Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Konstant sulten hund...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 19:28

Ak - jeg er så glad or min dejlige hund, men en ting driver mig snart til vanvid.

Han er KONSTANT sulten. Meget sulten.

I forvejen får han så eget mad jeg kan forsvare - i forhold til hans - øhm - lurende vægtproblem (han har tydelig tendens til overvægt - som prøver at kontrollere på bedst mulige vis).

Desværre har han også et talent for at åbne dører (gør det kun når han er alene hjemme). Og når dyret så kan komme til at spise - så spiser han - ALT!

I dag havde jeg så åbenbart glemt (så kan jeg lære det!?) at låse døren til gangen hvor han er når han er alene - af samme grund - at alt spiseligt ellers skal være låst væk ellers så hygger dyret sig. Så da jeg kom hjem fra at ordne heste nu her - var døren åben - og jeg vidste hvad klokken var slået...

Ak og ve. I stuen havde jeg haft noget slik til at ligge, og en bøtte cacao (af den slags man puter i kogende vand) stående - hvilket så betyder at mit gulvtæppe nu er fyldt med store våde pletter af cacao hvor kræet har slikket på cacao'en... Mmmm - det må have smagt ham - for der er omkring 20 pletter!

AK!

Men kan der gøres noget for denne sult?

Èn gang havde han lukket sig ind i et rum (der ellers var særdeles godt "barrikaderet") - åbnet en beholder - der ikke burde kunne åbnes af en hund og stukket hele sit store fjæs ned i en sæk med hundemad. Da han havde spist ca 10 kg kom han i tanke om at trække vejret - det var så ikke muligt! Var det ikke fordi vi var kommet hjem i samme øjeblik tør jeg ikke tænke på hvad der var sket.

Èr der noget man kan gøre ved den sult? Jeg synes simpelthen det er så håbløst når han laver sådan et nummer her. Jeg elsker ham og ville aldrig gå af med ham - skælde ham ud har næppe en effekt, så jeg står bare magtesløs tilbage med et ødelagt gulvtæppe og en hund der er helt oppe at ringe i sukkerchok...

En udendørs hundegård er ikke en løsning - det er prøvet - og dyret er også her udbryderkonge. :(

Suk - ak og ve!

Forbryderen i et lumsk øjeblik:

Milla

Min elskede Tekla og fantastiske Basse - de smukkeste stjerner i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med kødben?
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 19:44

Ja, nu lyder jeg nok dum- for ingen af mine hunde har lidt af ulvehunger. Men et godt marvben kan der gnaves på i dagevis. Og når marven er gnavet ud (hvis de ikke har ædt benet med- det gjorde mine gerne!)- så kan man komme leverpostej i- og fryse det. Ben bør dog kun gives hver 14. dag- da de kan få hård mave af det. Marvben fås i supermarkedet- som "suppeben". Eller hvis man har en slagter.

Ellers har dyrlægen da foder med lavt energi-indhold.

Stakkels hund- kan den have noget med maven? Mavesår?

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

xtiny...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 20:22

Nej - du lyder skam ikke dum...

Bjørnen har masser af marvben - får tit nye, og hygger sig så med dem i et par timer - så er der intet tilbage af gode sager... ;)

Han får allerede foder fra dyrlægen med lavt energi-indhold - det har ingen effekt haft...

Alt er efterhånden prøvet af foder/gnaveting - alt...

Han er fuldstændig rask ifølge flere dyrlæger - fejler absolut intet - har et sundt fordøjelsessystem.

De siger at det er noget der kommer for nogle hunde når de bliver kastrerede, og siger, at mange ejere lader stå til og får stærkt overvægtige hunde.. Men det vil jeg ikke. Han skal være sund og rask (som han jo ogsåer i øvrigt! - Bare meget sulten!)...

Ellers er han jo en glad og særdeles velfungerende hund...

Tak for dit svar...

Milla

!

0
0
Svar på denne tråd

æt hundemaden
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 20:43

over god tid før han ska spise , i vand så er det poppet ud til normal størrelse som det ville i hundemaven. forskellen er bare at han bliver mæt med det samme han spiser istedet for en time efter..

søger islænder part eller anden lille pony købes , max140 stg.. meget rolig.

0
0
Svar på denne tråd

Hundeprut
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 21:43

Har samme problem med min den ene hund... Han æder ALT han kan komme i nærheden af, og har INGEN "jeg er mæt nu"-knap. Hvis han fik adgang til det, ville han såmænd æde sig ihjel...

Jeg har prøvet at ha 2 kg mel smurt ud på gulvtæppet, og en hund der var smurt ind i melklister fra næsetip til halespids. Et under,at den ikke blev kvalt i det... To gange har den ædt et helt rugbrød, så jeg har måttet ligge vågen hele natten og våge over den, indtil maven var normal igen... Og sådan ku jeg blive ved...

Min anden hund derimod skal lokkes til at spise, og spiser sørme ikke alt og ikke bare fordi JEG mener at det er spiseid. Den hund kunne, og ville nok ha bedst af, at ha maden stående fremme hele dagen.

Så jeg har to VIDT forskellige hunde, selvom størrelsen er ens ;-)

Her er alt spiseligt også bag lås og slå eller i køkkenskabe over køkkenbordet. Jeg bløder også tørfoderet op med vand, og blander det med ris eller kogte grønsager. Somme tider får han lidt vådfoder i. Af og til får han havregryn med vand, det mætter. Han får minimum en rå gulerod om dagen at gnave i, og så også tit kraftben, som kan gnaves i i mange timer.

Han får foder to gange om dagen, somme tider deler jeg det i tre små portioner over hele dagen, hvor den ene portion går som godbidder.

Men jeg vil da følge tråden her, og se om der kommer flere gode råd til altædende og evigt sultne hunde

- sagde Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 21:51

en god gang havregrød til at lægge en solid bund? Det virkede for mine forældre, der havde en meget sulten Grand Danois hvalp.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Mor til Frederik født 280908

0
0
Svar på denne tråd

gulerødder
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 21:57

giv ham en dynge hestegulerødder, min lab æder rigtig mange af dem, de mætter og feder ikke ;)

0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 07:07

han ligner min lab på en prik - min er bare ikke særlig madglad som sådan*LOL*

Enten en god portion havregrød som en anden siger-

og ellers kom jeg til at tænke på at roepiller er sunde til heste - mon ikke der er gode for overvægtige hunde der æder alt og hele tiden HVIS hunden jo så vil æde dem osse?

Bare en tanke??

0
0
Svar på denne tråd

prøv.....
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 11:37

Chicopee har noget senior foder , det bruger vi på en af vores tæver , der ta voldsomt på bare af lidt alm kost . Efter vi gik over på senior foder til hende , er hun ik kronisk sulten , og pelsen er pæn .

WWW.lakimo.dk eller www.yes-si.dk

Bella :-D
0
0
Svar på denne tråd

Du har bare en ægte Labber
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 11:43

Og der er kun en ting at gøre, og det er at holde maden fra ham.........

Labber er altid sultne !!!

Sælges ;

Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 12:58

Tak for jeres forskellige svar og idéer...

Men jeg må altså henstille til at i kigger billedet én gang til, nogle af jer.. ;)

Hvornår har i sidst set en sort labber med brun næse, prikker over øjnene, kort, bred snude og underbid? ;)

De fleste ting i foreslår er prøvet...

Så jeg er stadig i vildrede, og modtager gerne flere forslag...

Milla

!

0
0
Svar på denne tråd

Ok jeg undskylder
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 13:01

Næste gang,- vil vi gerne have nogle tydliger pletter. Svaret er dog stadig det samme....

Sælges ;

Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider