Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Snydt så vandet det driver.....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 20:49

Jeg har fået købt mig en dejlig pony til min datter, men sidder nu óg er godt gal i skalden.

Sælger har løjet så meget for mig at det er utroligt at hun ikke har en dårlig smag i munden.

Fik INTET afvide om at hun har været forfangen MANGE gange før, hun fortalte mig at forrige ejer havde vacc hende men havde ingen vacc.bog. Det passer så heller ikke.
Hun fortæller mig at hoppen skal sælges fordi hun ikke har råd til 2 heste, men men nu har hun åbentbart råd til det. Ikke engang en mdr efter salg af hende her.

Jeg tog kontakt til hende via sms for at fortælle hende at jeg syntes ikke det er pænt gjort at være så uærlig og mente at jeg burde får lidt nedslag i prisen. Her fik jeg afvide at jeg bare kunne levere hende tilbage og få mine penge retur. Jeg vil ikke aflevere hende tilbage for så sælger hun bare hende engang til på de samme løgne.

Jeg fandt kun ud af disse ting ved at tage kontakt til forrige ejer som kunne oplyse mig en masse om ponyen.

TÆNK OM JEG BARE HAVDE LUKKET HENDE PÅ GRÆS TIL SOMMER, SÅ KUNNE JEG LIGE SÅ GODT HAVE GIVET HENDE SPRØJTEN. Det sýntes jeg er dybt uforsvarligt når det er et dyr vi snakker om som ikke kan svare for sig.

Nu venter jeg på og hører hvad min smed og dyrlæge siger om hende og er det helt skidt må jeg tage stilling til om hun skal retur eller aflives.

Hvad ville I gøre i min situation??

Skal siges at min datter allerede er super glad for hende og de klinger bare så godt sammen. Vi har været ude og kører en kort tur med hende foran vogn og det var super godt. Hun er lige den pony vi har ledt efter og er lidt i vildrede. Der vil blive taget alle forbehold til sommer for at undgå hun bliver forfangen igen.

Lever livet på gården med familie og hyppere.

Nu med lille Lærke fra d. 30.11.2007.

0
0
Svar på denne tråd

tilbage med den
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 20:52

du har købt noget andet end det du ville....

0
0
Svar på denne tråd

Ja........
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 20:56

det har jeg godt nok, men hvis jeg bare sender hende retur, sælges hun jo nok bare igen uden at der fortælles den sande historie.

Og jeg ved ikke lige om jeg havde købt hende selvom jeg havde vist det hele...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan godt forstå..
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 20:57

du er ærgeligt, men sælger har tilbudt at tage den tilbage og så kan du jo egentligt ikke tillade dig, at udstille sælger på den måde. Sælger har reageret som hun skal..

Går dine heste og ponyer med svømmefødder på folden.
Er din ejendom ved at drukne i mudder, så ring og hør om vi måske kan hjælpe dig

vognmand/entrepenør

Per Christensen 20285450

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville give
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 20:57

den søde pony en chance. Men når det så er sagt vil jeg også sige at forfangenhed er en meget grim sygdom. Jeg har desværre selv haft sygdommen inde på livet og det kostede desværre min søde fjordhoppe livet d. 23. Februar i år.

Du skal passe godt på med al dens foder også stråfoder. Køb en hø vægt og vej dit hø. Bare lige lidt gode råd...(selv om du ikke har bedt om dem )

Jeg syntes at ponyen skal have en chance når den nu er helt perfekt til jer. Men kan kun give dig ret i at det er dybt forkasteligt at sælge en pony uden at oplysningerne omkring dens sundhedstilstand er korrekte. Der må være et eller andet i lovgivningen som kan hjælpe jer.

Held og lykke og tillykke med jeres nye pony

Sally vil altid være savnet. Du var mit blod, min sved, min glæde og nu min store sorg.

0
0
Svar på denne tråd

Der er købeloven
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:07

men det er jo kun med tilbage levering.

Sælger bad selv om prisnedslag ved forrige ejer.

Jeg udstiller ingen, jeg nævner ingen navne og har ingen billeder oprette af ponyen herinde så ingen kan ane hvem der er snak om.

Jeg har brug for at få gode råd om min situation evt fra andre som har ståer i det engang.

InaAnd : Jeg troede de måtte få "alt" det stråfoder de kan æde, så jeg må hellere skærer lidt ned. Hvis du har gode erfaringer med denne sygdom må du hellere end gerne fortælle.. Jeg er nemlig ikke så meget inde i det hele endnu.

0
0
Svar på denne tråd

hej hej hej
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:10

forstår ikk hvorfor du ikk levere den tilbage hvis sælger har tilbudt det ????

held og lykke med jeres beslutning

Stald Østergård

oestergaard.upfront.it/Forside

Box udlejning

Bedækning V/ Falkhan Expresso.

Kh/ Christina.!

0
0
Svar på denne tråd

Forfangen.???
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:13

Hej Dandi

Hvad stod der i handelsundersøgelsen fra dyrlægen da du købte hesten

Hilsen Kenneth

0
0
Svar på denne tråd

Fordi hun
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:13

er en dejlig pony, lige den vi stod og ledte efter til Lærke.

Hvis jeg bare levere hende tilbage sælges hun nok bare engang til under de samme løgne og det er jeg ikke intresseret i.

Men som sagt vil jeg hører hvad min smed og dyrlæge siger om hende, er det helt skidt kan det jo blive enden af det.

Jeg forsøger i disse dage at komme i gennem til min smed men han er bare så svær at komme i kontakt med, desværre.

0
0
Svar på denne tråd

alalalaa
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:15

Forfangenhed kan altså være slemt, men når du passer nok på så sker der altså ingen ting :) Min part har lige været slemt forfangen.. Men han er rask nu, får dog ingen græs mere.

Bla kan æblecider eddike i vandet hjælpe. Min part fik det dagligt, prøv at søg efter æblecidereddike her på HN :)

_________

Www.Greenduck.Tk

Splitte mine bramsejl!

0
0
Svar på denne tråd

Kenneth
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:17

Nu er det en pony til 2500 kr så der er ikke lavet handelsundersøgelse.

Hun står okay på benene og ser okay sund ud, og hendes sind er super.

Det var hvad der var vigtigt for os og vi regnede ligesom med at hvis der havde været noget skidt med hesten havde hun fortalt os det. Jeg syntes man skylder køber + hest at fortælle noget vigtigt som forfangenhed.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:18

jeg ville levere den tilbage.. har haft en forfangen pony, der til sidst måtte nøjes med, hvad jeg vil sige nul mad.. han havde smerter og led under han ikke kunne gå med de andre heste på fold, efter et halvt år tabte vi kampen og han blev aflivet.. hold dig langt væk fra forfangne ponyer, tænk på din datter, og på hvor knust hun blir, når hun har haft den i feks, et år og må sige farvel til den tid- velvidende om at den er død..

nu med et muldyr

0
0
Svar på denne tråd

svært....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:25

Det er svært.

Få en smed til at vurdere hvor skadet den er af forfangenheden, og tag stilling herudfra?

Det ville jeg nok gøre.

For den helt rigtige pony - hænger jo ikke på træerne.

Omvendt skulle den jo gerne forblive rask.

0
0
Svar på denne tråd

Hippo.....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:27

Jeg har forsøgt at få fat i smeden idag men har tog ikke tlf, så prøver igen i morgen.

Det er jo det. Hun er den rigtige pony for os hvis hun kan holde til det.

0
0
Svar på denne tråd

RETUR og det kan
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:29

kun gå for langsomt...

Mvh Gitte
- mor til to små mennesker, Tera og Lian

Mine tre heste: Jack D, Joker og Makron.

Naturlig bedækning tilbydes af smuk broget hingst med det venligste temperament

0
0
Svar på denne tråd

Kan godt følge dig
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:40

Hej Dandi

Men forfangenhed slipper hesten desværre aldrig af med

Kan være meget dyrt at behandle i det lange løb

Hilsen Kenneth

0
0
Svar på denne tråd

Snydt...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:56

Hej!

Hvis man handler ud fra fornuften, så tilbage til sælger med hende - meeen hvis i er faldet for ponyen og synes i vil gøre forsøget med hende, så ville jeg da ikke give op på forhånd.

Hvis man fodrer med foder specielt beregnet til heste, der nemt bliver forfangne, sørger for ALDRIG at overfodre hende, ALDRIG sætte hende på en frodig fold mm og samtidig være "ond" nok til måske at udstyre hende med mundkurv - så kan det altså godt lade sig gøre.....

Min gamle hoppe havde været forfangen som plag, og ved hjælp af ovennævnte forsigtighedregler, så blev hun altså 17 år uden problemer. Først til sidst gik det galt med en for god fold, og så var fanden løs igen, og hun måtte over regnbuebroen.

Men det var en besværlig måde at have hest på, må jeg indrømme...

mvh

KIRSTEN

.

0
0
Svar på denne tråd

Kirsten R
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:58

havde du hende til at gå på jordfold?

Eller hvordan gjorde du med hende??

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaaa...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 22:07

nu er den havnet hos dig og du har taget den ind under huden....dens liv og ve og vel afhænger af dig....

Så hvis du ellers har "råd" til det ville det være en god vej at gå at beholde lillehyp- se om den kan bruges i samråd med dyrlæge og smed, og ellers få den lagt ned på en værdig måde....så har du din samvittighed fri og kan sove om natten, hvad jeg tror du vil få svært ved hvis du sender den retur???

Nogle mennesker er desværre anvarsløse of det gælder vist hende du har købt den af....sådan en ville jeg personligt aldrig sende en hest tilbage til, hvis muligheden var at kunne handle anderledes....

Pøjpøj med det

MVH Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

?????????
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 22:18

Jeg kan udemærket forstå at du beholder ponyen.

Jeg stod i ca. samme situation med min Basse, ikke samme sygdom mm. men jeg ville heller ikke drømme om at sende hende retur, fordi jeg godt vidste hvor hun ville ende så, og det var ikke et sted jeg ønskede hun skulle ende. Hvor har folk også kaldt mig dum!!!

Jeg er dum med glæde, når det gælder min samvittighed og de dyr jeg har taget ansvar for, også selvom det måske har været under falske forudsætninger.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08.

"A thousand times I missed you,

a thousand times I cried -

If Love alone could have saved you,

you would have never died"

Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!

0
0
Svar på denne tråd

Lene....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 22:22

du er et smukt menneske med hjertet det rigtige sted....

Bare verden havde flere af din slags så er jeg sikker på at den ville være et mere trygt sted at være for både mennesker og dyr.

MVH Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

Forfangenhed
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 22:25

Nej ikke jordfold, men en "mager" fold.

Når de skulle fra vinterfold og over på sommerfold, blev hun tilvænnet meget, meget langsomt startende med 15 min dagligt den første uge, 30 min dagligt den næste uge, 1 time næste o.s.v.

Med mager fold mener jeg, at den ikke blev gødet - græsset var ret sparsomt - da det senere alligevel blev for kraftigt, slog vi det eller lod de andre heste afgræsse et hjørne, som hun så fik som enefold. Ind imellem gik hun på ridebanen.

Det sidste år efter hun igen havde været forfangen, gik hun med mundkurv det meste af dagen og kom på stald om natten. Jeg kunne tydeligt mærke på hende, at hun helst ville være i flokken, mundkurven accepterede hun uden problemer, men hun var ikke så tilfreds med at gå alene.

Jeg fodrede med fuldfoder beregnet til forfangne heste og ellers med hø, wrap undgik jeg efter dyrlægens råd. Og så fik hun æblecidereddike, også på dyrlægens anbefaling.

Men jeg havde en dejlig, glad hest i alle de år, og så syntes jeg da egentlig ikke det var så besværligt alligevel...

mvh

KIRSTEN

.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 00:10

Jeg har en 25år gl pony der har været forfangen - men heldigvis ikke så slemt at hendes hovben er drejet - så hun er smertefri og trives fint.

Om sommeren har vi haft held med at lukke hende på græsfold med de andre heste - men bare konstant at have hø som alternativ til græs - ponyen har derefter ikke haft nogle problemer og lider ingen afsavn overhovedet. Jeg tror hun instinktivt vælger det foder hun har bedst af - i dette tilfælde hø fremfor spirende græs

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 10:07

Når hun har tilbudt at tage ponyen tilbage- kan du ikke forlange mere.

Til det beløb du nævner havde jeg nok selv beholdt den/aflivet den så den ikke skulle blive kastebold i fremtiden.

Håber i finder en løsning.

Mvh Anne-Sofie

Lazio Taf. Asassy xx-Antares

Baunehøjens Dilica-"Uno"Don Diego

Og lille Mona....

"Hvem sagde bonderøv..?"

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 10:17

sige det kommer an på så meget, det kan godt være at ponyen har været forfangen, men med en mundkurv og specialfoder kan den jo sagtens fungere, hvis den ikke har ondt, og hvis din datter fungere godt med den så synes jeg det er synd at sende den tilbage, tag dine forholdsregler og få købt en mundkurv den kan få på på fold så kan den sagtens gå på græsfolden med de andre og få det sociale samvær. Der er flere firmaer som laver special foder til forfangen heste inde på forfangenheste.dk (tror nok den hedder det) kan man købe en bog til 169 kr hvor der står alt både om forebyggelse behandling osv.

har selv en hest som har tendens til forfangenhed men med de rigtige forholdsregler kan det undgåes, og det er alletiders pony som jeg ikke vil skille mig af med.

hilsen helen

0
0
Svar på denne tråd

nu behøver forfangenhed
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 10:19

ikke være jordens undergang, det er jo slet ikke sikkert der er sket alvorlige skader.

Vores lille pony brød også ud af sin boks og åd sig en forfangenhed til for flere år siden, hun måtte nærmest bæres ud fra folden senere på dagen. Men når det er sagt, så drejede hendes hovben sig kun 1 grad og hun går i dag uden sko og har ikke siden været forfangen, der er gået over 5 år.

Hun fodres med det samme som de andre og får både hø og wrap, hun går lige som de andre på jordfold året rundt, vi holder ikke vores på græs, andet end et par timer hver dag i sommer halvåret, for at ride S i spring på græsvommede ponyer er i mine øjne dyrplageri.

Der ud over er vi selvfølgelig enige om at det er forkasteligt at sælger ikke oplyser dig disse ting, men et eller andet sted er det i mine øjne lige så forkasteligt at du ikke ville ofre en handelsundersøgelse fordi ponyen var billig. Havde du fået den undersøgt ville det jo have vist sig allerede der om der var forfangenhed at spore da det efterlader spor på hovene i over 1 år efter, som sommetider mere hvis hovbenet er skredet.

Oliver, kat 3 springpony resultater op til la i spring på distriksplan. Dressur lc. Sælges med alt udstyr. Se hans profil her www.heste-nettet.dk/lodge/24790/ hest/176857/.

0
0
Svar på denne tråd

rettelse
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 10:22

den hedder forfangenhed.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sælger...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 10:36

... har tilbudt at lade handelen gå tilbage, hvilket du kan tage imod eller ej - så uanset hvor umoralsk du synes hun har opført sig - så har hun reageret korrekt rent lovgivningsmæssigt. Jeg synes du skal glemme hende (evt. lave en lille dukke af hende og stikke nåle i den, så du kan få afreageret! ) Med det på plads kan du koncentrere dig om det væsentlige - nemlig om ponyens helbredsmæssige situation vejer for tungt til at du vil beholde den.

I dine sko ville jeg sætte mig ned og lave en plus og minus liste. Vejer det gode forhold mellem din datter og ponyen tungere end det bøvl du må igennem om sommeren for at undgå forfangenhed, og evt. specielle sko m.m.

Det er en beslutning kun du kan tage - for den er totalt baseret på dine og din datters følelser.

Det du KAN gøre for at undgå at ponyen skal havne som kastebold senere, er at tage en beslutning om HVAD der skal ske med den når din datter en dag vokser fra den. Her kan du beslutte om den skal sendes til de evige græsmarker - uden mundkurv - eller om du tør sælge den videre - og selv naturligvis være en etisk korrekt sælger.

Pøj-pøj med det :-)

Venligst - Marianne

Haflinger-fjordheste venskabsstævne på Revsø Ridecenter d. 9 april. Dressur, spring og kørsel. Se www.haflingersport.dk

Se også flere haflingerstævner i maj og juli.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 10:37

Send ponyen retur!

At din datter bliver ked af det nu, kan slet ikke sammenlignes med, hvor ked af det hun kan blive senere hen, når/hvis ponyen bliver rigtig syg - eller den skal aflives senere. Så er smerten og bekymringerne meget større.

Og så næste gang du køber pony til datteren, så få den handelsundersøgt.

Det er penge der er værd at bruge ift alt den sorg og bekymring du og din datter vil blive skånet for.

Man kan ikke garderer sig, men man skal ikke starte med at købe sig til problemer - det bliver alt for hårdt for din datter på sigt.

Held og lykke med det.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

0
0
Svar på denne tråd

Egentlig.
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 13:43

Kan ikke se du er snydt.

Du køber en utrolig billig pony, du får den ikke handels undersøgt og du har nu fået oplyst den har været forfangen. og den ikke har været vaccineret.

Sælger tilbyder at lade handlen gå tilbage..

Du kan vælge at lade handlen gå tilbage.

eller du kan tage en chance og sørge for ponyen ikke bliver forfangen igen.

Den er jo tilsyneladen god nok, lyder det til, havde den taget skade i hovbenet, ville den ømme sig meget og stå meget stille, da hvert skridt er pinefuldt..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.

0
0
Svar på denne tråd

uanset hvad
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 15:35

Selvom sælger har tilbudt at tage ponyen retur, og mange så mener, at hun ikke har snydt, så bør hun da alt andet lige informere køber om evt. skavanker hos hesten.

At hesten har været forfangen er da en vigtig ting at oplyse, uanset om det er en hest til 2500 kr. eller 80.000 kr. Hestens ve og vel er vel forhåbelig lige vigtig, uanset prisen på dyret. Enhver sælger af heste bør da oplyse om de ting, der har været sket hesten tidligere.. da det vil kunne få konsekvenser for hesten på sigt, hvis ny ejer ikke har kendskab til skavanken..

Så jeg kan godt forstå, at køber føler sig snydt. At hun så vælger at lade smeden se hesten an synes jeg da bare viser, at hun er en god hesteejer, der vil det bedste for sin hest.

MONICA & ROSSO
nu også med Sussi Solskin

{>

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 18:35

Selvom nogle tilråder dig at sende ponyen retur, går jeg imod.

Hvis sælger har været så uærlig omkring ponyen, vil hun med garnati også være det hvis I sender ponyen retur, som sikkert bliver solgt igen. Som du selv er inde på også.

Jeg vil i dit sted ikke sende ponyen retur, selvom det er surt, er hun nu hos nogle der er ops på hende, og selvom det kan ende med en aflivning så sker det hos jer uden løgne m.m og det synes jeg ærligt talt hun er bedre tjent med, end en løgner til ejer.

Selvom din datter er blevet glad for ponyen, og det måske ender med en aflivning, er jeg sikker på du nok skal forklare din datter det på den bedste måde, at Pony ikke har ondt mere og alt det der. Og din datter bliver sikkert ligeså glad for en ny lille pony.

Og som andre skriver, få en ny pony undersøgt godt inden, og helst hos en sælger du føler du kan stole på. Har du den mindste mistanke, så køb den ikke.

Tris du/I skulle være så uheldige.

Sagde hende den hestegale tosse.

Sælges.

1 Oldenborg hoppe, med tavle, 15 år, god lærehest.

1 pinto hoppe, 3 år, far Playboy, er LU brændmærket.

Se præsentation for kontakt og links.

0
0
Svar på denne tråd

Laminitis
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 18:51

Det er ikke kun med sommergræsset du skal være opmærksom. Det er altså hele året rundt.

Græs i vækst produkserer mere fruktan, så ponyen kan lige så godt få tilbagefald en varm vinterdag, som i sommerperioden.

Nedbidt græs er også NO GO (selvom mange anbefaler dette) Fordi fruktanen ophober sig i stænglen af strået, så der skal mindre mængder græs til før skaden sker.

Jeg vil anbefale dig at købe forfangenhedsguiden og tage en tur på laminitis trust fonds hjemmeside.

Der er så mange skrøner omkring forfangenhed og her på HN lever de også i bedste stil. Sygdommen er endnu ikke ordenlig afklaret, så det er alfa og omega at du har en orden smed og dyrlæge som holder sig opdateret.

Din smed kan i øvrigt ikke gøre så meget, for du har røngtenbilleder fra dyrlægen.

Det er en hel videnskab at have en forfangen hest/pony, så med mindre du virkelig vil bruge tiden og en del penge på dette, ville jeg følge de andres råd og sende ponyen retur.

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge og smed
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 09:20

kommer i næste uge.

Mandag kommer dyrlægen så vi skal have pillet hendes forsko af her i weekenden så han kan se ordentligt på hende.

I løbet af ugen kommer smeden så.

Så har jeg begges vurdering af ponyen og kan tage stilling til havd der så skal ske.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 09:21

Min veninde har en pony på nu 18 år den var forfangen for ca 10 år siden. den går kun på nedbidt græs/mager græs som en anden skriver. Den lever fint og fungerer fint i ridning.

Får hø og foder som de andre uden problemer, bare pas på ponyen ikke bliver fed.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 09:31

Som de andre skriver - rent juridisk har hun tilbudt dig at tage den tilbage, mere kan du ikke forlange.

Jeg har aldrig hørt om en hest der var 100% ok til de små penge du har givet - man får nogle gange hvad man betaler for...

Når det så er sagt så mener jeg bestemt at for de penge kunne hun og burde hun have oplyst alle de ting - det er jo næsten foræring og for 2500 ville hun nok alligevel få den solgt selvom den har været forfangen og ikke var vaccineret...

Hvorfor man så ikke bare er ærlig fatter jeg ikke... Nedslag på 2500? Næppe.... Havde den kostet 10.000 så måske...

Uærligt? Bestemt... Unødvendigt? Helt sikkert... Juridisk er der vist bare ikke noget at komme efter..

Held og lykke med det.

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Almindelig omtanke ved køb af dyr.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 10:38

Jeg vil helst ikke være en negativ "idiot" der kommer med gode råd bagefter, men til alle jer andre der læser dette vil jeg sige:

MAN FÅR MEGET SJÆLDENT HER I LIVET MERE END DET MAN BETALER FOR!!!

Ikke med det sagt at jeg synes det er i orden at sælger tilbageholder vigtige oplysninger om ponyen, det være helbredsmæssige eller andre, men jeg mener ikke køber har været helt oppe på mærkerne når man køber en pony til 2.500 kr som kan spændes for en vogn og har sko på. Om den kan rides på ved jeg ikke, men for 2.500 kr får man normalt ikke engang en pony plag uden afstamning. Hvis der er sko på alle 4 hove udgør det jo næsten halvdelen af prisen.

Får man et sådan tilbud, må man lige stoppe op og tænke engang.

Det er lidt som at få tilbudt et helt nyt 42" fladskærms TV for 500kr. Det er svært bagefter at overbevise politiet om at man ikke viste at det kunne være hælervarere.

En gang imellem kan tilbuddene blive så gode at der må være noget galt.

Når køber har kunne henvende sig til tidliger ejer efter handlen, ville det så ikke havde været en god ide at havde taget den kontakt inden man gav håndslag.

Opsummering:

Jeg mener sælger er en "træls" person der sælger en pony uden at give de rigtige oplysninger, men til gengæld mener jeg også at køber selv har en stor del af skylden for at stå i den situation hun nu står i.

Når ønsket om at få egen hest/pony bliver stort nok gør man engang imellem noget dumt,(Taler her af erfaring) men så må man få det bedste ud af det herfra.

Personligt vil jeg nok beholde ponyen og se om jeg ikke kunne give den et godt liv, og eller ville jeg være den der måtte tage den tunge beslutning, men så ved jeg i hvert fald at den ikke går rundt et eller andet sted med store smerter pga sin forfangenhed som desværre mange andre "billige" ponyer gør rundt omkring i landet.

0
0
Svar på denne tråd

Så har dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 20:02

været her og han kunne konstatere at hun har været forfangen da den hvide linie var rimelig bred men da han prøvede at trykke med tangen reagerede hun heldigvis ikke. Så hun har umidlbart ingen smerter.

DEJLIGT.

Hun blev vacc óg det blev konstateret at hun ikke var i fol.

Så vi har købt special foder fra Spillers, Happy hoof. Så det kommer hun til at skulle spise fremover + hø / wrap.

Så indtil videre er det sikkert at hun bliver her med mindre smeden siger noget andet.

0
0
Svar på denne tråd

behold den dog
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 20:25

jeg ville beholde den, det ville være noget andet hvis det var en pony til 40.000 så var den sendt retur med det samme, men herre gud 2500. selvfølgelig kan det blive til flere dyrlæge regninger hvis du ikke tænker dig om. men tager du dine forbehold skal det nok gå:-) jeg kan så gost forstå du føler dig snydt når du IKKE er blevet oplyst om de forskellige ting den fejler og at den ikke er blevet veligeholdt! men hvis i er glade for den så giv den et godt liv:-)

Sagde en Dressur Rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider