Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hul i øjet
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 17:16

Ja.....Min pony har hul i øjet her gik jeg og troede at den sorte prik han har i øjet er en pigment fejl, min nej det er det ikke, det er et hul .

Dyrlægen var forbi forleden dag, det var blevet tid til den årlig vacc og tandordning, også skulle hun ellers bare tjække, om dyret ellers er sundt og rask. (og det er han)

Men hun så misfarvningen i øjet, og ville kigge nærmer på det.

Den har hul i øjet sage hun.... vidste du det?

Nææ.......

Jeg kan lyse lige igennem det..... iteressant, prøv at se !!

Tja, det kan du sørme også

Også blev der ikke gjort mere i det.

Hun forklarede godt nok at horn hinden var helet rigtig flot, men hullet, det ville blive ved med at være der.

/Signe

The Highland Pony Society.

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 17:26

Sørme... Lækkert... Især det med at lyse lige igennem. ;-)

Nå, godt den ikke punkterede sit øje, og at det er kommet sig uden betændelse, det er faktisk ret heldigt.

Havde dr. dyr en mening om, hvorfor ponyen har hul i øjet.

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

Hul i øjet
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 17:33

Nej det gjore hun ikke, hun kunne se at det var en gammel skade, og at det kunne ha været sket, som helt ung.

Da det ikke er sket hos mig, eller forige ejer, havde jeg tænkt mig, at prøve at skrive til Heather i Skotland, som har avlet ham, og selv haft ham i 10 år det kan være, at hun kan svare på det.

Men det var ikke noget, vi kunne gøre noget ved nu.

/Signe

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnneee
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 18:16

Det har jeg så aldrig hørt om...ret vildt når man tænker over det....har hesten gener af det eller..?

Jeg har set en hest i TV der havde et stort hul i halsen... se DET så også helt vildt ud!!!! - man kunne stikke armen igennem det...Hmmnnee, det var dog også en gl. skade og der var pels hele vejen rundt om hullet...

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning!

Bedækninger tilbydes!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Hul i ganen
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 19:06

Han virker ikke til, at være generet af det, og det ser ud til at han ser fint nok, også længe horn hinden er hel uden arvæv er det vel godt nok. Dyrlægen ville ikke gøre noget ved det. Man kan sikkeret heller ikke gøre noget ved det mere.

Jeg har for nogle år siden, været ude for et føl, der havde hul i ganen, eller i spiserøret, så alt hvad den indtog af føde og vand, kom ud gennem næsen igen. Når den skulle sluge noget, så istedet for, at komme ned i maven, røg det igennem hullet, og kom ud af næsen.

Der var ikke noget dyrlægen kunne gøre, så den blev aflivet.

/Signe

0
0
Svar på denne tråd

Hul i øjet
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 17:49

Jeg har forsøgt at prøve, at tage et billede af Glens øje, så man kan se hullet hab har i øjet.

Jeg ved ikke om det helt har lykkeds mig. Men kigger man ind øjet der hvor propilen er, kan man se mig men kigger man længer og lidt skrådt ned, men stadig inde i det brune (øjnæblet), kan man se en sort prik, den er faktisk rigmelig stor.....det er hullet .

Det var ikke nogen helt let opgave, at skulle fotografere det øje, men jeg håber i kan se det

/Signe

0
0
Svar på denne tråd

hold da
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 18:55

op det er utroligt at han ikke har ødelagt øjet hilsen helen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider