Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skønne araberpony...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 17:40

I sommeren 2007 fik jeg gjort Bana ryttervant, og ifb flytning kom hun i ridning hos min onkel, i Hjørring Rideklub i 3måneder - hvor hun udviklede sig til en skøn dressurpony.. Så fik vi hende hjem i feb 2008, hvor hun skulle have en tænkepause/fri, så vi red kun en lille tur i ny og næ.. Hun kunne sagtens stå flere dage og rides på en lille tur uden problemer, hvilket jeg i sig selv var meget stolt og imponeret af.. Desværre fik hun i foråret/sommeren 2008 lidt ondt i ryggen, så hun fik helt ro.. Jeg var så mer eller mindre resten af året, udsendt til Afghanistan, så hun gik bare og hyggede sig på marken..

Jeg har lidt problemer med at Zaafira stresser meget når vi skiller dem af, feks for at ride, og jeg har lidt et kompleks med om jeg mon er for tung til hende.. Det er dog efterhånden af mange er blevet afkræftet, så jeg begyndte selv at stole det..

Men nu i mandags tog jeg mig så endelig sammen, og kom på hende igen.. Jeg satte mig bare op og der var intet at mærke på hende, det kom så godt nok lidt da vi vente om og red hjemad igen.. Jeg tænke at det da også måtte komme på et tidspunkt, for hun har ALTID været så LET..

Jeg tog så igen en lille skridt tur på hende igår, og hun er bare en drøm, skridter stille og roligt der ud af for lange tøjler, traver fornuftigt når hun får besked på det, og sniger sig til en lille gallop når hun kan komme til det.. "Den frækkert" Hun var simpelthen så tilfreds, og ørene var fremme konstant.. Og da vi møder nogle andre hestefolk som jeg snakker lidt med, står hun "bom-stille" i min 10min.. De var meget forbløffet over at hun havde stået stille i ca 10 måneder, og var som hun var - specielt nu hvor hun var en araber..

SÅ Bana og jeg har lige endnu engang vist et par hestefolk at araberen slet ikke lever op til den ry, for som jeg sagde er araberen jo meget misforstået.. Den er en utrolig intelligent hest, som udviser den største tillid til dens mennesker, og dens adfærd afspejles heraf.. Jeg er sikker på at det er derfor at Bana forbløffer både mig og andre igen og igen - skønne hest. Hertil kan jeg tilføje at min onkel ikke havde meget "fidus" til overs for jeg kom med min araber, og hans forventninger var ikke høje.. Men selv ham omvendte hun, og han indrømmede ikke bare over for mig men hele familien, at hun var en skøn, velafbalanceret unghest, og når man tænkte på at hun var en araber havde hun jo en ganske tilforladelig gang.. Meget store ord fra ham..

Jeg måtte lige dele det med jer, for jeg er simpelthen så stolt af hende.. Hun har simpelthen den mest fantastske personlighed og væsen man kan tænke sig...

Ditte Engsig Thestrup Poulsen

**Et privat heste hold i det nordjyske**

www.stald-stoltenborg.dk

"What goes around comes around"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 17:46

Glem helsekost - Jeg behøver alle de konserveringsmidler jeg kan få..

En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 23:12

Jamen dejligt da..;o)

Dette er dog slet ikke så unormalt for en araberhest..;o)

Heller ikke at man bare kan sætte sig op og ride en helt rå hest osv. - jeg har oplevet utallige sådanne ting med mine igennem tiden og mere til ;o)

Og jo...de er dæleme ret så kloge, og nemme at træne..

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning!

Bedækninger tilbydes!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Arabere er dejlige heste
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 00:49

Min araber, er også en af de letteste heste jeg nogensinde har tilredet.

Hun har aldrig forsøgt at smide mig af, altid forsøgt at samarbejde.

Man kunne meget hurtigt styre hendes gangarter bare vha stemmen fx. "galop" og hun sprang an.

Dog er hun meget opmærksom, og kan "dø af skræk" over en mystisk busk og lignende, jeg tror det er her araberen har fået dens "nervøse" ry.

Hun er ikke hidsig eller noget, men altid på vagt overfor farer, - hvilket indimellem kræver en rutineret to-benet.

Personligt er hun dog noget af det blideste og mest behagelige man kan forestille sig.

Hun er den mest talentfulde hest jeg har, desværre har hun kissing spines, så hun kan ikke længere rides, så ja... her har vi et lysende talent på livslang pension ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Araber med de skønne sind
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 09:33

Ja det er nu engang så synd at araberen er så undervurderet.. med at de alle er vilde og farlige..
Hjælper selv til i en stald med 8 fuldblodsarabere og 1 pintoaraber...
ud af dem er 2 hingste og alle er under 8 år gamle... de er bare skønne, du kan gøre næsten alt omkring dem, ligesom hvilken som helst anden hest...

vi var for nyligt til DSP kåring med den ene hingst.. og i araber hjørnet var næsten det eneste sted i stalden der var ro på...
og hende der skulle fremvise ham, spurgte om det virklig var en hingst
for han stod bare og sov, mens hun pudsede det sidste af...
tossede hest..
vi kan os stille ham op foran hopperne, selvom den ene er i brunst, er bare det mindste signal fra os, nok til at han flytter fokus på os igen :D :D
super skøn

- Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider