Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gode råd søges...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 22:38

Jeg ønsker at ligge min kost om og leve sundere - og håber i kloge ænder kan hjælpe mig!

Kostomlægningen er en del af en større omlægning af min hverdag, der gerne skulle give mere energi og overskud. For jeg kan simpelthen ikke holde ud, at være så utroligt træt og mat, som jeg generelt er, længere.

Jeg søger gode Idéer til morgenmmad, frokost, aftensmad - mellemmåltider - ja det hele.

Som det ser ud nu får jeg kun sjældent spist morgenmad. Frokost er ofte "noget-fra-bageren" og aftensmad er alt for ofte usundt og kedeligt.

Mit eneste ønske er, at det skal være så billigt som muligt. Jeg er klar over, at det koster at leve sundt, men på SU med en flok krikker og en hund at mætte (disse lever tilgengæld alle sundt ;)), er der ikke voldsomt meget at gøre med.

Jeg er ikke kræsen, og er rimelig god til at kokkerere, når mit køleskab ellers rummer andet end hvidt brød og cola.

Gode idéer, madplaner, opsange og hvad i ellers har modtages med kyshånd.

Jeg har sådan en idé om, at hvis jeg har en madplan at følge, så får jeg det gjort. Men jeg har ingen forstand på hvordan sådan en skal opbygges (hvad man har brug for hvornår på dagen og hvor meget), og jeg er nok heller ikke voldsomt opfindsom.. :(

Måske bør jeg oplyse at jeg er normalvægtig til den lette side.

På forhånd tak - oh kloge ænder. ;)

Milla

Min elskede Tekla og fantastiske Basse - de smukkeste stjerner i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!

0
0
Svar på denne tråd

ikuhgoiushig
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 22:49

ja så er din plan næsten lige så ringe som min der består en dag som regel af

morgenmad. ingen

middag. ingen

eftermiddag. ingen

aften. evt salat eller havregrød eller noget pizza ( ca. hver 2 dag)

meget effektiv slankekur :) men sjovt nok føler jeg ikke jeg mangler energi eller noget

DEN 1/9 03 døde min stjerne

ZENTA MIN VEN R.I.P

PINTO HOPPEFØL FRA 08 SÆLGES SKRIV FOR MERE INFO

0
0
Svar på denne tråd

Tja.......
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 23:08

Nu kunne jeg jo godt komme med en lang moral prædiken, for i min verden, da er det misbrug af kroppen, det i levere... og at gøre sådan, er bare starten på at ødelægge jeres egen krop, hvilket jeg mener er uintelligent, ufornuftigt og burde være utilladeligt.

I aner ikke, hvor stort et gode i har, at have en krop som fungere, den burde i passe noget bedre på....

Når det er sagt, så er det slet ikke svært at leve både sundt og billigt...

Billigt mad er hvidkål, blomkål, porrer, gulerødder og den slags. De vejer godt, mætter godt og er meget sunde..

Dertil spiser man det som pt er på tilbud, er det i denne uge kylling, så steger, koger eller noget andet, og vups, så har i levet sundt...

Er det fisk som er på tilbud, så spise man fisk.

Det er let at google alle opskrifter, man skriver blot eks. Laks, så kommer ½ mill opskrifter, hvis det altså er ugen med tilbud på laks....

Ligeså med hvidkål, porrer el andet...

Brød, spis kun groft rugbrød, drop alt hvidt og kager... I sparer rigtig mange penge...

Drop sodavand, vand er meget meget billigere... slik, chips og meget andet af den slags er dyrt...

Er der røget laks på tilbud, så lad frokosten bestå af rugbrød med salat, laks, tomat og agurk, det mætter super, og er mega sundt.

Spis det hver dag, til pakken er brugt, det er ren økonomk

Frugt er sundt, men gerne sammen med noget andet... eks 15 mandler, så i dag 1 kg for 60 kr, det er altså ufattelig mange mandler, utrolig meget sundt mad...

Frugt kan fås meget billigt, check reklamer...

Jo jo, man kan leve meget meget sundt, for utrolig få penge, det er blot et spørgsmål om man vil.....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vibeke
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 23:18

Mandler! Hvor har du set 1 kg til 60 kr!?

Så kører jeg fluks afsted

Jeg har også været på "den" med intet at spise i løbet af dagen og jeg manglede i DEN grad energi til alt, mit arbejde, humør, jeg sov dårligt osv osv. Og selvfølgelig proppede jeg HVIDT brød i munden når jeg så var sulten

Men det er der heldigvis lavet om på for nogle år siden. Vi lever rimelig sundt, måske ikke altid billigt, men godt.

Køber kun kød,fisk,skaldyr osv på tilbud og i store mængder så der kan puttes i fryseren.

Hvis man ikke gider sidde og gnaske i alt det grønne, så kog det, så der er lidt bid i og blend det enten til suppe eller sovs.

Grøntsagssovs smager faktisk rigtig godt, lavet på en god fond! :-)

Frugt kan også blendes til smoothie hvis man en dag er træt af at gnaske. Vi har en saftpresser og hold OP det smager godt, æble,gulerod osv blandet sammen :-)

Nu som "jyde" igen..

0
0
Svar på denne tråd

billigt og godt
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 06:15

En billig og god måde at leve på:

Morgenmad: Havregryn med 10-12 mandler og skummetmælk. Mandler skulle have en god indvirkning på fedtforbrændingen.

Formiddag: 1-2 stk frugt, et par stykker knækbrød eller lign.

Frokost: 300 gram grønt og noget fisk. F.eks. En god salat med 1 dåse tun i vand, evt. 1 æg.

Eftermiddag: 1-2 grovboller. Jeg bager selv, det er MEGET billigere, bedre og mere mættende end at købe selv. Hvis du ikke er så meget til groft mel, så bag med Hvid Hvede. Det ligner alm. hvedemel, men indeholder hele kornet og er derfor super "groft".

Aften: 3-400 gram grønt, 50-60 gram ris og noget kød af en slags.

Det er så mit bud på en sund og billig måde at leve på. Min diætist har sagt, at denne kostplan er super god og lever op til de 8 kostråd. Og så er det altså også billigt. :)

Mange tror fejlagtigt, at man kan tabe sig på længere sigt ved ikke at spise noget. Men i virkeligheden smadrer man sit stofskifte og sin forbrænding. For ikke at tale om vitaminmangel osv osv. Når du studerer, har du brug for god, langvarig energi. Og det kræver groft, struktureret mad. Faktisk, så kan hvidt brød, slik og andre usunde ting være op til 3 døgn om at komme igennem systemet. Men de sunde ting, grønt, frugt, fisk, grovbrød, er ca ½ døgn om at komme igennem. Endnu en god fordel :)

Husk at drikke 2-3 l vand om dagen!

0
0
Svar på denne tråd

CamillaX
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 08:56

Altså, jeg VED jeg så det, men har tænkt lige siden jeg skrev det på, hvor pokker det var...

Men jeg kan ikke komme i tanke om det, ud over, at det var i omegnem af Aalborg... Så de bliver nok lidt dyre, hvis du skal hente dem... syntes at huske, at du bor noget længere væk

men jeg tænker videre, måske det dukker op på et tidspunkt

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 10:03

At spise sundt er da en del billigere end at købe ved bageren og pizza er da heller ikke helt billigt, medmindre der er tale om 3 x pap for 30kr.

Sundt mad er ikke bare frugt og grøntsager hver dag, nej det er varieret mad, så nærmest alt kan bruges.

Er man fattig, så er pasta salater nok sagen, kål er billig og der er til mange personer i et kålhoved.

Nu du ikke skal tænke over vægten, så synes jeg nærmest mulighederne er uendelige, man kan jo godt spise sovs og samtidig få hvad kroppen har brug for.

To dejlige vallaker udlånes af længere varighed.

Se beskrivelsen af dem på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

Til Milla
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 10:54

Jeg bemrækede lige at du ikke spiser morgenmad. Jeg er absolut B-menneske, er længe om at vågne og har ingen appetit eller særlig god tid om morgenen. Men jeg har i 1½ måned blended mig en smoothie om morgenen. Det kan anbefales. Jeg har sådan en speciel dunk til at have den i, så man lige kan ryste den en gang imellem. jeg tager den med på arbejde og drikker den inden for den første times tid. Du kan lave den af lige hvad du vil, jeg bruger en multijuice, frosne jordbær/hindbær/blåbær og et par bananer. Det smager godt, du får noget sundt i maven og er smækfyldt med vitamier. Jeg er faktisk ved at være lidt afhængig af den. Hvis du vil lægge din kost om, så start i det små. bestem dig fx for at du vil spise morgenmad eller frokost eller hvad ved jeg... Også forsøg at få nogle gode rutiner... For mig handler det meget om få rutiner..

Bare lidt gode råd fra mig. Held og lykke med det.

*Kimmie* nu som ejer af Diva, 3 års hoppe efter Blue Horse Romanov.

R.I.P. Calina - du er altid i mine tanker.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 11:03

Jeg spiser havregrød hver morgen.. Det er i hvert fald billigt

Venlig hilsen Cathrine

www.trendgirl.dk

***gratis mode på nettet***

0
0
Svar på denne tråd

Vibeke
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 12:45

Jo jo, vi bor da i Horsens (bare et lille bitte stykke fra Aalborg)

Men det kunne da være jeg kunne finde "samme" forretning her i byen et sted.

Hilsen Camilla, som faktisk får år tilbage har boet i Aalborg :-)

Nu som "jyde" igen..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider