Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg er ved at gå til af kraniekløe!!!
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 12:36

Ja, det er lige hvad jeg er

Selvom det er en børnesygdom, så har jeg, så godt som, hele mit liv lidt af arp. Noget der virkelig klør. Det giver tykke, gulige flager, og så klør det som en besat, hvis man ikke holder det nede. Og nej. Det er IKKE skæl.

Jeg har i alle årene kunne holde det nede med Selenol Shampoo. Aldrig haft problemer, eller fornemmet en begyndende "immunitet". Det har ALTID hjulpet. Måske fordi at jeg aldrig har brugt det dagligt, men kun når jeg kunne begynde at mærke begyndende klør (før flager og lign). Men denne shampoo må arpoteket ikke sælge mere. Dette skete i starten af 2008.

Derefter har jeg selvfølgelig været på seriøs jagt efter en erstatning. Men uden held Jeg har været igennem ALLE arpotekets shampoer, som de mentet skulle hjælper. Men INTET har virket Den sidste jeg har prøvet, var en mod skæl, med tykke, gulige flager, og kløe. Det har taget toppen, men intet andet. Det klør stadig, og jeg er stadig ved at gå til. Det skal måske lige siges, at den shampoo jeg har nu (ovennævnte), er lavet så den ligger rigtig tæt op af Selenol, og skulle være næsten lige så effektiv. Men altså uden resultat for mig.

Jeg tænkte at jeg ikke kunne være den eneste med dette problem. Derfor vil jeg høre om der er en eller flere herinde som har et godt råd eller lign.

Det skal lige siges at jeg har snakket med frisører, læger og lign, og alle siger at det er arp, og at min hovedbund ellers er rigtig fin. Ingen tørhed eller lign. Jeg bruger også en dagligdags shampoo som er anbefalet af hudlæger.

Håber at der er end der måske kan hjælpe.

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan - nu som rideVALLAK.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke megen hjælp
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 12:46

Ikke megen hjælp her fra, men tænkte om det der de reklamere for i TV for tiden som kan bruges alle steder med svamp og kløe. Det er en blå/hvid beholder. Husker ikke navnet, men hold lige øje med TV2 i den bedste sendetid, der skal det nok komme frem.

Men hvad med at benytte en fedtende shampoo? Bare et forslag. Det er jo sådan at arp fjernes let med fx babyolie og en blød børste eller andet man kan gnubbe med. Har i hvert fld gjort sådan på mine børn da de havde det.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

fandt lige dette
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 12:50

Prøvede lige at google arp og fandt dette. Er du sikker på det er arp?

dagenssundhed.dk/index.php/ Boernesygdomme/Arp.html

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

arp klør ikke
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 13:21

Det kan godt være det ligner arp, men det tror jeg ikke det er, for arp klør ikke.

Har du været hos en hudlæge og få tjekket hvad det er?

Der er jo ingen grund til at symptombehandle, når det måske kan kureres....

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag

og barfodstrimmere burde forbydes....

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 13:59

Tak for alle svarene.

Ja, hudlægen har kigget på det. Diagnose: Arp. Og jo. Arp kan godt klø. Hudlægen anbefalede også Selenol

Jeg har googlede og søgt alle steder. De skriver næsten det samme alle steder.

TSB: Hvilken shampoo er fedende? Og hvorfor tror du at det kan hjælpe?

Men endnu engang tak.

** Trine **

0
0
Svar på denne tråd

Samme problem her.....
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 14:12

Endelig en med samme problem som jeg - og det har jeg snart haft i 20 år..... mere eller mindre.

Jeg har prøvet "alt" - men endelig har jeg fundet noget som hjælper bare lidt.

Aloe Vera shampoo - en kollega forhandler det.

Hvis du er interesseret finder jeg lige ud af hvad forhandleren hedder....

Jeg smører med en salve når det er rigtig slemt - og ellers sprayer jeg med en spray i hovedbunden. Og så vasker jeg det med shampooen hver dag.

/Lisbet

Splinterny sikkerhedsvest - Beta 2000 - Level 3 - str. L sælges 400 kr - se billeder på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 14:16

Min datter har meget arp, jeg putter nogen gange lidt olie i og reder hende, det hjælper :) Men kommer desværre igen. På min søn var det løsningen det kom ikke tilbage efter en gang olie håret ser ikke vildt smart ud dagen efter vil jeg lige sige...

Nu læste jeg så lige det link der er sat ind og grinede lidt af det her:

For at undgå udtørring af huden i hårbunden, som følge af den hyppige hårvask, anbefales det at smøre barnets hårbund med fugtighedscreme efter hårvasken.

Hvordan hulen smører man hovedbunden med creme, når man har hår på hovedet ? Det bliver da vidst noget gris...

Hilsner Lisab.

Heste sælges:

Føl fra 2008 efter Lorca DVH939 og Rocky Zvdp kåret.

Plag fra 2007 efter Federico XX

3 Års efter Rocky rød med blis og 4 sokker 1.65

0
0
Svar på denne tråd

madolie
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 14:20

Jeg brugte også olie til min søn, og det forsvandt med det samme.

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

SÆLGES

Rigtig pæn Kieffer lusitano dressursadel 17"

Næsten ny Wintec Combi 2000 m. dressur gjordstropper 17"

Kontakt for pris

0
0
Svar på denne tråd

Måske...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 14:32

Nu er det godt nok psorisias (staves) min kæreste har, - men han døjer meget med det i hovedbunden specielt.

- Jeg gør det at jeg først klør ham godt og grundigt i hovedbunden med neglene for at løsne al den døde hud (Lækkert :-P), og så bagefter gentager jeg bare med alm. madolie, som lige får lov til at sidde i 5-10min.

Det virker virkelig godt på ham, i modsætning til alt det underlige medicin han har prøvet.

- Og så synes han det er lækkert at få en god gang hovedbunds kløning! :-P

0
0
Svar på denne tråd

min anbefaling vil være
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 14:38

aloe vera og ganske rigtigt ja - propolisCREMEN. Ved godt det er træls med creme ja - me ndet er god ttil at tage hudallergier med sår ect - min kusine ahr en dreng der er ret allergisk, og osse astmatisk allergiker - propolis virker på det hele SÅ hurtigt og hans kløende sår forsvinder ect. Det er FLPs hun bruger - LRs produkter er osse gode. Der kan du for beskedne 250 kr selv blive forhandler- du skal blot købe for 250 kr pr år for satdig at kunne forblive forhandler - det er det hele. og de har både spray og propolis creme - jeg vil næsten anbefale den lidt mere kostbare spray end den alm- nemlig den til heste og hunde hvor der osse findes en shampoo som der osse er til mennesker selvfølgelig- der er nemlig neem ekstrakt der i, det lindrer mere endnu.

0
0
Svar på denne tråd

prøv med
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 14:41

en madolie - tilsat en smule teatreeoil....

KH:)og pøøj pøøj med det

Annette
rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

LR..... det er det det hedder.....
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 14:50

De Aloe Vera produkter jeg skriver om i mit indlæg er fra LR... og jeg bruger propolis cremen om natten - og emergency sprayen om dagen og vasker håret i shampoen om morgenen.

/Lisbet

Splinterny sikkerhedsvest - Beta 2000 - Level 3 - str. L sælges 400 kr - se billeder på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Har du prøvet salt?
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 20:04

Nu lyder jeg måske dum, men jeg har siden jeg var 7 år gammel haft allergisk eksem, navnet er lige forsvundet, men det opfører sig lidt som proriasis.

Det blev holdt nede med div. stærke ting og sager - men så tog jeg til Taiwan for at besøge en veninde hvor vi gjorde mange sjove ting og sager. Bl. a. besøgte vi et "saltbjerg" (og så julemanden, hihi) hvor der var et "saltbad", 60x+ mere koncentreret end alm. salt. Der svømmede vi en time, så lod vi os begrave i "vejsalt", det var bare et kæmpe bassin fuldt af vejsalt hvor vi gravede huller, hoppede i, og blev dækket så tungt at det rigtigt kunne mærkes. Efter ca. 30 minutter kravlede vi ud og gik under bruseren, så ½ time mere i vandet. Det var skønt.

Dagen efter ville jeg smøre min eksem - hvilken eksem? :D :D

Jeg ved ikke om det er muligt at gøre sådan en radikalkur med dit hovede, men min eksem på armene, bag ørerne, albuer, knæhuler mm. forsvandt i løbet af to timer. Hvad den konventionelle lægevidenskab ikke klarede klarede et bjerg af salt.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08.

"A thousand times I missed you,

a thousand times I cried -

If Love alone could have saved you,

you would have never died"

Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!

0
0
Svar på denne tråd

Eksem/kløe
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 20:40

Hej

Når min hovedbund kløer for meget pga. eksem bruger jeg en oliekur som lindre rigtig meget. Når det er rigtigt slemt gnider jeg det ind i hovedbunden, inden jeg går i seng, og vasker det først ud næste dag. Ellers bruger jeg det bare i stedet for balsam, men lader det blive lidt længere i håret (håret bliver dejligt blødt).

Kuren hedder FVS 5 (Frisørens Vital System) - Terapeutisk Oliekur - og produceres af Bella Vista A/S. Jeg kan købe det hos frisøren ellers prøv at google det.

Hilsen

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

F.V.S.
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 21:50

Jeg bruger også FVS, men shampoo (2) og tonickur (4). Det hjælper supergodt, men man skal huske at bruge begge dele.

Derudover bruger jeg en alm. balsam, men er forsigtig med ikke at få den i hovedbunden.

Mod kløe kan du også bruge Rosentræsolie, den kan købes i matas, som en æterisk olie. Du bruger et par dråber shampoo'en og blander det sammen før hver hårvask.

Marie
Stud.Scient.Meteorologi

"hvorfor gøre tingene nemt, når det kan gøres besværligt"

Øreringe sælges, se præsentationen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 08:23

Mange mange tak.

Jeg har faktisk ikke overvejet Aloe Vera - utrolig ikke. Men Tea Tree Shampoo, olie og lign er prøvet. Igen uden større effekt. Engang imellem kan det holde det "nede", når det ikke er slemt, men det bryder altid ud i lys lue på et eller andet tidspunkt.

Er der en der vil indsætte et link til de Aloe Vera produkter i har prøvet, som virker?

lisbet65: Du skriver at du bruger Ppropolis cremen om natten. Bare for at være sart, hvor meget fedter det? Jeg er pænt langhåret, og bryder mig ikke rigtig om tanken, at have en snasket hovedpude. Men jeg er nok bare sart. Og ligenu er jeg faktisk desperat nok til at skubbe den sarthed til side. DET KLØR!!!!

** Trine **

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 08:24

Mange mange tak.

Jeg har faktisk ikke overvejet Aloe Vera - utrolig ikke. Men Tea Tree Shampoo, olie og lign er prøvet. Igen uden større effekt. Engang imellem kan det holde det "nede", når det ikke er slemt, men det bryder altid ud i lys lue på et eller andet tidspunkt.

Er der en der vil indsætte et link til de Aloe Vera produkter i har prøvet, som virker?

lisbet65: Du skriver at du bruger Ppropolis cremen om natten. Bare for at være sart, hvor meget fedter det? Jeg er pænt langhåret, og bryder mig ikke rigtig om tanken, at have en snasket hovedpude. Men jeg er nok bare sart. Og ligenu er jeg faktisk desperat nok til at skubbe den sarthed til side. DET KLØR!!!!

** Trine **

0
0
Svar på denne tråd

Propolis cremen
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 08:52

Jeg har halvlangt hår og jeg føler ikke at min hovedpude bliver snasket af det - selvfølgelig kommer det an på hvor meget man smører i håret... men jeg synes jeg smører et godt lag i - og jeg gør det et par timer inden jeg går i seng - så er det faktisk gået ind i huden. Så meget fedter det heller ikke.

Jeg har også prøvet Tee Tree shampoo og alt muligt - men det virkede ikke.

Og jeg har også oplevet at mange shampooer for skæl... eller eksem gør mit hår helt vildt tørt. Men det gør den shampoo fra LR ikke - faktisk er det som man har kommet balsam i håret.

/Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

som sagt så
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 11:23

er produkterne emd Neem ekstrakt en smule mere kostbare da der er lidt mindre i - men de er super gode. Der er en pels glans, en emergency spray samt en pelsglans - for i øvrigt svarende til balsam mere el minidre*LOL* Hvis du vasker håret i shampoen, sprayer pelsglansen i bagfter som balsam (i stedte for alm balsam) og evt supplerer op med emergency sprayen så skulle du være godt kørende, og kan så efter behov eks bruge den aæm menneske propolis creme (som osse kan bruges til dyr)...

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 15:41

lisbet65: Tak for svaret. Rart at vide. Har du evt. et link til det der LR? Eller kan man ikke finde det på nettet?

Stute: Jeg er ikke interesseret i noget der minder om balsam. Jeg kommer til at ligne en der har fået elektrisk stød. Mit hår bliver MEGA elektrisk. Men ellers tak for svaret.

** Trine **

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 16:39

haft rigtig god virkning med saltbad også..

da jeg har boet tæt på mariager saltcenter kørte jeg derned og badede,og købte deres produkter til hårvask...

jeg ved de har en online butik..

www.saltcenter.com

håber du kommer din kløe til livs!

god weekend.

mvh jette

RIGTIGE HESTE HAR HOVSKÆG..

0
0
Svar på denne tråd

Trine ♥Mr Milan♥
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 07:28

jamen det er IKKE balsam - det emd at det minder om balsam var sådan set for at give dig en ide om hva pelsglans kan sammenlignes med. Det får håret til at skinne = pelsglans.

0
0
Svar på denne tråd

min datter
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 08:22

var meget plaget af dette som lille, vi brugte et gammelt husmor råd..

Det er lidt ulækkert med yderst effektivt!

Smør hele di hovedbund ind i et godt lag smør, og lad det sidde natten over. Herefter kan du lige så forsigtigt med en kan fjerne DET HELE!

Fjordhest er bedst.

- Alle andre er bare dårlige kopier..

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 08:15

Mange tak for svarene.

acty21: Hvilken "shampoo" har du brugt derfra?

Stute: Okay, på den måde. Så forstår jeg bedre ;)

Kate: Jeg håber måske nok på, at der kommer en med et andet godt råd, så jeg slipper for kløen ;) Men ellers bider jeg gerne tænderne sammen :)

** Trine **

0
0
Svar på denne tråd

Trine ♥Mr Milan♥
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 08:25

forslaget avr fordi det er en serie - pelsglans, shampoo samt emergency sprayen som jeg mener kunne ha en meget gavnlig effekt sammen med evt propolis creme, som er kendt for virkning mod snart alt lige fra eksem, sår, kløe, sarcoider ect. Mange har haft held med dette til alverdens ting og sager.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 08:42

kigget på hjemmesiden og kan ik lige finde netop den jeg brugte,men du kan evt ringe til dem og spørge efter den...

den jeg brugte var den de anbefaler til scoreasis-staves??

RIGTIGE HESTE HAR HOVSKÆG..

0
0
Svar på denne tråd

LR produkter
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 08:43

Her er der et link til LR produkterne.

www.lrworld.com/lrweb/ index.php?id=12424

/Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 12:10

Mange mange tak. Jeg er virkelig glad for jeres hjælpsomhed.

** Trine **

0
0
Svar på denne tråd

I dag...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 07:55

... bestiller jeg en tid ved min egen læge, og håber at han vil henvise mig til en hudlæge. Bare for at være sikker på at det stadig er det samme, hvilket jeg nu tror. Men måske er der kommet nogle midler, som ikke er i håndkøb.

** Trine **

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider