Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Væddeløbet i Siena??
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 13:24

Er der nogen af jer der kender til væddeløbet i Siena(Italien)?

Jeg er lige kommet hjem fra en tur til Italien, hvor vi den ene dag besøgte byen Siena.
I siena er der en stor rund plads, hvor guiden fortalte en 'interessant' historie.

2 gange årligt afholdes der heste-væddeløb på pladsen.

Pladsen er rund, og hestene skal rundt om den 2 gange, dette tager ca 90 sekunder. -Pladsen er af brosten.

Jockeyerne må gøre med hestene de vil, de må dopes og mishandles på enhver tænkelig måde.

-Dette resulterer ofte i dødsyge heste ved løbets ende, og mange aflivet. -Hvis vinderhesten aflives udstilles hovene.

det her hørte jeg som en I-gamle-dage-historie, men da jeg spurgte nærmere ind til løbet, fortalte guiden de stadig fandt sted.
Dyrevelfærden havde prøvet at stoppe det, men forbudet kom aldrig igennem, da det er så stor en del af Siena's historie/kultur.

Har jeg virkelig fortstået rigtigt????

N A N O U

Ægte pashmina tørklæder
INTRO PRIS - 150,- EXCL FRAGT !

0
0
Svar på denne tråd

har fundet lidt
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 13:59

Jeg har fundet lidt links om det

da.wikipedia.org/wiki/ Palio_di_Siena

www.in-italia.dk/texti_147.asp

Så kan du læse lidt mere...

0
0
Svar på denne tråd

Palio-Siena
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 15:42

Jeg været nede og se palio-væddeløbbet en del gange. Det foregår på pladsen foran rådhuset, der bliver dækket fuldstændigt med et tykt lag sand- det er altså ikke brosten de løber på. Det med at man må mishandle og dope hestene kan jeg nu ikke nikke gentagende til, tværtimod er der meget respekt omkring hestene- de bliver velsignet og vinderhesten sidder med til bords og får sine hove forgyldt Men jokeyerne må tilgengæld slå på hinanden og skubbe hinanden af hesten. De gange jeg har set der, har de redet uden saddel, så der ryger også et par i svingene, men det er hesten der vinder og ikke jokeyen. Hestene bliver fordelt ved lodtrækning, og det er så de enekelt bydele der dyster mod hinanden. Det er virkelig en gigantisk og fantastisk folkefest, og der er super meget knald på det halvandet minut løbet tager.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 15:44

Regie.

Pyha så er jeg mere rolig.

Hele historien lød også for bizar i mine øjne til at finde sted i et ellers europærisk land som Italien..

N A N O U

Ægte pashmina tørklæder
INTRO PRIS - 150,- EXCL FRAGT !

0
0
Svar på denne tråd

link til palio
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 15:50
0
0
Svar på denne tråd

hjfgfgfgfg
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 15:52

Tror også mest det er puplikum der kommer til skade som du kan se sidst i klippet....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider