Hej Ditte.
Jeg har selv være i samme dilemma som du for år tilbage...
- og jeg blev opereret på det offentliges regning, da det var et stort problem.
Er i dag 36 år, og blev opereret tilbage i 1998 på roskilde sygehus, plastikkirurgisk afdeling.
Jeg har altid haft en størrelsesforskel på brysterne på 1-1½ skålstørrelse, og ja det var da problematisk at købe undertøj generelt !! Købte også altid for stort tøj øverst, da jeg dermed troede man kunne skjule det mere....
Gud hvor jeg ser "lallet" ud på mange af de billeder, som er taget af mig før operationen....
"Lille pige med alt for stort tøj" !!!
Men efter jeg fik min søn, og havde ammet ham, var det ligesom det ene bryst ikke "trak" sig sammen igen - og hovsa nu stod jeg pludselig med str. E på den ene side, og størrelse H på den anden !!!
Så hvis ikke det var svært før, så var det i hvert fald svær der...
Skal lige siges, at jeg er en relativt lille "pige" på 162 cm, vægt 54 kg - og sådan har det altid været, bortset fra da jeg var gravid, hvor jeg øgede mit vægt med hele 12 kg, som dog var væk på under en måned efter jeg havde født... !!
Jeg blev undersøgt af en speciallæge på roskilde sygehus, primært mhp. operation af det ene bryst, men som han sagde, "dine bryster er jo alt for store til den lille krop", så hvorfor ikke fjerne noget på begge sider, og dermed også kunne lave et pænere resultat ??
JO TAK sagde jeg, som altid følte at folk "hilste" på mine bryster først, og derefter på mig.... Ak Dolly Parton kunne godt gå hjem !!
Jeg blev opereret efter 3 års ventetid - og det har været det hele værd !!!
Der blev fjernet henholdvis 230 gram og 480 gram, og i dag har jeg en almindelig str. C skål, og kan igen købe undertøj der passer, kan ride, løbe og alt muligt andet uden at skulle have smerter - og kan også bruge Bikini !!! Vildt når man altid har gået og skjult sig i str. 44 i tøj, selv om man kun brugte 36-38 !!
Det er en større operation, men jeg ville klart gøre det igen, hvis problemet opstod.
Vil dog anbefale dig - ved ikke hvor gammel du er??, at få de børn du gerne vil have først, og tabe dig så du er optimal i vægt i forhold til din højde - det er noget af det, der bliver stillet som krav før en evt. operation.
Der er flere restriktioner efter operation - men hvis du vil vide mere, er du velkommen til at skrive til mig !!
Rigtig meget held og lykke !!
Mange hilsner fra Tina