RieH78: Faktisk så passer det ikke - de plakter jeg har set, der står der, at op til 5 min. og 59 sek. forsinkelse ikke bliver taget med i beregninger. Dvs. toget skal være mere end 6 min forsinket før det ikke længere antages at være kommet rettidigt.
Men ellers kan jeg sige at jeg har haft en lignende oplevelse.
Jeg handlede i deres kiosk på Nørreport st., og bad om at få 100 kr. over på dankortet. Både jeg og ekspidenten (som var af anden etnisk baggrund) glemte de 100 kr. Men en time efter (i min pause til min forelæsning), kom jeg tilbage da jeg var kommet i tanke om det der.
Jeg kunne ikke få lov til at få nogen penge der, da hun skulle se om pengene lå i kassen (det synes jeg er fair nok). For at kunne identificere hende hvis jeg skulle kontakte DSB nærmere, prøvede jeg at få hendes navn, men det ville hun ikke fortælle. Dog fik jeg hendes kasse-nummer, hun sagde at det fulgte personen (aner dog ikke om det er rigtigt, gjorde ikke der hvor jeg arbejdede).
Aftalen blev så, at hun ville ringe til mig når hun havde talt kassen op kl. 15. Jeg sagde at hun SKULLE lægge en besked, da jeg sad til forelæsning.
Da hun endelig ringede, lagde hun selvfølgelig ikke nogen besked. Og endnu bedre, hun ringede fra hemligt nummer så det var umuligt for mig at ringe tilbage (dog havde jeg fået kioskens nummer, og kunne så ringe på det - ved det var hemligt fordi de igen ringede tilbage uden at lægge besked - jeg ved ikke om det er samme telefon som kiosken de bruger når de ringer rundt).
Til sidst fik jeg fat på en af de andre i kiosken, der sagde at hun var gået, og at hun skulle snakke med sin overordnede. Så ville hun ringe tilbage.
Der gik 3-4 uger uden jeg hørte fra hende. Var mildest talt sur over den behandling hun havde givet (det går jo ud over DSB), og skrev så en klagemail til DSB. Fortalte hele sagen, og at jeg synes det var ærgeligt at medarbejderne var skyld i at de fik det dårlige image (i dette tilfælde).
2 uger senere ringede de til mig, og bad om mit kontonr., da de valgte at tro på min udlægning af sagen og ville altså overføre de 100 kr. til mig. Det synes jeg er
af DSB, og jeg synes at det er rart at de valgte at tro på mig. Men jeg talte dog også med store ord i den mail jeg sendte (det skal lige siges at jeg synes det er helt i orden at fejlen skete - det er både min og ekspedientens fejl, og det er hvad der kan ske. Men at man ikke gør som aftalt, det irriterer mig.)
I øvrigt var der ikke nogen penge til overs i kassen, gad vide hvor de er blevet af (jeg måtte jo sige til ekspidienten, at jeg manglede de penge - så uden at anklage, så synes jeg altså det er mistænkeligt, at der slet ikke var overskud i den kasse den dag).
Og så synes jeg ellers også at deres medarbejdere for det meste er rigtigt søde til at hjælpe.
Og en anden lille sød historier (dog fra DSBfirst). Jeg sad om morgnen i toget (ca. kl 8). Ligepludselig kommer en enormt glad kontrollør ind - dørerne åbner, og han nærmest danser gennem gangen med ordende "Good morning, wonderful Copenhagen". (mange af de nye kontrollører på kystbanen er svenskere). Selvom man på en gang sys han var lidt skør, var det et dejligt friskt pust, som gav én et smil på læben. Dog har jeg aldrig oplevet det før eller siden.