Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gode opskrifter med fiber? ..
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 15:08

Min kære kæreste skal pga noget sygdom helst have meget fiber i sin mad..

Jeg er desværre opdraget med god gammeldags madlavning hvilket er meget fedt og ikke synderligt fiberrigt ...

Så, kære Ænder... Har i nogle lækre opskrifter på aftensmad med forholdsvis højt fiberindhold og gerne forholdsvis fedtfattige.. (Dog ikke en tvingende nødvendighed da jeg er grænsende til undervægtig og der derfor alligevel ikke altid bliver lavet fedtfattig mad) ...

Vi spiser det meste og vi smager på alt nyt - så lad det bare flyve med gode påfund ... Ss

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

0
0
Svar på denne tråd

gode ideer
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 17:54

jeg spiser næsten FOR fiberrigt og med masser af fuldkorn. En god idé at er at bage selv. Her kan man nemt vælge de grove meltyper, men hvis man ikke er så meget til det grove, så kan man med fordel vælge at bage med Hvid hvede. Det smager som alm. lyst hvedemel, men indeholder meget fuldkorn osv.

Jeg bruger selv http://www.arla.dk til at finde gode, fedtfattige opskrifter. :)

0
0
Svar på denne tråd

Havregrød
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 18:40

;-D

Ellers godt med grøntsager- ærter er gode- og gulerod. Desuden kål. Altså typiske vintergrøntsager.

Eller bare frosne i pose. De kan også sauteres i lidt olie med karry/soyasovs. Meget lækker frokostret med brød til.

Jeg laver da også gammeldags mad- men der altid mindst tre slags grønt til- udover kartoflerne. Mange retter serveres jeg rugbrød til. (Fuldkorns). Og mit køkken er ikke specielt fedt. Jo- jeg laver brun sovs- tit. Men opbagning er til Béchamelsauce og stuvninger- og herregud de 25 gram smør.

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

fibre i mad
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 20:50

Råkostsalater med de grove grøntsager lækre og fiberrige. Endvidere kan kål og rofrugter snittes eller rives fint og så bruges i den alm salat.

Alle mulige rodgrugter kan med fordel smides i ovnen i ½ times tid med lidt olie, salt og masser af paprika. Prøv også de lidt sjovere, som søde kartofler, jordskogger og persillerod. Hvis de skal bruges til en lækker steg i stedet for alm kartofler, kan man skifte paprikaen ud med timian og rosmarin, eller sådan en herbe de provence blanding.

Skift den alm salat ud med roccula og andre mørke salatarter eller bare kinakål, som er langt mere fiberrigt end iceberg.

Pøj pøj med den sarte mave.

Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 12:23

Skift ris og pasta ud med en fuldkorns variant..Bland revne gulerødder i frikadellerne.. Lav wok mad med masser af grønt..

Lav hjemmelavet råkost istedet for rødkål osv.. det kan bare være små forskelle.. Tænk kreativt;-)

Mvh. Christina

I don´t make things difficult.

That´s the way they get, all by themselves.

0
0
Svar på denne tråd

Grøntsager er...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 12:31

... altid godt - specielt de grove, som kål, gulerødder o.l.

En anden lille simpel ting du kan gøre, er at udskifte mel (eller rasp eller hvad du nu bruger) i f.eks. frikadeller og andre farsting, med havregryn.

Det er en lille ting, og en lille mængde - men lidt har også ret.

I f.eks. spagettisauce, kan man sagtens udskifte en del af køddet med revne gulerødder - det giver faktisk en fremragende smag

og tænk på at det fiberrige skal være ved alle måltider. Det er jo ikke kun aftensmaden man skal tænke på.

Havregryn/havregrød er en god morgenmad, og giver en solid gang fiber.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider