Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan fjerner man hår fra uldtæppe?
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 07:47

Jeg har et lækker skridttæppe i uld. Eller rettere havde. Sagen er den at det efterhånden mere ligner et stykke hestepels end et uldtæppe. Der er SÅ mange hår i! Jeg har prøvet at børste på det med en stiv børste og det graver dem bare med ned i ulden.

Er det kun til smid-ud eller kan man gøre noget så de kommer af.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.

0
0
Svar på denne tråd

Vask...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 10:01

Jeg syntes det blejer at vaske dem, mn sørg for at få det gjort professionelt i en stor maskine...

Ellers virker fnug ruller... men man bruger ret mange af dem på sådan ét dækken...

Mvh. Lotte

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

Følle på vej e. BH Develino og Lauries Crusador!

Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!

0
0
Svar på denne tråd

Uld og hår
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 10:05

Umuligt, - Jeg kan i hvert fald ikke få dem af.

Camilla Gravers Johansen ©

Jasmin ifol med Saxo Højgård. Termin 9. Maj 2009

©

0
0
Svar på denne tråd

fleece....
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 12:23

hvad så med fleece og hår? Nogen gode råd her. Har nemlig omtrent samme problem med en fældende skimmel og et blåt fleecedækken til 900 kr., som jeg altså nægter bare at smide ud...

Hilsen Mette

Bates Innova, brugt få gange og Rambo dækkener str. 155 sælges. Se mine annoncer!

Nokia 6210 Navigator, 2 mdr., ikke simlåst sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Støvsuger, tape
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 13:58

Tja, jeg ville umiddelbart starte med at støvsuge tæppet. Derefter ville jeg bruge bred tape, brun pakketape eller lignende, til at opsamle hårene.

Hvis intet af dette virker, ville jeg enten leve med hårene eller købe et nyt tæppe!

Nu i Malaga - hvor solen skinner, naturen er fortryllende, og

hestene er fantastiske!

0
0
Svar på denne tråd

Støvsugning
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 14:39

God ide med støvsugning... Det vil jeg prøve og så vaske det i en mega-maskine.

Gider egentlig ikke stå med tape -Med den mængde der skal til så er det nok nemmere bare at købe et nyt... Øv også at det skal være sådan.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.

0
0
Svar på denne tråd

Uldtæppe
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 14:42

Jeg ville ikke vaske det i vaskemaskine, så får du bare alle hårne fra indersiden ud over HELE dækkenet...

Jeg synes nu at det plejer at hjælpe at børste (gerne forebyggende,men det er jo for sent) med en ikke alt for hård børste, men sådan en mellemhård én... Man kan ikke få alle hårene af, men de kommer jo også igen...

Gitte

Ville ønske Lille stadig var til..;-(

Mangler du hjælp til festen? Eks. opdækning, servering og oprydning. Skriv en PB eller mail

0
0
Svar på denne tråd

Bare vask..
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 19:00

det med at andet uldtæppe

Jeg sendte mit uldækken til vask og han mente så at det gjorde da intet at vaske mit hårfri tæppe med et meget hårfyldt tæppe, selvfølgelig hvide hår..

Mit tæppe var meget befængt mens det andet næsten var rent og det tog mange timer at få hårerne af igen

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

En godt tip til alle !!
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 20:20

Hejsa !

Jeg har da et godt og effekt råd - vasker nemlig selv dækner i industrimaskine !!

Jeg rengører alle dækner/underlag og tæpper med en ganske almindelig plastikstrigle - og slår hårene af i gulvet efterhånden som de sætter sig i striglen !!

Det er hårdt arbejde, men alle mine dækner/underlag og tæpper er faktisk som nye bagefter !!

En anden fordel er også at underlag bliver børstet fri for de fine sandkort af indtørret støv og sved - og bliver rigtig fine igen !!

Er hysterisk med hår i min vaskemaskinen - det forlænger ikke just levetiden med alle de hår i diverse filtre !!

Alle mine "vaskekunder" har i hvert fald altid været voldsomme glade for deres rene ting retur - mange troede faktisk ikke at det kunne blive så pænt igen !

Held og lykke

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider