Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Fransk Bulldog
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 10:02

Hej derude

Jeg overvejer at anskaffe mig en fransk bulldog. Har tidligere haft en mops, som jeg var rigtig glad for, men har kendt nogen som havde en fransk bulldog, og er faldet for det lille gemyt.

Mit spørgsmål er så, jeg har læst at den IKKE egner sig til at være alene hjemme for længe af gangen- vil det sige, at dem der har et alm. 8-16 job ikke bør anskaffe sig en sådanne race? Er den mest for de hjemmegående? Da jeg jo har et alm. fuldtidsjob på 37 timer om ugen, undrer jeg mig over om dette er korrekt?

Nogen der har nogen erfaring?

Nord, syd, øst, vest- heste godt, men pinto bedst.

0
0
Svar på denne tråd

Fransk hotdog
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 10:20

Jeg har haft to stk af disse skønne buller. Den første kunne absolut ikke være alene hjemme - han splittede alting ad og drønede rundt i vindueskarme, møbler og på bordene. Vi satte videokamera op en dag for at se hvad han lavede når vi forlod huset - hold da op en hjemmevideo!

Nr. 2 kunne sagtens være alene, men da han var 2 år fik jeg min engelske bulldog og de havde hinanden til selskab. Min mand og jeg blev skilt efter et par år og han beholdt hans franske og jeg tog min engelske med. Begge fungerede fint alene hjemme efter adskillelsen.

Men prøv at søg på "Fransk bulldog" her på HN, der har været rigtig mange tråde om disse skønne skabninger de sidste par år. Og der er et par HN'er som vist også er avlere, dem kunne du jo tage kontakt til og få en bulle-snak.

Held og lykke

MVH Pia

nu med egen hjemmeside

Næsten ny, mørkeblå "Horseguard" dækkenundertrøje sælges,

str. COB (til smal hest/pony...), 150 kr, jeg betaler porto. Skriv PB.

0
0
Svar på denne tråd

Fransk buller....
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 11:19

Hej hej

Jeg har en fransk bulldog, som jeg har haft siden han var 5 mdr. Jeg fik ham af dem der havde hans far, men Bertram (min hund) var for dominerende overfor farmand, så de kunne ikke længere have ham. Han har fungeret fint hos mig efter adskillelsen fra sin far. Han er en ufatteligt glad hund som ELSKER andre hunde. Har endnu ikke oplevet en hund han ikke kunne lege med. Han har så bare rimeligt meget gå på mod, så han får hurtigt kørt de andre hunde trætte.

Mht. at være alene, er han ekstremt dygtig til det. Jeg har fra start haft ham på badeværelset når han er alene, hvor han har sin kurv og varme i gulvet - og det elsker han. Han går hen og lægger sig med det samme og det virker først som om han rejser sig fra kurven når jeg kommer hjem igen. Har prøvet at lægge både kødben og legetøj ud til ham når han er alene, men det er urørt når vi kommer hjem. Men SÅ skal der så også leges igennem .

Når vi kommer hjem strækker han sig blot fra en god lur og virker glad. Der er INGEN stress ved ham og naboerne hører ikke en lyd fra ham når vi ikke er hjemme. Om natten sover han også derude i sin kurv og det virker altså bare perfekt. Han er tryg og tilpas derude...

Han kan sagtens være alene hjemme i 8 timer når det engang imellem sker, men ellers er det som regel ikke mere end 5 timer dagligt. Det gør dog ingen forskel på hans adfærd i hverdagen om han er alene 1 time eller 7 timer...

Kan godt forstå du gerne vil have en... der er vidunderlige!

Lige et billede af min lille Bertram:

Hilsen Mette

Bates Innova, brugt få gange og Rambo dækkener str. 155 sælges. Se mine annoncer!

Nokia 6210 Navigator, 2 mdr., ikke simlåst sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Fransk bulldog
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 17:17

det har jeg aldrig hørt om, min franske bulldog fik jeg da han var 8 uger han er nu snart 3 år, han har kun, da han var helt lille gnavet i en stol,, ellers har han ALDRIG ødelagt noget. men jeg begynde også allerede dagen efter jeg fik ham at gå fra ham sådan 15 min 30 min 1 time osv. han trives fint alene hjemme.

Jeg syntes det er en enormt nem race, han indordner sig fuldt ud vores rytme. Han står op når vi gør det og går i seng når vi går i seng, han ved at han skal blive hjemme alene, så han lægger sig over i sin kurv efter morgen turen.

Han er med på den værste når vi er det, og helt rolig og nussesyg når vi er rolige.

Så nej jeg kan kun sige ingen problemer, men det er vel indivduelt for hund til hund..

Så køb du dig sådan en hund, hvis det er det du ønsker dig..

Dejlig sort oldenborg vallak sælges!
dejlig temperament, bliver 3 år til maj, gode gangarter!

0
0
Svar på denne tråd

Mette..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 09:21

Hvor er han dog charmerende......

Sælges ;

Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

0
0
Svar på denne tråd

Tusinde
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 10:07

tak for svar

Og det er da en værre charmetrold du har anskaffet dig dér Mette

Nord, syd, øst, vest- heste godt, men pinto bedst.

0
0
Svar på denne tråd

Fransk buller...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 16:55

Hej hej..

Jeg har også en lille fransk bull pige, og hun er simpelthen så nem.

Hun er nu 8 måneder, og kan sagtens være alene hjemme i 6-8 timer ( hvilket sjældent sker) uden at lave ballade, hun ligger blot i kurven eller på hendes tæppe og sover.

Hun er helt super til børn, og elsker andre hunde, hun er så god til at lege både med store og små..

Men når der så skal slappes af, og puttes i sengen,så er hun der med det samme<3 :)

Jeg kan varmt anbefale en fransk bulldog, de er absolut fantastiske og helt igennem charmerende:)

Jeg vil da gerne vide hvem der avler franske herinde, ku nemlig godt tænke mig at få hvalpe på min tæve... så kunne være fedt at snakke med nogle avlere om det...

En rigtig hest er en DANSK VARMBLOD :D

0
0
Svar på denne tråd

Maigon...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 18:55

Vi har en fransk hanhund, dog er han kun 5½ måned nu, men det er da planen at han skal avlsgodkendes

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 20:03

Min kæreste har også besluttet at vores nr.2 hund bliver en fransk buller (han er helt forelsket) - Jeg ville helst have en chi, men jeg valgte Gizmo, så bliver nødt til at give ham lidt også ;)

Også tror jeg Gizmo vil få rigtig meget glæde af en legekammerat når han bliver ældre.

Også ville vi gerne have en hund som er lidt roligere i temperament end Gizmo.

Franske bulldogs har et helt enestående temperament :)

Mette-nu med Ophelia - Hvor er din Bertram fra? - For han er virkelig et smukt eksemplar på racen :)

0
0
Svar på denne tråd

dejlige hunde
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 21:01

En fransk bulldog er en fantastisk dejlig hund. De er nemme, kærlige, lidt stædige og skide charmerende. Jeg har en dejlig bulldogpige, som er blevet parret i denne uge, så jeg venter hvalpe i maj, hvis alt går vel.

Gør dig selv den tjeneste at køb en FB fra en DKK opdrætter, der finder mange importer sted, hvor hundene er fra nogle forfærdelige forhold. FB er meget populære og er blevet noget af en modehund desværre, så man skal kigge sig godt for når man køber en hvalp.

0
0
Svar på denne tråd

4 fransk bullere her
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 23:35

Jeg er opdrætter af de dejlige franske bullere har selv 4 stk her hjemme. Jeg elsker de små basser, ingen af vores har ødelagt noget og de kan bestemt godt være alene imens man er på job.

Dog vil jeg anbefale dig at købe med DKK tavle og lav dit forarbejde godt, de er desværre modehunde og derfor er der mange uerfarne som avler dem for pengenes skyld. Dette resulterer i at rigtig mange franske har problemer med sundheden. Der skal man være obs.

Du skal være velkommen til at kigge forbi min hjemmeside www.greenhills-bulldogs.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg overvejer også racen
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 15:36

Er der nogle avlere der har linjer der er bedre til at føde selv end andre? Jeg vil nemglig gerne have en FB, men jeg synes det er synd de er blevet avlet frem imod at skulle have kejsersnit ved fødslen. Jeg vil stadig have en med dkk stambog en dag, men hellere ofre udseendet lidt

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med hunden, haven, egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

de franske
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 16:11

Bulldogger er ikke avlet frem mod at skulle have kejsersnit, men desværre er hvalpenes hoveder nogle gang for store for tævens fødselsveje, så det ender i et kejsersnit. Men der da en hel del franske tæver, som føder selv, og de er tit ud af "selvfødende" linier. Min tæve er ud af selvfødende linier, men blev selv født ved kejsersnit, jeg håber dog meget at hun selv klarer fødslen af sine hvalpe her til maj. Kennel Lancome's kan jeg anbefale, der er min tæve selv fra. Det er opdrættere med 20 års erfaring og de laver nogle flotte, sunde bulldogger.

Kejsersnit er vist mere udbredt blandt de engelske bulldogger, hvis man holder øje med hvalpelisten på Bulldogklubbens hjemmeside kan den give et fingerpreg om tendensen.

0
0
Svar på denne tråd

Nej undskyld
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 17:30

Jeg formulerede mig forkert, men meningen kom da igennem. Jeg ved at det er noget opdrætterne er meget imod, det er jo også dyrt og risikabelt for tæven.

Men det kan jo være der var nogle avlere der var længere fremme med at avle sunde, selvfødte OG smukke hvalpe, og tak for tippet

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med hunden, haven, egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

alene hjemme
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 14:49

Ved godt jeg er ekstremt privilligeret ved at min hund bliver passet når jeg er på arbejde - for det gør virkelig ondt i hjertet når jeg hører om hunde der er alene hjemme 8-9 timer om dagen når dens ejer er på arbejde + måske nogle timer om aftenen hvis ejeren skal noget.....

Det er i hvert fald en ting mange "glemmer" at overveje inden de anskaffer en hund. En hund HAR tidsfornemmelse !!

Ved godt det ikke var det du spurgte om, og håber at du selvfølgelig har pasningsmuligheder klar til den lille ny....

0
0
Svar på denne tråd

træls..
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 15:21

Sikke da et træls indlæg af få i denne ellers herlige tråd.

Jævnfør en anden tråd der kører på hyggen, så er der vist en ganske stor enighed om, at det ikke er antallet af timer hunden er alene hjemme der gør hunden noget. Nej, hunden bliver som regel meget forvirret over, at der kommer en og lufter den, og så kører igen.

Dem der har en hund der er alene hjemme nogle timer om dagen, de bruger som regel også en masse kvalitetstid med hunden når de så er hjemme. Tror i hvert fald det er de færreste der anskaffer sig, måske i særdeleshed, en hund til 12-13.000 for ikke at gide bruge tid med den

Men en helt anden side af sagen er nu, at jeg synes kvalitiden med de franske kommer meget af sig selv. Den skal nok gøre opmærksom på sig selv hvis den keder sig, og ellers skriger du nok af grin over en af dens finurligheder.

Vores Gizmo er SUPER til at underholde sig selv, og det giver mange latteranfald herhjemme!!

Racen er alt for herlig, Gizmo er kun 6 mdr. men jeg er allerede overbevist - vi får aldrig andre racer indenfor husets fire vægge, end de franske!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider