Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At ride alene
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 17:20

Jeg hører tit folk sige at de ikke gider ride alene men hellere vil have nogle at snakke med på turen.

Jeg har altid tænkt at jamen jeg er jo ikke alene. Hesten er der også :-)

Jeg snakker meget med Pokki når jeg rider. Ikke kun whoaaa og supeeeer, men også kommentarer til ham om at Nå, den pose kunne du ikke lide og hihi hvor er du fjollet og lign.

Hvordan har du det med at ride alene? Er det noget du helst ikke gør eller foretrækker du bare hestens selskab?

Tina...Et Unikum -ikke et plagiat

TinaU.dk

0
0
Svar på denne tråd

uha elsker det
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 17:25

Uha jeg elsker at ride " alene " - men som du skriver er man jo ikke alene, hesten er der jo ligesom.

Jeg holder også af at ride alene, det bare ren terapi, at høre hestens prusten og nyde den smukke natur, helt afslappet, ingen der bare snakker løs.

Det er også sjovt at ride med andre, vi rider dog mere alene end vi rider ud med andre.

Så det er meget forskelligt hvad vi gør.

Nu med ny hest - Irish Cob - Whitey :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 17:39

både det er hyggeligt at ride alene og sammen med andre

Men jeg koncentrerer mig absolut bedst om min ridning hvis jeg rider alene.

Vinterhilsner fra Sine

~A horse is poetry in motion~

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

rider alene
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 17:49

jeg rider som regel alene. Han bedst lide mit eget tempo - samt bare slappe total af. Som en anden siger - total terapi.

Synes dog osse at det er hyggeligt at ride sammen med andre ;-) Men rider mest alene

....eller nååh ja, er jo sammen med hesten ;-)

<3 med katten Bella <3
Blå stævne jakke sælges.

Str. 38, meget velholdt! Kom med et bud.

Med en dejlig killing i hjemme snart!

0
0
Svar på denne tråd

Foretrækker
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 17:55

Så absolut at ride alene, kun hesten og mig.Ja at ride i sit eget tempo, total terapi

(fedt udtryk)

Annette

Sælges:

Hubertus Flexline kombi

Stubben trense

Catago underlag, spring/ kombi

Pad

0
0
Svar på denne tråd

vi er altid 2
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 17:56

Mig og Ynox Jeg er jo så heldig at have mine heste hjemme hos mig selv, og jeg har søreme også min egen bane. Så det er bare VILDT fedt. Om vinteren er jeg dog nødsaget til at bruge et ridehus, men det er også ok. Jeg rider dog ikke for at sludre med alle mulige andre, men for at ride min hest. Selvfølgelig hilser jeg på folk, men jeg kunne aldrig komme i tanker om at sidde og snakke med andre, mens jeg rider.

0
0
Svar på denne tråd

Alene...
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 18:19

Jeg har det også bedst med at ride alene. Så kan jeg selv bestemme hvor hurtigt vi skridter, hvornår vi traver og galopere.

Dejligt.

Desuden er det dejlig afstressende at ride en tur i skoven uden andre, så kan man lige få tænkt dagens begivenheder igennem.

Men en skridttur hvor man sladre med de andre fra stalden er nu også hyggeligt.

Er du flyttet til Vestskoden Tina?

0
0
Svar på denne tråd

Både og
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 18:25

På min gamle hest rider jeg helst alene. Syntes det er dejligt afstressende bare at skridte derudaf for løse tøjler og nyde naturen.

På ponyen rider jeg kun ud sammen med andre - desværre. Hun er typen som er temmelig levende at ride ud på alene, og da helbredet ikke er det beste tør jeg simpelthen ikke risikere noget. Super ærgerligt for jeg kommer ikke så ofte afsted, når det skal indpasses med andre.

Mvh

Mette

Lille Hovgaard Hestepension

Pr. 1. maj 2 ledige bokse

SAFEMATE folealarm lejes fra medio april

Vårbyghalm i minibig sælges

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har det faktisk..
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 18:25

bedst med at ride bare hesten og jeg.. Jeg nyder at have tid til tanker og snak med hesten, den lytter troligt på alt mit pladder og den sladre ikke til nogen..

Jeg elsker en god lang skridttur i skoven, hvor der er en helt speciel stemning og hvor man bliver helt afslappet..

Og man bestemmer selv tempo og hvornår, jeg kan sagtens ride en tur med andre en gang imellem, men til hver dag er jeg bare helst hesten og jeg..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

tit alene
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 18:31

rider tit i skoven alene. men det hender da også at min nabo og jeg, tager en tur. enten på hendes to hvis jeg har redet mine egne.

eller König kommer på tur med sine turvenner:D

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BNSLLS¤

0
0
Svar på denne tråd

Tur alene
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 18:32

Der er bare ikkenoget bedre end en tur i det fri alene på hesteryg. Elsker det virkelig

Kristina og Mademoiselle

Hvil i fred min elskede Maddie

Du er den klareste stjerne på himlen i mit univers...

3/6-01-17/3-09

Til salg:

O.S. dressursadel, 17", sort. Kr. 5000,- (forhandl. venlig)

0
0
Svar på denne tråd

Nå.....
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 18:45

Jeg kan se at jeg ikke er den eneste der nyder en tur helt alene i ens tosomhed med hesten ;-)

Det skal bestemt ikke forståes sådan at jeg ikke gider ride med andre. Jeg synes også helt sikkert at en tur med gode veninder er lige så fedt...

Men en tur bare mig og Pokki... DET er ren terapi!

Mariha: Nej vi flytter til Vestskoven næste søndag. Og jeg glæder mig bare virkeligt meget!!! :-)

Tina...Et Unikum -ikke et plagiat

TinaU.dk

0
0
Svar på denne tråd

På ridebane....
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 19:44

- vil jeg helst være alene og en kort skridttur er også dejlig uden andet selskab en hestens men skal jeg på en længere skovtur, vil jeg gerne have selskab; det tror jeg faktisk også hesten nyder.

Gurli.

0
0
Svar på denne tråd

Tosomheden
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 19:57

på turene med turbohesten og jeg alene, er fuldstændig balsam for sjælen... Jeg nyder det i fulde drag og engang imellem har jeg det nærmest som om at være nyforelsket , efter en god tur ved vandet eller i skoven, bare min hest og jeg....

Men jeg synes også det er dejligt at ride sammen med en god veninde eller min træningsmakker....

Pernille

Team Coda OX

Distanceridning

.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synger for fuld skrald
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 20:06

når jeg skridter ture på min skønne hingst, rundt omkring herude på landet - men selvfølgelig kun når vi er ham og jeg. I trav og gallop synger jeg ikke, men hygger mig gevaldigt med ros/snak.

Mvh Gitte
- mor til to små mennesker, Tera og Lian

Mine tre heste: Jack D, Joker og Makron.

Naturlig bedækning tilbydes af smuk broget hingst med det venligste temperament

0
0
Svar på denne tråd

begge dele
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 21:41

Det kan være hyggeligt at følges ad, og man kan nogengange udforske nye områder, fordi man er to til at inspirere hinanden, og fordi hestene er mere trygge når de er sammen.

Men jeg elsker også bare at være alene - hesten og jeg :-)

Dog tænker jeg på ikke at ride for langt væk fra "offentligheden" -efter jeg faldt af og kom til skade og ved hvor ondt det kan gøre, jeg ville meget nødig skulle gå gennem en skov i den tilstand.

Men nogengange rider jeg alligevel ud lidt øde steder, for det er jo så dejligt.

Dog har jeg altid min mobil på mig - på lydløs, den er kun til at ringe op fra hvis det skulle være - må så håbe jeg ikke lander ovenpå den i et evt fald ;-).

0
0
Svar på denne tråd

ikke alene
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 22:48

Jeg foretrækker helt klart IKKE at ride ud alene, jeg føler mig for usikker på mig og hesten og tænk hvis der nu sker noget, desværre tanker som jeg har svært ved at lægge fra mig.

Dina er såmænd ligeglad om vi har følgeskab eller ej, det er MIG som har et problem.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 23:00

Jeg er lidt til det hele. Elsker en hyggetur alene bare mig og hesten. Elsker også at komme ud med andre og få snakket og hygget.

Hesten er altid glad for selskabet :)

Baneridning kan jeg bedst lide alene. Så går det bare bedre.

Kieffer wien sadel 17" bred bom. sælges til 3000

Just do it !

Love my lads :)

0
0
Svar på denne tråd

enspænder
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 08:23

Eftersom jeg har hestene hjemme er det nemmest at bare tage afsted når det falder for og ikke skulle koordinere tid og rute med en anden. En hyggesladretur kan også være rigtig fint, men det kunne ligesågodt have været over en kop kaffe uden hest.

I stor flok bryder jeg mig slet ikke om at ride afsted.

:Pia

Birknæs Casper fortid søges

*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub". Sydvestsjælland. cantering @ yahoo.com

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil faktisk helst ride aleneq
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 10:14

Snakker også meget til mine heste, og synger hvis jeg er i det humør :)

Flika bliver enormt hidsig af andre heste, og er knapt så rolig.

0
0
Svar på denne tråd

jeg er altid alene
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 10:35

Jeg rider altid alene. har min hest hjemme, men savner godt nok tit nogen at ride tur med.

JANE

Medlem af Bullerklubben.

0
0
Svar på denne tråd

Næsen altid alene
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 13:01

Jeg rider stort set altid alene - hvadenten det er på tur eller i ridehuset.

Jeg er heldigvis ikke nødt til at lave aftaler med andre, for i det hele taget at komme ud at ride, og så er jeg nok heller ikke vildt god til det der med at man skal være klar til et aftalt tidspunkt.

Selvfølgelig er jeg der til tiden, hvis det er aftalt, men ellers passer det mig glimrende at jeg bare kan tage afsted, når det lige passer mig, uden at skulle tage hensyn til andre. :-)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

hm----
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 13:05

på grund af min hests noget flyvske temperament, og trafiksikkerhed den ene dag, men ikke den anden rider jeg altid sammen med en anden. eller det vil sige at jeg i en måneds tid i sommers red alene pga. genoptræning hvor jeg ikke kunne finde en turmakker hver dag, men det var også en undtagelse.

er ikke engang sikker på, at jeg vil ride alene selvom hesten så var helt trafikvant. har meget stor respekt for de uforudsete ting der kan ske på selv den mest garvede turhest.

men ja, jeg nød virkelig også at være alene med min hest under den genoptræningsperiode, -især fordi den går så stærkt så vi altid skal vente på vores makkerpar når vi rider med andre

* Miss GiGi *

Kåret i DH '07

Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 17:38

Heej.

Ja jeg er også til begge dele. På min gode gamle pony er der ikke noget bedre end en dejlig lang skridt tur en sommeraften. hende går det faktisk bedst på, når vi rider alene, for ellers har damen travlt med at være forrest :P På min nye ungpony har jeg ikke redet ud endnu, vi har kun trækket nogle småture, for at vænne hende til tanken. Den tidligere DV jeg havde var et ret nervøs vrag når man red ud på ham alene, jeg kunne nærmest mærke hans hjerte banke gennem sadlen. Men der var bare INTET når vi red sammen med andre. Så det gjorde vi altid, det skal jo også være en fornøjelse for hesten! :)

Mie

med Melonia N, en fremtidens sportsspony, med uendelig kapacitet. Sælges snart.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider