Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Motorsagkyndig, er det fair?
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 15:57

Hejsa...

Jeg har lige et spørgsmål.

Min lillesøster har lige været til køreprøve i dag. Hun havde kørt ca 20 min. inde i Århus, og så kommer de ind i de små gader ved Jægergårdsgade osv..

Da de kommer til et lille kryds, hvor man kun må køre til højre eller venstre (ligeud er ensrettet den modsatte vej), siger ham den motorsagkyndige at hun skal køre ligeud. Hun siger så at det må hun jo ikke, da vejen er ensrettet. han siger igen at hun skal køre ligeud, og hun siger igen at det må hun ikke. Kun dreje til højre eller venstre.

Endnu engang siger han til hende, at hun skal køre ligeud. Hun synes han er lidt underlig, og "tør" nu kun køre ligeud, selvom hun ved det ikke er lovligt.

Så siger han til hende " Du kan godt vende om! Og jeg behøver vel ikke sige mere?!"

Så han fik hende altså til at dumpe på den måde... Hun havde desværre ikke sin kørelære med til prøven.

Men er det fair, at han gør sådan mod hende? Når hun flere gange siger at hun jo ikke må køre den vej?

Jeg må indrømme, at jeg blev lidt sur på hendes vejne da jeg fik det at vide. Synes det er noget underligt noget? Eller er det bare sådan man gør til en køreprøve?

Glad for han ikke var der da jeg skulle ta' kørekort i hvert fald

Nogen der har prøvet noget lignende?

>> Robertsen<<
0
0
Svar på denne tråd

Jeg var
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 16:00

.....blevet stik-hamrende-tosset. Jeg ville klage og forlange at få en gratis omprøve med en anden sagkyndig.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Darren!!
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 16:09

Synes også det var noget underligt at sige, især når din søster HAR gjort opmærksom på, at det må hun ikke...

Hilsen GeLabs2203 og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd

Leikoen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 16:09

De må ikke sige sådan til en køreprøve! Kørelæreren, må til kørelektionerne gerne tjekke om man holder øje med skiltene, men det må den sagkyndige aldeles ikke på den måde.!

Ring og klag - omgående :)

Nååej jeg var blevet sur og arrig!!

Mia &
Leiko

- Portrættegninger laves på bestilling

250,- skriv en PB

0
0
Svar på denne tråd

Rimelig unfair
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 16:25

motorsagkyndig!

Mvh Gitte
- mor til to små mennesker, Tera og Lian

Mine tre heste: Jack D, Joker og Makron.

Naturlig bedækning tilbydes af smuk broget hingst

sød historie

0
0
Svar på denne tråd

køreprøve..
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 16:26

Jeg var simpelthen blevet så tosset at han ikk drømmede om nogensinde at køre med mig igen .. fandme om jeg ville finde mig i det .. det er sq hvad jeg kalder og stjæle penge fra de unge i dag .. Jeg ville helt klart gøre en sag ud a det hvis det var mig ..

Sådan en Idiot ..

0
0
Svar på denne tråd

din søster
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 16:44

skal sammen med sin kørelære melde episoden. Ved ikke om det er til politi det skal meldes, men hvad siger hendes kørelære???

0
0
Svar på denne tråd

hmmm.....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 16:52

altså, de må gerne prøve at lokke en i fælder,- det skal de faktisk men den der synes jeg lyder helt vildt urimelig.

jeg kender ikke reglerne på området og det gør de færreste nok, så se at få tjekket dem allerførst inden man maler fanden på væggen. hvis det heraf fremgår, at han har handlet i modstrid med reglerne er sagen jo klar.

det er meget normalt at de f.eks. i en rundkørsel beder en om at tage den første afkørsel, som så f.eks kun er forbeholdt busser, hvorfor det er den anden afkørsel man skal tage osv., men synes nu den der er meget streng.

* Miss GiGi *

Kåret i DH '07

Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd

Sikke et
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 16:54

Kvaj...

Hun er jo stadig autotitets (staves) tro...

Klag...

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Det er nu ikke
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 16:56

....så urimeligt, der tager man bare den første LOVLIGE udkørsel.

Mvh
Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

det betyder..
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 16:59

Jeg var ude for noget der minder om det, men min kørelærer havde heldigvis afprøvet mig inden :-D

Når der bliver sagt ligeud i sådan en situation, betyder det at man skal følge vejen rundt den vej man kan.

Så i din søsters situation vil jeg sige at han nok har ville have haft hende til at følge vejen til højre da det nok er det mest sandsynligt..

Men ja - uretførdigt, specielt når hun måtte dreje både til højre og venstre..

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Da ikke hvis
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 17:05

Hun skulle til venstre :-)

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 17:10

Jeg synes det er fint at motor sagkyndig prøver folk af. MEN når hun flere gange giver udtryk for at man ikke må køre ligeud, synes jeg bestemt ikke det er fair! Jeg kunne forstå hvis hun ikke havde opdaget at der var ensrettet.

Venlig hilsen Cathrine

www.trendgirl.dk

***gratis mode på nettet***

0
0
Svar på denne tråd

ikke noget ulovligt
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 17:10

En motorsagkyndig må til en køreprøve ikke bede dig om at gøre noget ulovligt, som her køre mod ensrettet trafik.

De kan udsætte dig for højre vigepligter osv. men ikke bede dig køre ned/ind steder hvor skilte siger du ikke må.

Der skal rettes en klage med det samme!

Med venlig hilsen

Louise & Morten

http://www.teamdoile.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vist ret normalt
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 17:13

Det var jeg også udefor til min køreprøve for snart fem år siden.

Den motorsagkyndige insisterede på at vi skulle ligeud selvom det var ulovligt. Og man i følge reglerne kunne komme til højre eller venstre men ikke ligeud.

Heldigvis havde min kørelære instrueret mig grundig så jeg viste jo godt at jeg skulle dreje. Kørelæren sagde at det var komplet ligegyldigt om jeg valgte vejen til højre eller vejen til venstre, så længe jeg for alt i verden ikke kørte ligeud. Den motorsagkyndige ville så planlægge ruten alt afhængig af om jeg kørte den ene eller den anden vej.

Så sådan foregår det altså også her i trekantsområdet.

Venligst Anette :)

0
0
Svar på denne tråd

Fnis altså , må der ikke
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 17:18

Køres ligeud i trekants området ja trænger til noget sukker :-)

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 17:22

Haha Illum, hvor er du åndssvag

Venlig hilsen Cathrine

www.trendgirl.dk

***gratis mode på nettet***

0
0
Svar på denne tråd

Nej ikke svag i ånden
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 17:23

Mangler SUKKER :-)

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Trala....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 17:23

Det samme skete til min køreprøve - Min kørelære havde heldigvis også gjort meget ud af at lære os, at de kunne finde på det, og hvad vi i situationen skulle gøre.

Så jeg fulgte vejen til højre, og bestod.

Men irriterende er det - især når hun har gjort opmærksom på det.

Men tror ikke i kan klage - de må gerne ligge små "fælder".

Hvis du gør noget rigtigt, at de forkerte grunde - så er det stadig forkert.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 18:52

Jeg er såmænd klar over, at de skal prøve én lidt af, men jeg synes det her at gå lidt over stregen.

Hun har fået fat i sin kørelære og han vil nu undersøge det hele nærmere :)

Jeg blev os' temmelig rasende da jeg hørte det, og han skulle være glad for han ikke var ved siden af mig!

Mange tak for alle jeres svar :) - Man skulle jo lige være sikker på, om det er sådan de altså "skal" gøre nu til dags...

>> Robertsen<<
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 23:15

...for en måned siden udvidet mit kørekort til et BE kørekort, og da har min kørelærer flere gange fortalt, at de prøvesagkyndige IKKE må lokke os i en fælde eller bede os om noget ulovligt. Klag, klag, klag!

Pssttt...send den stakels Illum noget lækker chokolade, hun lider jo,den stakkel...

Hilsen Lene (og Imbert)
Nu med fjordhest !
De skønne gule er fantastiske !!
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 00:07

ja for søren da klag.. og lad os høre hvad der sker men hvad sagde kørelæren til episoden.

men hva kan vi lærer: man skal ikke altid gøre hvad der bliver sagt ha ha

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

mon ikke
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 07:16

at "ligeud" i det kryds rent faktisk var til højre eller venstre ?(altså forstsætte på den vej man er uden at dreje/blinke kan jo godt forekomme selvom vejen rent fysisk drejer )

den motorsagkyndige ved jo godt hvis han gør noget forkert mod en ung der er til sin køreprøve at de sikkert vil brokke sig og finde det urimeligt. ville han bare dumpe hende kan han jo gøre det på mange andre måder uden selv at stå i dårligt lys.

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Ingen fælder!
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 07:30

Nej, en prøvesagkyndig må IKKE give en fælder, - det må de ikke, de må ikke opfordre til ulovligheder.

Det fik vi af vide da vi tog kørekort, og min kæreste prøvede også til sin køreprøve at blive bedt om at parallel parkere, og før han selv lige nåede at få set noget stoppede prøvesagkyndig ham med et undskyld, - for han måtte slet ikke parkere der!

- Og det var prøvesagkyndigs fejl hvis min kæreste havde gjort det, for han må ikke lokke eleven i fælder.

Men, hvordan det gælder når man er i et kryds hvor en af vejene er ensrettet ved jeg ikke, - kunne lyde som om det er kørelæreren der har glemt at lære eleven noget.

Omend jeg virkelig ikke kan se hvordan højre kan være ligeud! :S

Lyder som en sur gammel prøvesagkyndig.

- Var den første jeg var ude og køre med, hvor jeg selvfølgelig dumpede.

Sådan en sur gammel mand, som lagde ud med at sige noget i stil med "Nå ville du gerne ha' din mor med hva'? Synes du din mor skulle sidde på bagsædet? NÅ! MEN DET ER HUN IKKE! Du må sgu selv lære at klare dig selv!"

- Havde bare intet sagt om min mor, eller sagt ja til at hun skulle sidde bagi - sådan lagde han bare ud :S

Han var generelt en sur gammel mand, og jeg blev SÅ nervøs af ham fordi han var så ubehagelig.

Den næste jeg kom ud og køre med var sød, rolig og rar og jeg bestod med glans! :-)

Skrevet af

Rollo

| Marsvineinfo | Hjemmeside|

0
0
Svar på denne tråd

Som Rosalia
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 07:59

....siger så er der jo steder hvor ligeud ikke er ligeud og jeg bliver ofte lidt irriteret hvis folk vælger at blinke når de følge vejen rundt til højre.

Vi har nemlig lige det eksempel når vi skal handle i vores lokale flække. Vejen svinger til højre ind på hovedgaden, og så er der 2 veje til venstre, hvoraf den ene går ligeud. Det giver faktisk mange farlige situationer, når folk undlader at blinke, hvis de skal ud af 2. vej til venstre som reelt set går ligeud.

Mvh
Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Puha..
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 08:26

Det er noget svineri Hun skal snakke med sin kørelære om det, og så må de jo "lægge sag" an mod motorsagkyndige. Hold kæft noget svineri!!!

Mvh Anne-Sofie

Lazio Taf. Asassy xx-Antares

Baunehøjens Dilica-"Uno"Don Diego

Og lille Mona....

"Hvem sagde bonderøv..?"

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 10:22

Hej igen...

Nu har min søster talt med sin kørelære.

Han siger, at det er ikke første gang det er sket, men at de ikke rigtig kan gøre noget ved det :( Hun kan komme op til en ny prøve i næste uge...

Jeg synes det er lidt underligt at der ikke er noget at gøre... Men der var jo kun hende og ham motorsagkyndig i bilen, så jeg ku' ikke forestille mig, at man kan lægge sag an imod ham?!

Man kan jo ikke rigtig bevise noget...

Jeg må sige, at jeg er målløs over den måde han behandler folk på.. Og hvis jeg havde været der, havde jeg nok været inde og sidde for vold i dag

>> Robertsen<<
0
0
Svar på denne tråd

kan din søster
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 10:35

risikere at komme op hos den samme sagkyndig igen?

Så ville jeg nok vente til en anden har tid, eller må man have sin kørelære med under prøven? Bare som vidne?

Det måtte man ikke da jeg var oppe i sin tid, men reglerne er måske lavet om.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 10:44

Hun har sagt, at HVIS det blir den samme idiot igen vil hun ha' sin kørelære med.. Det må hun nemli gerne :)

>> Robertsen<<
0
0
Svar på denne tråd

køreprøve..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 12:28

altså nu kender jeg en der har lagt en sag mod motorsagkyndig selv om de oss kun var de 2 i bilen og der var det altså den motorsagkyndige der fik sig en over nakken.. & i din søsters tilfælde der ved de jo begge hvad hun dumpede på så det er han jo nødt til at fortælle hvis der bliver lagt sag an .. !

Søger lige nu en frisk ung pige til at sidde model til klipning af page (: skriv for interesse ..

0
0
Svar på denne tråd

Køreprøve
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 14:56

Ja, nu er der flere, der skriver, at de kun var to i bilen - og netop! Hvis man hører denne historie fra den køreprøvesagkyndiges (det hedder IKKE "motorsagkyndig"!) side, så er historien nok en anden...

Mon ikke, der har været tale om, at hun kun måtte køre til den ene side og derfor netop skulle følge vejen/ "køre lige ud"?

Som Sjanna også skriver, hvis han virkelig bare ville have hende til ikke at bestå, kunne han nok have gjort det på en mindre åbenlys måde...

Nu er jeg måske også skadet, da min far er køreprøvesagkyndig og jeg har hørt utallige historier fra ham om folk, der efterfølgende har klaget på fuldstændigt opdigtige grundlag, fordi det måske var for pinligt bare at indrømme, at de ikke var bestået...

Den køreprøve sagkydige risikerede jo at miste sit job, hvis han virkelig havde udført prøven, som det beskrives her - og ærligt talt, så meget tror jeg ikke, han går op i, om din søster består...

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 15:22

jeg synes godt nok også at det er noget svineri..

min motorsagkyndige var heldigvis fair, men måske fordi jeg var så nervøs hele vejen at jeg sad og græd og lavede viiildt mange fejl (synes jeg selv)... idag er jeg nu en haj til at køre bil:)

Christine
"Ridderinden af den brune hest"

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift....
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 22:52

sara- Ja man tænker vel hver sit om det... ;) Bare sjovt at det åbenbart er sket flere gange med den samme mand.. Men der kan åbenbart ikke gøres noget ved det.. Desværre. Og så har jeg altid troet at det hed motorsagkyndig :P

Jeg vil så lige tilføje, at hun har været oppe til en ny køreprøve i dag, og hun bestod

Hun har endda været en tur ude og besøge mig i sin nye bil :)

>> Robertsen<<
0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 08:58

kørelæren må gerne "lokke" dig i en fælde, men det må den motersagkyndige altså ikke!

han må ikke på den måde sige du skal køre ligeud af en ensrettet vej (som så er modsat).

det fik jeg i hvert fald at vide for godt et halvt år siden da jeg tog kørekort...

0
0
Svar på denne tråd

¨bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 09:17

jeg havde straks ringet og klaget, og bedt om en ommer med det samme. Normalt når man dumper skal man da have x antal køretimer,før du igen må komme op. Ergo, det flere penge i køretimer samt en ny prøve.

Jeg er ret overbevist om han ikke må sætte fælder, og specielt når hun har gjort opmærksom på det. Nix du, ring straks og klag!

Mor til skønne maddie 24/5-08

Lækker pony sælges se præs.

Sommergræs tilbydes amager

0
0
Svar på denne tråd

Køreprøve
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 09:43

Jeg nævnte det lige for min kørelærer i går, og han sagde at de IKKE må prøve at lokke eleven i fælder, som man jo nok må sige han gjorde her. Og hvis det foregik som du beskriver (og jeg har forstået rigtigt) har han altså gjort noget han ikke må.

Hilsen Louise (som selv skal op til køreprøven om få dage )

Mvh Louise

Portræt-tegning af din hest tilbydes - skriv til mig for billeder og tilbud

0
0
Svar på denne tråd

Zuper.......
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 14:38

du skriver det er et problem med den samme sagkyndige?

Kan det så ikke stoppes - når nu man åbenbart ved han er et problem - ved at elever konsekvent har deres kørelære med i bilen når de går op? Det burde vel lukke denne "sagkyndiges" sære trang til selvhævdelse?

Bare et forslag, - når du skriver som du gør, går jeg ud fra problemet er kendt blandt kørelærerne?

Og tillykke med søster

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 15:43

Er motorsagkyndig ikke politimand/dame? Det mener jeg da bestemt.

Og det er lovpligtigt at følge politiets anvisninger så holder han sådan fast i ordren, så må det jo være lovligt nok. ;)

Nej jeg var blevet god damn angry, det er sikkert. Stakkels søster.

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

www.bjphoto.dk
Søger føl + hoppe til gratis fotografering i foråret.
Se hjemmeside eller send PB.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider