice hvis toget triller ind på perronen og der er 20 min. til det næste. :D

Mvh Louise.

BEKLAGER HVIS DER ER NOGLE JEG IKKE HAR SVARET

- men jeg takker mange tusind gange for alle pb'erne, de varme hilsner og tanker!

http://www.smaadyrsformidling.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det kunne movia
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 19:36

tage ved lære af. Er så træt af at få at vide at det er min fejl når deres chauffører får bibbet mig ind i den forkerte zone når jeg bruger mit periodekort

Jeg som kunde går ud fra at de gør deres arbejde ordentligt, akkurat som de fleste gør når de er oppe at handle. jeg har bidt mig selv ind at jeg gør dem en tjeneste ved at fravælge kvittering når skal med bussen så de kan komme hurtigere rundt, men næ nej.

Overvejer at begynde at kræve kvittering hver morgen når vi skal med bussen, det kunne blive skægt, for der er der nemlig tale om en tur hvor der er så mange der skal med så der må kører ekstra bus. Men synes bare ikke det er det værd, så fra nu af skal jeg have billet med når jeg skal direkte videre ud til hesten så jeg ikke skal vente indtil der er gået den famøse rejsetid ;)

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig

Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

forsinkede
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 22:55

RieH78: Faktisk så passer det ikke - de plakter jeg har set, der står der, at op til 5 min. og 59 sek. forsinkelse ikke bliver taget med i beregninger. Dvs. toget skal være mere end 6 min forsinket før det ikke længere antages at være kommet rettidigt.

Men ellers kan jeg sige at jeg har haft en lignende oplevelse.

Jeg handlede i deres kiosk på Nørreport st., og bad om at få 100 kr. over på dankortet. Både jeg og ekspidenten (som var af anden etnisk baggrund) glemte de 100 kr. Men en time efter (i min pause til min forelæsning), kom jeg tilbage da jeg var kommet i tanke om det der.

Jeg kunne ikke få lov til at få nogen penge der, da hun skulle se om pengene lå i kassen (det synes jeg er fair nok). For at kunne identificere hende hvis jeg skulle kontakte DSB nærmere, prøvede jeg at få hendes navn, men det ville hun ikke fortælle. Dog fik jeg hendes kasse-nummer, hun sagde at det fulgte personen (aner dog ikke om det er rigtigt, gjorde ikke der hvor jeg arbejdede).

Aftalen blev så, at hun ville ringe til mig når hun havde talt kassen op kl. 15. Jeg sagde at hun SKULLE lægge en besked, da jeg sad til forelæsning.

Da hun endelig ringede, lagde hun selvfølgelig ikke nogen besked. Og endnu bedre, hun ringede fra hemligt nummer så det var umuligt for mig at ringe tilbage (dog havde jeg fået kioskens nummer, og kunne så ringe på det - ved det var hemligt fordi de igen ringede tilbage uden at lægge besked - jeg ved ikke om det er samme telefon som kiosken de bruger når de ringer rundt).

Til sidst fik jeg fat på en af de andre i kiosken, der sagde at hun var gået, og at hun skulle snakke med sin overordnede. Så ville hun ringe tilbage.

Der gik 3-4 uger uden jeg hørte fra hende. Var mildest talt sur over den behandling hun havde givet (det går jo ud over DSB), og skrev så en klagemail til DSB. Fortalte hele sagen, og at jeg synes det var ærgeligt at medarbejderne var skyld i at de fik det dårlige image (i dette tilfælde).

2 uger senere ringede de til mig, og bad om mit kontonr., da de valgte at tro på min udlægning af sagen og ville altså overføre de 100 kr. til mig. Det synes jeg er af DSB, og jeg synes at det er rart at de valgte at tro på mig. Men jeg talte dog også med store ord i den mail jeg sendte (det skal lige siges at jeg synes det er helt i orden at fejlen skete - det er både min og ekspedientens fejl, og det er hvad der kan ske. Men at man ikke gør som aftalt, det irriterer mig.)

I øvrigt var der ikke nogen penge til overs i kassen, gad vide hvor de er blevet af (jeg måtte jo sige til ekspidienten, at jeg manglede de penge - så uden at anklage, så synes jeg altså det er mistænkeligt, at der slet ikke var overskud i den kasse den dag).

Og så synes jeg ellers også at deres medarbejdere for det meste er rigtigt søde til at hjælpe.

Og en anden lille sød historier (dog fra DSBfirst). Jeg sad om morgnen i toget (ca. kl 8). Ligepludselig kommer en enormt glad kontrollør ind - dørerne åbner, og han nærmest danser gennem gangen med ordende "Good morning, wonderful Copenhagen". (mange af de nye kontrollører på kystbanen er svenskere). Selvom man på en gang sys han var lidt skør, var det et dejligt friskt pust, som gav én et smil på læben. Dog har jeg aldrig oplevet det før eller siden.

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 09:40

Ja, de kan overraske :D Jeg modtog også mit Wildcard 3 dage efter jeg havde bestilt, tiltrods for at der plejer at gå, hmm .... Ca. 14 arbejdesdage.

Så ja, de har deres øjeblikke, men det er ikke dem som der er flest af.... Desværre! - man mærker det især når man er pendler.

Med venlig hilsen
Kine Maria Bloch
Svalegårdens Monet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider