Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Offentlig støtte til brystoperation
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 18:19

NB. Dette indlæg er ikke til debat om hvorvidt det er korrekt eller ukorrekt at lade staten gå ind og bruge penge på at afhjælpe bryst problemer. Da dette er et følsomt emne for mig, vil det betyde rigtig meget at folk tager hensyn og lige kigger deres indlæg igennem inden de sender mig en formaning om hvorvidt jeg har ret til dette.

Hejsa alle sammen.

Jeg har nu i 9 år haft problemer med mine bryster, de har altid være ulige vægtig.

Det ene af mine bryster er en lille A og den anden en stor B, og idag da jeg var ved lægen valgte jeg at smide bomben og fortælle om det problem som har naget mig i flere år og som har ødelagt min selvtillid fra dag 1. Jeg har aldrig haft en kvinde krop som jeg har kunnet være stolt af.

Min læge vil nu tage kontakt til et privat hospital, om chancen for at jeg kan få lavet mit ene bryst i samme størrelse som det andet, uden at jeg selv skal betale.

Jeg håber selvfølgelig at jeg får ja.

Men kære HN'er jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk som måske har været i min situation, om hvor lang vente tid der er? hvor stor muligheden er for at jeg bliver "godkendt"?

Om ikke andet hører historier om at få lavet bryster, om hvad man må og ikke må efter en operation, hvor store smerter der er involveret med sådan en operation?

Glæder mig til at hører fra Jer.

Med venlig hilsen Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Normalt skal
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 18:26

Man nu selv betale- og ind om det offentlige system først. Privathospital er KUN, hvis der er for lang ventetid i det offentlige, og man skal stadig til undersøgelse/samtale først.

Men held og lykke! (Y) (Y) (Y)

(Jeg har så ryggêner af min barm- men er for stor en kylling til at turde komme under kniven).

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

Hov- jeg er vist lidt
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 18:30

Uforståelig her:

Man kan som regel KUN få tilskud til operation på privathospital hvis:

Man har svær gêne af barmen OG det offentlige har lang ventetid.

Ellers skal man selv betale på privathospital.

Og så må man heller ikke veje for meget. ;-)

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

xtiny..
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 18:53

Tak for dit svar.

Det jeg kan skrive, er blot hvad min læge fortalte mig. Han sagde at han ville tage kontakt til et hospital, mener han sagde privat, og at jeg ville få svar d. 16 april om jeg kunne få "lov", med offentlig tilskud - altså at jeg ikke selv skulle betale noget.

Overvægtig? nej, jeg går til vejning ved lægen for at tabe mig, jeg har nu tabt mig 4 kg, og fortsætter derned ad og derfor mente han at han godt kunne stå inde for, over for det offentlige at jeg havde ret til en sådan operation :)

0
0
Svar på denne tråd

mht betaling
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 19:28

ved jeg intet, men jeg ved dog at man ofte vælger at operere begge bryster størrer, da man på den måde har størrer mulighed for at regulere størrelsen, og opnå symetri.

Jeg har selv fået foretaget en brystforstørrende operation, og du skal være meget velkommen til at smide en pb så skal jeg nok svare på alle dine spørgsmål så godt jeg kan.

Fjordhest er bedst.

- Alle andre er bare dårlige kopier..

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

mammareduktion
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 21:01

jeg får næsten dagligt mammareduktioner(som det hedder)ind, som vi(patolog og bioanalytiker) så undersøger rutinemæssigt for cancer.

oftest er der tale om næsten lige store vævsstykker, men det sker også at der kun kommer væv fra den ene mamma, eller eks. 100g fra det ene og 250g fra det andet.

jeg arbejder på offentligt hospital, så det er også muligt at få mammareduktion på det offentliges regning.

de fleste som får en reduktion er mellem 18 og 38 år, som er generet af forskellen på mamma og som du beskriver har fået mindre selvværd og en følelse af ikke at være fuldendte/rigtige kvinder.

der er stor forskel på smerterne efter reduktionen men lægen sørger som regl for at der er medicin nok så patienten er smertefri.

prøv evenyuelt at søge på nettet under bryst reduktion, men sørg for at det er anerkendte læger der ligger navn til siden.

Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T

Shetlænder søges til blivende hjem med andre heste og løsdrift.

0
0
Svar på denne tråd

Mammareduktion...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 01:17

Hej Ditte.

Jeg har selv være i samme dilemma som du for år tilbage...

- og jeg blev opereret på det offentliges regning, da det var et stort problem.

Er i dag 36 år, og blev opereret tilbage i 1998 på roskilde sygehus, plastikkirurgisk afdeling.

Jeg har altid haft en størrelsesforskel på brysterne på 1-1½ skålstørrelse, og ja det var da problematisk at købe undertøj generelt !! Købte også altid for stort tøj øverst, da jeg dermed troede man kunne skjule det mere....

Gud hvor jeg ser "lallet" ud på mange af de billeder, som er taget af mig før operationen....

"Lille pige med alt for stort tøj" !!!

Men efter jeg fik min søn, og havde ammet ham, var det ligesom det ene bryst ikke "trak" sig sammen igen - og hovsa nu stod jeg pludselig med str. E på den ene side, og størrelse H på den anden !!!

Så hvis ikke det var svært før, så var det i hvert fald svær der...

Skal lige siges, at jeg er en relativt lille "pige" på 162 cm, vægt 54 kg - og sådan har det altid været, bortset fra da jeg var gravid, hvor jeg øgede mit vægt med hele 12 kg, som dog var væk på under en måned efter jeg havde født... !!

Jeg blev undersøgt af en speciallæge på roskilde sygehus, primært mhp. operation af det ene bryst, men som han sagde, "dine bryster er jo alt for store til den lille krop", så hvorfor ikke fjerne noget på begge sider, og dermed også kunne lave et pænere resultat ??

JO TAK sagde jeg, som altid følte at folk "hilste" på mine bryster først, og derefter på mig.... Ak Dolly Parton kunne godt gå hjem !!

Jeg blev opereret efter 3 års ventetid - og det har været det hele værd !!!

Der blev fjernet henholdvis 230 gram og 480 gram, og i dag har jeg en almindelig str. C skål, og kan igen købe undertøj der passer, kan ride, løbe og alt muligt andet uden at skulle have smerter - og kan også bruge Bikini !!! Vildt når man altid har gået og skjult sig i str. 44 i tøj, selv om man kun brugte 36-38 !!

Det er en større operation, men jeg ville klart gøre det igen, hvis problemet opstod.

Vil dog anbefale dig - ved ikke hvor gammel du er??, at få de børn du gerne vil have først, og tabe dig så du er optimal i vægt i forhold til din højde - det er noget af det, der bliver stillet som krav før en evt. operation.

Der er flere restriktioner efter operation - men hvis du vil vide mere, er du velkommen til at skrive til mig !!

Rigtig meget held og lykke !!

Mange hilsner fra Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider