Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

HUNDEN BLEV IKKE MISHANDLET.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 19:09

Det har lige været i Go' aften Danmark.

Hunden som bla. blev vist i TV2 efterlyst igår aftes, ER IKKE MISHANDLET. (Amstaff)

Der var et såkaldt 'vidne' som filmede hunden fra lang afstand, og meldte hunden som og være mishandlet.

OG hunden blev IKKE mishandlet, den legede bare.

Hunden hoppede bare op og bed sig fast i grenen.

Lydene der kommer fra hunden er ikke af smerte, men af glæde.

Jeg har lige set det hele i Go' aften Danmark, hunden og politiet vises, og filmen vises. - ja, fra afstand kan det da gode både lyde og se frygteligt ud!

Men når filmen ses tæt på, kan det hele ses, det er bare en LEG, hunden hopper og leger op og bider sig fast i en gren. Desuden har hunden, hverken snor eller halsbånd på!

Hunden er tjekket af politi og dyrlæge for og sikre det var den rigtige hund og at hunden har det godt, det har han og det er den hund.

Nu kan man sidde med en god smag i munden, over den stakkels hundejer, som bare var ude og træne og lege med sin livsglade hund.

Jeg så bla. hunden kan lave nogle sjove og søde trick, vi så fx. hunden lege død. :)

Dejlig hund.

0
0
Svar på denne tråd

øøøøhh....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 19:12

der kører vist nok 3 tråde hvor der står det samme?

* Miss GiGi *

Kåret i DH '07

Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd

tja.......
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 19:18

håber nogen tænker sig om og tæller til 10 næste gang inden de opretter en facebook gruppe med målet at slagte ejeren inden den slags er fastslået.

-RIGTIGT MØDRE GIDER IKKE MERE PIS!

udnyt dagen som et redskab. ikke en sofa

0
0
Svar på denne tråd

Øh okay..
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 19:19

Det så sg da ikke sådan ud men okay.

Det der med at hunde hopper op og bider sig fast, bliver tændt, ringer nogle alarmklokker i mit hoved.

Nu som "jyde" igen..

0
0
Svar på denne tråd

Catten.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 19:20

Ja prøv læs dig frem!
De er oprettet før, der vides om at hunden var mishandlet.

0
0
Svar på denne tråd

Kristensen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 19:21

Kan jeg kun give dit ret i:)

0
0
Svar på denne tråd

Camilla.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 19:23

Ja okay, men den er tjekket af dyrelæge og politi, og hunden har det super.

Hmn, jeg kan kun give dig ret i det kan se forkert ud, med filmene i den afstand, den er vist i. - MEN sådan er det desværre gået i denne sag.

Men hvis du så Go' aften Danmark, kunne du kun give mig ret :)

0
0
Svar på denne tråd

Michelle Larsen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 19:24

måske DU skulle læse dig frem????

jeg har personligt skrevet i de to ud af tre tråde om udviklingen så snart den kom frem på tv2's hjemmeside i eftermiddag.

* Miss GiGi *

Kåret i DH '07

0
0
Svar på denne tråd

Michelle -
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 19:29

Nu har Catten skrevet det samme i to indlæg plus du selv har skrevet det i et.. Mooon ikke folk har fattet det

* Pernille Larsen *

Og den lille grå

When you here me humming, you know im comming.. - The brombassman

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 19:30

Nu er det vel ikke jordens undergang, at der er lavet flere tråde om samme emne ;-) Herregud da..

Godt den ikke er blevet mishandlet, selv om jeg synes det virker mærkeligt, hvis knægten har set den har hængt i et træ??

- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

Man ser hvad man vil se
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 19:36

Det er lidt skæmmende at kunne konstatere, at det er rigtigt, det med at folk "ser det de vil se".

I denne sag har folk set et dårligt videoklip, og fået at vide at det de skal se efter er grov og modbydelig mishandling. Omgående ryger alle hestepigerne op på barikaderne og er klar til at stene hundeejeren til døde, slå ham ned med noget forhåndenværende etc.

Senere kommer det frem at hunden blot hang og legede i en gren. Tænk hvis de seneste fakta i sagen ikke var kommet frem, så kunne den pågældende hundeejer været blevet offer for voldelig selvtægt, måske med døden til følge, og måske endda flere hundeejere som bare 'passede til beskrivelsen'.

Det minder mig lidt om et eksperiment jeg læste om hvorvidt folks fordomme påvirker det de ser i et videoklip: Et klip af en gammel dame der går løs på og tæver en rockerlignende type med sin paraply eller hvad det nu var, skræmmende nok havde de fleste efterfølgende set det modsatte da de blev bedt om at fortælle hvad der skete i klippet. De fleste beskrev at den gamle dame blev overfaldet og forsvarede sig, og dette satte en del bekymring i gang om bla. vidners troværdighed i den slags sager.

Ofte hører man også om mishandling i forbindelse med trailerlæsning, hvor hesten kaster sig rundt i rædsel over den frygtelige mishandling, og hvis man så objektivt på sagen var der måske tale om at hesten var bange for traileren i stedet, og en video blev taget af udenforstående netop som trailer-konflikten var på sit højeste.

Bare en tanke jfr. de mange beskrivelser af mishandling af dyr som folk har set i virkeligheden, i et videoklip eller blot ud af et enkelt billede. Noget der i yderste konsekvens kan medføre efterfølgende bagatellisering - også af politiet og andre instanser - af reel mishandling, fordi de bliver vant til at dyreelskere har det med at se mishandling alle vegne ...

Pony til salg

Kæmpe udsalg af kvalitetsrideudstyr: Sadler samt diverse montering, kandar, dækkener og meget andet - skriv og hør nærmere

Løvehoved-kaniner og marsvin til salg
0
0
Svar på denne tråd

catten.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 19:41

hvis du har et problem med dette indlæg, så hold dig væk.

der er nok andre end dig i denne verden, som ikke syntes det er ligemeget!

0
0
Svar på denne tråd

Michelle Larsen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 19:48

synes på ingen måde jeg har givet udtryk for at jeg er ligeglad med situationen i de andre tråde.

du må kunne tage imod simpel kritik når du har dummet dig og acceptere dette i stedet for at tage det personligt og rette skytset tilbage.

det er dig og ikke mig der har begået en fejl.

i øvrigt skriver jeg lige hvad jeg vil og hvor jeg vil. det skal ingen andre bestemme.

* Miss GiGi *

Kåret i DH '07

0
0
Svar på denne tråd

Halloooo
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 20:02

Tøser I snakker forbi hinanden :-)

Catten skriver om at tråde mage til denne er oprettet tidligere, mens Michelle læser det som om at Catten spørger efter om der findes andre tråde der omhandler emnet ;-)

Tag lige og køl ned begge to.

Vickie

Med misserne Yrsa og Yade!

Darell Foto

0
0
Svar på denne tråd

Michelle Larsen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 20:15

måske du skulle vente et par år med at debatere på nettet?

det er imponerende at du hidser dig sådan op...

ja, jeg mener det er an fejl at oprette tråd nr. 3 om samme emne og decideret irriterende at se at de bare skifter position i systemet fordi der er gang i alle 3 samtidig. men nogen personligt kritik er det jo ikke, så måske du skulle vende tilbage til jorden igen og forsøge med en saglig argumentation.

* Miss GiGi *

Kåret i DH '07

0
0
Svar på denne tråd

tsk...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 20:17

Catten -

* Pernille Larsen *

Og den lille grå

When you here me humming, you know im comming.. - The brombassman

0
0
Svar på denne tråd

catten.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 20:19

Jeg kan godt se hvad du mener, det er slet ikke det!

Det okay, at DU mener det er irriterende at jeg har oprettet tråd nr. 3. Men det bestemmer du jo ikke.

Jeg syntes ikke du skal lade dig irretere af det, så bare lad være og kommentere mit indlæg :).

0
0
Svar på denne tråd

michelle larsen.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 20:21

hvad med at smutte ind på junior?? Hvis der er nogen som skulle lade være med at irriteres, så er det dda dig.. jesus..

Nanna

:) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 20:23

skal nok slette indlægget, hvis det irretere jer.

det var bare ikke meningen med det.

jeg ville jo bare fortælle, det som jeg havde hørt, men det åbenbart ikke okay?

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 20:25

ej okay.. tilbage til 4 klasse.

hvem siger det ikke er ok? nu er der bare en pokkers masse tråde om dette i forvejen, og man kunne ikke engang oplyse dig om det inden du skajede helt ud.

..

Nanna

0
0
Svar på denne tråd

michelle
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 20:27

tror faktisk IKKe at du kunne oprette 30 inlæg om det samme hvis det passede dig det er vist i mod reglerne herinde

hilsen jeanett
0
0
Svar på denne tråd

Nanna.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 20:28

Det vidste jeg godt, har selv deltaget i dem :).

Men som skrevet vil jeg dele med jer hvad jeg har hørt.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 20:32

hvis du allerede vidste at 'nyheden' var bragt ud, så forstår jeg endnu mindre trangen til endnu et indlæg..

men god aften til dig da ...

Nanna

0
0
Svar på denne tråd

Nanna.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 20:33

Jo tak i lige måde :).

0
0
Svar på denne tråd

ja man ser hvad man vil se.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 20:47

Ja jeg må jo indrømme at jeg røg lige i "fælden"

Og var ligeså forarget som så mange andre. Men jeg vil gerne indrømme at jeg har taget fejl, når det går den vej. Her gik vi alle og troede at der var sket noget ganske forfærdeligt og så var det bare en harmløs leg. Dejligt!!

0
0
Svar på denne tråd

Hej Ida.:)
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 20:49

Ja, det er bare super skønt :)

0
0
Svar på denne tråd

omvendt er
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 18:06

det da lidt fedt at så mange mennesker er opmærksomme på dyrevelfærden nu.

Fjordhest er bedst.

- Alle andre er bare dårlige kopier..

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 22:31

rolig tøser, hvis i allerede har set de to andre tråde, hvorfor biiiiiiip går så ind og læser denne her også? så er det sku da jeres eget problem at i skal læse samme "nyhed" 3 gange.

Sagde en Dressur Rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider